Forum

Notifications
Clear all

Hearts of Iron III

Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Vertel !

Quote
Topic starter Posted : 14/09/2014 2:31 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Vertel !

Heb je even?

Hearts of Iron III is wel ÊÊn van de meest complexe games die ik ken.
Je bent op hoog macro niveau je land aan het voorbereiden op WOII, door de oorlog heen aan het slepen en vervolgens een paar jaar daarna aan het opbouwen.

Dat doe je op basis van 5 onderdelen

Diplomacy: Externe relaties onderhouden. Van handelen tot oorlog verplaren
Production: Alles dat met produtie te maken heeft. Niet alleen militair maar ook consumer goods.
Technology: Research, research, research. Zie image hieronder.
Politics: je interne politiek. Wetten bepalen maar ook bepalen welke personen een politieke positie hebben
Intelligence: alles rondom spionage en contra spionage (zowel in eigen land als daarbuiten).

Het zit allemaal erg goed in elkaar en vrijwel iedere keuze die je maakt heeft ergens invloed op.
Ik ben nu via een beginners guide op de wiki aan het proberen de basis onder de knie te krijgen.

ÉÊn minpuntje. De tutorials zijn ook hier weer heel belangrijk maar zijn helaas niet zo interactief als in EU4 en Vic2
Alleen maar uitleg over de verschillende menu's.

ReplyQuote
Posted : 14/09/2014 4:02 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Hearts of Iron III in de pocket ! - Victoria II event een week verplaatst naar 24-09-2014 . Event HoI3 nu op 17-09-2014 - Zie events !

ReplyQuote
Topic starter Posted : 15/09/2014 10:29 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Gisteren even gestart en na wat moeilijkheden om hem op de juiste resolutie te krijgen even klein stukje gespeeld maar deze is ook wel erg pittig. Wat ik wel leuk vind is dat als je een land gekozen hebt ook met de politieke partijen te maken krijgt van dat land en hun populariteit.

Toch begon het me snel te duizelen al die stats en heb hem even apart gelegd voor woensdag 🙂

ReplyQuote
Topic starter Posted : 16/09/2014 3:15 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Deze how to get started guide kan wel helpen om een beetje overzicht te krijgen.

http://www.paradoxian.org/hoi3wiki/Your_first_game#Introduction

[ Post made via iPhone ]

ReplyQuote
Posted : 16/09/2014 6:01 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Over het spelen van HoI3 online lees ik het volgende:
The only foolproof way to really get HoI to work online is to employ virtual networking software, e.g. Tunngle or Hamachi (I recommend Hamachi), and both join a virtual LAN network.

you need to make a group in hamachi, then you can see his ip.
he creates a game, you both need to have the same version, then you click on join online game and type in his ip. this way it worked for me

Ik stel voor om volgende week het nog eens te proberen maar dan met Hamachi

Je kan Hamachi HIER downloaden

ReplyQuote
Topic starter Posted : 18/09/2014 10:04 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

De Hamachi test is gelukt ! Alleen moet zeggen dat HoI3 mij iets te statisch is 🙁

ReplyQuote
Topic starter Posted : 23/09/2014 12:20 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Zal wel gewoon een kwestie zijn van even doorbijten....

ReplyQuote
Posted : 23/09/2014 4:28 pm