Forum

Notifications
Clear all

STA2k14 adventures

Page 1 / 2
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Leuke anekdotes van de STA2k14 members in Star Citizen

Quote
Topic starter Posted : 04/11/2019 2:13 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

datum: 3 november 2019

locatie: Hurston, Lorville

STA2k14 members: Abib, Roebar

De maiden voyage van Abib's nieuwe Freelancer. Zo nieuw waardoor het huidige flag ship van Abib nog niet eens een naam heeft.
Abib laat er echter geen gras over groeien.
De freelancer is tot de nok toe volgestouwd met cargo. Je kunt er de kont niet keren maar toch heeft Captain Abib het aanbod van een louche figuur op Grim Hex niet kunnen weerstaan om een duister pakketje te bezorgen bij Gate 3 in Lorville op Hurston.

Via de long range private STA communication module (ook wel TS of TeamSpeak genaamd) hadden Abib en Roebar bij Lorville afgesproken.
Roebar was nog matteklap van een dagje Armada SimulBattle bij Hykaru dus tijdens de reis van Port Olisar naar Hurston van ruim 31 miljoen kilometer toch nog even een uiltje geknapt.

Met een schok werd hij wakker toen Roebar's Cutlass de 'Happy Bee' uit Quantum Travel knalde. Hurston vulde het complete uitzicht.
Route naar Lorville ingeplot en tijdens de mini QT naar Lorville bleek dat Abib ook al bijna uit QT zou komen.
Roebar zette de landing in met het idee om Abib in de hangar op te wachten voor een rondleiding in de nieuwe Freelancer.
Dat ging even niet door. De Lorville Landing Service had al snel door dat Roebar een Crime Stat had waardoor de Happy Bee, iets minder happy, geen landing pad kreeg toegewezen.
Dan maar even boven Lorville blijven hangen totdat Abib er was. Abib had echter ook een Crime Stat dus ook zijn landing in Lorville ging niet door.
Gelukkig had Abib wel de coordinaten van Gate 3 voor het afleveren van het pakketje met onbekende inhoud (wellicht maar goed ook), dus boven Lorville vlogen even later een Freelancer en een Cutlass in een rijtje naar een landing spot vlak buiten de bebouwde kom.

Na de vlotte landing kwam Abib met een verdacht uitziende doos naar buiten wandelen. Maar eerst de rondleiding.
de hele cargo hold en de tussen ruimte stonden, zoals gezegd, ramvol met kratten cargo. In de crew room werd Roebar door Abib die nog steeds met zijn doos rondliep de douche ingeduwd. Toch maar even neerzetten.
Dat moet je Musashi Industrial & Starflight Concern, de bouwers van de Freelancer nageven. Ze denken aan de crew van hun schepen.
Ruime crew space met 4 comfortabele bunks, de genoemde douche en een nette keukenunit. Jammer dat de koffiezetter niet werkte.
In de cockpit genoeg ruimte voor de pilot en co-pilot (naast elkaar) en 2 crew chairs voor navigation en/of engineering crew.

Na de rondleiding op naar Gate 3. Roebar liep wat sneller. De krat met onbekende inhoud woog blijkbaar wel wat mede dankzij de flinke zwaartekracht van Hurston.
Roebar was als eerste bij de gate en liep vrolijk naar de ingang toen hij zonder waarschuwing door 2 local police enforcers onder vuur werd genomen. Daar had hij even geen rekening mee gehouden. Snel dekking zoeken achter een container en met een MedPen de verwondingen behandeld. De nieuwe witte armor suite deed gelukkig wat het moest doen.
Via TS Abib gewaarschuwd maar vanuit zijn ooghoeken zag Roebar dat Abib al sneaky met zijn illustere lading naar binnen sloop.
Ja, die 2 enforcers waren nog aan het nalachen van het schiet-Roebar-maar-kapot incident. Dan kan ik het ook.
Roebar koos eieren voor zijn geld en holde terug naar de Freelancer en Cutlass om op te passen.
Via TS kon Roebar de levering van het louche pakketje door Abib volgen. Dat ging wonderwel goed (aUEC in de pocket).
De reis naar Teasa Spaceport ging iets minder voorspoedig en ergens voor, tijdens of na een metro rit kregen de enforcers, Abib te pakken.

Abib kwam bij in Port Olisar. Omdat hij nog wel graag zijn lading in de cargo hold van de Freelancer wou verkopen pakte Abib zijn Free Fly ship, de Avenger Titan en was al weer snel op weg naar Hurston.
Roebar was ondertussen zo'n 200 meter boven de grond aan het pielen met de decoupled mode in zijn Cutlass. Daar kun je leuke dingen mee doen.

Terwijl hij daar mee bezig was scheerde er een rood/witte M50 over hem heen die een paar honderd meter verderop lande. Even later gevolgd door een Cutlass. De piloot van de Cutlass had haast want hij liet zijn cargo bay open. Dat biedt mogelijkheden dacht Roebar en landde de Happy Bee in de buurt om een kijkje te nemen. Helaas was de Cutlass leeg dus snel weer opgestegen in de Happy Bee.
Net op tijd want op hetzelfde moment kwamen er 6 rode Cyclones aanrijden die blijkbaar bij de M50 en de Cutlass hoorden.
Ze gingen mooi op een rijtje staan. De Cutlass steeg even later op en kwam richting de Happy Bee gevlogen. Met de cockpits tegenover elkaar werden er safe travels uitgewisseld door een rondje om de lengte as te maken. "Safe Travels mate".

Voor Roebar was het toen tijd voor slaap. Even snel naar Arial gevlogen en daar geland en in de bunk van de Happy Bee uitgelogd.
De dag daarop via de STA App begrepen dat Abib één van de Cyclones geconfisqueerd (lees gejat) heeft om zijn Freelancer op te halen. Inmiddels had hij geen crime stat meer dus hij kon zijn Freelancer in Teasa Spaceport landen en eindelijk zijn lading verkopen.

Toch weer een gezellig enerverend avondje zo.

Roebar out.

 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 04/11/2019 3:08 pm
Leto and Abib reacted
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Abib legde het loodje bij het verlaten van de metro. Heel Lorville stond op scherp wegens deze wetsovertreder! 🙂

ReplyQuote
Posted : 04/11/2019 3:51 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member
Posted by: @abib

Abib legde het loodje bij het verlaten van de metro. Heel Lorville stond op scherp wegens deze wetsovertreder! 🙂

Dan ben ik toch heel benieuwd wat er in die krat zat die je vanuit Grim Hex moest afleveren in Lorville.
Niets dan ellende denk ik ? 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 04/11/2019 3:56 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Leuk avontuur ? 

ReplyQuote
Posted : 04/11/2019 4:46 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Geweldig heerlijk om te lezen! ? 

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 05/11/2019 9:49 am
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

@roebar

Het was inderdaad iets wat niet hélemáál het daglicht kon verdragen, kreeg ik de indruk... Maar alle papieren waren in orde en de pay was goed, dus....

ReplyQuote
Posted : 05/11/2019 10:12 am
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

En.... mijn status had ik gekregen wegens het op cruise staan bij een controle, wat werd geïnterpreteerd als het geen gehoor geven aan een controle wat weer een violation is.....

ReplyQuote
Posted : 05/11/2019 10:14 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

datum: 22 juli 2020

locatie: Port Olisar

STA2k14 members: Roebar

Roebar is al een tijdje platzak. Nauwelijks aEUC om de Happy Bee (zijn Cutlass Black) in space te houden. Dus daarom af en toe een lucratieve opdracht aannemen om er financieel langzaam weer bovenop te komen.

Na een onrustige nacht in Port Olisar (er werd flink gefeest in de gangen van de hubs) werd Roebar wakker. Geen tijd voor douche, koffie en ontbijt. Werk aan de winkel.
In de personal contracts stond er eentje voor een 'no questions asked' verzoekje. Een of ander laboratorium op de afgelegen maan Lyria van de planeet Arccorp zocht een loser om 3 kratten chemical waste op te halen en off-moon te nemen.
Betaling; 3.000 aEUC. Nice.
Contract aangenomen en snel de Happy Bee uit de mottenballen gehaald. Pad 02 Strut D.

Contact met flight control, opstijgen en Arccorp als doel selecteren. Ruim 41 miljoen clicks. Dat gaat even duren.
Gelukkig onderweg geen bijzonderheden en na een tijdje ruw uit de Quantum Travel gehaald met de cityplanet Arccorp die het volledige uitzicht vulde in beeld. Wat een hoop lichtjes.
Maar geen getreuzel. Er lag 3.000 aEUC te wachten.
Lyria lag natuurlijk achter Arccorp dus via een beacon koers naar Lyria en het afgelegen laboratorium.

Het bleef gelukkig rustig onderweg en in no-time had Roebar het laboratorium gevonden. Met de kont richting het hoofdgebouw geland. De achterklep open en brrrr, wat een kou. -23 graden Celsius. Zodra Roebar de Happy Bee verliet werd het zicht vertroebeld door de vele condensdruppels op het vizier van de helm.
De Helm-Hud gaf de locaties van de 3 kratten chemisch afval aan. Gelukkig alle 3 in het hoofdgebouw.
Het laboratorium was volledig verlaten en blijkbaar in een behoorlijke haast want het was één grote bende binnen.
Dan ben ik toch benieuwd wat er in die kratten zit als de boel zo hals over kop verlaten is.
De eerste krat was snel gevonden en gelukkig goed ingepakt. Geen lekkage en geen spontane aanval van schuimbekkende en bulten creërende aard.
Terug naar de Happy Bee. Krat neerzetten bij de bakboord zijdeur en de volgende krat...... en de volgende.

Dat ging vlotjes. Snel de laadklep dicht en wegwezen hier.
Met een ietwat wantrouwend oog nog even naar de kratten kijken voordat Roebar in zijn pilot seat klom.
Power on, Engine on, VTOL in verticale stand en liftoff.

Na zo'n 4.000 km gestegen te zijn kwam de melding binnen dat er 3.000 aEUC zijn bijgeschreven.
Dat was lekker snel verdiend. Maar wat nu. Er stonden nu 3 kratten met een onbekend chemisch goedje in het ruim terwijl  Arccorp als een steeds groter wordende bal met lichtjes dichterbij kwam.
Wat als......
Wat als de bakboord zijdeur nu eens geopend werd en de kratten 1 voor 1 naar buiten gewipt werden. Zomaar de grote lege ruimte in. Niemand die het ziet, geen haan die er naar kraait.
Goed plan dacht Roebar die opstond uit de pilot seat en naar het ruim liep.

Zijdeur open. Altijd een mooi gezicht als je daar staat en je de sterren voorbij ziet suizen door de snelheid van het schip.
Je wordt niet naar buiten gezogen dus je kan zonder probleem doorvliegen terwijl je vrolijk afscheid neemt van je lading googoo.
Krat 1 oppakken naar het randje van de deuropening lopen en laten vallen. Whoosj, die is weg.
Krat 2 oppakken weer naar het randje lopen, loslaten en Whoosj, ook weg.
Krat 3 oppakken en weer naar het randje lopen en net een stapje teveel zetten en Whoooooosj, Roebar met krat en al weg.

Noooooooooo, daar zweeft Roebar terwijl hij met een krat gore troep in zijn handen de Happy Bee richting Arccorp ziet vliegen.
200 meter, 500 meter, 1000 meter, 4000 meter, 9000 meter.

Zucht. Waarom de Happy Bee niet even stil laten hangen zodat je, als je een stapje teveel zet, weer eenvoudig terug aan boord kan zweven. Nee joh, niet efficient. Time is Money.
Nou, 30.000 km naar Arccorp zweven en Happy Bee nr 87 bij de insurrance claimen is ook niet zo efficient.

Beter opletten de volgende keer.

Roebar out.

 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 23/07/2020 10:49 pm
Leto reacted
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Leuk verhaal 🙂 ik zie het voor me 🙂

ReplyQuote
Posted : 24/07/2020 9:37 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Vermakelijk om te lezen! 👍 

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 24/07/2020 9:43 am
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

LOL. Ik ga met een nieuwe PC later dit jaar SC weer eens opstarten. 

ReplyQuote
Posted : 24/07/2020 9:59 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Datum: 27-07-2020

Locatie: Grim Hex

STA2k14 Members: Lantaarntje

Adventure: kak, kak, KAK!

 

Het was laat zondag avond en na een succesvolle Trade Route gevlogen te hebben zetten de piloten Hykaru, Roebar en Lantaarntje hun MISC – Freelancer veilig neer op de landing Pads van het duistere Grim Hex. Na een drankje in de bar besloten we ons bedje op te zoeken voor een welverdiende nachtrust.

Het was een onrustige nacht en na wat gedommeld te hebben  was Lantaarntje nog steeds wakker en keek op zijn Mobiglas en zag dat het nog nacht was maar besloot toch maar om op te staan. Met veel pijn en moeite trok hij zijn FlightSuit aan en strompelde naar de deur om vast een ontbijtje te gaan halen.

Lantaarntje liep langs de kamer van Hykaru en Roebar maar aan het geluid te horen lagen ze nog diep te slapen. Eenmaal beneden met een Cosmic koffie in de hand liep Lantaarntje naar de Admin Office om te kijken of er nog lucratieve goederen waren om te vervoeren maar de keuze was karig. Scrap en Waste (poep voor de rest van het verhaal). Hij keek op zijn Mobiglas en zag dat hij best  nog een Trade Route zou kunnen doen voordat zijn makkers wakker zouden zijn.

Nog slaapdronken scrolde Lantaarntje door de terminal besloot hij zijn Freelancer op te vullen met Scrap voor een ritje naar Port Olisar. De prijs was laag 0,05 aUEC en hij drukt op MAX SCU en betaalde – 6600 aUEC armer maar hopelijk op Port Olisar te verkopen met een kleine winst.

De vracht was binnen en het was tijd om de Freelancer op te halen en terwijl Lantaarntje bij de Ship Terminal stond kreeg hij een melding binnen dat zijn vochtpercentage aan de lage kant was zo’n 30%  dus er moest gedronken worden helaas is er op Grim Hex geen Bar aanwezig zover hij wist.

Dan maar wat drinken halen op Port Olisar en hij spoedde zich naar zijn Freelancer op Landing Pad A01, een van de grotere landingpads van Grim Hex. Eenmaal aangekomen bij zijn schip deed hij de deur open en ging in de Pilot Seat zitten.

Lantaarntje opende zijn Mobiglas en plotte een route richting Port Olisar – een kort ritje en hij zou zo weer terug zijn. Eenmaal opgestegen liet hij zijn Quantum Drive spoolen en vertrok naar Port Olisar.

De Quantum travel eindigde met een luide knal en daar was Port Olisar toch een van de mooiste stations in het Stanton Systeem vlak bij de gigantische planeet Crusader.  Lantaarntje pakte zijn Comm en belde met de Port Olisar Landing Services en Pad 03 van Strut A werd aangewezen als landingspad.

Voorzichtig zette Lantaarntje zijn Freelancer neer en liep naar de Airlock. Eenmaal binnen spoedde hij zich naar de Admin Terminal om zijn lading Scrap te verkopen. Lantaarntje drukte op de Terminal en koos optie SELL. “Error”gaf de Terminal aan.

Tot zijn verbazing had Lantaarntje geen Scrap bij zich maar Waste (POEP) ! en hij dacht: kak, kak, KAK!. De optie tot verkopen was er niet want Port Olisar wilde geen poep. “Ok”, dacht Lantaarntje dan moeten we kijken waar we de poepschuit wel kunnen verkopen. Hij scande een aantal locaties en volgens de data had Lantaarntje een kleine kans op ArcCorp Mining Area 157.

“Op naar ArcCorp Mining Area 157” dacht Lantaarntje en gelukkig stond zijn Freelancer nog op de Landingpad. Engines gestart en route geplot – “ArcCorp Mining Area 157 here we come!”.

ArcCorp Mining Area 157 ligt op de maan Yela waar de temperaturen zeer laag zijn en Lantaarntje had geen winterkleding meegenomen dus dat word afzien.

Het geluk was aan Lantaarntjes Zijde want hij mocht in het donker landen. Eenmaal geland en bibberend van de kou stond Lantaarntje voor de Trading terminal – geen Poep ! hij dacht “kak, kak, KAK!”.

Dan maar contact leggen met andere piloten die vertelde dat poep slecht verhandelbaar is maar misschien kan je het proberen op: Nuen Waste Management, Daymar.

“Ok” dacht Lantaarntje “Op naar Daymar”. Pakte zijn Mobiglas plotte een route naar Daymar maar Nuen Waste Management was niet te zien op de Planetary Map. Dat is vreemd dacht Lantaarntje en besloot om alvast naar Daymar te vliegen en vanuit daar verder te kijken.

Ondertussen begon het toch aardig te rieken in de Freelancer en ook begon zijn pak te piepen dat Lantaarntjes vocht percentage toch wel gevaarlijk laag was z’on 20%. . “Damm it vergeten te drinken op Port Olisar”  dacht Lantaarntje – pakte zijn Mobiglas en zocht voor een R&R (Rest Stop) Space Station.

Gelukkig de R&R - CRU-L1 Ambitious Dream Station was redelijk dichtbij. De vlucht duurde gelukkig niet zo lang allen het was wel een risicovol tripje want - CRU-L1 Ambitious Dream Station ligt in een Astroïde veld . Via een High Skill Sla Om kwam Lantaarntje aan bij de CRU-L1 Ambitious Dream Station. Na een landingpad gekregen te hebben van de Landing Landing Services zette hij zijn Freelancer neer.

Hij voelde zich erg dizzy en keek op zijn Mobiglas – 10% vocht – dit ging niet goed. Hij rende naar de eerst de beste voedelkraam en bestelde 3x Cosmic Cola en een Torpedo Burrito. De cola ging gretig naar binnen en na het 3e blikje en een ferme boer later was Lantaarntje weer helemaal het mannetje.

“Ok op naar Daymar” zei Lantaarntje en spoedde zich naar zijn Freelancer, die ondertussen toch een wat bruinere kleur had dan eerst. “Shit zooi” – dacht Lantaarntje “Ik moet snel zijn met deze vliegende drol”.

Aankomend bij Daymar scande Lantaarntje het oppervlak van Daymar – geen Nuen Waste Manegement !. Hij dook het Intergalatic Net en type in locatie – Nuen Waste Management.

Hij kwam op een obscure pagina terecht met info over Nuen Waste Management . “Nuen Waste Management is an unmarked Outpost on Crusader's moon Daymar. It is used as a dead-drop location for Prohibited Goods Delivery missions. “ . “kak, kak, KAK! – een drugslocatie zonder locatie markers.

De pagina gaf wel clues om dit illegale pand te vinden waarbij je figuren moest herkennen aan de  oppervlakte zoals een beer, paard. Hangend boven de opppervlakte van Daymar in het donker dacht Lantaarntje dit gaat hem niet worden.

Hij keek op zijn Mobiglas en zijn makker Hykaru en Roebar zouden elk moment wakker kunnen worden dus haast was geboden.

Hij probeerde nog 1 locatie want volgens de informatie zou je daar je poep kunnen verkopen. Het werd Levski – Delamar! Maar ook dit werd geen succes – geen poep om te verkopen want ze hadden daar al genoeg van. Toen gebeurde het – een glitch – Error 30000.

Eenmaal terug ingelogd lag Lantaarntje in een bed op Levski – Freelancer gestored en de POEP? Ja die was verdwenen. Lantaarntje was 6600 aUEC armer en viel in een diepe slaap op Levski. Gelukkig had hij wel nog een berichtje naar zijn makkers kunnen sturen dat hij iets later bij het ontbijt zou verschijnen.

Lantaarntje – OUT !

(leuk om te schrijven)

Het was een super leuk avontuur en heb me kostelijk vermaakt. Gelukkig liep SC als een zonnetje met een Error 30000 als uitzondering.

 

 

 

ReplyQuote
Posted : 28/07/2020 11:04 am
Leto reacted
Roebar
(@roebar)
Famed Member

@lantern

heel leuk verhaal inderdaad. Jammer van de 6600 aUEC maar die verdienen we in een volgende trade Run sessie dubbel en dwars terug.

leuk om deze adventures (solo of in een groep) te beschrijven. Geeft toch weer wat meer beleving aan Star Citizen.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 28/07/2020 4:30 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Zeer vermakelijk!

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 28/07/2020 8:28 pm
Page 1 / 2