Forum

STA Star Wars CCG I...
 
Notifications
Clear all

STA Star Wars CCG IDEE

Page 3 / 3
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Hej mannen, ???

Kom op reageren?! ::) En dan wel relevante reacties graag. :-*

Episode IV zijn de series Premiere (PRE) en A New Hope (ANH).
Episode V zijn de series Hoth (HT), Dagobah (DG) en Cloud City (CC).
Episode VI zijn de series Jabba's Palace (JP), Endor (END) en Death Star 2 (DS2).

Nu kun je vanuit Special Edition (SE), Premium (PRE) en Reflections (REF) ook enkele kaarten gebruiken die overeenkomen in de desbetreffende Episodes.
Zelfs in de serie Tatooine (TAT) zijn enkele kaarten te vinden die gebruikt kunnen/mogen worden in de bovengenoemde Episodes.

Maar wanneer je eerst per Episode richt op de daarbij genoemde series, kun je per Episode hele toffe decks maken.
Wanneer je vaker gespeeld hebt en meer van de kaarten begrijpt kun je gaan kijken in de series SE, PRE en REF om je decks aan te passen.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 08/07/2016 11:13 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Opties combineren is ook een mogelijkheid.
Dus kies voor dark of light en alleen kaarten uit Ep IV (Premiere en New Hope)
Dan ook alle soorten kaarten (land en space, van common naar rare) neem ik aan?

Om een beetje een goede mix te krijgen is het wel handig als we hier aangeven welke side je hebt gekozen.
Leto = Light
Imia = Dark
Lantern =
Sytes =
Abib =
Dashea =
Roebar =

ReplyQuote
Posted : 08/07/2016 4:46 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Mijn kaarten zijn dus niet gesorteerd op sets, heb geen idee welke kant ik zou willen spelen. Persoonlijk denk ik, dat ik voor beide sterke kaarten heb, maar ik ben een Dark Side fan 😉

ReplyQuote
Posted : 08/07/2016 5:43 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Goeie opzet Roebar!
Dan ook alle soorten kaarten (land en space, van common naar rare) neem ik aan?Yup alle soorten, we kunnen er voor kiezen een land deck te maken en een space deck. Later kan altijd nog een mix deck gemaakt worden.

Mooi dat Dashea al gelijk een keuze maakt, nu wil ik jou Roebar ook adviseren Dark te nemen, tenzij je echt een Light Side liefhebber bent.
Ik geloof dat Lantern wel de uitdaging ziet in het spelen met Light.
Aangezien Abib graag verhuizingen regelt tegen zo laag mogelijke kosten, zou voor hem ook Light Side een "logische" keuze zijn. 😉 😛
Niet helemaal ben ik er van overtuigd welke keuze Sytes zou maken.. wellicht een twijfel geval. ^-^ :-X 🙂

Nu kan het zijn dat bijvoorbeeld Dashea van Light Side ook leuke sterke (rare) kaarten heeft, maar die zijn uiteraard te ruilen voor Dark Side (rare) kaarten met anderen, zodat hij zijn decks sterker & leuker kan maken.
Geldt natuurlijk voor iedereen, niet te lang twijfelen en beide Sides kaarten persé in bezit willen houden, want je komt dan niet verder.
Keuze maken levert vrijheid op en nog meer plezier door het ruilen van kaarten en zo aan toffe decks te komen.
13 augustus zouden er dus al ruilingen kunnen plaatsvinden!

Hoe geweldig mooi ik ook de Dark Side kaarten vind, ik maak mezelf niet gek en ik blijf bij mijn keuze van Light Side.
De mooie kaarten van Dark kom ik toch wel tegen van mijn opponent met potjes CCG spelen.

PS: Wat dus ook mogelijk is, is doorruilen zeg maar. Bijvoorbeeld Persoon A wilt kaarten die Persoon B heeft, maar Persoon B wilt kaarten die Persoon A niet heeft, maar Persoon C heeft deze kaarten wel.
Dus doorruilen zij met z'n drietjes want Persoon C wilt kaarten die Persoon A heeft. En Persoon B krijgt kaarten van Persoon C.
Wel kan ik vertellen dat common en uncommon kaarten vrijwel niets waard zijn en er ook grote hoeveelheden van zijn, enkel de rares zijn enigzins wat waard, maar vele mensen vragen er teveel geld voor.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 08/07/2016 6:55 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Bij mij speelt er ook een "verzamelaars" ding, dus ik mijzelf niet mijn Yoda, Obiwan, Chewie etc ruilen voor Dark Side chars 🙂

Wellicht kan ik 2 decks maken, LS zitten ook mooie kaarten tussen en DS ook, alleen dat uitzoeken heb ik weinig zin in (Ja weet ut, het is al aangeboden voor een bord warm eten 😉 )

ReplyQuote
Posted : 09/07/2016 12:31 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Light Side voor mij 🙂

ReplyQuote
Topic starter Posted : 09/07/2016 1:42 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Dashea mocht je toch bepaalde kaarten willen hebben, zou ik die wellicht kunnen hebben en zijn ze over te nemen voor een paar kwartjes.
Gezien de hoeveelheid kaarten die je bezit, vermoed ik niet dat het je zal gaan lukken van beide Sides bij elke Episode complete decks te kunnen maken.
Mits je kunt aanvullen met kaarten van de grote vriend van Roebar. Daarnaast geef je zelf al aan geen zin te hebben in uitzoeken, dus beter kies een Side en richt je daar op.

Super Lantern dat je je keuze maakt!

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 09/07/2016 8:19 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

PS uitzoeken valt best mee en als je het excel sheet gebruikt weet je precies hoe en wat. Ok je moet er even voor zitten maar dan heb je ook wat . Het viel mij heel erg mee

ReplyQuote
Topic starter Posted : 09/07/2016 12:37 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Anders wacht ik wel tot we gaan mixen met kaarten voor ik mee ga spelen 😉

Ik heb sowieso niet verder als Dagobah kaarten gekocht, en ik was er toen al een beetje klaar mee, dus weinig Dagobah

ReplyQuote
Posted : 09/07/2016 2:20 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Ik weet dat jullie niet alle series in bezit hebben, maar wel weet ik dat Roebar dus die vele dozen vol met kaarten van een vriend te leen heeft gekregen, waarin zelfs hier en daar schijnbaar enkele rare kaarten zijn verdolen.

Roebar heeft zelf toen gezegd dat anderen er ook kaarten in mochten opzoeken en gebruiken, of Roebar die dozen nog heeft weet ik niet.
Daarnaast eerst beginnen met Episode 1 zoals hij ook zei, is gewoon een een goed begin om voor iedereen sneller en op een leukere manier het spel eigen maken.

En juist omdat het zoveel kaarten zijn in vele dozen, bied ik aan om het uit te zoeken voor jullie allemaal, per Episode sorteren.
Zodat jullie de series per Episode zo kant en klaar in handen krijgen en dan zelf makkelijker een deck kunnen maken.

Ik kan er namelijk meer tijd voor vrij maken, wat ik ook best wil doen als het helpt om jullie sneller op weg te helpen er daardoor meer enthousiasme groeit om het vaker te willen spelen.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 12/07/2016 11:18 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

De verhuisdoos is volledig gesorteerd op episode, dark of light per kaartsoort en kaart.
Dus alle kaarten van New Hope in 1 doos Light en 1 doos Dark en van die kaarten alle locaties, systems, interrupts, aliens etc gesorteerd en ook nog eens de dubbele kaarten bij elkaar.

New Hope heb ik al doorgenomen dus die zijn beschikbaar. Volgens mij ben ik tot Jabba's Palace gekomen.

Zaak is nu om de decks samen te stellen.

ReplyQuote
Posted : 12/07/2016 2:09 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Woot superb! Goed bezig...

Zou misschien een idee kunnen zijn de series van Episode 1 (en eventueel Episode 2) mee te nemen op 13 augustus naar de BBQ? Zodat anderen hun verzameling kunnen aanvullen?

Van elke kaart heb je in principe maar maximaal 3 nodig, soms meer, zoals Tusken Raiders, Rebel Guards, Imperial Commander, Rebel Squad Leader etc..
Zie je een stip voor de titel van de kaart, dan betekend dat de maximale hoeveelheid wat op tafel mag liggen, doch mag je er wel meer van je in je deck hebben.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 12/07/2016 7:57 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

CCG Kaarten en de BBQ niet z'on goed idee 🙂 (denk ik ) Ik heb mijn excel sheet met al mijn kaarten indien gewenst. Mijn meeste kaarten zijn toch uit Premiere en New Hope dus daar zal mijn deck waarschijnlijk wel uit bestaan.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 18/07/2016 10:46 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Yup dat is Episode 1, meer hoeft niet en eventueel Special Edition kaarten. Op 13 augustus hoeven we alleen dan kaarten even snel te ruilen/weggeven aan elkaar van Episode 1.
Hoeft maximaal maar een uurtje te duren om CCG kaarten te ruilen/weggeven.

Maar dan wel inderdaad handig om een lijstje klaar te hebben waarop de kaarten van Premiere, A New Hope en eventueel Special Edition staan, die je nog zoekt.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 19/07/2016 10:10 am
Page 3 / 3