Forum

Notifications
Clear all

GoPro Topic

Page 2 / 9
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member
Posted by: @lantern

Ja klopt 

Hierrrr.. met die Hero 4 van je! ? 

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 08/03/2020 5:39 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ja kan geef me maar een PM wat je er voor wilt geven.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 09/03/2020 9:59 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Héhé.. nee beter zelf houden. Voor Mick bijvoorbeeld om er lekker mee te klooien.
Want de latere modellen van GoPro hebben als nieuwprijs van wat jij ongeveer wilt krijgen voor die Hero 4.
Ik ga gewoon even goed sparen voor de Hero 8, tegen die tijd is ie al ver onder de 400 euro.
Zag em ergens al voor 364 euro, bij https://www.marktplaats.nl/verkopers-profiel/21337036.html

Nu eens zien wat voor PC of iMac er voor nodig is om een beetje vlot en soepel te kunnen monteren van GoPro video's.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 09/03/2020 10:28 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
Posted by: @leto-the-mandorine

Héhé.. nee beter zelf houden. Voor Mick bijvoorbeeld om er lekker mee te klooien.

Helemaal goed - ik gebruik hem nog volop maar als iemand wil beginnen wil ik hem graag helpen.

Wat misschien ook een goede informatiebron is: GoPro Blog - is een NL website met heel veel info

Ook de Facebook groepen GoPro Nederland en Go Pro Gebruikers Nederland zijn aan te bevelen.

De Hero8 Black is het goedkoopst bij GoPro zelf €329,-.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 09/03/2020 11:03 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Oh okey goh ben lichtelijk verbaasd dat Hero 8 Black bij GoPro zelf goedkoopst is.
Maar dan wel met GoProPlus abo denk ik?

En die blog ga ik bekijken!

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 11/03/2020 10:45 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
Posted by: @leto-the-mandorine

Nu eens zien wat voor PC of iMac er voor nodig is om een beetje vlot en soepel te kunnen monteren van GoPro video's.

Als ik jou was zou ik als beginner niet heel veel geld er tegen aan gooien. Ga eerst kijken of het was voor je is.

Een gratis programma om mee te oefenen is Davinci Resolve - https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve/

Davinci Resolve hoort wel in het rijtje van de wat complexere film edit programma's zoals Adobe Premiére of Final Cut Pro.

De leercurve is wat stijl maar als je het een beetje door hebt dan heb je later er veel profijt van.

Buiten mijn tips hierboven wil ik het advies meegeven: koop een leuke action camera (tip: GoPro) met wat accessoires en batterij en ga filmen 

Mocht je vragen of hulp nodig hebben kom naar me toe dan kijken we samen - neem Nique mee als ze dat leuk vindt

Posted by: @leto-the-mandorine

Maar dan wel met GoProPlus abo denk ik?

Eerst maar eens keuze maken welke camera je wilt want met een Garmin kan je niet zoveel met GoPro Plus 😀

ReplyQuote
Topic starter Posted : 11/03/2020 11:41 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
Posted by: @lantern

Nee Wish is chinese troep ?

m.a.w. bespaar niet op je mounts/accessoires - belangrijk onderdeel als je met Action Cams in het algemeen gaat werken 🙂

ReplyQuote
Topic starter Posted : 11/03/2020 7:51 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Op dit moment heeft GoPro.com een aanbieding met haar TRADE UP program wat je €100,- kan schelen bij de aanschaf van een GoPro Hero8 Black.

Deze deal is inclusief een 32Gb SD Card van Sandisk. ? 

Click op het plaatje voor de link naar GoPro. NB: Aanbieding alleen via gopro.com en niet via resellers.

Als je er een GoPro Plus (Onbeperkt Opslag van je  video of foto bestanden bij gopro) abonnement bij neemt krijg je ook nog 50% korting op accessoires (let op niet alles is 50%).

 

 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 17/04/2020 9:26 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

In ieder geval wilt m'n vriendin ook dat ik een actioncam ga kopen.
Betekent dat ik nieuwe computerhardware nodig hebt, om een beetje fatsoenlijk de films te kunnen monteren etc...

Hier een site https://www.ti-84shop.nl/gopro-hero-8-black.html al is het wel zonder de extra accessoires. 

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 20/04/2020 6:50 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
Posted by: @leto-the-mandorine

Betekent dat ik nieuwe computerhardware nodig hebt, om een beetje fatsoenlijk de films te kunnen monteren etc...

Nee dat is voor beginners helemaal niet nodig. Film gewoon op 1080p 50fps of 4k 30fps dat kan je computer best aan.

Neem zoals ik al eerder zeg een leuke montage programma zoals Adobe, Pinnacle of Davice Resolve en ga gewoon eens beginnen. Leer een beetje leuk filmen en te editten als je dat onder de knie hebt en echt je passie gaat worden kan je altijd nog je portomonnai treken voor hardware en software.

Tip blijft haal hem van GoPro zelf en neem de 30 dagen free trial GoPro Plus voor de 50% korting op mounts. Neem geen chinese rotzooi kwa mounts.

 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 20/04/2020 9:17 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Als je een beginnend GoPro gebruiker bent dan zijn er een paar essentials die je zou moeten hebben. LET OP: dit is persoonlijk voorkeur.  De lijst van Essentials zijn op basis van orginele GoPro producten met een uitzondering van SD Kaarten en Powerbank.

GoPro Essentials top 5:

1. Batterij - neem een extra batterij of liefst de GoPro dual Charger want buiten de Lader krijg je ook nog een extra batterij erbij. 

2. GoPro Shorty - selfie stick, deze stick is onmisbaar voor elke gopro gebruiker - hij is handzaam, klein van formaat en ook nog te gebruiken als TriPod. Vindt je deze te klein dan is de GoPro 3Way ook een hele geschikte selfie stick met veel toepasbaarheden zoals een Selftie Stick, TriPod en Handheld.

3. GoPro Casey - Om je GoPro plus accessoires om op te bergen kan ik de GoPro Casey aanraden, deze zeer stevige case geeft je de mogelijkheid om je case zo in te richten zodat alles netjes past en stevig vast zit. Let Op: het gaat om de kleinere accessoires buiten de GoPro, Batterijen, Laders, Stick, etc.

4. SD Kaarten - SanDisk Extreme (Pro) - neem kwaliteit SD kaarten en check of ze geschikt zijn voor je GoPro - check hier

5. Smart Remote - Dit is een afstandsbediening om je GoPro mee te bedienen. Ik ga gebruik deze heel vaak want is het is soms lastig om je telefoon bij de hand te houden. Telefoon connectie vergt ook meer stroom waardoor je batterij snel leeg loopt.

extra TIP: Powerbank - voor je GoPro of Dual Lader. Vaak komt het voor dat je geen netstroom tot je beschikking hebt dan is een powerbank ook een must of je batterijen op te laden terwijl je lekker filmt.

extra TIP: GoPro Plus abonnement voor rond de 5 euro per maand voor ongelimiteerde opslag bij GoPro en 50% korting op diverse accessoires plus omruil bij schade.

Dit zijn mijn essentials.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 13/05/2020 12:56 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

extra TIP: Opslag - zorg ervoor dat je voldoende opslagruimte hebt - clips in 4k of hoge framerate zorgen voor grote files en een 1Gb file is geen uitzondering 

extra TIP: Backup - zorg ervoor dat je een goede backup hebt - niks is vervelender om je kostbare beelden te verliezen door een brakke disk etc.

 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 14/05/2020 12:54 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member
Posted by: @leto-the-mandorine

In ieder geval wilt m'n vriendin ook dat ik een actioncam ga kopen.
Betekent dat ik nieuwe computerhardware nodig hebt, om een beetje fatsoenlijk de films te kunnen monteren etc...

Hier een site https://www.ti-84shop.nl/gopro-hero-8-black.html al is het wel zonder de extra accessoires. 

Voor €20 meer (€379 ipv €359)

https://gopro.com/en/nl/shop/cameras/hero8-black/CHDHX-801-master.html

Inclusief:

Shorty Stick
extra accu
32 GB micro SD
Headstrap + clip

 

ReplyQuote
Posted : 14/05/2020 7:16 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

En Roebar is ook aan de GoPro.

Gebruik gemaakt van de GoPro 8 black bundel actie dus naast de GoPro 8 ook in bezit van de Short stick, headstrap+clip, 32 GB micro SD en een extra (tweede) accu.

Ook meteen de charger met extra (derde) accu om tegelijk 2 accu's op te laden.
Geen overbodige luxe want de GoPro lust er wel pap van

ReplyQuote
Posted : 14/05/2020 7:19 pm
Page 2 / 9