Forum

Reset - Solar F1 20...
 
Notifications
Clear all

Reset - Solar F1 2020 Season 5

Page 1 / 2
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Als het om competities gaat dan vind ik het belangrijk dat zaken wel zuiver blijven zeker als het om punten gaat. Bij Solar F1 2020 Season 5 is er besloten om na 6 races af te stappen van F1 2020 en verder te gaan met F1 2021, een spel wat sommige al 100én uren in hebben zitten en anderen net komen kijken. F1 2021 rijdt echt anders dan F1 2020 heb ik na een aantal trainingsessies en 2 races gemerkt. Dit heeft effect op de resultaten van spelers. Sommige gaan goed en sommige gaan hierdoor helemaal niet goed. 

Ik blijf nog steeds bij mijn eerdere argument om te doen wat we afgesproken hebben - Season 5 zou gereden worden met F1 2020. Season 6 zou een mooie start zijn voor F1 2021. Omdat ik racen leuk vind met STA ben ik toch gaan rijden maar dan wil ik wel zuiverheid als het om competitie gaat. Pleit daarom voor een reset van het klassement.

 

 

 

Quote
Topic starter Posted : 08/12/2021 10:31 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Er is wel gekozen met een meerderheid om over te stappen, en door een aantal is de beslissing bij mij neergelegd wat te doen.

Daarbij heb ik eerst gekeken naar de meerderheid, en om eerlijk te zijn speelde op de 2e plaats ook mee dat ik niet meer met mijn main Steam account kon rijden (Waar op zich veel geld in zat en unlocks van bv 3 á 4 podiumpassen).

Daar kwamen minimaal 2 meldingen bij van 2 spelers die F1 2020 uninstalled hadden en 1 die het ook ging doen (dit was voornamelijk nadat duidelijk werd dat iedereen F1 2021 had).

Het gaf mij diversen dilemma's en als wedstrijdleiding maakt je nooit de juiste keuze voor iedereen. Maar de meerderheid en de in de schoot geworpen "Ik laat het aan de wedstrijdleiding over" gaf wel de doorslag.

Ik zie graag dat iedereen happy is, is niet altijd even makkelijk 😉

Ik sta open voor suggesties, vind het op zich geen ramp voorstel, maar zou in dat geval wel mijn (gedeelde) eerste plek moeten opgeven.

Laat de discussie maar komen hier door iedereen, hoor graag meningen

ReplyQuote
Posted : 08/12/2021 10:48 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
Posted by: @dashea

maar zou in dat geval wel mijn (gedeelde) eerste plek moeten opgeven.

Competitie Modus Aan:

Dat probleem heb ik dus ook na 5 wedstrijden zit ik er lekker in en sta 4e plek - 62 puntjes in de tas en op weg naar meer tot dat de pas werd afgesneden door F1 2021 en dat vind ik qua competitie erg zuur.  Voor controllerrijders is het zo wie zo heel erg moeilijk om in de top te eindigen mat al dat stuurtjes geweld.

Competitie Modus Uit:

 

 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 08/12/2021 11:33 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik wil best op 0 beginnen met een nieuw seizoen, maar dan wil ik wel een goede overeenstemming met iedereen. Laten we het er over hebben hier

ReplyQuote
Posted : 08/12/2021 11:55 am
Lantern reacted
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Mijn afwezigheid speelt geen rol daar heb ik zelf voor gekozen. Gaat mij om:

1. Nakomen wat je met elkaar afspreekt

2. 1 Game versie per seizoen.  Lewis/Max/Bottas/ stapt toch ook niet na 5 races in de 2022 auto 🤗 onder het motto: "Zo nu kan ik wel kampioen worden". Waarop 2 andere zeggen " Nou de mijne ligt al op de schroothoop" dus ik (10.000km in de tas in de 2022 auto ) moet wel. Is wel bijzonder toch? 

LET WEL: Dit is mijn visie als het over competitie gaat en niet van laat ik eens een groeps event de nek om draaien om dat ik niet mee kan komen of iets dergelijks en fxxk de rest als ik maar win en ten kosten van alles en iedereen (twimc). 

Posted by: @dashea

dat ik niet meer met mijn main Steam account kon rijden (Waar op zich veel geld in zat en unlocks van bv 3 á 4 podiumpassen).

 

Dit snap ik ook 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 08/12/2021 12:27 pm
sytes
(@sytes)
Noble Member

http://www.tradealliance.nl/community/f1-2020/seizoen-5-en-nu/

waarom hebben deze discussie gevoerd ? als we hen nu weer doen ?

en en waarom hebben we deze discussie nu als er al 4 avonden zijn gedaan met 2021 ? warom niet meteen ?

 

 

ReplyQuote
Posted : 08/12/2021 11:51 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Ik ben natuurlijk weer zo’n rare snuiter die niets om de punten geeft (maar ik was de laatste sessie wel 2x 2e op strategie en geluk 😉 ), maar ik kan me wel vinden in de uitspraak over de zuiverheid van de competitie….. Appels met appels vergelijken….

ik vindt dat dit seizoen wel geplaagd wordt door problemen, uitval van deelnemers en dergelijke wat ook niet bijdraagt aan een gelijkwaardige puntentelling. Vanuit dat oogpunt is een reset ook wel te verantwoorden lijkt me.

Uiteindelijk vind ik het verreweg het belangrijkst dat iedereen het naar zijn zin heeft en zich betrokken voelt bij de competitie die gereden wordt. Als dat betekent dat we even terug in de tijd gaan heb ik daar geen problemen mee. Maar niet te ver terug….. Long live the Republic!!! (/Zet het laatste album van Rihanna op)

ReplyQuote
Posted : 09/12/2021 12:37 am
Lantern reacted
Maarten West
(@maarten-west)
Eminent Member

De motie wordt aangenomen, en door tot de orde van de dag ;). 

Een reset is iets waar ik geen moeite mee heb, het moet leuk zijn voor iedereen en ik snap als je direct op een achterstand komt,
dat dit een beetje de rit uitzitten is. 

Wel wil ik gelijk een aantal dingen bespreekbaar maken 

- Monaco alsjeblieft knip deze er uit, hier heeft niemand lol aan behalve Sander :).
- Regenraces is hier een instelling op dat er iets minder kans op regenraces is?
- Ik ga hem erin knallen Originele Teams 🙂 Leto en ik hebben Alpine al gereserveerd  

Misschien is deze heel wild maar dit kan de competitie misschien dichter bij mekaar brengen. 
Bij 35 punten voorsprong op de speler die onder je staat moet er een assist uit. 
Ik zou voorstellen de racelijn aangezien we allemaal nog met racelijn rijden.

Als laatste: 
Sander en ik sturen naar de Winnaar een S5 bokaal op

 

ReplyQuote
Posted : 09/12/2021 11:08 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Gegeven het feit dat je de originele teams met gelijkwaardige auto’s kunt rijden en dat de liveries niet bepaald geapprecieerd worden vind ik het racen met het uiterlijk en geluid van de diverse merken zeer het overwegen waard. 

moet ik wel even kijken hoe ik dat thuis ga uitleggen…. 🇧🇧

ReplyQuote
Posted : 10/12/2021 12:52 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member
Posted by: @maarten-west

De motie wordt aangenomen, en door tot de orde van de dag ;). 

Een reset is iets waar ik geen moeite mee heb, het moet leuk zijn voor iedereen en ik snap als je direct op een achterstand komt,
dat dit een beetje de rit uitzitten is. 

Wel wil ik gelijk een aantal dingen bespreekbaar maken 

- Monaco alsjeblieft knip deze er uit, hier heeft niemand lol aan behalve Sander :). Ik ben groot voorstander van Monaco eruit kiepen, aangezien er in het verleden al gebleken is dat er maar weinig finishen hier, maar volgens Sytes hoort ie erbij
- Regenraces is hier een instelling op dat er iets minder kans op regenraces is? Je hebt volgens mij diverse weer settings, ff kijken, al is regen wel spannend
- Ik ga hem erin knallen Originele Teams 🙂 Leto en ik hebben Alpine al gereserveerd  Hier hebben we het al eens over gehad, een keertje met originele auto's lijkt me best leuk. Wellicht inclusief een constructeurs kampioenschap?

Misschien is deze heel wild maar dit kan de competitie misschien dichter bij mekaar brengen. 
Bij 35 punten voorsprong op de speler die onder je staat moet er een assist uit. 
Ik zou voorstellen de racelijn aangezien we allemaal nog met racelijn rijden. Croky is de sjaak dus 😛

Als laatste: 
Sander en ik sturen naar de Winnaar een S5 bokaal op Croky stuurt vast zijn adres op via een PM! 😉

 

 

ReplyQuote
Posted : 10/12/2021 9:08 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
Posted by: @maarten-west

 Ik ben groot voorstander van Monaco eruit kiepen, aangezien er in het verleden al gebleken is dat er maar weinig finishen hier, maar volgens Sytes hoort ie erbij

Ja ik vind dat Monaco erin hoort - echte mannen rijden op monaco.

Posted by: @maarten-west

Regenraces is hier een instelling op dat er iets minder kans op regenraces is? Je hebt volgens mij diverse weer settings, ff kijken, al is regen wel spannend

Neutraal - maakt mij niet uit - een race in de regen geeft wel aardige dynamiek - en de uitslag is altijd wel verrassend

Posted by: @maarten-west

Ik ga hem erin knallen Originele Teams 🙂 Leto en ik hebben Alpine al gereserveerd  Hier hebben we het al eens over gehad, een keertje met originele auto's lijkt me best leuk. Wellicht inclusief een constructeurs kampioenschap?

Ja hoor een avondje met orginele auto met teams is leuk als afwisseling. Een heel kampioenschap + constructeurtitel - geen voorstander - zie eerdere posts van mij over dit onderwerp.

Posted by: @maarten-west

Bij 35 punten voorsprong op de speler die onder je staat moet er een assist uit. 

Dit is een hele lastige - ik snap het argument  maar ik denk moeilijk uitvoerbaar. Als een controller rijder even paar goede beurten maakt en dat punten verschilt bereikt wordt hij wel heel hard afgestraft om een assist uit te zetten. LET OP: we rijden niet onder dezelfde condities - stuur vs controller.

 

 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 10/12/2021 10:47 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Wat betreft het resetten van Seizoen 5 laat ik geheel over aan de organisator Dash en ik accepteer zonder morren zijn keuze. 🤓 

Regenraces, ik heb ze liever niet, liever dan S5 als deze gereset wordt, dan alle banen in droog weer rijden en het liefst nog met ondergaande zon! 👍
Monaco.. tja.. ik heb er geheel geen moeite mee als ie er gewoon in blijft. 😏 

Wil ik gelijk Triple F1 introduceren dat is Fun Friendly Fairplay! ❤️
Nog steeds wil ik graag Roebar erbij hebben en meerdere humanplayers zoals Damir en anderen.. 
Hoe minder AI er mee doen in de grid, des te leuker het wordt!

Handicaps invoeren trachten de verschillen tussen de coureurs te verkleinen is een optie.

Nogmaals meer humanplayers erbij zou ik gaaf vinden, aangezien F1 2021 nu met 50% korting wordt verkocht op Steam.

/edit:

Het resetten van het huidige seizoen 5 voelt voor mij een enigszins onnodig, aangezien we al over de helft zijn.
Met nog 6 avonden te gaan en dit roerige seizoen is voorbij. Als er gekozen wordt om geen winnaar uit te spreken ook prima.
Doch weet je.. start een poll en de uitkomst is gelijk klip en klaar. Het speelplezier moet voorop staan, dat staat buiten kijf.
En benoem ik het weer.. Roebar (en meerdere players) wil ik er bij hebben en dat we met z'n allen zodanig racen over de baan, dat iedereen het naar zijn zin heeft.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 10/12/2021 11:12 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Dat "Ik laat het aan de wedstrijdleiding over" zie ik niet zo zitten ivm scheve gezichten, ik zou liever een overeenstemming zien waar we samen uitgekomen zijn door middel van een beetje geven en nemen zeg maar

ReplyQuote
Posted : 10/12/2021 12:54 pm
Maarten West
(@maarten-west)
Eminent Member
Posted by: @lantern
Posted by: @maarten-west

 Ik ben groot voorstander van Monaco eruit kiepen, aangezien er in het verleden al gebleken is dat er maar weinig finishen hier, maar volgens Sytes hoort ie erbij

Ja ik vind dat Monaco erin hoort - echte mannen rijden op monaco. 

Dat hebben we al gedaan dit jaar, iedereen ging offline en we hebben met zijn drieën de race uitgezeten. 
Om gelijk Leto zijn concept erbij te pakken Triple F1, er is geen fun te beleven op Monoco 56 rondes uitzitten. 

Posted by: @maarten-west

Regenraces is hier een instelling op dat er iets minder kans op regenraces is? Je hebt volgens mij diverse weer settings, ff kijken, al is regen wel spannend

Neutraal - maakt mij niet uit - een race in de regen geeft wel aardige dynamiek - en de uitslag is altijd wel verrassend

Posted by: @maarten-west

Ik ga hem erin knallen Originele Teams 🙂 Leto en ik hebben Alpine al gereserveerd  Hier hebben we het al eens over gehad, een keertje met originele auto's lijkt me best leuk. Wellicht inclusief een constructeurs kampioenschap?

Ja hoor een avondje met orginele auto met teams is leuk als afwisseling. Een heel kampioenschap + constructeurtitel - geen voorstander - zie eerdere posts van mij over dit onderwerp.

Ik wil liever een seizoen met originele auto's, zoals Abib al aangaf de performance is gelijk dus het gaat om de livery's en de audio. 
Daarbij komt nog een klein stukje tactiek aangezien je misschien wel een teammaat hebt en last kan hebben als je tegelijk de pit induikt. 

Posted by: @maarten-west

Bij 35 punten voorsprong op de speler die onder je staat moet er een assist uit. 

Dit is een hele lastige - ik snap het argument  maar ik denk moeilijk uitvoerbaar. Als een controller rijder even paar goede beurten maakt en dat punten verschilt bereikt wordt hij wel heel hard afgestraft om een assist uit te zetten. LET OP: we rijden niet onder dezelfde condities - stuur vs controller.

Racelijn maakt volgens mij niks uit tussen controller en stuur toch? En je hebt 35 punten voorsprong, ik zou dit alleen laten gelden in top 3 overigens. 
Dit concept moet nog uitgedacht worden maar kan wel een leuke gamechanger zijn. Ik denk dat je zonder racelijn ineens zo een seconde langzamer kan zijn wat het juist leuk maakt voor de minder snellere. 

 

 

ReplyQuote
Posted : 11/12/2021 11:19 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

@leto-the-mandorine Wil ik gelijk Triple F1 introduceren dat is Fun Friendly Fairplay! ❤️
Nog steeds wil ik graag Roebar erbij hebben en meerdere humanplayers zoals Damir en anderen.. 
Hoe minder AI er mee doen in de grid, des te leuker het wordt 

 

 

Hoe had je dit gedacht? Lijkt mij idd leuk als we met meer humans kunnen racen, maar het word ook drukker op bv voice

 

ReplyQuote
Posted : 11/12/2021 12:37 pm
Page 1 / 2