Forum

Elite: Dangerous St...
 
Notifications
Clear all

Elite: Dangerous Stories

Roebar
(@roebar)
Famed Member

Datum: JAN 3302
Naam: CMDR Roepert
Schip: The Dirty Whale (Lakon Type 6 transporter)

"Een dag uit het leven van een postbode"

Het was weer eens tijd om met mijn transporter te vliegen.
Mijn Viper MK IV geparkeerd en The Dirty Whale uit de hangaar gehaald in Horrowitz Station (Monnodava systeem).
Met een 96 ton cargo hold kunnen er leuke transport missies langskomen op het bulletin board .
Dit keer niet helaas.
De enige missie die wat oplevert is een postbode missie om wat kratten vertrouwelijke documenten naar verschillende systemen te brengen. Bij gebrek aan beter heb ik die missie maar aangenomen. Zo kom je nog een ergens en ik kan dan meteen de trade data verzamelen in de systemen die ik moet bezoeken.
De eerste vlucht ging naar het Noegin Sytem waar ik in de Burton Escape Outpost de eerste krat moest afleveren.
Met een lege cargo hold duurt de reis 3 jumps.
Bij aankomst bleek tot mijn verrassing dat Burton Escape een Extraction Site was met een aardige voorraad edele metalen zoals goud en palladium. Kassa! In het Monnodava systeem is veel vraag naar edele metalen dus het postbode tripje kon toch lucratief uit gaan pakken.
De cargoholds vol en mijn bankrekening leeg. Flinke investering van ruim 1,2 miljoen credits.
Nog 1 krat wegbrengen naar een ander systeem (1 jump) en een retour krat naar Noegin en dan terug naar Monnodava.

Onderweg naar Monnodave sloeg het noodlot toe. Interdiction!
Waarschijnlijk hebben ze met een cargo scanner gezien wat ik bij me had.
Met zo'n logge boot als de Type 6 is het een hele kunst om in de escape vector te blijven dus het duurde niet lang of ik werd uit de Super Cruise geslingerd.
Pips vol op Engine en zo snel mogelijk weg boosten tot de Frame Shift Drive geΓ―nitieerd is om in Super Cruise te gaan.

Zo'n Type 6 is niet alleen log maar ook rete traag. Ik kon niet voldoende afstand houden.
De piraat heeft flinke lasers aan boord. Binnen no-time was mijn shield weg. De FSD initiatie is nog bezig.
Ik zie mij Hull integriteit snel verminderen.
80%, 70%, 60%.
De FSD is geΓ―nitieerd en binnen een seconde start ik de jump procedure.
"Frame Shift Drive Charging", klinkt de boordcomputer. Ja, maar wel tergend langzaam.

40%. Met een angstig gekraak beginnen mijn cockpit ramen te barsten.
En dan met een knal, 20% en een melding op het holoscherm; "Cargo Hatch damaged"
Oeps! cargo hold scherm checken. Damn, Ik zie de aantallen kratten goud en palladium 1 voor 1 wegtikken.

Het langverwachte aftellen van de Frame Shift start, 4,3,2,1.....

.... en veilig.
Met 20% hull integriteit.
Gelukkig had de schade aan de cargo hatch alleen effect op de achterste cargo hold. 10 kratten verloren.
Toch zo'n 150k credits. Daar gaat mijn winst.

Aangekomen in het Monnodava systeem direct naar Horrowitz Station.
Gelukkig doet de docking computer het nog.
De vraag naar edele metalen is nog steeds hoog. Door mijn verlies van de 10 kratten en de reparatiekosten was deze trip uiteindelijk niet zo lucratief als ik had gehoopt.
Maar ik weet nu wel een mooie handelsroute!
De volgende keer toch maar een defense turret of een mijnenlegger aanschaffen en installeren?
Of CMDR Abib vragen of hij met zijn nieuwe, gepimpte Viper MK IV als escorte mee wil vliegen.
Escorts delen toch aardig mee met de winst!

Safe travels commanders....

Quote
Topic starter Posted : 10/01/2016 3:08 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Count me in, Commander!

ReplyQuote
Posted : 11/01/2016 12:18 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Leuk verhaal! πŸ˜€

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 12/01/2016 12:03 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Elite Dangerous, a true story!

Hoe mooi kan een computergame zijn

De afgelopen week voltrok zich een prachtig waargebeurd Elite Dangerous verhaal (in- en outgame) over een speler die al een jaar (echte tijd) 'the edge of known space' aan het ontdekken is.
Op de terugweg sloeg het noodlot toe.
Door een misrekening kwam Commander Felix Macedonica vast te zitten in een onbewoond gebied en maar 1 LY buiten bereik het volgende systeem.
Hij had een specifiek materiaal nodig dat je niet uit je cargo kon ejecten. De enige manier om er aan te komen was via 'Minen' maar de kans is minimaal dat dit materiaal (Germanium) ook te vinden is in het systeem.
Macedonica had echter geen mining laser in zijn Lakon 6E dus voor hem sowieso geen kans om aan dat materiaal te komen.
Normaliter zit er dan niets anders op dan de 'Self Destruct knop'.

Hij stuurde via het forum echter nog een laatste noodkreet en daarop kwam via de community al snel een reactie.
Commander Chiggy Vonrictofen bood hulp aan. Chiggy kocht een mining laser en begon aan een reis van 60.000 LY om Commander Felix Macedonica uit zijn benarde situatie te redden.
Met een snelheid van 3000 tot 5000 LY per uur (wat op zichzelf al een hele prestatie is), gaat de hele reddingsoperatie dus in realtime ruim 12 uur duren!!!

Hieronder het ware verhaal inclusief linkjes naar het Elite Dangerous forum en linkjes naar de video transmissie van de redding!

An Epic Rescue Story
This week, we bring you a tale from the community. One Commander, stranded on the edge of space and another Pilot's heroic plight to bring him back.
Seasoned explorer CMDR Felix Macedonica having spent a year out on the edge of known space, was heading back to Beagle Point when disaster struck.
Having found himself a single LY out of range of the next system, and without the necessarily materials to progress, a forlorn Macedonica lamented that his time was up.
Sending one last distress signal, Macedonica contemplated his fate, before voices started to call back to him from out of the black.

Chief among these was Commander Chiggy Vonrictofen. Refusing to leave a Pilot stranded in the depth of space, Chiggy kitted up at Jaques then set off to retrieve Macedonica.
Macedonia was in need of a single unit of Germanium to escape his fate. Having equipped mining lasers, Chiggy made his 60,000 LY journey across the Galaxy in hopes that he could mine the Germanium needed nearby for Macedonica to scoop up.
There were no guarantees it would work, but it was the only shot they had.
After racing to Macedonica at blistering speeds of 3-5,000 LY an hour, Chiggy arrived and got to work mining.

Tensions were high, as the Galaxy watched on, calculating the chances that they would find the elusive material. Fear of failure began to set in. After all this, would it be enough?
But then... GERMANIUM!
An elated Macedonica scooped up their prize. With enough range to leave his purgatory the two finally left the system.
An incredible example of Pilots coming together, and one we are incredibly proud of you for.
Rest assured; this will be commemorated in-game. Congratulations to all parties involved.

Distress signal via forum: https://forums.frontier.co.uk/showthread.php/308075-End-of-the-Road

Commander Chiggy Vonrictofen arriveert in het systeem (video):

Germanium gevonden ! (video):

Het leuke aan dit verhaal is dat een heel groot deel van de ED Community de paar dagen die de redding gekost heeft compleet meeleeft.
Ook commander Felix Macedonica gaat volledig op in het spel. Het is gewoon echt spannend of de redding lukt.

Ik ken geen enkel spel waar dit soort gebeurtenissen mogelijk zijn!

ReplyQuote
Topic starter Posted : 20/11/2016 12:52 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Leuk om te lezen ! - Weer een bewijs hoe mooi games kunnen zijn.

ReplyQuote
Posted : 20/11/2016 3:46 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Op 5 januari zijn commanders Roepert en Abib op pad gegaan met TUIG om archeologische relics van de Guardians te verzamelen. Na een uitdagende vlucht van ongeveer 800 lichtjaar, aangekomen op een planeet met relics begint de uitdaging om onder andere deze long-time noobs deze belangrijke plaats te laten ontdekken.....

Omdat een plaatje meer zegt dan 1000 worden en voor een goed verhaal een video niet mag ontbreken.... hier het live verslag....

Let in het bijzonder op minuut zevenenhalf to achtenhalf, Roepert en Abib in actie vanaf ongeveer minuut 35, waarbij Abib last had van falende besturings elementen als een vastzittende ALT toets en een HOTAS die bleef hangen in de voor- of achteruit. Special attention voor de scene op 1 uur 39-40 waar de SRV van Abib een duwtje krijgt van een Python.

Al met al een leuk evenementje.

ReplyQuote
Posted : 06/01/2020 9:49 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Grappig ? Dat duwtje is leuk om te zien en echt weer een Abib tacticΒ ? ?Β 

ReplyQuote
Posted : 07/01/2020 11:58 am
Abib reacted
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Tsja, met mijn ALT toets problemen was ik net de Falcon in ESB. Klaar voor de jump naar het volgende systeem? (Toets J).... Pvvwvwewvew.... out of supercruise (met Hull damage wegens te hoge snelheid) - Toets ALT-J ?Β 

En het bleek dat mijn SRV wagentje drive assist niet had aanstaan. HOTAS is dan vooruit of achteruit versnellen in plaats van snelheid niveau bepalen. En ja... niet alleen flying, maar ook driving is for droids!

Ook speciaal voor dit evenement mijn Cobra aangepast met hulp van ervaren TUIG. Is denk ik wel een blijverdje voor vecht missies. Met 6T een beetje weinig ruimte voor cargo, maar daar komt mijn Krait om de hoek kijken, die ook wel een pimp kan gebruiken.

Huidige layout Cobra

ReplyQuote
Posted : 07/01/2020 3:16 pm