Forum

** POLL ** Solar F1...
 
Notifications
Clear all

** POLL ** Solar F1 Night 2021 Season 6, Voorlopig regelementen & instellingen

Page 1 / 3
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Met Solar F1 Night 2021 Season 6 in het vooruitzicht, hierbij de voorlopige opstelling van het regelement & instellingen!

Let wel, dit is nog niet definitief. Gaarne iedereen de poll invullen!

Er zijn 3 poll stellingen, iedereen maakt 3 keuzes (1 keuze per stelling). 

Ik wil kijken of we er democratisch uit kunnen komen over deze gevoelige onderwerpen. Ik hoop dat iedereen kan leven met de gekozen keuze, ook al is de uitslag niet jouw keuze. We racen met zijn allen, het moet voor iedereen op ieder niveau leuk zijn!

Wanneer de poll uitslag bekend is, zal ik het regelement definitief uitwerken en dan hoop ik dat we een hoop plezier gaan hebben met zijn allen!

Gaarne jouw poll keuzes (3) in een reply plaatsen in deze topic, alvast bedankt!

Dashea Masi
De wedstrijdleiding

 

image

Voorlopige opstelling regelement seizoen 6:

 

Ingame regels & settings:

- 18 minuten kwalificatie + 50% race afstand

- Officiële teams WEL / NIET (**POLL**)

- Toevoeging voor officiële teams: 1 persoon per team, uitkiezen van een team gaat via volgorde eindstand kampioenschap van onder naar boven

- Geen constructeurs titel

- AI 61

- Damage, LOW

- Dynamisch weer

- Alle circuits op de kalender

- Safetycar gevoeligheid: LOW (**POLL**)

- Vervangende AI speler: Scoort geen punten voor de tussenstand, AI niveau 50

 

Algemene regels:

- Vaste starttijd van 20:10u! Je kan altijd aansluiten in zowel de kwalificatie en-/of de race

- Safetycar regel: 1 ALT + F4 per persoon per race! De auto van de speler moet total loss zijn (En niet na opzettelijk total loss omdat je je vleugel eraf rijd en denk “Ik gooi het maar op een ALT F4”). Dit geld tot voor de eerste 5 bochten! Dit geeft de ruimte om een plek te vinden en van daar uit je opmars te beginnen. (**POLL**)

- Of safetycar regel: 3 ALT + F4 per persoon per seizoen bij total loss, inzetbaar in ronde 1 (vrije keus welke race) (**POLL**)

- Bij technische mankementen van een deelnemers onherroepelijk de wedstrijd uitstellen! (hieronder vallen bv: defecten aan stuurtjes/controllers of software problemen waardoor er niet meer normaal bestuurd kan worden)

- Bij persoonlijke mankementen de wedstrijd uitstellen (Dit is op aanvraag en hangt af van de situatie. Geen zin, een biertje doen met vrienden etc vallen hier niet onder!)

- Het misbruiken/gebruiken van bugs, exploits of andere gaten ingame die jou een voordeel opleveren zullen bestraft worden met een DSQ (Voorbeeld: Plaatsen winnen tijdens een safetycar situatie)

 

Persoonlijke regels:

- Kom optijd!(In uitzonderlijke gevallen kunnen we even wachten, maar meld het bij de wedstrijdleiding)

- 1 livery per seizoen (Of je vraagt het even aan) (**POLL**)

- Sportiviteit is goed, maar ga geen cadeautjes weggeven

- Uitbreiding van deelnemersveld indien mogelijk of gewenst

- Hou je emoties in bedwang!

- Prijsuitreiking kampioenschap per seizoen in REAL LIFE onder het genot van een borrel en een nootje

- "Solar F1 Night" trophy voor de kampioen

- “Solar F1 Mystery” trophy voor de winnaar van de mystery doelstelling

 

 

This topic was modified 2 years ago 4 times by Dashea
Quote
Topic starter Posted : 02/03/2022 10:37 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Voted ! thanks !

ReplyQuote
Posted : 02/03/2022 11:17 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Voted!

ReplyQuote
Posted : 03/03/2022 12:10 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member
Posted by: @dashea

 

Gaarne jouw poll keuzes (3) in een reply plaatsen in deze topic, alvast bedankt!

 

 

 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 03/03/2022 9:40 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member
Optie 2) Safetycar (Laagste gevoeligheid)
Optie 3) ALT F4, 3x per persoon per seizoen (Geldig bij total loss in de eerste 5 bochten en inzetbaar op circuit naar keuze)
 
Kleine notitie(s) bij:
Optie 1) Lijkt me wel eens een keertje leuk, maar vind eigen livery ook goed
Optie 3) Ik gun idd iedereen zijn race dmv een ALT F4, maar vind ze soms ook erg vervelend. Daarom kies ik deze optie, misschien dat we dan meer bewust worden van een "safe start". Ook voor deze geld, als het de andere is, vind ik het ook goed
 
This post was modified 2 years ago 2 times by Dashea
ReplyQuote
Topic starter Posted : 03/03/2022 9:42 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
Posted by: @dashea

Optie 3) ALT F4, 3x per persoon per seizoen (Geldig bij total loss in de eerste 5 bochten en inzetbaar op circuit naar keuze)

Deze gaat echt een discussie worden als het je overkomt 😉

ReplyQuote
Posted : 03/03/2022 10:47 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Klopt, het is de lastigste van allemaal, en is de reden waarom ik dus eigenlijk democratisch wil doen en hopen dat iedereen zich erbij neerlegt dan.

Het is erg moeilijk om te zeggen, helemaal afschaffen, maar 3 is ook weinig, of 5. Maar elke race de wetenschap hebben dat je er 1 hebt, word je misschien weer makkelijker van met starten wetende dat je een ALT F4 kan trekken.

Ik wil gewoon het iedereen naar de zin maken, maar het word lastig. Misschien hier en daar geven en nemen in de opties?

ReplyQuote
Topic starter Posted : 03/03/2022 11:15 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Gekozen voor officiële teams, safetycar en 3x Alt+F4 per persoon.

Liefst geen ALT+F4, tenzij in de eerste ronde inderdaad door omstandigheden total loss, maar bij schade niet.

Safetycar is omdat overige coureurs nog een beetje de mogelijkheid hebben om terug te komen bij de snelle Top 3 gedurende de race.

Officiële teams lijkt me wel leuk om eens te doen voor de extra dimensie, sowieso ga ik voor Alpine.

Maar misschien een idee om twee kampioenschappen parallel  te laten lopen.
50% kampioenschap met eigen livery en 25% kampioenschap met officiële livery, of vice versa.
Zodat de gameavond niet te lang duurt en Dash niet elke race hoeft aan te passen qua lengte, als het al dan niet mogelijk zou zijn.
Kan betekenen dat per avond 1 land gereden wordt, men hoeft dan maar ook voor 1 land te oefenen de week er voor.
Wat weer ten goede komt van rijvaardigheid en minder brokken, betere baankennis etc.
We hebben het allemaal schijnbaar veel te druk met van alles en meer in het dagelijks leven, buiten de vele andere games die we willen spelen.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 03/03/2022 12:29 pm
sytes
(@sytes)
Noble Member

Voted!

Optie 1) Officiële teams (lijkt me leuk zal voor een beter f1 ervaring zorgen maar een real player per team met ai)

Optie 2) Safetycar (Laagste gevoeligheid)

Optie 3) ALT F4, 1x per persoon per race (Geldig bij total loss in de eerste 5 bochten)kan ook de eerste ronde zijn als er maar geen uitzonderingen worden gemaak aleen met total loss niet anders

ReplyQuote
Posted : 03/03/2022 12:45 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
Posted by: @dashea

Het is erg moeilijk om te zeggen, helemaal afschaffen, maar 3 is ook weinig, of 5. Maar elke race de wetenschap hebben dat je er 1 hebt, word je misschien weer makkelijker van met starten wetende dat je een ALT F4 kan trekken

Als jij als rijder voldoet aan de voorwaarde ALT F4 - total loss binnen 5 bochten first lap zie ik totaal geen problemen. Ik  zie wel problemen als de rijder die 3x ALT F4 gehad heeft gedurende het seizoen aan de start verschijnt en bij de start vergeet zijn voorganger op het gas te gaan en de rijder rijd zijn wiel eraf en dan? 

a. ga je dan de kaart trekken - ja sorry je hebt er 3 gehad - tot volgende week. 

b. ga je dan de rijder toch een ALT F4 gunnen waarmee je je eigen regel te niet doet.

NB: dit kan natuurlijk ook voorkomen bij 1x ALT F1 per player/race maar daar zie ik minder discussie door ontstaan omdat je recht op de eventuele ALT F4.

Dit voorbeeld geef ik om de regel zo op te stellen dat het gat voor discussie zeer beperkt wordt.

 

                                                                                                                                                                                                                                  

ReplyQuote
Posted : 03/03/2022 12:57 pm
Abib reacted
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Mijn keuzes zijn: Geen officiële teams, safetycar, 1 alt-f4 pppr

ReplyQuote
Posted : 03/03/2022 1:31 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
Posted by: @abib

Geen officiële teams, safetycar, 1 alt-f4 pppr

Inderdaad de kan op het verlies van ons team uit Barbabos - zou ik niet kunnen trekken. en mijn chinese sponsors zouden dit besluit ook niet accepteren.

Het gebruik van eigen teams heeft wel erg leuke Role Play opgeleverd.

ReplyQuote
Posted : 03/03/2022 1:59 pm
Abib reacted
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Daarom wil ik dus pollen, kijken hoe de keuzes staan en wil ik gewoon tot een overeenstemming komen waar iedereen mee kan leven (misschien hier en daar nemen en toegeven?).

Ik zou dit bv ook graag nog willen bespreken via TS tijdens de laatste races of met een tussenweek als we bv een wintertest inlassen om even gewoon wat stoom af te blazen met wat 25% races.

Ik wil voornamelijk proberen geen scheve gezichten te krijgen. Ik zie mezelf als een vliegende keep, kan heel goed met alle opties leven. Wel heb ik voorkeur uitgesproken, maar ik vind alles best zeg maar

ReplyQuote
Topic starter Posted : 03/03/2022 6:01 pm
Maarten West
(@maarten-west)
Eminent Member

Voted! 

ReplyQuote
Posted : 03/03/2022 8:22 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

 

🇧🇧🇧🇧🇧🇧🇧🇧

Long live the republic! Barbados forever!

🇧🇧🇧🇧🇧🇧🇧🇧

ReplyQuote
Posted : 03/03/2022 8:49 pm
Lantern reacted
Page 1 / 3