Forum

Star Wars CCG - Epi...
 
Notifications
Clear all

Star Wars CCG - Episode 1 - Dark Side Rare kaarten te koop!

Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Hai hai mede SW CCG spelers, πŸ™‚

Hieronder een lijst met CCG Dark Side Rare kaarten met URLs van Episode 1 te koop!
Vrijwel alle kaarten kosten 50 eurocent per stuk, koop je voor 5 euro aan kaarten, krijg je 3 kaarten extra.
Bij iedere kaart krijg je er een deck protector hoesje van Ultra Pro bij.
Op 13 augustus neem ik sowieso de kaarten mee ter inzage! ^-^

Premiere (BB)
Admiral Motti - Admiral Motti
General Tagge - General Tagge
Han Seeker (2x)- Han Seeker
Juri Juice - Juri Juice
Lone Warrior - Lone Warrior
Tactical Re-Call (2x)- Tactical Re-Call
WED15-1662 'Treadwell Droid - WED15-1662 'Treadwell Droid

Premiere (WB)
Charming To The Last - Charming To The Last
General Tagge (2x)- General Tagge
Tatooine: Jawa Camp - Tatooine: Jawa Camp

Premiere Introductory Two Player Game
Vader (2x)- Vader = €1
Vader's Obsession (2x)- Vader's Obsession = €1

Jedi Pack
Dark Forces (2x)- Dark Forces
Eriadu (2x)- Eriadu
Gravity Shadow - Gravity Shadow
Hyperoute Navigation Chart - Hyperoute Navigation Chart
Motti (2x)- Motti
Tarkin (2x)- Tarkin

A New Hope
Besieged - Besieged
Dark Waters - Dark Waters
Death Star - Death Star = €2
Death Star Tractor Beam - Death Star Tractor Beam
Greedo - Greedo
Hypo - Hypo
I'm On The Leader - I'm On The Leader
Leia Seeker - Leia Seeker
Magnetic Suction Tube (3x)- Magnetic Suction Tube
Maneuver Check (2x)- Maneuver Check
Superlaser - Superlaser
Trooper Davin Felth - Trooper Davin Felth

Official Tournament Sealed Deck
Black Squadron TIE (2x)- Black Squadron TIE
Chall Bekan (2x)- Chall Bekan
Corulag - Corulag
Dreadnaught-Class Heavy Cruiser (4x)- Dreadnaught-Class Heavy Cruiser = €1
Forced Servitude (2x)- Forced Servitude = €1
Stormtrooper Cadet (3x)- Stormtrooper Cadet
Tarkin's Orders (3x)- Tarkin's Orders = €1
Tatooine: Tusken Canyon (2x)- Tatooine: Tusken Canyon

Special Edition
Bantha Herd - Bantha Herd
Coordinated Attack - Coordinated Attack
Corporal Grenwick - Corporal Grenwick
Death Star Assault Squadron (3x [WB])- Death Star Assault Squadron
Destroyed Homestead - Destroyed Homestead
Iasa, The Traitor Of Jawa Canyon - Iasa, The Traitor Of Jawa Canyon = €1
Krayt Dragon - Krayt Dragon = €2
Niado Duegad - Niado Duegad
Return To Base - Return To Base
RR'uruurrr - RR'uruurrr
Sergeant Major Enfield (2x)- Sergeant Major Enfield
Sergeant Torent - Sergeant Torent
Ur'Ru'r - Ur'Ru'r
Vengeance - Vengeance = €1
Wittin's Sandcrawler (2x)- Wittin's Sandcrawler

Tatooine
Daroe - Daroe = €1

Reflections II
Control & Set For Stun - Control & Set For Stun = €1

The Mandorine

Quote
Topic starter Posted : 20/07/2016 6:13 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

/bump ;D

Heren we zijn allemaal op vakantie? Dacht het niet. πŸ˜›
Wil je wat weten over de kaarten? Hoe meer kaarten je afneemt hoe coulanter ik kan worden. πŸ™‚

The Mandorine

ReplyQuote
Topic starter Posted : 28/07/2016 9:33 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ook al is het een mooie lijst ben ik bang dat de fandom voor CCG niet zo hoog is dat men gaat betalen voor CCG kaarten ( denk ik ) ook al vind ik leuk dat je het wel meldt O0

ReplyQuote
Posted : 31/07/2016 10:49 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Zie daar wringt de schoen een beetje, want er wordt wel LCG/TCG gekocht en zijn er plannen om Destiny te willen gaan aanschaffen.
The Cardgame, elke ander kaartspel en straks ook Destiny zullen een heel wat lagere replay value hebben dan Star Wars CCG.
Daar wordt wel geld aan uitgegeven wat natuurlijk prima is en ieder voor zichzelf moet weten.

Komen we tot het moment wanneer er decks gevormd worden of potjes CCG gespeeld, dan klinken er al geluiden van ja maar ik heb geen goede kaarten.
Dus kan ik geen sterke deck maken en dus verlies ik steeds of vind ik CCG eigenlijk niet zo leuk.
Kant-en-klare spellen waarmee we bont-en-blauw gegooid worden, verliezen zo snel hun replay value omdat het te simpel is opgezet.
Dat kan van Star Wars CCG niet gezegd worden, het blijft intrigerend en uitdagend. Er zijn zoveel uiteenlopende mogelijkheden.

En ik vraag prijzen die onder de helft van de marktwaarde liggen voor de CCG kaarten, dus kost het geen rib uit het lijf.
Een keertje minder alcohol aanschaffen met uiteten of boodschappen doen en voilΓ‘ 5 euro over voor 10+3 kaarten! ;D

The Mandorine

ReplyQuote
Topic starter Posted : 01/08/2016 12:23 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Je zou zo in een tellsell team kunnen πŸ˜‰

Ik koop niks, geen ccg en geen destiny, dus niet iedereen heeft destiny plannen πŸ˜›
Ik heb een bericht gezien, maar meer ook niet. Mijn ccg leven moet eerst leven in geblazen worden, voor ik uberhaubt aan kaartjes kopen denken ga.
Ik heb denk ik niks te klagen, ik weet van vroeger dat er genoeg sterkte kaarten in zitten, maar mijn interesse is nog niet echt gepiekt dat ik het uitzoeken wil, al vond ik het wel leuk om ff weer te zien hoe het spel gespeeld werd op de mancave!

ReplyQuote
Posted : 01/08/2016 2:24 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Ik snap je betoog en ben het deels met je eens, Leto.
CCG is een mooi, complex kaartspel. Zeg maar de SW Galaxies van de MMO's

Bij CCG moet je veel tijd besteden aan het bouwen en tweaken van je deck. Door de uiteenlopende mogelijkheden van CCG moet je niet alleen de eigenschappen van je eigen kaarten goed kennen maar ook de kaarten van je tegenstander.
Dat betekent dat je heel veel spelletjes moet spelen om CCG een beetje goed door te krijgen.
Daarnaast blijft er veel onduidelijkheid in de regels.
Ik herinner me een event, niet zo lang geleden, waar een doorgewinterde CCG speler toch regelmatig moest navragen hoe een bepaalde regel, of kaart tekst nu geΓ―nterpreteerd moest worden. πŸ˜‰

En dat is voor mij een reden dat ik CCG niet graag meer speel. Er zit niet voldoende snelheid in. Je moet naar mijn zin teveel tijd besteden om je deck te bouwen en te onderhouden. De kans dat je een bepaalde kaart in een bepaalde situatie speelt waardoor de standaard regels niet meer gelden is groot en zorgt voor onduidelijkheid en discussie.
Denk je een leuke kaart of combi te spelen, dan komt er altijd wel weer een konijn uit de hoed door een of andere kaart tekst waaruit blijkt dat de kaart of combi niet gespeeld mag worden. Dus een van de redenen om te weten wat je eigen kaarten en die van je tegenstander doen (kost ook veel tijd).

Ik heb veel CCG gespeeld en ik ben ook dagen lang bezig geweest met bestuderen van kaarten, bedenken van combi's en veel spelen om mijn decks te tweaken.
Na een tijdje vond ik alleen de Sealed Deck spellen leuk (geen noodzaak meer om mijn decks te onderhouden) en na weer een tijdje was ik er wel klaar mee omdat er maar nieuwe kaarten met eigen regeltjes bij bleven komen en het niet meer bij te houden was zonder er veel tijd in te blijven steken.

De kaartspellen van tegenwoordig zijn vaak anders opgebouwd. LCG zorgt voor een gebalanceerd spel met heldere regels waarbij je vaak met setjes kaarten speelt om een deck samen te stellen.
Dat biedt een vlot spel met voldoende ruimte om eigen tactieken te gebruiken (setje er uit, ander setje erin in plaats van kaart voor kaart).
Met Deckbuilding spellen bouw je tijdens het spelen je deck (scheelt een hoop voorbereiding). Een belangrijk spel element is dus het bouwen van je deck tijdens het spelen (bekend voorbeeld is Dominion). De kant-en-klare kaartspellen zijn leuke tussendoor spelletjes waarbij je tijdens het spelen snel je tactiek kan aanpassen. (kijk maar eens naar Star Wars Empire vs Rebellion van FFG).
Destiny ga ik waarschijnlijk kopen en proberen. Maar als dat de zelfde weg inslaat als CCG (pay-to-win boosters) dan haak ik snel af.

Begrijp me niet verkeerd. CCG is (voor mij, was) een topspel en ik vond het vele malen leuker dan de andere CCG spellen uit die tijd zoals Magic en Star Trek CCG.
De reden dat ik me nog een beetje met CCG bezig houdt is de verzamel woede. En dat zou voor mij nog een reden zijn om wat 'rare' kaarten bij je te kopen.

En misschien leuk om tijdens een STA event een keer een sealed deck te proberen.
Daarvoor wil ik graag mijn verhuisdoos met kaarten beschikbaar stellen.

ReplyQuote
Posted : 01/08/2016 2:26 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Goed geschreven Roebar. Ook daar staan punten in die voor mij gelden. Wat ik aan CCG leuk vind is dat het a. complex is en b. vrijheid in deck samenstelling.
Maar is zit ook een keerzijde aan. CCG is obsolete kaartspel sinds 2000/2001 waarbij het voor de verzamelaars lastig is om hun verzameling compleet te krijgen mits men veel geld er tegen aangooit en dat vind ik het niet waard. Was CCG nog steeds verkrijgbaar bij de sigarenhandel dan was het misschien voor mij een ander verhaal want het open maken van boosters zonder dat je weet wat voor kaarten erin zitten geeft wel een bepaalde kick als je die ene kaart net treft.

Nu is het meer nostalgie naar een kaartspel wat ik nooit verzameld heb in de tijd toen het nog volop verkrijgbaar was. Ik wil graag spelen met de kaarten die ik nu heb en dat we kaarten ruilen - geen probleem. Betalen gaat mij een stap te ver.

Zoals roebar zegt dat Sealed Decks een oplossing kan zijn dan lijkt me het leuk om te proberen. Is er een listing van Sealed Decks?

ReplyQuote
Posted : 01/08/2016 3:22 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

So be it. :-X

The Mandorine

ReplyQuote
Topic starter Posted : 01/08/2016 9:08 pm
(@martindb)
New Member

Hey,

beetje late post maar t is altijd goed zoeken naar dingen of star wars ccg. Ik zou de volgende kaarten graag van je overnemen als dat nog kan.

Greedo
Trooper Davin Felth
Gravity Shadow
Vader
Destroyed Homestead
Corporal Grenwick
Sergeant Major Enfield
Sergeant Torent
Vengeance
Daroe
Control & Set For Stun

Als je nog andere kaarten in de verkoop hebt (of iemand anders hier op t forum) dan houdt ik me van harte aanbevolen!

ReplyQuote
Posted : 01/02/2017 5:07 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Zondag ga ik de kaarten nalopen welke ik nog heb van jouw wenslijstje.
Dan die dag zal ik je spoedig een bericht sturen!

The Mandorine

ReplyQuote
Topic starter Posted : 01/02/2017 7:48 pm