Forum

Star Wars™: Imperia...
 
Notifications
Clear all

Star Wars™: Imperial Assault

Page 1 / 3
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Na het in bezit komen van [FFG] Star Wars™: Rebellion ben ik verder geintresseerd in de Fantasy Flight Games en mij oog viel op:

Star Wars™: Imperial Assault

Wat is Imperial Assault?

Imperial Assault is een strategisch bordspel met taktische gevechten en missies voor 2 tot 5 spelers.

Lore technich:
Imperial Assault puts you in the midst of the Galactic Civil War between the Rebel Alliance and the Galactic Empire after the destruction of the Death Star over Yavin 4. In this game, you and your friends can participate in two separate games. The campaign game pits the limitless troops and resources of the Galactic Empire against a crack team of elite Rebel operatives as they strive to break the Empire’s hold on the galaxy, while the skirmish game invites you and a friend to muster strike teams and battle head-to-head over conflicting objectives.


Hoe werkt de gameplay?

Imperial Assault kan gespeeld worden in 2 spelmodus: Campaign en Skirmish ( Skirmisch - zal niet besproken worden in deze topic )

Speler 1: speelt met de Rebels (Heroes) en moeten via missies bepaalde doelen zien te bereiken ( vernietigen van terminals bijv )
Speler 2: speelt met de empire en moet de rebel Heroes zien te verslaan (alle heroes moeten wounded zijn)

Speler 1 kan uit een aantal Heroes kiezen voor de campaign/skirmisch bijv: Fenn Signis

Op deze kaart staan de diverse attributten wat bij dit character hoort zoals: Health, Endurance, Speed en Defense en ook de speciale abilities.

In de Core Set zitten 6 Heroes. De Heroes kunnen XP verzamelen per missie waarmee ze aan het einde van een missie xp kaarten kunnen kopen om hun character uit te kunnen breiden zoals met:

Voor imperials geldt dat hun influence kunnen sparen.

Speler 2: beschikt over imperial units die in de campaign mode op fixed spawnpoint geplaatst worden op het bord. voorbeeld van een unit is:

De kaarten zijn op het bord terug te vinden als miniatuurtjes.

Helaas zijn de miniatuurtjes niet geschilderd 🙁

Ook bij deze game wordt er gebruik gemaakt van de bekende dobbelstenen van FFG waarbij elk symbol een bepaalde uikomtst heeft zoals: Damage, Block, Evade, Range etc.

Bij dit spel heb je 2 basis acties: MOVE en ATTACK met deze acties kan je ook interacties uitvoeren zoals openen van deuren, lootboxen pakken etc.

Als er een missie gedaan is wordt het aantal XP voor de rebels en Influence voor imperials geteld en men kan dan hun units uitbreiden en gaat men het bord uitbreiden met nieuwe map tegels om het speel gebied uit te breiden en de volgende missie te beginnen.

Voorbeeld Influence kaart:

Hier een voorbeeld van een Campaign Log ( foto is van de hoth expansion ) Een Campaign kan dus bestaan uit diverse Story Missies en Side missies welke na te lezen zijn in de handleiding van imperial assault.

Voor deze game zijn al aardige wat uitbreiding op de markt gekomen CLICKY.

Om een indruk te krijgen hoe je deze game speelt heeft mijn vriend: Nathan P Butler ( geef die gast een like :)) een mooie maar zeer lange demo campaign van de 1e missie op zijn Youtube kanaal gezet.

Misschien gaat deze game wel opgenomen worden in mijn spelcollectie 🙂

Quote
Topic starter Posted : 13/09/2016 4:02 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Goede spelbeschrijving!

Leuke bijkomstigheid is dat je de Campaign game met maximaal 5 personen kan spelen.
1 speler speelt de Galactic Empire en de overige spelers zijn de Rebel Alliance.

Inderdaad jammer dat de figuurtjes niet geschilderd zijn zoals het X-wing spel.
Er zijn echter gasten die daar een mooi hobby project van hebben gemaakt.

Schilderen van de Imperial Assault figuurtjes.....

https://community.fantasyflightgames.com/topic/133635-sorastros-painting/

ReplyQuote
Posted : 13/09/2016 8:09 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Mooi geschilderd ja!

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 13/09/2016 11:50 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

en leuke game ! misschien zijn er meerdere geintresseerden 🙂

ReplyQuote
Topic starter Posted : 14/09/2016 9:31 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Om te spelen? ja.. je weet het.. een bord warm eten en voilá ::) ;D 😀

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 14/09/2016 4:14 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Hij doet echt alles voor een bord warm eten 😉

ReplyQuote
Posted : 15/09/2016 12:29 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Hahaha.. ;D 😀 😛

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 15/09/2016 6:40 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Geïnteresseerden in de trend van medespelers die ook het spel en/of uitbreidingen heeft om verschillenden scenario's/campaigns te kunnen spelen.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 15/09/2016 10:37 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Ja, ik.
Wat ik er tot nu toe van gezien heb spreekt me wel aan.
Lijkt veel op de oude Hero Quest of Space Crusade die ik helemaal kapot hebt gespeeld.

https://boardgamegeek.com/boardgame/1568/space-crusade

Ik ben er ook over aan het nadenken om deze aan te schaffen.
Inclusief uitbreidingen en packs.....

ReplyQuote
Posted : 15/09/2016 10:46 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ja leuk als er meerdere spelers zijn dat kan veel variaties met zich meebrengen. Omdat je vaak de enigste bent met aanschaf weer houdt mij dat vaak zoals bij X WING miniature game.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 15/09/2016 11:14 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Wordt ik hier niet serieus genomen als geïnteresseerde? :-
Als 1 persoon het bordspel al heeft aangeschaft, hoeft een andere persoon dat toch niet ook nog eens te doen?
Het bordspel SWIA is namelijk voor 2 tot 5 spelers?
En hoeveel kost een bord warm prakkie nou tegenwoordig? ::)

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 16/09/2016 7:04 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Als 1 persoon het bordspel al heeft aangeschaft, hoeft een andere persoon dat toch niet ook nog eens te doen?

Aan de andere kant waarom zou 1 iemand alle kosten moeten ophoesten en ook nog een bord warm eten verzorgen >:D ?

Als mensen naast de core set ook de uitbreidingen verzamelen kan je dus verschillende scenario's spelen bijv

ReplyQuote
Topic starter Posted : 16/09/2016 10:57 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Imperial Assault zal zeker aan mijn verzameling worden toegevoegd en en ik ben ook van plan om een aantal uitbreidingen en packs te kopen.
Als 2 personen dit spel kopen, dan zou je de packs mooi kunnen verdelen. Eentje de Ally en de andere de Villain packs.
Buiten STA heb je daar plezier van maar binnen STA wordt het plezier alleen maar groter omdat je dan met andere packs en scenario's kan spelen.

Dat zou je ook voor andere games kunnen afspreken zoals X-Wing Miniature game en Star Wars Armada. Voor beide kan een persoon de imperial schepen 'sparen' en de andere de rebellion schepen.

ReplyQuote
Posted : 16/09/2016 2:19 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ja dat geldt zeker voor X Wing ook al is het een dure hobby ;).

Ik wil ook nog een post maken voor Starwars Armada

ReplyQuote
Topic starter Posted : 16/09/2016 2:35 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Welja joh, voor 3 bordspellen tegelijk gaan sparen/verzamelen. En dan is 50 cent per Star Wars CCG Rare kaart nog steeds teveel centen? ::)

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 16/09/2016 8:38 pm
Page 1 / 3