Forum

Notifications
Clear all

Hell Let Loose

Maarten West
(@maarten-west)
Eminent Member

Wie is er toevallig in het bezit van Hell let loose? 
Ik heb deze militaire sim nu een aantal uur gespeeld en ik moet zeggen dit is een erg gave game waarbij strategie en samenwerking essentieel is. 

Voor een kleine impressie

Quote
Topic starter Posted : 27/02/2022 4:09 pm
Topic Tags
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ken het niet, kost dat? Welk platform?

ReplyQuote
Posted : 27/02/2022 4:40 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

nice

ReplyQuote
Posted : 27/02/2022 5:46 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Nu op Steam:

image

Zelf wacht ik nog wel ff, eerst kijken of het echt wat is en een betere (goedkopere) aanbieding, aangezien ik nog steeds een "main game" heb in Division 2, wil ik ook geen (te) hoge bedragen uitgeven aan een nieuwe game

ReplyQuote
Posted : 27/02/2022 6:35 pm
NeCRoSKy
(@necrosky)
Eminent Member

ziet er goed uit maar ik ben hier niet zo goed in.

ReplyQuote
Posted : 27/02/2022 8:24 pm
Maarten West
(@maarten-west)
Eminent Member

Ik ben nu een aantal uur verder en ik ben verkocht. 
Het is geen standaard shooter maar een dynamische team effort, waarbij je alleen wint als je samenwerkt en strategie gebruikt. 
Je moet ook echt even een aantal potjes onder de gordel hebben. Het is niet te vergelijken met Battlefield of COD maar een echte warsim, een veldslag duurt gemiddeld 1 tot 2 uur, en 1 kogel en je bent plat of zo gewond dat je leegbloed en hulp van een medic nodig hebt.   

Je hebt de commander die het hele team voorziet van de aansturing en het benodigde materieel. 
Door het bouwen van Outposts langs de linie bouw je met je team resources op, die weer ingezet kunnen worden voor tanks, bombing runs etc. 

Gisteravond heb ik als Squadleader (geen commander) met mijn Easy Squad de brug richting Carentan 2 uur lang moeten verdedigen. 
Dit is gigantisch intens want als je de hoofdbrug verliest, de andere squads hun momentum over de flanken verliezen.  
Als squadleader zorg je dat je MG op een goede positie staat, je anti tank barricades met je engineer opbouwt en dat je met je verrekijker goed de doelwitten markeert voor de artillery teams op de HQ. 
Dit maakt de beleving zo intens, het gaat dus niet om het schieten maar teamwork en dat maakt het spel soms frustrerend maar ook super gaaf.
Liever een goede engineer die de defenses opbouwt dan een Call of Duty superaim, ben je niet zo goed in richten maar heb je geduld dan is er niks zo lonend als de MG bemannen, waarbij je 10 min vooruit zit te staren en dan ineens 30 enemy forces door een moeras heen zit ploeteren om die in 1 keer neer te maaien.  

Uitslag:
Easy heeft de brug weten te houden door een strategische call van Feldwebel West om een MG te positioneren richting een moeras en met wat hulp van Fox Squad die 2 sherman tanks plat schoten met hulp van onze coördinaten.

We hebben uit volle borst Erika meegezongen  

Ik kan me voorstellen dat dit met een STA squad, voor fantastische verhalen kan zorgen omdat je samen het succes maakt of niet :).

 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 06/03/2022 12:35 pm
Roebar reacted
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Klinkt leuk

ReplyQuote
Posted : 07/03/2022 9:50 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ik heb gisteren naar wat gameplay gekeken en tutorial maar dit is wel een game die samen wilt/moet spelen anders ga je er geen fun uit halen.

Hell Let Loose - !!NEW!! GUIDE to EVERYTHING (Update 10) [2021] - YouTube

Jammer dat hij nog wat aan de prijs is. 

ReplyQuote
Posted : 08/03/2022 10:53 am
Maarten West
(@maarten-west)
Eminent Member
Posted by: @lantern

Ik heb gisteren naar wat gameplay gekeken en tutorial maar dit is wel een game die samen wilt/moet spelen anders ga je er geen fun uit halen.

Hell Let Loose - !!NEW!! GUIDE to EVERYTHING (Update 10) [2021] - YouTube

Jammer dat hij nog wat aan de prijs is. 

Daar heb je zeker een punt, met Random's is het niet altijd leuk. 
Wel heb ik al een aantal vaste servers waar je op een gegeven moment ook de spelers herkent en elkaar opnieuw treft. 
Maar met een Squad van bijvoorbeeld 6 man of Recon, Armor of Artillery is het met bekende heel erg gaaf. 
Het is ook niet vergelijkbaar met een echte shooter, tactiek en samenwerking is doorslaggevend, dit komt doordat je met rifles loopt die 1 kogel per keer schieten. Als je een vijandelijk team in de struiken ziet liggen dan bespreek je dit met je team en schakel je gezamenlijk een team uit. 
Ga je voor eigen glorie dan zal je hooguit 1 vijand afschieten voordat ze afschieten. 

Het spel heeft ook nadelen hoor, als je in een squad zit die echt niet samenwerkt dan is het heel veel lopen en doodgaan. 
Alleen voor die victories en dat samenspel daar krijg je een flinke rush van, niets is zo mooi als de coördinaten doorgeven aan het artillerie team van een vijandelijke squad waarbij je de klappen van de mortieren hoort gaan en het hele team van de kaart geveegd wordt.  

ReplyQuote
Topic starter Posted : 08/03/2022 8:32 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Wel eens interesse om het eens te bekijken maar niet gelijk de volle pond neerleggen.

ReplyQuote
Posted : 09/03/2022 4:19 pm