Forum

Speltoren (Star War...
 
Notifications
Clear all

Speltoren (Star Wars het Kaartspel)

Page 2 / 2
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Jippie ! let the games begin !

ReplyQuote
Posted : 22/05/2013 11:19 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ik heb de doos ontvangen 🙂 thx speltoren.

Zondag hebben Roebar en ik het spel bekeken en de basis regels een beetje doorgenomen op Teamspeak.
Bij FantasyFlightGames heb ik ook nog even wat tutorial video's gekeken dus het begint nu wel duidelijk te worden 🙂

ReplyQuote
Posted : 04/06/2013 11:22 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Ja, je moet je even door de regels heen bijten. Maar dan heb je ook wat.
De tutorial video's zijn erg handig.
Ik heb 2 proefspelletjes gespeeld met de handleiding in de aanslag helpt ook.

Ik vind het een leuk kaartspel met behoorlijk wat diepgang en tactische mogelijkheden.
Het deckbuilding gaat niet per kaart maar is op basis van doelsets die uit 6 kaarten bestaan (1 doelkaart en 5 algemene kaarten).

Er komt ook een 3 of 4 speler variant en dan heb ik het nog niet gehad over de periodieke uitbreidingen.

/reclame aan

Speltoren heeft nog een paar exemplaren op voorraad. Gratis verzending voor STA)

/reclame uit

ReplyQuote
Topic starter Posted : 04/06/2013 10:33 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Vraagje in hoeverre is Het KaartSpel Star Wars uitgebreid qua speleigenschappen op/met de kaarten in vergelijking met CCG SW?

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 21/08/2013 5:45 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Star Wars het Kaartspel heeft de volgende eigenschappen (ten opzichte van SW CCG)

- 5 verschillende kaarttypen. Doelkaarten om te veroveren, eenheidskaarten (karakters), verbeteringkaarten (wapen e.d.), gebeurteniskaarten (vergelijkbaar met interrupts en events), lotkaarten (soort van destiny kaarten bij gevechten)
- Je hebt geen common, uncommon en rare kaarten en geen boosters. Je hebt een basisspel en uitbreidingen
- een deck bouw je niet met losse kaarten maar met doelsets. Een doelset bestaat uit een doelkaart en 9 kaarten van de overige typen. de kaarten in een doelset zijn op elkaar afgestemd. Je bouwt een deck met een combinatie van 8 tot 10 doelsets.

Een ronde bestaat uit:
- balans (light of dark side)
- vernieuwen (1 focusfiche van elke kaart. Resources inzetten of vechten kost focus. kaarten met focus mag je niet gebruiken)
- hand aanvullen (aanvullen tot hoogte van je reservewaarde)
- inzetten (kaarten inzetten. Gebruik resource punten om kaarten te kunnen neerleggen
- conflict (gevechten met eenheden om een doelkaart te vernietigen)
- Kracht (de krachtstrijd bepaalt de balans van fase 1)

De 5 instructie filmpjes geven een goed beeld van het spel
http://www.whitegoblingames.nl/spel/162/Star-Wars-Het-Kaartspel

ReplyQuote
Topic starter Posted : 22/08/2013 12:05 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Vraagje in hoeverre is Het KaartSpel Star Wars uitgebreid qua speleigenschappen op/met de kaarten in vergelijking met CCG SW?

En als je geïnteresseerd bent, stuur maar een PM. Dan maak ik een mooie STA aanbieding

ReplyQuote
Topic starter Posted : 22/08/2013 12:06 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Wat ik lees is dat Het Kaartspel later ook met zn 3en of 4en gespeeld kan worden.
Maar dat zal wel 2 tegen 2 zijn niet eenieder tegen de andere 3?

Het Kaartspel heeft 3 facties per zijde, kun je de kaarten van de facties door elkaar gebruiken bij het samenstellen van een persoonlijke deck?
In acht nemend de basisregels voor het samenstellen van een eigen deck.

Nadeel bij CCG is dat iemand met betere kaarten in zn deck de ander makkelijker kan verslaan.
Omdat diegene met betere kaarten een completere verzameling heeft van alle CCG kaarten.
Dat speelt weer niet in Het Kaartspel.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 22/08/2013 2:54 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Persoonlijk denk ik dat je ze niet goed met elkaar kan vergelijken want het zijn 2 verschillende Card Games maar 1 ding hebben ze beide gemeen: Ze zijn beide zeer leuk om te spelen.

ReplyQuote
Posted : 22/08/2013 4:58 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Persoonlijk denk ik dat je ze niet goed met elkaar kan vergelijken want het zijn 2 verschillende Card Games maar 1 ding hebben ze beide gemeen: Ze zijn beide zeer leuk om te spelen.
Tsja op een of andere manier wil ik mijzelf tot een keuze dwingen.. want ik heb geen tijd/geld voor beide kaartspellen te doen namelijk.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 22/08/2013 6:46 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Wat ik lees is dat Het Kaartspel later ook met zn 3en of 4en gespeeld kan worden.
Maar dat zal wel 2 tegen 2 zijn niet eenieder tegen de andere 3?

In de uitbreiding Balance of the Force ( http://www.fantasyflightgames.com/edge_npm.asp?epmi=s&eidm=200 ) is het mogelijk om 2vs2 te spelen of 3 tegen 1. Deze uitbreiding is echter nog niet uit.

Het Kaartspel heeft 3 facties per zijde, kun je de kaarten van de facties door elkaar gebruiken bij het samenstellen van een persoonlijke deck?
In acht nemend de basisregels voor het samenstellen van een eigen deck.

Nee, je mag geen kaarten van light en dark side facties mixen maar je mag bijvoorbeeld wel een deck samenstellen met Jedi en rebel alliance factie kaarten. Of Sith en Imperials.
Daarnaast heb je neutrale doelsets die door alle facties (L en D) gespeeld kunnen worden.

Nadeel bij CCG is dat iemand met betere kaarten in zn deck de ander makkelijker kan verslaan.
Omdat diegene met betere kaarten een completere verzameling heeft van alle CCG kaarten.
Dat speelt weer niet in Het Kaartspel.
En dat is dus het voordeel van Star Wars het kaartspel. Er bestaan geen common, uncommon of rare kaarten. In de uitbreidingen zitten altijd de zelfde kaarten. Winnen doe je dus niet door betere, duurdere, zeldzamere kaarten te kopen maar het beste tactische deck te bouwen. Je blijft dus wel de mogelijkheid hebben om zelf een deck samen te stellen.

Je kunt het ene doen en het andere niet laten.... ;D

ReplyQuote
Topic starter Posted : 22/08/2013 7:48 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Het kaartspel is t.o.v. CCG beduidend budget vriendelijker 😉

ReplyQuote
Posted : 23/08/2013 1:54 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Het kaartspel is t.o.v. CCG beduidend budget vriendelijker 😉

Nog wel ja.. maar er zijn nu al 3 uitbreidingen en er komen er vast en zeker meer...

Maar tegenwoordig is het minder prijzig om een leuke deck samen te stellen met CCG.
Gezien de daling van prijzen op internet.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 25/08/2013 7:01 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Ja er blijven uitbreidingen komen.
Voor het spel is het echter niet nodig om die aan te schaffen.
Het is natuurlijk wel leuk om met nieuwe doelsets je deck steeds te kunnen aanpassen maar ik geloof niet dat als je met een deck van de basisdoos tegen iemand speelt die alle uitbreidingen heeft je direct het onderspit delft.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 25/08/2013 8:30 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ik denk dat beide gewoon wat hebben ook al zijn het best 2 verschillende cardgames.

Misschien is starwars het kaartspel iets toegankelijker qua regels en ccg iets complexer/strategischer omdat je op verschillende locaties elkaar kan bevechten en bij het kaartspel maar 1.

Maar goed zo zijn er nog tig verschillen te noemen.

Heb nu 2 potjes in de pocket van het kaartspel en is gewoon een leuke cardgame.

ReplyQuote
Posted : 25/08/2013 10:43 pm
Page 2 / 2