Forum

Notifications
Clear all

Critical Hits

Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Omdat hier best wat onduidelijkheid over is ben ik even gaan speuren op het internet en dit is de regel:

Critical Hits bij Ships:

1. Critical Hit = 1 Damage.

2. Critical Hit stacked niet m.a.w. je kan maar 1 Critical Hit hebben per aanval.

3. Als je attackpool meerdere critical hits laat zien dan is de 1e critical hit een faceup damagecard de rest is gewoon een damage wat ten kosten gaat van je shields en als deze 0 zijn dan krijg je facedown damagecards.

Critical Hits bij Squadrons:

Dit iets lastiger dan bij ships

Als een squadron (bijv TieFighter) een ship aanvalt en NIET de ability BOMBER heeft dan wordt de critical hit genegeerd (*).
Als een squadron ( bijv. Xwing) een ship aanvalt MET de ability BOMBER dan geldt de critical hit wel.

* - als je met een A Wing squadron aanvalt mag je met een ZWARTE dobbelsteen gooien en die heeft op 1 zijde (critical hit + damage) dan wordt de critical niet meegeteld omdat de A Wing geen BOMBER ability heeft en heeft dus als resultaat 1 damage.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is en de info heb ik uit deze Youtube video van Crabbok, een echte Armada fan 🙂 give him some likes 🙂

Quote
Topic starter Posted : 27/11/2017 5:48 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Dit klopt niet:
3. Als je attackpool meerdere critical hits laat zien dan is de 1e critical hit een faceup damagecard de rest is gewoon een damage wat ten kosten gaat van je shields en als deze 0 zijn dan krijg je facedown damagecards.

Er moet staan:
3. Als je attackpool een of meer critical hits laat zien dan is de 1e damage een face-up damage card, de overige damage is gewoon een face-down damage card. Damage wordt pas toegekend wanneer je shields 0 zijn.

ReplyQuote
Posted : 29/11/2017 10:44 pm