Forum

Elite Dangerous. Th...
 
Notifications
Clear all

Elite Dangerous. The STA Trials

Page 1 / 2
Roebar
(@roebar)
Famed Member

'Spontaan' idee om met STA de Wondere Werelden van Elite Dangerous te verkennen.

Idee:
Iedereen begint met de Sidewinder, het starter schip om de eerste stapjes in Elite Dangerous te zetten.

Voor een of meer zondag avond events, het volgende voorstel.

Voorbereiding (deels via dit forum topic):
- doel bepalen. Realistisch doel om in 1 a 2 events te kunnen halen. Keuze uit combat (incl. bounty hunten), trading en/of mining
- Controller kiezen. Kies je gewenste controller en zet naam/type in dit topic
- Controller setup kiezen. Op basis van zijn enorme ervaring, zoekt Commander Roebar de meest praktische controller instellingen op
- Game installeren.
- Optioneel: De tutorial video's op Youtube bekijken via de volgende link: https://www.elitedangerous.com/en/tutorials/

Event 1:
- controller instellingen inregelen
- starten met Sidewinder
- ontmoetings locatie bepalen en daar verzamelen
- starten met eerste doel. Inclusief upgraden Sidewinder

Bij 'smaakt naar meer':
- eerste doel realiseren (incl. sidewinder upgraden naar schip dat beste past bij gewenste doel

Bij 'smaakt echt naar veel meer':
- Horizons Season Pass aanschaffen (nu (24-6-2018) in de Steam Summer Sale voor €14,99)

En zo verder.......

Quote
Topic starter Posted : 24/06/2018 2:45 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ok ik doe mee.

ReplyQuote
Posted : 24/06/2018 2:47 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Ik ben erbij! Goed initiatief!

ReplyQuote
Posted : 24/06/2018 11:41 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Wanneer gaan we het doen?

ReplyQuote
Posted : 12/07/2018 4:06 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Even de agenda er bij pakken hoor.... ::)

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 17/07/2018 8:24 pm
sytes
(@sytes)
Noble Member

ik doe mee

ReplyQuote
Posted : 25/07/2018 9:03 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Elite Dangerous. The STA trials, chapter 1: Prep the rookies

"Don't get cocky"

Het begint allemaal met een goede basis.
Voor Elite Dangerous is dat niet anders. Het blijft altijd een onsmakelijk gezicht als een rookie in een space station per ongeluk de boost initieert in plaats van af te remmen waardoor schip met inhoud als een kapot gegooid potje aardbeien jam van de achterwand afdruipt.

Hoofdstuk 1 begint met de voorbereiding en bestaat uit 2 onderdelen
Onderdeel 1 is de theorie. De basic flight controls
Onderdeel 2 is de instelling. Instelling van je besturing en van de meest gebruikte functies (inclusief boost)

Onderdeel 1:
Klik op onderstaande Youtube link voor de eerste Pilot training video (4:20min)

Onderdeel 2
Als eerste je controller. Geef in een reply aan welke controller je gaat gebruiken.
Is dat een Xbox360 controller, een joystick of al meteen de optimale besturing, een Hotas
De Drill Instructor zal op basis van de opgegeven controller, een goed passend profiel opzoeken en ter beschikking stellen.

Hoe uitgebreid je controller ook is, je komt toch altijd knoppen tekort.
Daar hebben we het volgende op gevonden.

Met Roccat Powergrid koppel je een tablet via wifi aan je PC en gebruik je op je tablet een overlay om toetscombinaties aan je PC door te geven.
Klinkt als de optimale game beleving en dat is het ook.

Wat heb je nodig:
1) installeer Roccat Powergrid op je PC via deze link:
https://www.roccat.org/en-US/Products/Gaming-Software/Power-Grid/Download/

2) installeer Roccat Powergrid op je tablet (Apple of Android via dezelfde link:
https://www.roccat.org/en-US/Products/Gaming-Software/Power-Grid/Download/

3) zorg ervoor dat je tablet via wifi verbonden is in het zelfde netwerk als je PC
4) start powergrid op je PC
5) start powergrid op je tablet.
6) scan en connect.

Tijdens het eerste event gaan we de Elite Dangerous overlay installeren en configureren.

Dat gaat er dan ongeveer zo uitzien:

Dus de acties:
- geef controller (naam, type) door aan je drill instructor
- installeer en connect Roccat Powergrid (met de standaard overlay heb je al meteen een mooie systeem monitor tot je beschikking)

Roebar out.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 06/08/2018 10:21 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Goeie Post !

Mijn controller & joystick assortiment bestaat op dit moment uit:

Controller 1: Logitech Dual Action Game Pad USB

Controller 2: Steam Controller

Joystick 1: Logitech Extreme 3D Pro

Het niet de meeste hippe devices maar ik zal het ermee moeten doen 8)

ReplyQuote
Posted : 06/08/2018 11:34 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

De Logitech is een heerlijke joystick om Elite aan te sturen, zeker in combinatie met de Roccat Power-grid. Het is jammer dat de mijne niet meer te kalibreren is, de enige reden dat ik nu een HOTAS heb (wat, moet gezegd, nog prettiger vliegt).

Helaas heeft Roccat nog geen update uitgebracht voor Powergrid op de recente IOS levels. Maar ze ondersteunen nu SWARM, wat hun nieuwe app lijkt te zijn die de andere gaat vervangen. One app to rule them all, zullen we maar zeggen. Die ga ik binnenkort proberen wanneer ik weer eens mijn game peceetje een schop geef....

ReplyQuote
Posted : 12/08/2018 12:26 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Hopelijk hebben de Elite Dangerous eigenaren tijdens de Frontier 25 jaar sale voor de belachelijke lage prijs Elite Dangerous Horizons aangeschaft.

Dan wordt het binnenkort toch weer eens tijd voor een vervolg van de STA trials.

De vraag is.
Wat willen we doen?
Heb je ideeën, laat ze weten.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 26/02/2019 4:14 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

I'm guilty, your honor ! Ik heb Horizons niet gekocht met deze Sale - reden: ED is niet mijn game wat ik zelf zou spelen (gebrek aan interesse) en dan vergeet ik zon aanbieding te kopen (geen opzet maar eerlijk ).

MAAR ! dat wil niet zeggen dat ik de STA Trails niet leuk vind of niet een avondje ED wil spelen met STA ook gaat dat nu niet omdat ik geen bruikbare joystick heb. #kijktmetpuppieeyesnaarroebar.

Op de vraag wat zou je willen - gewoon eens goed rondvliegen zonder dat ik om mijn as draai en half epileptisch wordt.

ReplyQuote
Posted : 26/02/2019 5:07 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Aah, jammer. Gemiste kans.
Vooral omdat Horizons landen op planeten mogelijk maakt wat een hele leuke toevoeging is aan het spel maar ook omdat Horizons multicrew ondersteunt.

Misschien komt er ooit een nieuwe aanbieding.

De vervangende joystick zit in de doos met Arkam Horror en Armada spul.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 26/02/2019 10:12 pm
sytes
(@sytes)
Noble Member

ik heb Elite Dangerous Horizons er nu bij ik heb hem bij steam zelf in de sale was 5 euro

ReplyQuote
Posted : 26/02/2019 11:15 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

En weer een mooie Elite Dangerous sale (25-8-2019)

Heb je Elite Dangerous al maar Horizons (planetary landings, multicrew) nog niet, grijp dan nu je kans voor €7,49
https://store.steampowered.com/app/359320/Elite_Dangerous/?snr=1_7_15__13

Heb je nog helemaal geen Elite Dangerous, dan is de Commander de Luxe Edition de beste optie voor €14,99
Bestaat uit Elite Dangerous, Horizons en het Commander Pack
https://store.steampowered.com/sub/360063/?snr=1_5_9__403

 

 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 25/08/2019 1:51 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Daar de aanwezigheid van STA in ED beperkt blijft tot Roepert en Abib, wat te klein is voor een actief squadron, heeft deze STA subgroep, om zich nog enigszins relevant te maken, zich aangesloten bij TUIG. TUIG is een Nederlandse ED squadron voortgekomen uit Tweakers. Dit squadron is zeer actief en Abib heeft al een actieve bijdrage kunnen leveren aan de eerste war in 3306 (2020), de strijd om Adit. Resultaat van de eerste dag strijd is een 1-0 voorsprong voor The Gathering, de Faction van tuig headquartered in Blaauw City in HIP 87414.

Het spelen van Elite in een actief squadron opent een hele nieuwe dimensie van ED waarbij de diepgang van het spel goed tot zijn recht komt. Het squadron heeft een redelijke omvang, en er is daardoor altijd wel iemand in-game. Gevoelsmatig kreeg ik een dejavue naar de tijd dat Lianorm nog een grote Nederlandstalige aanwezigheid had. Een playerbase die samenwerkt, zowel binnen als buiten het squadron, en het sandbox principe van het spel ten volle benut! Combat, crafting, mining, politiek... alles komt aan bod!

Ik kan een verdere verkenning van ED zeker aanraden op basis van deze nieuwe ervaring. Het is en blijft een game die de tijd totdat SC live gaat (als ze ooit live gaat) goed kan overbruggen. 

ReplyQuote
Posted : 02/01/2020 12:06 pm
Page 1 / 2