Forum

Race Day Debriefing...
 
Notifications
Clear all

Race Day Debriefing October 22, 2020

Page 1 / 2
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ok ik had al gezegd dat ik mij even zou uiten op het forum, en daar ben ik dan.

Na het missen van vorige week, keek ik net als de rest uit naar vanavond.

Na de start op ItaliΓ« en in de eerste bocht schrok ik mij wild toen Abib de chicane afsneed en op een haar mijn voorvleugel mistte. 3 bochten verderop, licht geΓ―rriteerd, spin ik en verlies mijn voorvleugel in de muur. Ik kreeg meteen ff een kronkel in mijn kop en ben volgas de volgende muur ingereden, was er meteen klaar mee (frustraties, ken weinig hebben).

Bedoel, het is geen Mario Kart? Ik weet niet precies hoe het gebeurd is, aangezien ik ook geen highlights heb om terug te kijken door de DNF, maar ik was toch niet zo happy mee eerlijk gezegd. We hebben light damage aanstaan, en een tikkie kan gebeuren maar rechtdoor sturen bij een chicane is wel gevaarlijk natuurlijk.

Daarna kwam Monaco, mijn frustratie was er al, maar het ging op zich best goed. Had geen geweldige startpositie maar liep in en haalde langzaam tegenstanders in. Tot ik bij een inhaalactie door de AI werd geramd terwijl ik ernaast zat en dus de bocht had, waardoor we de muur raakte en mijn vleugel kapot was. Toen was ik ook klaar met Monaco en heb hem in de muur bij het zwembad geparkeerd πŸ˜‰

Verder vind ik het erg leuk om met zijn zessen te racen. Ik zou voorstellen dat iedereen die het nog niet hebt, te trainen op rijden zonder brake assist, zodat wij die uit kunnen gooien. Het houd je toch tegen, vooral in bochten.

Ik denk dat we voor miljoenen schade hebben gereden, tientallen minuten bij elkaar opgeteld aan penalties, maar het is wel leuk zo. Wat mij betreft mag voor volgend seizoen Monaco eruit blijven, en misschien idd de race distance naar 50%?

Ik hoor graag hoe jullie het vonden!

Quote
Topic starter Posted : 23/10/2020 1:38 am
NeCRoSKy
(@necrosky)
Eminent Member

Ik vond het gezellig gisteren. Net als in echte f1 races moet je alles verwachten. Ik denk dat jij net wat fanatieker bent in f1 dan de rest. Maar was gezellig en als iedereen een beetje traint of kijkt wat precies hun controller probleem is dan wordt het alleen nog maar leuker.

ReplyQuote
Posted : 23/10/2020 10:11 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Misschien ben ik fanatiek, neem aan dat iedereen dat wel is (in kleine of grote vorm). Maar kreeg meteen een mario kart gevoel in de eerste bocht, terwijl bij het opzetten van de competitie ook gezegd was dat het geen mario kart is racen is.

Ik weet niet wat er precies gebeurd is, maar op dat moment was ik al meteen klaar. Een op één stapeling van licht frustraties bij mij van de afgelopen tijd en dan krijg ik het wel eens in mijn kop

ReplyQuote
Topic starter Posted : 23/10/2020 11:38 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Was leuk ! mijn advies is "Deelnemen is belangrijker dan winnen" Hou het leuk met een virtuele lach en een traan.

Als de GP duration naar 50% zou gang zou ik niet erg vinden.

PS: ik rij nu zonder Brake Assist (Op verzoek van de wedstrijdleiding) dus als ik je vol je flank raak dan komt het daar door.

PS: Echt veel meer trainen zal er voor mij naast hier een daar een baantje doen niet inzitten.

Β 

Β 

ReplyQuote
Posted : 23/10/2020 1:39 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Ik kan me er wel in vinden hoor Dash, opgelopen frustraties, hoe, wat, waarom en wanneer is even niet belangrijk, maar het kan inderdaad zo'n kortsluitende kronkel geven.

Maar ik denk dat we allemaal min of meer gelijkwaardig fanatiek zijn, zit in ons bloed, wij zijn gamers!Β 

We kunnen natuurlijk niet verwachten met STA dat alles gelijk vlekkeloos zal verlopen.

50% racelengte doen voor het volgende kampioenschap?
Wat heeft het voor zin dat te gaan doen als we weinig kunnen oefenen en al ergens in de eerste 8 rondes er uit liggen, door crashes of opgestapelde waarschuwingen?

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 23/10/2020 2:15 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik ben ook niet boos ofzo πŸ˜› Ben misschien tΓ© fanatiek, maar dat ben ik meestal in competitieverband, dat had ik met 18 jaar competitie darten ook πŸ˜‰

Heb een goed gesprek gehad vanmiddag met Dr. Phil en mijn fanatisme gaat een pitje lager ook. Volgende week gewoon weer paar races doen!

Seizoen 2 isΒ  misschien wel een idee om naar 50% races te gaan en in de competitie instellingen brake assist uit te zetten. Hoe vinden jullie de AI sterkte?

Meedoen is idd belangrijker dan winnen 😘Β 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 23/10/2020 2:23 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

In ons allen zit fanatisme, wellicht op een ander vlak/gebied/interesse/hobby/sport etc..Β 
Wij zijn ook niet boos hoor. 😀Β 

Nou ik vind het zo'n dooddoener "Meedoen is belangrijker dan winnen"!Β 
Als ik er elke keer uit lig door schade of waarschuwingen is de lol er gauw vanaf, zeker als ik de rest in de top tien zie eindigen.
En ja nog steeds ruzie met de controller, of weet ik veel waar het aan ligt.. maar het voelt gewoon steeds aan alsof de banden weinig grip hebben en ik elke bocht stapvoets moet nemen, apex of niet.

Die 50% racelengte is leuk, alleen als we met z'n allen weten te finishen in elke race in het huidige kampioenschap.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 23/10/2020 2:31 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

@leto-the-mandorine, als ik je gisteren goed beluisterd heb, moet je beginnen met je rem te gebruiken voor de bocht, en ook je gastriggerfinger met variatie bedienen. Los daarvan is de respons van het spel op een controller niet altijd je van het. Het gebeurd me te vaak dat ik vol stuur en mijn wielen gewoon recht blijven staan. Of andersom, dat ik mijn gasvinger heel lichtjes op de trigger duw en de auto 15 keer in der ronte spint.

ReplyQuote
Posted : 23/10/2020 3:32 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ai sterkte 45% is bij mij echt de max anders ben ik geen match voor AI

Brake Assist uit - fine by me

50% duration - denk dat iets leuker isΒ 

Β 

ReplyQuote
Posted : 23/10/2020 3:53 pm
Abib reacted
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
Posted by: @leto-the-mandorine

Nou ik vind het zo'n dooddoener "Meedoen is belangrijker dan winnen"!Β 

Sorry maar dan snap jij het niet..... No Offence

ReplyQuote
Posted : 23/10/2020 3:53 pm
Abib reacted
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik ga vd week ff mijn kreupele PDP controller aansluiten, kijken wat ie doet. En ik zou graag nog steeds op jouw stream meekijken een keer, misschien kan ik of een ander hier en daar nog wat tips meegeven?

Maar dat van gisteravond, begreep ik door de hectiek heen, dat je vol op de brake assist vertrouwd voor het afremmen omdat ie op full staat? Het is een hulpmiddel hΓ¨ bij het remmen, in het geval van full de maximale hulp beschikbaar, je moet nog steeds zelf de rem intrappen en het gas loslaten πŸ™‚

ReplyQuote
Topic starter Posted : 23/10/2020 5:41 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Mijn controller is niet kreupel, maar de wijze waarop het spel invoer ontvangt wel...

misschien moet ik F1 opnieuw installeren 🙄Β 

ReplyQuote
Posted : 24/10/2020 5:25 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Helaas ervaar ik de problemen niet met mijn Xbox Controller (standaard settings)

ReplyQuote
Posted : 24/10/2020 6:01 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Met kreupel bedoel ik natuurlijk mijn oude xbox pdp controller, waarvan de linker stick lam is en niet in de 0 positie terugvalt.

Nu heb ik vandaag even gereden ermee, en ik ondervind geen problemen met gas, remmen of sturen door bochten. Allemaal hetzelfde als mijn officiΓ«le xbox controller. Behalve dat ik geen rechte lijnen kan houden omdat het stuur stickie dus lam is, is er verder echt niks anders aan.

Misschien ligt het toch aan je pc of toch aan jezelf Leto? Niet negatief bedoeld natuurlijk, maar een F1 auto is natuurlijk wel wat anders, laat remmen, vroeg op het gas, zo laat mogelijk insturen, bochten goed aansnijden (buiten binnen buiten).

Zullen we eens afspreken dat ik bij je stream mee kijk?

ReplyQuote
Topic starter Posted : 24/10/2020 6:14 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Wat Abib zegt, misschien ontvangt het spel de aanvoer van de controller niet goed genoeg?
Wel wordt door F1 2020 gezegd dat de CPU van m'n pc te zwak is.

Gas loslaten doe ik altijd zodra ik de gele blokjes al zie en dan stuur ik in, maar misschien let ik iets teveel op de 3D lijn?
Maar klopt ik rem zelf niet mee, want anders sta ik zowat stil in de bocht.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 24/10/2020 6:59 pm
Page 1 / 2