Forum

Game of Thrones - G...
 
Notifications
Clear all

Game of Thrones - Genesis - RTS

Page 1 / 2
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Gisteren zat ik even in de STEAMStore en mijn oog viel op: Game of Thrones - Genesis.

Gameplay

Gameplay focuses on capturing nodes—castles, towns and goldmines—with characters. Emphasis is placed on the rock-paper-scissors mechanics of "underhanded" characters rather than the brute force combat strength of traditional realtime strategy games. <-- BELANGRIJK VERSCHIL MET NORMALE RTS GAMES

The goal of the game is to win the Iron Throne and doing so can be done by amassing enough 'prestige' within the game.

Each house has special units and abilities. House Stark has direwolves and House Baratheon has better archers for example.

The game has two modes of play: Versus and Campaign. The game features four main facets: diplomacy, military, economic, and underhand.

Review Quote van Eurogamer.nl:

Voor de gameplay trekt Cyanide niet de normale kaart. In gewone spelletjes (dus niet de Campaign, waar je met specifieke missieobjectieven werkt) wordt de speelduur opgedeeld in een diplomatieke fase en een oorlogsfase. Het diplomatieke systeem is uniek en goed opgebouwd. Het draait rond allianties uitbouwen met de dorpen, mijnen en kastelen rondom je. Dit doe je door afgezanten rond te sturen. Wanneer een gebouw aan jouw kant staat, krijg je een inkomen door de kooplieden die automatisch van dat dorp naar je thuisbasis trekken.

Er zijn echter heel wat meer opties om dorpen aan je te binden of van de vijand over te nemen. Zo is er de "noble princess", die je kan uithuwelijken aan een dorp waardoor de alliantie onbreekbaar wordt door een spion of een vijandelijke afgezant. Een spion kan geheime allianties sluiten met de dorpen van een vijand: voor je tegenstander lijkt alles normaal, maar in het geheim steunen ze de andere kant. Het enige wat je hiertegen kan doen is je eigen dorpen controleren met een eigen spion. Daar stopt het niet: er zijn ook assassins, die onzichtbaar zijn en afgezanten of een prinses het zwijgen kunnen opleggen. Rogues kunnen dan weer een opstand uitlokken in een dorp, waardoor het neutraal wordt. Guardsmen kunnen op hun beurt vijandige assassins en rogues arresteren. Het diplomatieke systeem biedt duideljik enorme mogelijkheden. Elke eenheid heeft bovendien meerdere functies: zo kan een prinses ook nog eens vijandelijke eenheden charmeren, waardoor ze onder jouw controle komen.


Dit goed uitgebouwde systeem zorgt voor de nodige spanning, want je moet heel wat in de gaten houden. Doe je dat niet, dan zijn voor je het weet al je dorpen naar de tegenstander overgelopen. Terwijl je allianties sluit, loopt de vredesbalk bovenaan je scherm langzaam leeg. Wanneer die op is, begint de oorlogsfase en worden alle geheime allianties onthuld, waarna ze zich bij de speler die ze op dat moment in handen had, aansluiten. Helaas valt de game wat plat tijdens de gevechten die volgen. Ze zijn vaak zeer onoverzichtelijk, en afzonderlijke eenheden zijn zeer moeilijk te selecteren. Visueel ziet het er ook wat "knullig" uit, met alle units die simpelweg op een hoop liggen. Verwacht zeker ook geen gevechten met enorme legers, gezien je soms net genoeg voedsel verzameld hebt om er slechts vier tot vijf op te trommelen. Je wint een game (meestal) door een bepaald aantal prestige punten te behalen. Prestige verdien je met verschillende acties, zoals het meeste allianties hebben of het grootste inkomen vergaren. Het is zelfs volledig mogelijk om een game te winnen zonder dat er één druppel bloed vloeit.

Je kan met alle Huizen spelen uit de Game of Thrones saga met hun eigen specifieke units

House Targaryen Special Unit: Raven
House Stark Special Unit: Direwolf
House Tully Special Unit: Singer
House Arryn Special Unit: Thief
House Tyrell Special Unit: Maester
House Baratheon Special Unit: Captain of the Guards
House Martell Special Unit: Dornishman
House Lannister Special Unit: Mole

De recenties van deze game zijn matig met name de single player & skirmishes komen niet lekker uit de bus.
maar het schijnt wel leuk te zijn in een Multiplayer Campaign. De game schijnt een moeilijke leercurve te en dat leek mij wel wat.

De Multiplayer kan tot 7 spelers.

Je kan Game of Thrones - Genesis goedkoop aanschaffen via de Game of Thrones Bundle Steam Gift for €9.99 via deze LINK

LET OP:

Omdat de Solar Trade Alliance in 2014 10 jaar bestaat zijn er een beperkt aantal keys verstuurd naar STA Leden dus kijk snel in je email of jij de gelukkige bent. Ben je niet de gelukkige kan je voor het kleine bedrag toch mee doen.

UPDATE:

Er ziin vandaag een aantal keys verstuurd die niet werken in Nederland. Hier wordt aangewerkt!

UPDATE II:

De uitgegeven keys zijn vernieuwd en de mensen zijn al ingelicht.

Excuses !

Misschien zien we elkaar in Westeros !

Quote
Topic starter Posted : 03/07/2014 2:04 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

RTS?

ReplyQuote
Posted : 03/07/2014 2:42 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

RTS vind ik in co-op wel leuk op zich, maar tegen doorgewinterde RTSers is het voor mij niet weggelegd, ik hou van relaxte speelstyle, rustig opbouwen zonder om je heen te kijken 😀

ReplyQuote
Posted : 03/07/2014 2:44 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Wat ik er van begrijp is dat het speelt een beetje ala Age of Empires II maar het is niet zo dat je via Brute Force (heel veel units bouwen) even de overwinning binnensleept.

De DIE HARD RTS gamers vegen de vloer aan met deze game volgens de vele recenties maargoed voor mij was de trigger:

. Genre - Game of Thrones - check
. Gamestyle - RTS - check

Voor ingame footage zie: YOUtube

ReplyQuote
Topic starter Posted : 03/07/2014 3:29 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Er is een event gepost voor Games of Thrones - Genesis - Mulitplayer avond - Join us ! 🙂

ReplyQuote
Topic starter Posted : 03/07/2014 5:23 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

UPDATE zie starterspost !

ReplyQuote
Topic starter Posted : 03/07/2014 11:16 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Gisteren voor het eerst gespeeld en 1 ding kan ik adviseren - speel de tutorial !

Het is inderdaad geen basic RTS met resources harvesten, units bouwen - heel veel units bouwen en je tegenstander oprollen.

Om kort en bondig te vertellen hoe het werkt en hoe je kan winnen heb ik een stukje van internet gehaald om een duidelijk beeld te geven hoe de game in elkaar zit.

Diplomatie is een groot deel van A Game of Thrones: Genesis, en de essentie ervan is om je steden en kastelen te beschermen tegen de vijand terwijl het overnemen van hen, het verdienen prestige. Het eerste huis wat 100 prestige heeft wint het spel, dus je kunt winnen zonder daadwerkelijk te verklaren totale oorlog op iedereen.

Je kunt prestige verdienen door middel van vier methoden:

1. het vormen van de meest stad en het kasteel allianties
2. het doden van de meest vijandelijke eenheden
3. verdienen de meeste inkomsten (die meestal het gevolg van het hebben van de meeste allianties)
4. het regelen van de meest religieuze gebouwen.

Je kan ook kleine hoeveelheden prestige winnen door het invullen van kleine, gerandomiseerde missies het spel op je afstuurt.

Je kan ook prestige verliezen door:
1. Dat je bastaardzonen ontdekt worden,
2. Je aanvalt tijdens vrede
3. Het breken van allianties.

A Game of Thrones: Genesis geeft je veel van de niet-militaire eenheden

Non Military Units:

Naam: Envoy
Doel: Neutrale steden en kastelen onder je alliantie te brengen. Als er al een vijandelijk Envoy reeds is gestationeerd, trekt jouw Envoy automatisch helemaal terug naar je kasteel, dus scouting vooraf is belangrijk.

Naam: Noble Lady
Doel: Het trouwen met persoon van Neutrale Steden zodat er een Blood Allianctie ontstaat, welke niet doorbroken kan worden worden door vijandelijk Envoys.

Naam: Great Lord
Doel: Doel: Het trouwen met persoon van Neutrale Steden zodat er een Blood Allianctie ontstaat, welke niet doorbroken kan worden worden door vijandelijk Envoys.

Naam: Spy
Doel: het opzetten van geheime Allianties.

Naam: Roque
Doel: het opzetten van een opstand, zodat de vijand geen inkomsten meer zal krijgen. Of het omkopen van vijandelijke units

Naam: Assassins
Doel: Elimineren van Spionnen o.a.

Daarnaast zijn er ook Militaire Units in de game om gevechten aan te gaan zoals:
men-at-arms
bowmen
horsemen
pikemen
knights

Al om al heel veel mogelijkheden.

1 van de kritieken is dat je teveel in de gaten moeten houden tijdens de gameplay.

Na een klein uurtje ben ik aardig positief over de game ook al moet ik nog 2 tutorials doorlopen.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 04/07/2014 12:22 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Tutorials gedaan en nu begonnen met een Campaign is ook wel een aanrader om de spel elementen door te krijgen.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 04/07/2014 11:34 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Nu in chapter 4 van de Campaign.

Voor de lore liefhebbers - de storyline speelt zich nog voor de boeken af 🙂 dus er zijn geen spoilers voor eventueel de tv serie :).

Ik begin het spel aardig door te krijgen de Non Combat en Special units hebben een zeer belangrijk rol in deze game zoals de Envoy, Roque, Merchant, Assissin, Commander.

Moelijkheid is wel dat je alles in de gaten moet houden zelfs in je eigen gelederen! want je bent de Allianties zo weer kwijt.

Ik snap sommige recenties wel over deze game maar voor mij is echt een leuke, complexe RTS met leuke features! Toppertje tot nu toe wat mij nog uren spel plezier gaat brengen.

Ben erg benieuwd naar de Multiplayer !

ReplyQuote
Topic starter Posted : 07/07/2014 3:23 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Ik heb de tutorials en chapter 1 gedaan.
Zeker in het begin lastig om de verschillende rollen uit elkaar te houden. Wie doet nu wat?

Met de Envoy kun je een alliantie aan.
Als er een vijandige Envoy in jouw alliantie bezig is, dan kun je je eigen envoy er weer op af sturen (binnen een bepaalde tijd) om de vijandige envoy weg te jagen.
Maar je kan er ook een spy op af sturen dacht ik.
Dus meerdere manieren om iets op te lossen.

Daarnaast is het een hele klus om de boel in de gaten te houden.
Voordat je het weet ben je weer een alliantie kwijt omdat er een vijandige envoy op af is gestuurd.
Of je DENKT dat je alles in de grip hebt maar dan hebben vijandige spies je allianties al stiekem omgeturnd waardoor je geen imkomsten meer krijgt.

Steile leercurve maar als je het een beetje door hebt, lang speelplezier volgens mij.

ReplyQuote
Posted : 07/07/2014 4:01 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Dadelijk aan gang met Noble Ladies 😉 en Blood Alliances op zetten en bastaard zonen maken - 😉

ReplyQuote
Topic starter Posted : 07/07/2014 4:23 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Kan min puntje ondekt: als je je fighting units gebruikt is het moeilijk uit elkaar te houden wie nu wat doet dat en de aansturing van dit units is onhandig, had beter gekund.

Ik zit nu in chapter 6 😀

ReplyQuote
Topic starter Posted : 10/07/2014 11:32 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
ReplyQuote
Topic starter Posted : 11/07/2014 2:17 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

test

ReplyQuote
Topic starter Posted : 15/07/2014 10:23 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Gisteren hebben we voorzichtig een potje of 2 gedaan maar het is echt een moeilijke game. Wat is jouw ervaring over deze game?

ReplyQuote
Topic starter Posted : 04/08/2014 12:05 pm
Page 1 / 2