Forum

Notifications
Clear all

Survival Games

Roebar
(@roebar)
Famed Member

Survival games generally start the player with minimal resources in a hostile, open-world environment, and require them to collect resources, craft tools, weapons, and shelter, and survive as long as possible. Many survival games are based on randomly or procedurally-generated persistent environments, with more recent entries often playable online and multiple players on a single persistent world. Survival games are generally open-ended, with no set goals.

De Survival Games hebben een enorme vlucht genomen de afgelopen jaren.
De survival game waar het allemaal een beetje mee begon is Minecraft. Leuk spelletje maar de 8-bit blokjes omgeving hebben mij niet kunnen overtuigen.
Vooral door de ontwikkelingen van de procedurally-generated omgevingen die in de meeste survival games van nu gebruikt worden, is dat blokkerige er gelukkig af en wordt het wel erg mooi allemaal.

Een van de recentere games en een mooi voorbeeld wat er nu in Survival games mogelijk is, is Ark: Survival Evolved.

Survival games zijn wel tijdvreters. Omdat je met bijna niets begint en flink je best moet doen om een beetje interessante hulpmiddelen te maken ben je vaak al wat uurtjes verder.

Een aantal interessante Survival games die de moeite waard zijn.

- De al genoemde Ark: Survival Revolved. Je wordt wakker op een strandje met een raar ding in je pols. En zoek het maar uit. Niet te veel kwijlen als je de filmpjes bekijkt via de link. Maar zo ziet het er ingame echt uit!
- Subnautica: Je stort neer in de oceaan van een vreemde planeet en je hebt alleen je escape pod nog.
- Space Engineers: technische survival game in space (zeer uitgebreide mogelijkheden voor het bouwen van stations en space ships).
- Life is Feudal: Middeleeuwse Survival.
- Fragmented: de 'tijdelijke' vervanger van The Repopulation.

Een aantal genoemde spellen zijn nu in de Steam Summer Sale. Sommige onder de 10 euro, dus als je kennis wilt maken met dit genre, grijp nu je kans.
Aanraders zijn Ark (€15,39), Space Engineers (€6,89 !) en Subnautica (€11,99)

Quote
Topic starter Posted : 25/06/2016 11:09 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ik zie the Division als een survival game en heb het zeer naar me zin in deze game.

Maar helaas de laatste tijd veel geld kwijt aan games dus ik heb even genoeg.

ReplyQuote
Posted : 28/06/2016 10:51 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Ja, het is een en al survival-en in The Division.
En met een groepje is het gezellig rondrennen in New York.

Hoewel de meningen daarover verdeeld zijn, is het wel constante actie.

Een spel uit het survival game genre heeft iets minder constante actie.
Hoewel je daar weer de 'druk' hebt om voldoende eten en drinken te verzamelen om niet uit te hongeren of uit te drogen.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 28/06/2016 11:18 pm