Forum

STA Star Wars CCG I...
 
Notifications
Clear all

STA Star Wars CCG IDEE

Page 2 / 3
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

/bump

Voor diegene die niet kunnen wachten tot 21 november, kunnen we enkele keren afspreken op een vrijdagavond in de komende maanden?
Ik ben zeer bereid voor een bord warm eten richting Rotterdam of Nuenen te rijden en dan samen een aantal potjes CCG te spelen om alvast te leren en oefenen!
Wie hier oren naar heeft en mij zijn kookkunsten wilt laten proeven,.. laat je horen! ;D 😀 😉 🙂

ps: Dat geldt dus ook voor Star Wars Het Kaartspel! Met dit spel wil ik ook kennismaken! En als dat op vrijdagavonden kan.. graag zelfs!

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 10/05/2015 10:41 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Dat moet wel een keer lukken. Ik zeg er wel bij dat de vrijdagen altijd vreemde dagen zijn hier.
Zeker na een drukke week en een aankomend druk weekend spreken we in de regel niets af op vrijdag.
Maar een keertje moer wel lukken zoals gezegd.

ReplyQuote
Posted : 10/05/2015 10:39 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Vrijdagavonden of zaterdagavonden of zelfs zondagavonden ben ik bereid om een autoritje te maken richting R'dam of Nuenen, als er maar een bord warm eten klaar staat 😀 🙂
Ik noemde de weekend avonden, omdat ik er dan vanuit ga dat de meesten wel een gaatje kunnen vinden.
Maar als het een andere (doordeweekse) avond is dat het iemand beter uitkomt.. ik vind dat ook geheel prima!

Om eerlijk te zijn vind ik eigenlijk de tijd die we de komende halfjaar hebben, daar echt gebruik van moeten maken om de basisregels van Star Wars CCG al onder de knie te krijgen, zodat zaterdag de 21e November dan een leuke geslaagde dag zal zijn met een paar spannende, strijdvaardig & succesvol verlopen potjes!

November de 21e is dusdanig zo ver weg, dat ik denk dat we in de tussenliggende maanden toch echt wel een paar van die avonden zijn te regelen met enkele personen?

Ja toch? ^-^ 🙂

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 11/05/2015 10:33 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

Heren!

Ik wil jullie vertellen om nog 1 dag te organiseren voor training CCG. Wat ik wil zeggen, een dag nemen om basis regels over Star wars CCG te leren. Het kost enorm veel tijd om grotendeels te onthouden. Om dit al op 21e november te doen vind ik helaas zonde van de tijd. Gezelligheid en kletsen nemen al veel tijd in beslag.

Dus vandaar dat ik dit zeg, mag ook alleen middagje of 2x avonden. Als we maar basisregels weten.

Dat is mijn voorstel.

Groetjes,

ReplyQuote
Posted : 18/05/2015 12:40 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Voor het mancave event van 21 november staan 2 spellen op de agenda.

1) het Star Wars CCG en
2) het Star Wars RPG spel Edge of the Empire

We moeten nog wel even overleggen hoe we de dag gaan indelen en de games over de tijd gaan verdelen.

Iemand suggesties?

Zelf dacht ik aan de eerste helft SW CCG (al doende leren onder de bezielde leiding van Leto en Imia) en eind van de middag/avond de beginselen van de Star Wars RPG Edge of the Empire.

ReplyQuote
Posted : 31/05/2015 10:20 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

@Roebar: Helemaal goed !

ReplyQuote
Topic starter Posted : 01/06/2015 9:32 am
 Imia
(@imia)
Noble Member

Dit is mijn idee / advies voor 21 november of daarvoor als je deck gaat opzetten.

Vermijd deze kaarten om in algemeen niet te moeilijk ga maken op eerste CCG dag, ivm extra regels:
- Creatures
- Podraces
- Defensive
- Political Effect
- Undercover
- Objectives

PS: Als je kaarten van Tatooine, Coruscant en Theed series toevoegt, dan moet je zelf regels uitleggen hoe dat werkt tegenover Classic series in het spel.

ReplyQuote
Posted : 15/06/2015 2:13 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Goede tip Imia, hoe gaaf die soorten kaarten er ook uit zien.. liever niet in deck opnemen nee.
Omdat het leren en onthouden van basisregels al flink lastig zullen zijn...

Heren.. 1 of 2 avondjes van te voren moet toch mogelijk zijn?
Niet perse dat iedereen aanwezig moet zijn, met 3 of 4 personen kan ook?
Bijv. afspreken in STA HQ zou al kunnen met 3 of 4 personen, omdat die er in de buurt wonen.
En ik en wellicht ook Imia zijn bereid er heen te komen rijden voor een avond.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 15/06/2015 2:30 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

http://www.starwarsccg.org/wp/wp-content/uploads/SWCCG-Beginners-Rulebook.pdf

Print deze PDF uit en lees het eens door op je gemak heren... dan kom je al een eind om basis te begrijpen.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 15/06/2015 4:22 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ik zal proberen vanavond een Deck te maken.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 20/11/2015 3:05 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

2 decks!
LS en DS

Maar kaarten zat hier. Genoeg om ook wat Sealed decks te maken

ReplyQuote
Posted : 20/11/2015 6:16 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Ik zal proberen vanavond een Deck te maken.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 20/11/2015 7:56 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Na gisteren wil ik zeker vaker gaan spelen. Alleen nu een beetje mijn Deck aanpassen 😀

VRIEND:

ReplyQuote
Topic starter Posted : 22/11/2015 10:09 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Vijand? 😛

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 23/11/2015 12:56 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Nav. STA Man Cave 2.0...

SWCCG kan dus nogal overweldigend zijn qua grootte, zeker voor beginners.
Daarom wil ik 2 voorstellen doen cq. 2 nieuwe regels.

Voorstel 1: Vaste Side kiezen, dus kies de Side die je het meest leuk lijkt. zoals RoyalGuard altijd speelt met Dark Side en ik met Light Side.
Voordeel: De helft minder kaarten te hoeven lezen en doornemen per serie, het wordt overzichtelijker en beter behapbaar.

Voorstel 2: Decks samenstellen per film Episode. Komt neer op 2 a 3 series per Episode.
Voordeel: Minder series te hoeven gebruiken om deck samen te stellen, maakt het ook weer meer overzichtelijker en veel beter behapbaar.

Nu hoor ik jullie hersens al kraken en kaken piepen.. maar wat moet ik dan met de kaarten van de andere Side die ik dan niet gebruik?
Welnu deze kun je ruilen met de anderen en zo kom je dan dus ook aan meerdere series.
Zo heeft Roebar ook van een vriend nogal wat dozen met dubbelen gekregen en wanneer je een vaste Side hebt gekozen kun je veel gerichter en sneller de kaarten doorzoeken.
Hierbij wil ik mijn services aanbieden, voor een bord warm eten overigens ;), om de kaarten te gaan sorteren per serie, per Side en per Episode.
Zodat het voor jullie ook weer makkelijker en sneller is te doen om uit te zoeken welke kaarten jullie nog missen of extra zouden willen hebben voor in de decks.
Algemene regel die ik hanteer is dat ik vrijwel altijd elke kaart 3x in mijn collectie hebt, om te kunnen gebruiken bij het vormen van decks.
Zelfs enkele characterkaarten mogen zelfs 4x of vaker voorkomen in een deck!

Juist met deze twee voorstellen hou je het spel leuk en aantrekkelijk als beginner en kun je het spel makkelijker leren kennen en is het een stuk minder overrompelend!
En uiteindelijk kun je toch met al jouw kaarten spelen over een heel jaar gezien, omdat we bijvoorbeeld elke Man Cave een andere Episode kunnen pakken voor het samenstellen van een deck.
Zou je een uurtje per week gebruiken, kom je echt al een hÊÊl eind en voor je het weet zit je al heel gezellig keuvelend met jezelf op de bank naast je partner langer dan een uur je deck te vormen! 😛

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 05/07/2016 12:10 pm
Page 2 / 3