Forum

Notifications
Clear all

Systeemhardware SWTOR

Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Héj guildies,

Sommigen onder ons hebben SWTOR op maximum draaien met alle instellingen op zn max!
Erg tof, ik heb dat nooit gekunt in al die jaren dat ik games speel, omdat ik altijd achterliep met hardware.

Maar nu heb ik een vraag aan diegene die SWTOR grafisch geheel op zn max kunnen draaien en met goede prettige vloeiende fps, wat voor hardware zij hebben.

Ik denk dan aan CPU, MOBO, VIDCARD en MEMORY.

Alvast bedankt!

Waarom deze topic, omdat ik er aan denk een nieuwe pc te kopen.
Er word op internet gezegd dat de Phenom X4 965 meer dan voldoende is voor bijv. SWTOR en andere zwaardere games, natuurlijk in combinatie met een goede ATI vidcard.

Ja je leest het goed, ik ben een AMD/ATI fanboy, ik hoef geen intel/nvidia.

Discuss!! 🙂

The Mandorine

Quote
Topic starter Posted : 06/01/2012 1:40 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ik zelf heb een iMac i7 mid 2010 met de volgende specs en het loopt erg lekker:

CPU:

2.93GHz Quad-Core Intel Core i7 processor with 8MB level 3 cache; supports Hyper-Threading and Turbo Boost

Video:

ATI Radeon HD 5750 graphics processor with 1GB of GDDR5 memory

Memory:

16GB (four 4GB SO-DIMMs) of 1333MHz DDR3 SDRAM; four SO-DIMM slots support up to 16GB

Harddisk:

1TB 7200-rpm Serial ATA hard drive
Misschien niet helemaal wat je zoekt maar kan dienen als referentie voor een goed lopend SWTOR systeem.

ReplyQuote
Posted : 06/01/2012 2:24 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

CPU: Dualcore E8500 (3,16 GHz)
MOBO: Asus P5Q Pro
VIDCARD: XFX HD 6870 Black Edition
MEMORY: 4GB
(en sinds kort een SSD voor Windows en SWTOR)

Ik heb alles op max. draaien zonder problemen.

Als ik overweeg een nieuwe PC te kopen, dan gebruik ik altijd de Best Buy guide op Tweakers.net als leidraad (High End Game PC)
Ik hoef niet het aller, allernieuwste (en duurste) component maar ook niet te veel budget omdat je dan binnen de kortste keren weer een 'verouderd' systeem hebt.

Tot nu tot doe ik zo'n 3 jaar met een PC en soms koop ik tussendoor nog een nieuwere videokaart

ReplyQuote
Posted : 06/01/2012 2:30 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

CPU: AMD Phenom X4 9850 Black Edition
Mobo: MSI model 7388
GPU: Radion HD 4850
Memory: 2x 2GB DDR2 @400Mhz

Mijn set is alweer 3,5 jaar oud, en hoorde dat ATI moeite heeft met zijn drivers atm.
Ik heb voor mezelf mijn screen op 1280x900 gezet, zodat ik de details op high kan zetten, dit lukt me niet op 1900x1600. Dat wil zeggen, niet zonder fps loss.

Wil er geheugen bij gaan zetten, en als het eens een keer meezit een SSD erin en een nieuwe GPU. Maar goed, ik kan spelen, das voor mij nu het belangrijkste

ReplyQuote
Posted : 06/01/2012 8:13 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

héj bedankt voor de reacties.

@ Lantern ja je vidcard doet het meeste werk en datgene wat jij hebt is een goede.
je CPU is 'overkill' voor dit spel denk ik, een i5 Intel zal het spel ook vlot draaien denk ik.

@ Roebar de CPU van je is een AMD? Wel grappig een dualcore?
maar ook bij jou is het de vidcard die het super doet, die GPU is voor SWTOR een beetje 'overkill' denk ik.

@ Dash jij hoeft geen MEM erbij te plaatsen, het is je VIDCARD die een beetje het onderspit delft denk ik.
je CPU is prima, meer dan prima als ik de reviews mag geloven op internet voor SWTOR.
hmm zo te zien zijn er al goede 5xxx serie kaarten te koop voor rond de 40 euro. dat zal zeker een boost geven aan het spel.

maar ik ben nu wel inderdaad meer wijzer geworden, want een Phenom X4 doet het prima voor SWTOR, maar zoals Roebar al aangaf, niet te budget gaan kopen, want dan is het systeem te snel verouderd. Phenom X4 is al van 2009. Ook ik denk met 4GB memory dat het wel prima werkt volgens Sytes.

een snelle HDD is prettig bij het laden van het spel en cutscenes e.d. maar de HDD wordt niet vaak aangesproken ingame vind ik. doch zelf wil ik ook wel een SSD inderdaad voor windows en wat zwaardere games. omdat het geluidsarm is en een 10k raptorschijf maakt best lawaai, ik heb de mijne nog steeds in een oude pckast.

hmm ikzelf denk aan een Phenom X6 die qua prijs gelijk is met een van de snellere X4.
en voor een vidcard moet ik toch minstens een 6xxx serie hebben denk ik. om nog een paar jaartjes mee te gaan.

keuzes maken hmm ik laat er nog een paar weekjes overheen gaan denk ik. ???

CPU: AMD Phenom X6
GPU: Sapphire ATI 6xxx serie
MOBO: AsRock .. ??
MEM: Geil .. ??
SDD: WD ??

Ook wil ik met dit systeem tevens een soort van mediacenter maken, zodat er films op kunnen en die dan weer afspelen op mijn grote tv. ik heb het gezien bij Imia, nou dat zag er toch wel indrukwekkend uit!! 😮

The Mandorine

ReplyQuote
Topic starter Posted : 06/01/2012 10:10 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

CPU: AMD Phenom II X4 955 (black Editiom)
GPU: AMD HD4890
MEM: 8 GB
HDD: 360 GB 7200 rpm

alles op max behalve shadow op low (3840x1024)

ReplyQuote
Posted : 06/01/2012 11:28 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

MOBO: AsRock .. ??
doe je zelf een plezier en koop geen Asrock ! maar neem een goeie MSI, Gygabyte of Asus.

ReplyQuote
Posted : 07/01/2012 2:28 am
 Imia
(@imia)
Noble Member

Misschien dacht hij van, hey dat is ass rocks! die neem ik 😛

Ik heb vidcard en mobo van merk Asus. Kastje is van Lian-Li, zal voortaan dat kastje houden. De inhoud zult regelmatig upgraden of aanpassen.

ReplyQuote
Posted : 07/01/2012 2:51 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

MOBO: AsRock .. ??
doe je zelf een plezier en koop geen Asrock ! maar neem een goeie MSI, Gygabyte of Asus.

Ok? Want? Ik heb zelf nu een AsRock in mn oude systeempje, het is een min of meer budgetmerk van Asus toch? Heb er geen problemen mee gehad, enkel dat de netwerkpoort het op een gegeven moment niet meer deed.

/fishslap Imia! >:( 😉 😀 ;D

@ Dash en Imia zoals jullie zien hebben jullie een 4xxx serie vidcard, welnu wanneer jullie voor 40 euro een 5xxx serie kaart zouden kopen, dan kunnen jullie wel echt alles maxed out zetten en hebben jullie een mooie fps naar mijn idee. Of paar tientjes meer en je hebt een 6xxx serie ATI. Weet je zeker dat je met andere spellen ook vlot en mooi kunt gamen.

Maffe is dat ikzelf in mn laptop AMD Phenom II X4 Mobile heb met ATI Mobility Radeon HD 5470 (up to 2303MB memory) en 4GB werkgeheugen. Wel een trage HDD van 500GB op 5300rpm.
Ik denk dat die Mobility versies gewoon wat minder spectaculair zijn.

The Mandorine

ReplyQuote
Topic starter Posted : 07/01/2012 7:20 am
(@woesteling)
Eminent Member

Ik ga nu naar het volgende:

Processor: Intel i7 2700k
Moederbord: ASUS P8Z68-V LX
Geheugen: 2x 4 MB
Videokaart: Geforce GTS450 Overclocked
Harddisk: SSD

En dan zou ik het spel toch aardig op alles max moeten kunnen spelen met FPS van 50 en hoger.

ReplyQuote
Posted : 07/01/2012 11:46 am