Forum

Notifications
Clear all

150cc cup tips en trucks gevraagd

Page 1 / 2
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Hoi Hoi !

Ben nu al 2 avonden bezig met de 150cc cup en kom niet verder dan brons behalve Star, Lightning en Leaf cup daar lukt het helemaal niet om verder te komen dan 4e stek.

Ik heb geprobeerd met:

. Standaard Kart
. Standaard Bike
. en nog een aantal andere bikes en karts - welke ik even de naam niet meer weet meer.

Het is al een aantal keer voorgekomen rij je 2/3e plek en in lap 3 - hopsa redshell op je dak of andere powerups op je neus dat je zo terug valt naar 4e of 5e plek.

Vooral in de STARcup - Grumble Vulcano verknoei ik het vaak met me broose 3e plek in de overall ranking en dan eindigen 4,5 of erger.

Nog tips en trucks? voor minimaal brons te halen in deze 150 cc cup?

Quote
Topic starter Posted : 10/05/2011 5:04 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Eerste tip! En tevens meest belangrijke tip!

Rij ZÓNDER stuurtje! ;D

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 10/05/2011 5:10 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Tweede tip!

Als je ziet dat de ondergrond van de te rijden tracks een zanderige ondergrond hebben, kies dan een kart of motor met snelle acceleratie.
Is ondergrond vast, zoals asfalt of hout, kies dan of standard kart/motor of voertuig met hoge snelheid.

Maar sowieso als je vaak bots tegen de wanden, dan toch een kart/motor kiezen die snel acceleert, word je vaak van de baan gereden door anderen, dan een character kiezen die een zware wagen kan kiezen.

Misschien eens een keer niet de Evil Luigi kiezen?

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 10/05/2011 5:12 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Nah gaat niet om het stuurtje maar die NPC's rijden focking snel.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 10/05/2011 5:20 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Jij gaat ook sneller dan in de 50CC/100CC cup!

En zo veel mogelijk gebruik maken van de accelerators op de weg/parcours.
tsja ook de powerups uiteraard.. gebruik powerups om jezelf te beschermen, niet om tegenstander er mee aan te vallen.

Probeer eens een ander character en voertuig.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 10/05/2011 6:00 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Die eerste tip is echt geen ongein!

Met nunchuck reageer je sneller en kun je scherper sturen.
Kijk als je het helemaal goed wilt doen, kies je manual ipv. automatic.

maar och ik rij constant automatic en dat gaat ook prima.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 10/05/2011 8:04 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Leer de baan goed kennen, stuur optijd in, net als echt racen. Gebruik veel powerups, gebruik een shield achter je (banaan(en) red/green shells) voor aanvallen van achteren.

150cc is pittig, alles zit dicht bij elkaar en 1 klap is funest. Ik kreeg net nog blue shell, red shell, POW block en oil in 2 secs tijd. Ziek gewoon, maar houd het spannend 🙂

Ja de discussie stuur of nunchuck, ik zie online veel stuurtjes die echt snel zijn, maar die kennen dan ook echt 100% goed driften ermee, waardoor ze echt snel zijn. Dat zijn de fanatiekelingen natuurlijk. Zolang je niet 100% goed kan driften, zou ik ook niet met een stuur gaan rijden om alles gold te krijgen. Zou dan gewoon lekker driften oefenen in ghost/time trial rijden.
Als jij die 100% drift hebt, rijd je ons allemaal zoek. Of de mensen die ik geraced heb hebben cheats, waardoor ze continu paddestoelen hebben, kweenie.

ReplyQuote
Posted : 10/05/2011 8:44 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

doch als je in 50CC en 100CC al goud hebt behaald, dan ken je de banen toch wel min of meer..
je hebt ze in ieder geval al gereden.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 10/05/2011 10:02 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ja maar je heb kennen en kennen. Ik zie vaak dat ik toch anders een bocht benader dan bv Lantern als ik achter hem rijd, en zo toch meer snelheid behoud. Sommige banen zitten makkelijk te gebruiken shortcuts in. In de Shell Cup, op Ghost Valley 2 zit een mooie, snij je net een stukje af. Is ook gemaakt ervoor, omdat er een jump in zit.

150cc is gewoon zwaar(der) dan de rest, alles zit op elkaar geplakt. Ik had 1 race, binnen 2 seconden zat iedereen achter me, dat was hutje mutje op elkaar.

En ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar na de 150cc krijg je Mirror Cups. Ook 150cc en ff wat zwaarder dan 150cc omdat je Mirror rijd. Als je eenmaal gewend bent, ga je gauw links en rechts omdraaien in je hoofd, maar is ook niet verkeerd

ReplyQuote
Posted : 10/05/2011 10:21 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

hahaha dat gaat echt lache worden.

positie 1, 2 en 3.
Hevige strijd tussen Dash, Fiona en Leto

Dan een tijdje niets en daar komt Koelikeyou de bocht om vliegen met Basli in haar kielzog.

Net op het moment dat het publiek aanstalten maakt om naar huis te gaan omdat ze denken dat de race voorbij is, horen ze in de verte 2 kreunende oude mannekes (de ene een stukkie ouder dan de andere) aan komen tuffen die met verwoede pogingen hun bolide op de baan proberen te houden met in hun verkrampte knuisten een klein wit stuurtje.

Als op de finishlijn de champagne al rijkelijk vloeit komen deze stuurtjes diehards eindelijk over de eindstreep. Lantern en Roebar zijn ook binnen

;D

ReplyQuote
Posted : 10/05/2011 10:44 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Hahaha! 🙂

ReplyQuote
Posted : 10/05/2011 11:28 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Nou ik moet het echt hebben van de accelerators op het wegdek en dan de powerups, maar die grijp ik regelmatig mis en dan is het hopen op dat ik niet getriggerd word door powerups van anderen. En dan waarschijnlijk dan toch dat mijn stuurmanskunst redelijk goed genoeg is voor hoge(re) plaatsen in de ranking.

Maar al die shortcuts weet ik niet eens en ik rij dus op automatic.
Kortom op zn boers rij ik in Mario Karts al sinds de Gamecube en een lol dat ik heb, natuurlijk ook omdat ik goud haal en dan verbaasd zit te kijken dat Marloes nog maar net heeft kennisgemaakt met Mario Karts en al in 50CC en zelfs 100CC enkele stars haalt, ja zelfs dubbele!?!?! :-

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 11/05/2011 9:28 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ik wil een keertje de 150cc cup rijden met Luigi als uitstapje en eens kijken of dat echt verschil maakt.

Maar het Championship is het me grote vriend Waluigi 😀

ReplyQuote
Topic starter Posted : 12/05/2011 6:57 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Vanochtend wederom de 150cc gedaan en dan de Special Cup maar helaas ik werd 5e 🙁

Special cup

Dry Dry Ruins: Een typisch Egyptisch landschap met veel piramides, tombes met mummies en Pokey's.
Moonview Highway: Een drukke stad, vol met neonreclame en veel verkeer.
Bowser's Castle: Het kasteel van Bowser.
Rainbow Road: Een weg over een regenboog, kilometers boven de Aarde.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 17/07/2011 1:52 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ik heb nu alles op bronze in de 150cc met Wii wheel 🙂

Update nu ook Mushroom cup en Flower cup op - Zilver !

ReplyQuote
Topic starter Posted : 19/07/2011 1:06 pm
Page 1 / 2