Forum

Starwars Boeken top...
 
Notifications
Clear all

Starwars Boeken topic

Page 8 / 8
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Jammer dat ik best moeite hebt om engelstalige boeken vlot te kunnen lezen en zo in het verhaal te komen... zonder het continue vertalen in mijn hoofd, waardoor er niet echt plezier tot stand komt van het lezen van een boek.

Haha waarom vertel ik ??? Anyway yup ik ben weer een dik uur te vroeg wakker geworden, waardoor weet ik niet. :-

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 22/11/2017 5:17 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

15 December is er een weer nopvel bij gekomen namelijk; "Cobalt Squadron"

ReplyQuote
Topic starter Posted : 18/12/2017 12:42 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Gisteren heb ik het boek van Thrawn gelezen. Het boek is geschreven door Timothy Zahn, wel bekend van de Thrawn Triologie (legends) en het verhaal gaat over de begin jaren van Thrawn en hoe hij bij de The Empire is gekomen tot en met het moment van de bouw van de 1e death star.

Het verhaal is lekker geschreven maar helaas er zijn hele hoofdstuk die gewoon niet echt boeiend zijn. Hij is een beetje een brave Imperial die via Tactiek en Strategie doelen bereikt zonder daar onnodige slachtoffers mee te maken, wat we van de Empire niet echt gewend zijn.

Is het een "MUST READ" ?

Nee, het is geen must voor de doorsnee starwars "film" fan om dit boek te lezen. Het boek geeft veel achtergrondinformatie over over Thrawn en zijn bliksem carriere bij de Empire plus het verkrijgen van de ISD "Chimaera". Het boek heeft ook een open eind. Timothy Zahn heeft al zijn vervolg: Thrawn Alliances aangekondigd

ReplyQuote
Topic starter Posted : 06/01/2018 6:14 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Gisteren heb ik de novel "Leia, Princess of Alderaan" van Claudia Gray uitgelezen.

Het is een younger reader novel maar dat maakt deze novel niet minder interessant. Het is een boek welke diverse films, characters, locaties aan elkaar knoopt zowel van de prequels t/m sequels.

Het speelt zich af voor Rogue One waarbij Leia 16 jaar is en samen met haar ouders Bail & Breha Organa een luxe leventje leidt op Alderaan.
Leia is nog niet op de hoogte van de zaken waar papa Organa (lees: Bail) allemaal mee bezig is en om verdere spoilers uit de weg te gaan zal ik daar niet verder op in gaan.

Is het een MUST READ😕

Ik denk dat het best een must read label(tje) verdient want in dit boek uitgelegd hoe bepaalde personages en/of locaties tot stand zijn gekomen.

Voorbeelden:

De relatie tussen Leia en Amilyn Holdo (The Last Jedi) wordt in dit boek uitgelegd

Ook krijg je meer te weten over de planeet: Wobani (Rogue One), de planeet waar Jyn Erso gevangen zat in een Imperial Laborcamp.

Rebelbase op Crait wordt in het zonnetje gezet in dit boek waardoor je The Last Jedi qua Crait beter begrijpt.

Al om al een aardig makkelijk te lezen novel met leuke achtergrond info

ReplyQuote
Topic starter Posted : 07/02/2018 1:14 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Het volgende boek waar ik aan begonnen was is: The Legends of Luke Skywalker door Ken Liu.
Het boek wordt gekenmerkt door verschillende verhalen over Luke Skywalker verteld door andere personages.

Na dat ik halverwege het 1e verhaal was kwam ik tot de ontdekking dat dit echt een heel slecht boek is en heb het aan de kant gelegd.
Starwars novels worden gekenmerkt door goeie maar ook veel matige verhalen maar dit boek is gewoon slecht en is geen aanrader!

Op naar de volgende novel!. (stay tuned)

ReplyQuote
Topic starter Posted : 22/02/2018 11:15 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Het volgende boek wordt: From a Certain Point of View 🙂 "aanrader"

ReplyQuote
Topic starter Posted : 22/02/2018 9:43 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Op 5 maart jl is het boek: Queen's Shadow uitgekomen:


When Padmé Amidala steps down from her position as Queen of Naboo, she is ready to set aside her title and return to life out of the spotlight. But to her surprise, the new queen asks Padmé to continue serving their people—this time in the Galactic Senate. Padmé is unsure about the new role but cannot turn down the request, especially since, thanks to her dearest friend—and decoy—Sabé, she can be in two places at once. So while Padmé plunges into politics, Sabé sets off on a mission dear to Padmé's heart.

Persoonlijk denk ik dat het een beetje ala Bloodline is dus best politiek geladen wat ook interessant kan zijn.

Het boek speelt zich af 28BBY.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 08/03/2019 1:14 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Lees ik ineens dat er vertalingen zijn uitgebracht van nieuwe Star Wars boeken? https://www.starwarsawakens.nl/nieuws/community/winactie-maak-kans-op-star-wars-aftermath-levensschuld/

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 03/07/2019 10:02 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Nou vind ik vertalingen nooit echt ten goede komen aan het verhaal maar dat is misschien persoonlijk.

Ondertussen uitgekomen:

ReplyQuote
Topic starter Posted : 03/07/2019 11:31 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Nu dat de laatste film in de Skywalker SAGA - The Rise of Skywalker op 18 december het levenslicht ziet zit r tussen de TLJ en RoS een tijdsgat en deze wordt opgevuld door het boek:

Resistance Reborn

Summary - Spoiler Free

The Resistance is in ruins. In the wake of their harrowing escape from Crait, what was once an army has been reduced to a handful of wounded heroes. Finn, Poe, Rey, Rose, Chewbacca, Leia Organa—their names are famous among the oppressed worlds they fight to liberate. But names can only get you so far, and Leia's last desperate call for aid has gone unanswered.

From the jungles of Ryloth to the shipyards of Corellia, the shadow of the First Order looms large, and those with the bravery to face the darkness are scattered and isolated. If hope is to survive, the Resistance must journey throughout the galaxy, seeking out more leaders—including those who, in days gone by, helped a nascent rebellion topple an empire. Battles will be fought, alliances will be forged, and the Resistance will be reborn.

Dus voor de echte starwars van een MUST READ.

Het boek komt 5 november a.s. uit als eBook en Hardcover.

 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 30/10/2019 12:19 pm
Page 8 / 8