Forum

Notifications
Clear all

SW: The Old Republic gaat free-to-play

Page 1 / 2
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

SW: The Old Republic gaat free-to-play

Zoals al bleek uit de kwartaalcijfers van uitgever Electronic Arts, gaat de MMO Star Wars: The Old Republic deze herfst free-to-play. In augustus gaat de aanschafprijs van de game al omlaag naar 15 dollar.

Wie het spel dan koopt, krijgt er een gratis maand speeltijd bij. Daarna verdwijnt het verplichte abonnement en kunnen spelers ervoor kiezen om niets te betalen, microtransacties te doen of alsnog een maandelijks abonnement te nemen.

In het eerste geval krijgen spelers enkele beperkingen opgelegd. Zij kunnen niet hoger dan level 50 worden en krijgen ook geen toegang tot nieuwe content die voor het spel wordt uitgebracht. Ook spreekt EA over enkele andere "geavanceerde features voor spelers" die zij mislopen.

De aankondiging dat The Old Republic free-to-play wordt, komt nadat bekend werd dat het aantal spelers met een abonnement tot onder een miljoen gedaald is. Volgens EA's CEO John Riccitiello vond veertig procent van de aanvankelijke spelers "het niet leuk" om een abonnement om de game te moeten nemen om te kunnen spelen.

Bron: gamers.nl

Zonde 8)

Quote
Topic starter Posted : 01/08/2012 2:20 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Volgens EA's CEO John Riccitiello vond veertig procent van de aanvankelijke spelers "het niet leuk" om een abonnement om de game te moeten nemen om te kunnen spelen.

Geen wonder dat het zo slecht gaat met SWToR. Als dit de analyse is voor het vertrekken van spelers, dan heeft hij het denk ik niet helemaal begrepen! :-

ReplyQuote
Posted : 01/08/2012 2:41 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Hallo allen,

vraagje.. voordat wij er met zn allen mee stopten te spelen in SWToR, had de guild STA toch wel een guildbank?

Wie kan het verlossende antwoord geven?

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 26/02/2014 9:08 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Volgens mij wel

ReplyQuote
Topic starter Posted : 27/02/2014 11:32 am
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Ja, daar stonden vooral loot en crafted items op. Volgens mij geen credits.

ReplyQuote
Posted : 27/02/2014 12:00 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ben je weer aan het Torren?

Kom lekker Lotro spelen ! hartstikke leuk

ReplyQuote
Topic starter Posted : 27/02/2014 1:33 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Ja, daar stonden vooral loot en crafted items op. Volgens mij geen credits.

hmm lekker dan.. want die hele guildbank is pleite.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 27/02/2014 6:02 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Zo veel stond er nu ook weer niet op hoor 😉

ReplyQuote
Posted : 27/02/2014 11:46 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

ja F2P he 😉

ReplyQuote
Topic starter Posted : 28/02/2014 1:27 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Zo veel stond er nu ook weer niet op hoor 😉

ja F2P he 😉

In de uitleg op de site, wordt er gezegd dat de guildbank omgezet wordt naar een F2P bank, wanneer de guildmaster F2P is geworden. en alle officieren ook.

Nu ben ik samen met Rogier dus subscriber en ik ben nu GM geworden van STA SWToR guild.
Al een ticket verstuurd, maar zij zeggen dat ze niks kunnen vinden.

Nu schrijft Abib dat er weinig op de bank stond? Is dat echt zo? Kan me toch wel herinneren dat ik als "magazijnmeester" toendertijd behoorlijk veel in de guildbank zag staan en uitwisselden etc.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 28/02/2014 8:22 am
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Ja, hij was vol. Maar de zaken die er op stonden waren niet bepaald wereldschokkend. Het is na zo'n lange tijd geen groot gemis om wat loot, salvage, harvest en crafting materiaal te moeten missen. Het meeste wat je nodig had, had je er al uit gehaald en de rest was toch wat lager level. Met een paar uurtjes spelen is-ie alweer aardig vol.

Ondertussen is het in LOTRO vĂ©Ă©Ă©Ă©Ă©Ă©Ă©Ă©l gezelliger 😉

ReplyQuote
Posted : 01/03/2014 4:34 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Ondertussen is het in LOTRO vĂ©Ă©Ă©Ă©Ă©Ă©Ă©Ă©l gezelliger 😉

Dat is een ding wat zeker is.
Moet je eens voorstellen wat je dar allemaal in de vaults hebt liggen.
Caiona en Lorreboer waren het toch, Leto?

ReplyQuote
Posted : 01/03/2014 8:32 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Ja, hij was vol. Maar de zaken die er op stonden waren niet bepaald wereldschokkend. Het is na zo'n lange tijd geen groot gemis om wat loot, salvage, harvest en crafting materiaal te moeten missen. Het meeste wat je nodig had, had je er al uit gehaald en de rest was toch wat lager level. Met een paar uurtjes spelen is-ie alweer aardig vol.

Ondertussen is het in LOTRO vĂ©Ă©Ă©Ă©Ă©Ă©Ă©Ă©l gezelliger 😉

Hmm okey nou ik geloof je. Dan zal het idd meevallen.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 02/03/2014 12:43 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Ondertussen is het in LOTRO vĂ©Ă©Ă©Ă©Ă©Ă©Ă©Ă©l gezelliger 😉

Dat is een ding wat zeker is.
Moet je eens voorstellen wat je dar allemaal in de vaults hebt liggen.
Caiona en Lorreboer waren het toch, Leto?

Ik heb het erg naar mn zin in SwToR omdat ik momenteel het liefst in Sci-Fi wilde spelen.
En in LOTRO ben ik toch mn chars kwijt nadat het F2P gegaan is?
Of iets dergelijks ivm migratie van servers ofzo?
Of was dat Everquest II?

Een van de twee games zijn wij onze vorige chars kwijt door migratie van spel naar F2P toch?

hahaha enne tsja helaas.. ik wordt nu niet bepaald aangetrokken door de wereld van LOTRO.
al heb ik met veel plezier gekeken naar de eerste Hobbit film en wacht ik met smart op de tweede te kunnen downloaden!

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 02/03/2014 12:46 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Bij EQ2 was ik in ieder geval al mijn karakters kwijt toen het F2P werd.
Bij de migratie van Lotro van Codemasters naar Turbine kon je ook je account migreren.
Als je dat gedaan hebt, dan heb je al je characters nog.
Caiona en Lorreboer staan in ieder geval nog in de Kinship lijst van Alliance of the Sun

ReplyQuote
Posted : 02/03/2014 3:11 pm
Page 1 / 2