Forum

Notifications
Clear all

Over Presence stat op gear voor je compagnion

 Imia
(@imia)
Noble Member

Beste guildies, mensen,

Ik wil graag meer over Presence stat weten, overal op wiki en internet praten ze over extra HP op je compagnion en efficient op missie/combat/crafting. Maar de resultaat hiervan zie ik heeel weinig terug :/

Weet iemand hierover, of ervaring?
Op internet zeggen, dat je net zo goed andere stat pakken en werkt net zo goed.

Maar als presence ook betere resultaat zorgt voor je missie/crafting. Dan heb ik wel neus voor en meer damage, alleen speciaal voor compagnion. Maar geen bewijs hiervan :/

Bijvoorbeeld :
Mijn Khem (tank), wil ik poging doen met craften :
via Redoubt => General (+Defense, +Presence) ipv met shield

En eventueel voor Danny´s compagnion Vector :
via Overkill => Commander (+Power, +Presence) ipv met surge of critical

Quote
Topic starter Posted : 26/01/2012 3:33 pm
(@davyk)
Reputable Member

Je moet altijd naar je presence stat kijken.
Deze stat zorgt er namelijk voor hoe goed jouw companion presteert.

Uiteraard hebben je companions ook de standaard stats die jij hebt (minus dan presence).
Hoe hoger de presence rating hoe beter jouw companion presteert op basis van de stats die ze hebben.

Bij een bijvoorbeeld tank (zoals Khem Val) companion, zal deze zich meer richten op het agro genereren als jij bijvoorbeeld een healer bent. Hierdoor blijf jij uit de gevarenzone. Als er een enemy los raakt en naar jou komt zou de companion dan in principe een agro skill activeren om zo weer de enemy van jou af te houden.

Dit is het basis principe mbt combat.

Bij Craften is het een ander verhaal.
Daar moet je ook kijken naar wat de crafting bonussen zijn van de companion.

Bijv. bij Sith Warrior heb je Vette. Die heeft weer een extra bonus betreffende Treasure Hunting waardoor je meer items krijgt.

Of hierbij ook presence meetelt is mij niet bekend.

Hopelijk heb je nu wat extra info

ReplyQuote
Posted : 28/01/2012 3:57 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

Dus voor combat en meer HP. Is dus beter om presence naar te kijken. voornaamste is tank dus?

ReplyQuote
Topic starter Posted : 29/01/2012 6:13 pm
(@davyk)
Reputable Member

Nee dat was een voorbeeld. Bij elke companion geld: hoe hoger de presence hoe beter de prestaties van de companion

ReplyQuote
Posted : 29/01/2012 7:29 pm