Forum

Opklaringen voor He...
 
Notifications
Clear all

Opklaringen voor Helter Skelter - Back in Business

Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Het is niet alleen kommer en kwel als gevolg van de afgelopen woensdag beëindigde relatie tussen AvtoVaz en Reneault. 

De economische problemen voor onder andere de autoindustrie als gevolg van de situatie in de Ukraïne heeft geleid tot ingrijpen op hoog niveau. Eerder vandaag hebben in het Ocura hotel in Amsterdam geheime besprekingen plaatsgevonden tussen president Lacarde van de ECB, president Macon van Barbados en superster-directeur Carlos Gnosn van Reneault. Doel van deze besprekingen was om de financiële gevolgen van de crisis in Oost-Europa te verzachten voor zowel de autofabrikant als de kleine, recent verzelfstandigde eilandstaat.  

De uitkomst mag verrassend heten. In een persconferentie op zondagmiddag werd aangekondigd dat de ECB een onderhandse lening tegen een negatief rentepercentage verleent aan de Barbadiaanse overheid, met als onderpand een staatsbelang in liftenfabrikanten. Deze verruiming van de financiële mogelijkheden zal vervolgens worden ingezet voor een deal met Dacia voor de levering van motoren aan het Formule1 team van Barbados, Helter Skelter, ter vervanging van de huidige Lada motoren. Macon en Gnosn beloofden alles in het werk te zetten om het Helter Skelter team op de grid te krijgen voor de kwalificatie van aanstaande dinsdag. Met name de heer Gnosn is zeer tevreden over het geboekte resultaat en beloofde de aandeelhouders dat deze deal een echte game changer is voor de bottom line.

Na afloop van de persconferentie spraken we met hoofdcoureur Abib bij zijn vaste stek in Nederland, De Bulldog in Amsterdam. Bij aankomst op deze zonnige middag was goed waarneembaar dat het leven zich weer hervat nu alle coronamaatregelen de deur gewezen zijn. Onder begeleiding van het toepasselijke nummer van AC/DC, “Back in Business”, bespraken we de gang van zaken zoals het nu voorligt. “We zijn enorm blij dat we nu weer vooruit kunnen” aldus Abib, “met de motoren van Dacia hebben we een goede vervanger van de Lada motoren gevonden”. “De materialen van Dacia zijn superdegelijk en gaan jaren mee. We beginnen met een motor van Renault van drie jaar geleden die volledig gereviseerd is. Dat is echt een sterk punt van Dacia, bewezen technologie optimaal inzetten en reviseren waar mogelijk om zo kosten te besparen”. "Ze hebben daarin echt een voorsprong op Lada!"

Verder meldde Abib dat het nog wel een klus zal worden de auto aan te passen aan de nieuwe motor. Hij verwacht de eerste races dan ook tegen enige kinderziektes te lopen voordat hij weer eens inn de top 10 kan eindigen. Anderzijds, zou het snel kunnen gaan waardoor we heel misschien al vanaf de eerste race serieus mee kunnen doen. “Voorlopig maak ik me geen zorgen en chill ik even in het zonnetje!". "Jullie Nederlanders zijn na Barbadianen toch wel een van de meest relaxte gasten die ik ken… althans hier… in Amsterdam… op dit terras, en dat is best raar met dat koude weer, of wacht.... chill man... heh heh... ik zie je op de grid!”

Wij kijken in ieder geval met spanning uit naar de race van komende dinsdag. We zijn benieuwd hoe het team in staat zal zijn weer in record tijd de auto aan te passen aan een nieuwe situatie en met hun 'ontspannen' benadering misschien toch al in de punten kunnen eindigen.

Quote
Topic starter Posted : 27/03/2022 9:47 pm
Leto reacted
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Dit is weer een werkje nieuwsverslaggeving uit de top! Je had zo een reporter kunnen zijn 🙂

ReplyQuote
Posted : 28/03/2022 8:37 am
Abib reacted
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Geweldig stuk! Hahaha zoveel verbloemde woorden! Mij benieuwen! 😊 

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 28/03/2022 10:12 am
Abib reacted