Forum

Race Day Debriefing...
 
Notifications
Clear all

Race Day Debriefing October 22, 2020

Page 2 / 2
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

@lantern

 

Wel ook de zin eronder meelezen. Maar ik vind die uitspraak meedoen is belangrijker.. afijn, gewoon zo ontzettend cliché.
Als de deelnemer leuk kan finishen is het tof om er aan deel te nemen, maar niet als er elke keer gecrashed wordt. 

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 24/10/2020 7:03 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Laat anders Dash eens mij kijken met je stream

Ja dat snap ik Leto 🤗 

ReplyQuote
Posted : 24/10/2020 7:57 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member
Posted by: @leto-the-mandorine

Maar klopt ik rem zelf niet mee, want anders sta ik zowat stil in de bocht.

En daar zit je probleem.... bij veel (scherpe) bochten moet je nagenoeg stil staan. Wanneer je van de ideale lijn afraakt (uit de bocht vliegend, ofwel onderstuur) rij je simpelweg te hard en moet je heel zachtjes bijremmen. Liever voor de bocht dan in de bocht...

ReplyQuote
Posted : 24/10/2020 8:05 pm
Lantern reacted
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Nou ik denk dat daar je probleem idd zit, alleen gas los werkt niet. Full brake assist houd in dat je de maximale rem hulp hebt, het houd niet in dat je niet zelfstandig hoeft te remmen. Er is bijna geen bocht waar ik de rem niet aanraak. Hoe scherper de bocht, hoe meer je afremt.

Het werkt heel simpel, die racelijn die je volgt, bij geel/oranje overgang, het tussenstukje van groen naar rood, dat je je rempunt. Je houd de rem net zo lang ingedrukt tot je lijn weer groen is/word. Je moet spelen met je rem, soms lichtjes, soms grof indrukken. Hangt helemaal af van je snelheid en het soort bocht.

Maar ik denk als je begint met zelf remmen, dat je een bocht wel haalt. En het is een feeling hè, je merkt snel genoeg of je te hard remt of te weining, of je eerder moet remmen of later.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 25/10/2020 12:13 am
Lantern reacted
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Dat ritje in de Vito sla ik even over 🤣 🤣 

ReplyQuote
Posted : 25/10/2020 1:05 am
NeCRoSKy
(@necrosky)
Eminent Member

Je moet natuurlijk wel remmen Leto. Anders vlieg je er inderdaad af

 

ReplyQuote
Posted : 25/10/2020 8:40 pm
Lantern reacted
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Heren! Dank voor de goede adviezen en tips! 😆 

Ik zal die kleurovergang eens in de gaten houden, maar dan zal ik wel vaker moeten rijden.

Vito is niet van het merk Tesla helaas. 😉 

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 26/10/2020 12:43 pm
Page 2 / 2