Forum

Notifications
Clear all

Scheduled Maintenance for Game Update 1.2: April 12, 2012

Page 1 / 3
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Scheduled Maintenance for Game Update 1.2: April 12, 2012

Hello everyone!

We will be bringing down servers for eight hours on April 12th, 2012 from 12:01AM CDT (April 11th, 10:01PM PDT/1:01AM EDT/6:01AM BST/7:01AM CEST/3:01PM AEST) until 8AM CDT (6AM PDT/9AM EDT/2PM BST/3PM CEST/11PM AEST) in order to deploy Game Update 1.2 - Legacy. All game servers will be offline during this period. SWTOR.com will be available. This maintenance is expected to take no more than eight hours, but could be extended.

Please note the timing on this maintenance period, which is beginning earlier than usual.

Game Update 1.2 – Legacy introduces new content and features for all Star Wars™: The Old Republic™ players. Earn new rewards and build your family tree with the expanded Legacy System, explore Lost Island, a new Flashpoint, challenge the new Operation: Explosive Conflict, and face off against your foes (or your allies) in Novare Coast, a new Warzone. You can also experience new daily missions on Corellia, customize your User Interface, create a new Guild Bank for your guild, and more! Learn more about Game Update 1.2 here!

After this maintenance is over, restart the game launcher to patch to Game Update 1.2. This patch will be up to approximately 1Gb in size, depending on when you last updated the game.

Scheduled Maintenance

Date: Thursday, April 12th, 2012 (See PDT timing below)

Time: 12:01AM CDT (April 11th, 10:01PM PDT/1:01AM EDT/6:01AM BST/7:01AM CEST/3:01PM AEST) until 8AM CDT (6AM PDT/9AM EDT/2PM BST/3PM CEST/11PM AEST)

All game servers will be offline during this period. SWTOR.com will be available. This maintenance is expected to take no more than eight hours.

Thank you for your patience as we maintain service for Star Wars™: The Old Republic™.

Quote
Topic starter Posted : 11/04/2012 4:00 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Voor mensen die zaten te wachten op Ranked Warzones - Helaas dat is er uit gehaald voor de 1.2 patch.
While we have no current ETA for Ranked Warzones to be implemented, as a full development/testing cycle needs to
be completed, we're hopeful it'll happen before the next major Game Update (1.3).

Queuing for solo Ranked Warzones will be implemented after the eight-man queuing system is implemented.

All of the other changes to gear and commendations (currently listed in the PTS 1.2 Patch Notes) will still be going into the game.
The only change we're making at this time is that players won't be able to queue for Ranked Warzones. You will, however, be able to trade Warzone Commendations for Ranked Warzone Commendations in order to purchase War Hero gear.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 12/04/2012 12:09 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

en wat zijn jullie ervaringen ??

ReplyQuote
Topic starter Posted : 12/04/2012 7:01 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Akjab is nu een sibbling van Abib - wat met een Rattataki en een Cyborg best een interessante combo is. Helaas kun je niet aangeven in welke graad ze sibblings zijn 😉

Nwlla-Omni is nu een Ally van Akjab.

Interface is nu aangepast. Erg handig - alle karakters kunnen met een paarkliks van dezelfde interface settings gebruik maken.

Verder nog weinig nieuws gezien. Maar ja, ik heb dan ook verder niets gedaan 😛

ReplyQuote
Posted : 12/04/2012 9:02 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

De guildbank moet heel snel aangezet worden door de GM en misschien kan het ook door Officers?

Verder is de Legacy system een beetje belachelijk met de hoge eisen, je moet gewoon MULTImiljonair zijn ingame wil je de leuke dingen kunnen aanschaffen.

Ik zie totaal niet het nut in van de Family Tree. Zeker als je maar 2 chars hebt.
Ok leuk je hebt er 8 en dan kun je kinderen, allies, spous aanmaken etc.
En dan.. ? Nahh ze hadden die tijd ervoor beter kunnen steken in meer FP's en/of Warzones en Missionterminals!

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 12/04/2012 9:38 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Leto dit is wat voor jouw denk ik CLICKY ::)

ReplyQuote
Topic starter Posted : 12/04/2012 10:57 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

De guildbank moet heel snel aangezet worden door de GM en misschien kan het ook door Officers?

Guild Bank

Guild Bank is finally here! This feature is relatively standard in most other MMOs but it has finally arrived in SWTOR! Better late than never right? Here are the basic facts
•You need 15 members in your guild and 600 k credits to activate the guild bank - the first tab is included with the purchase. It is not 15 members online, just 15 members in your guild roster - so make those alts if you need them!
•To access the guild bank, you must go to the Galactic Trade section of the fleet - it cannot be accessed the guild menu (G button)
•There are 7 storage tabs in total, each tab with 90 slots. The 2nd tab costs 1 million, 3rd tab costs 2 million, and the 4th tab costs 3.5 million. The prices for the next 3 tabs are not known and the current prices could be changed before going to live.
•Withdrawal limits are credits and items are weekly - they reset Tuesday of every week. So if you are a guild leader giving out credit allowances for repairs etc, don't be stingy!
•Four interface tabs are available: Vaults, Log, Ledger, and Manage. Only the first two are accessible to guild members. Ledger and Manage are currently exclusive to the guild leader (not even officers have access to them).
•No tax system exist currently

What I am going to do next is to show you the location of the guild bank and then walk you through the 4 interface tabs!

Here is the location of the guild bank on the fleet. They look like normal cargo hold but with purple tabs on top of them.

ReplyQuote
Posted : 12/04/2012 11:05 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Pfff weer zo flauw een enorm bedrag van 600k en minimaal 15 members in je guild hebben?
En dan daarna heb je steeds minstens een miljoen credits nodig en dan 2 miljoen.. laat maar!
Serieus dom van Bioware, dit grenst aan het kinderachtige toe.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 13/04/2012 10:08 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Als je even wilt storten dan activate ik de Guild Bank 🙂

ReplyQuote
Topic starter Posted : 13/04/2012 10:45 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Kunnen we misschien allemaal een bijdrage doen?
Wellicht een beetje in verhouding met het huidige eigen vermogen van je main.
Ik heb bijv. 450k en kan best zo 50k tot 100k missen als bijdrage voor de guildbank.

Ook handig dat de guildbank een soort zakgeld kan geven (credit allowance).
Zag ook al bij de repair van je gear dat de guildbank hier aan kan bijdragen.

ReplyQuote
Posted : 13/04/2012 1:45 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Pfff weer zo flauw een enorm bedrag van 600k en minimaal 15 members in je guild hebben?
En dan daarna heb je steeds minstens een miljoen credits nodig en dan 2 miljoen.. laat maar!
Serieus dom van Bioware, dit grenst aan het kinderachtige toe.

Vind ik persoonlijk wel meevallen.
Ze kunnen het ook weggeven maar dan heeft iedereen alle legacy skills in 1 keer te pakken.
Er mag wel wat uitdaging in een spelletje zitten hoor. Hoeft niet alleen op basis van de HP's van een endboss.
Dit kan wel de economie stimuleren.
Om credits te krijgen kun je bijv. veel scavenging doen en dit op GTN verkopen.

Je bent zo wel heel selectief in het kopen van een bepaalde skill. Daar denk je nu goed over na in plaats van kope kope kope en kijken wat het doet/kan.

Ik wil ook wel een mailbox in mijn spaceship. Daar zal ik nog flink voor moeten sparen. Des te leuker als ik over een maand of zo voldoende bij elkaar gesprokkeld heb om dit ook te doen.

ReplyQuote
Posted : 13/04/2012 1:51 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Misschien moeten we het zo doen:

Iedereen die de guild bank wil legt een bedrag in: bv 6 man willen een guildbank wordt dus 100k per man.
moeten we wel even kijken naar de permissies op de Guildbank want als 6 het willen en 4 niet en die 4 kunnen wel in de guildbank is het niet fair tegenover die andere 6.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 13/04/2012 2:06 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Iedereen die toegang wil, moet dan ook datzelfde bedrag betalen om toegang te krijgen.
Dan heb je ook een beetje een cashflow voor repairkosten e.d.

De toegangsrechten moeten idd wel goed geregeld zijn dan. maar met die allowance kun je maximaal op te nemen credits en items regelen.

Gaat dat dan per rol (officer, lieutenant, member, recruit) of kun je dat dan per persoon inregelen?

ReplyQuote
Posted : 13/04/2012 3:10 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Dat weet ik niet. Via de Guild Opties kan je niks regelen ook extra Guild Opties voor andere zaken heb ik niet gezien.

Voor de Bank kan je dat pas doen als je Bank Activeert denk ik.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 13/04/2012 3:37 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

als we met 12 guildies zijn, dan eenieder 50k credits betalen voor de guildbank.
50k credits is nog te behappen.

Moet er wekelijkse kosten betaald worden voor de guildbank?
Zo ja,..laat de guildbank maar zitten, want dat gaat teveel credits kosten.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 13/04/2012 7:52 pm
Page 1 / 3