Forum

Breaking: Leveranci...
 
Notifications
Clear all

Breaking: Leveranciers betrokken bij de redding van Helter Skelter nu bekend!

Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Eerder vandaag heeft Helter Skelter nog niet eerder beschikbare informatie vrijgegeven over de reddingsoperatie van het team. Het blijkt dat voor de aandrijving een nieuwe internationale samenwerking aangegaan is. Het motorblok wordt geleverd door Lada terwijl het elektrische systeem beheerd zal worden door het Chinese 岚图 (spreek uit: Voyah), een onderdeel van het grote Dongfeng gevestigd in Wuhan, Hubei, China. Dit bevestigd eerdere geruchten over banden met China via M3racing, maar ook met die van de ondersteuning door Croky Racing.

Hoofdrijder Abib hebben we bereid gevonden enig licht op de zaak te werpen. Net buiten het door Helter Skelter afgehuurde etablissement De Bulldog in Amsterdam meldt hij dat het team erg blij is met deze samenwerking, waarbij het motorvermogen wordt verzorgd door het gerenommeerde Lada. "De kwaliteit van deze fabrikant moet ervoor zorgen dat er minstens tien jaar met dezelfde motor gereden kan worden. De monteurs kunnen alle reparaties en verbeteringen zelf uitvoeren", aldus Abib. "De samenwerking met Voyah loopt voorspoedig, hoewel de integratie van de systemen nog wat voeten in de aarde heeft. We kunnen via hun moederbedrijf gebruik maken van de kennis van Honda en Renault zonder hen er direct bij te betrekken, maar ook als eerste nieuwe technieken gebruiken die na het volwassen worden door het team ven Croky Racing op top niveau worden ingezet".

Hoe verhoudt de nieuwe samenwerking zich met de resultaten in de eerste drie races?
"We zijn druk zoekende naar een goede afstelling. Kinderziektes zorgden voor vervelende euvels, zoals het haperen van de besturing in Australie waarbij de lag tussen het elektrische systeem en de aansturing ervoor zorgde dat zowel wij als Acura Racing de finish niet haalden." Over de resultaten in Vietnam kon Abib kort zijn. "Een virus zorgde dat systemen in de soep liepen en de besturing andere informatie kreeg dan ik met het stuur en pedalen doorgaf, rechts insturen werd daardoor links de muur in!"

Het gesprek wordt even onderbroken door een telefoongesprek. Na een paar diepe buigingen hangt Abib op en loopt met hangende schouders naar ons terug, waarna we vervolgen. "Eigenlijk zijn er helemaal geen kinderziektes en werkt alles perfect. Het team heeft echt een gigantisch goede prestatie geleverd. In de laatste race in China alleen hebben ze meer pitstops kunnen afhandelen dan ieder ander team in drie races bij elkaar! Ze zetten echt toptijden neer bij het vervangen van een voorvleugel. Ik ben super trots op ze!"

Gevraagd naar de verwachtingen voor de komende race in Nederland en de korte race op Silverstone laat Abib weten met spanning hiernaar uit te kijken. "We verwachten dat we wederom topprestaties kunnen neerzetten. Op Silverstone verwachten we dat records gaan sneuvelen. Het is daar goed mogelijk dat al in ronde twee het hele veld ons gelapt zal hebben. Als dat zou lukken dan presteren we iets wat nog nooit een team eerder voor elkaar heeft gekregen!"

Bij het afscheid wensen we Abib veel succes in de komende twee races waarna hij zich ter voorbereiding terugkeert naar de bijeenkomst binnen. Bij het openen van de deur ruiken we de welbekende geur van een konijnenhok dat een schoonmaakbeurt kan gebruiken en verwachten dan ook dat Abib zeer ontspannen aan de start in Zandvoort zal verschijnen. De Coracespondent is erbij en houdt u op de hoogte!

Quote
Topic starter Posted : 26/10/2021 12:02 am
Lantern reacted
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Die reporter heeft het er maar druk mee, er gebeurt veel!

ReplyQuote
Posted : 26/10/2021 2:30 pm
Abib reacted
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Leuk artikel. Als beste stuurman aan de wal staand leef ik helemaal mee met Abib. Zijn kundige analyse kan niet verbloemen dat het team van ver moet komen. En met ver bedoel ik achterveld ver.

ReplyQuote
Posted : 26/10/2021 4:51 pm
Abib reacted