Forum

Concept Aanpassing ...
 
Notifications
Clear all
Poll results: Aanpassing Campaign Rules
Voter(s): 4
Poll is closed Sep 13, 2019
Ja, ik vind dat een goed idee  -  votes: 1 / 25%
1
25%
Ik weet het niet of dit gaat werken  -  votes: 3 / 75%
3
75%
Nee, voor mij hoeft dit niet  -  votes: 0 / 0%
0
0%

Concept Aanpassing Campaign Rules.

Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Concept Aanpassing Campaign Rules.

2 jaar geleden zijn we begonnen met de Armada Campaign - The Corellian Conclict en na 4 Battles komen we nu eindelijk in september bij elkaar voor Battle 5 wat ook de einde van de Turn betekent waarbij de teams de score op kunnen maken voor de betreffende Turn.
Persoonlijk vind ik het allemaal wat traag gaan waarbij groepsintresse is gedaald tot een minimum terwijl het juist een gaaf spel is en wat aardig wat gekost heeft qua aanschaf.

Mijn intentie is om de Campaign meer dynamiek en betrokkenheid te geven door het volgende voor te stellen:

1. Op het forum wordt een topic per Battle geplaatst en in dat topic wordt vooraf door de team wat aan de beurt is bepaald welke Battle waar gaat plaatsvinden aan de hand van de map. (zie SSWAC menu).

Voorbeeld - Bij Battle 5 is het beurt aan het Imperial Team en dat team zet (zet na overleg met elkaar wat buiten het forum plaats vindt bijv. door whatsappgroepje of -email ) in dat topic waar men de Battle wilt gaan doen bijvoorbeeld: Battle Raiderspoint.

LET OP:Β  De teams hoeven niet te melden welke vloot gaat participeren ! Het is puur een locatie keuze.

Na de Battle post van het Imperial team kan het Rebel team al van te voren bedenken (buiten het forum om) welke vloot deze aanval gaat tegenhouden voor dat de Battle feitelijk plaats vindt zo krijg je als teams veel meer dynamiek en tijd om strategisch keuzes te maken. Zo wordt de campaign zelf meer betrokken bij het spel.

2. Datum wordt gepolled voor de Battle.

3. Team leden melden zich aan waarbij er minimaal 1 rebel en imperial speler beschikbaar moeten zijn.

4. De Battle wordt gespeeld.

Het voordeel is dat de setup vele malen gemakkelijker en sneller is waardoor we gelijk kunnen spelen i.p.v. een uur minimaal verzinnen wat we gaan doen.

Ik hoop dat hiermee Armada een revive krijgt waarvan het enthousiasme van af spat :).

Quote
Topic starter Posted : 30/08/2019 2:10 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Maar zo weet je als tegenstander dus welke formatie jou aanvalt en kan daarop anticiperen dmv de juiste opstelling te plaatsen?

Klinkt dat niet als cheaten? Ik bedoel, normaal moet je ook roeien met de riemen die je hebt?Β 

ReplyQuote
Posted : 30/08/2019 2:30 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Goeie ! - De formaties zijn al bekend via de battle results en de aanvallende partij hoeft niet te zeggen welke vloot er aanvalt en de verdedigende hoeft niet te melden welke vloot verdedigt. Misschien is niet helemaal goed omschreven.

Het gaat puur om welke Battle waar plaats gaat vinden (locatie) - Topic aangepast.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 30/08/2019 2:37 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Ik twijfel een beetje of dit gaat werken en zo heb ik ook gevote.

Het grootste probleem is volgens mij namelijk, het prikken van een datum.

Als er eenmaal een datum gekozen is, dan moeten de acties in genoemde stap 1 sowieso uitgevoerd worden als voorbereiding. Als je dat vooraf doet en dan nog een datum moet plannen kan het zomaar zijn dat je een pas na een aantal weken of zelfs maanden de battle gaat doen. Dan is al het voorbereidende werk alweer verouderd (lees uit het geheugen verdwenen).

De voorgestelde opzet zou dan mogelijk alleen werken als we voor een hele ronde, de data geprikt hebben.

Dus wat mij betreft, proberen om data voor een hele ronde (meerdere battles) vooraf te plannen. En ter voorbereiding de rebels en imperials het battleplan bespreken.

Daarnaast moeten we eens bespreken hoe we een battle wat vlotter kunnen laten verlopen. Ik weet niet of dat ΓΌberhaupt mogelijk is maar mijn persoonlijke beleving is dat een battle zelfs voor STA begrippen best lang duurt.Β 

Β 

ReplyQuote
Posted : 30/08/2019 2:47 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Ik doe niet mee met het spel, al is het best mooi om te zien, doch niet alleen met dit spel, maar ook met andere bordspeldagen, is het prikken van een datum erg lastig.

Waarom niet vaste data prikken voor een heel jaar en dit dan ook echt vast zetten, net als feestdagen die staan ook vast en vrijwel iedereen zorgt er voor om op die feestdagen niets in te plannen en beschikbaar te zijn.
Zoiets moet toch ook mogelijk zijn met bordspeldagen en SSWAC?

Natuurlijk er kan altijd wel iets tussenkomen, maar als je voor de komende 12 maanden van te voren weet wanneer SSWAC-dagen en bordspeldagen zijn ingepland is het makkelijker rekening mee te houden?
Desnoods SSWAC en bordspeldagen samen laten vallen op dezelfde dag?

Of roer ik nou in de pan waar ik van af moet blijven? ?Β 

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 31/08/2019 10:27 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Nee hoor, goede suggestie. Punt voor mij is dat ik niet zo ver vooruit wil plannen.

vooruit plannen voor 2 of 3 maanden vind ik prettiger dan voor een heel jaar. Uitzonderingen zijn de STA new year en Hot August BBQ events. Daar zit een soort van deadline aan.

ReplyQuote
Posted : 31/08/2019 10:39 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Planning is inderdaad wel een uitdaging in de STA groep. Dit voorstel is meer om Armada interesse en met name de Campaign aan te wakkeren indien daar animo voor is.Β 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 03/09/2019 8:31 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
Posted by: @lantern

Persoonlijk vind ik het allemaal wat traag gaan waarbij groepsintresse is gedaald tot een minimum terwijl het juist een gaaf spel is en wat aardig wat gekost heeft qua aanschaf.

Mijn intentie is om de Campaign meer dynamiek en betrokkenheid te geven

Als men toch twijfelt over het feit of deze aanpak wel of niet werkt dan zou ik willen vragen wat zijn dan de opties om bovenstaande te realiseren?

ReplyQuote
Topic starter Posted : 06/09/2019 9:44 am
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Vooruit plannen en minimaal 1 speler per kant erbij zijn is m.i. voldoende om meer voortgang te kweken. Probleem voornamelijk is om iedereen tegelijk aanwezig te laten zijn, wat gewoon lastig is. Door hier flexibiliteit in te bouwen kun je de voortgang op peil houden, denk ik.

ReplyQuote
Posted : 06/09/2019 9:18 pm
sytes
(@sytes)
Noble Member

als ik het nog goed weet dan moeten eerst de team verdeeld worden voor de locaties beslist worden

team dat eerst mag moet een vloot kiezen en het ander team zet daar een vloot tegen in tot de 3 team verdeelt zijn

dat is fix tot de alle battels over zijn

het kiezen van locatie kost niet zo veel tijd

het toevoegen van nieuwe units en de punten toevoegen in de phase waar we nu in komen want dat hebben we nog niet gedaan wel ff wat tijd gaat kosten ik denk dat wanneer we weer bij elkaar komen het wel slim is om ff te brain stormen hoe we het zo makkelijk mogelijk kunnen maken zo dat het sneller gaan met de planning dat is zeker een goed idee

ik heb mij pdf van de regels niet meer zijn die nog te krijgen ?

Β 

ReplyQuote
Posted : 08/09/2019 12:21 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Als ik nog een duit in het zakje mag doen om de campaign meer dynamiek en betrokkenheid te geven...

  1. voor 2 a 3 maanden de battles plannen.
  2. minimaal 4 personen aanwezig (2 imperial en 2 rebel). Het is tenslotte een STA event
  3. Op tijd beginnen. Bij voorkeur voor de middag. 1 battle doen en daarna gezellig ergens eten
  4. Alleen voor de battle zelf een event maken. Voorbereiding en management fase onderling afstemmen (Teamspeak, WhatsApp, Skype (video)
  5. bekijken of het mogelijk is om een battle wat sneller te laten verlopen. Vaker doen scheelt al heel veel (laatste keer ging iedere beurt een stukje sneller). Desnoods iets doen met een timer. Dat kan voor leuke battle stres zorgen met alle gevolgen van dien. Een battle hoeft niet geperfectioneerd te verlopen.

Β 

ReplyQuote
Posted : 18/09/2019 4:24 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Mijn duitje op jouw duitje πŸ™‚

1. Top !

2. Ja graag meer zielen meer vreugde maar de geschiedenis leert dat het soms wel heel uitdagend is maar ik ben zeker voor.

3. Ja JA JA - thank the maker !

4. Management Fase - teams onderling afstemmen - SSWAC overleg via Teamspeak op een zondagavond - de teams delen dan hun scores en hun refit & buy mee aan het andere team zodat het verwerkt kan worden en de MAP een update krijgt.

5. Ja zeker voor ! - we zijn er niet om elkaar keel dicht te knijpen - competitie mag ( graag zelfs ) maar wel luchtig aub.

Β 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 20/09/2019 7:51 pm