Forum

Nabeschouwing seizo...
 
Notifications
Clear all

Nabeschouwing seizoen 1 & Vooruitblik seizoen 2

Page 1 / 2
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Nabeschouwing seizoen 1:

Ik vond het erg leuk! Het is eens wat anders als een MMO of Shoot 'em up waarin we gezamenlijk spelen als groep!

Natuurlijk liggen we niet allemaal op hetzelfde niveau, maar dat maakt het niet minder leuk natuurlijk, want er is onderlinge strijd! Of het nu om de overwinning gaat tussen mij een Necro, de onderlinge strijd tussen Lantern en Sytes of de onderlinge strijd wie als eerste uitvalt tussen Leto en Abib (Ja geintje natuurlijk! 😉 )

Natuurlijk het zou mooi zijn wanneer we met zijn allen aan elkaar gewaagd zijn, voor spectaculaire battles, maar het is zoals het is.

Er zijn behoorlijk wat voorvleugels gesneuveld in die 10 races, er zijn wel voor een paar uur aan tijdstraffen uitgedeeld 😀 Maar dat hoort er allemaal bij. Soms zijn de straffen niet OK, bugged, glitched, en dat heeft ook zeker parten gespeeld voor bv Necro in het gevecht om de titel (die was na Hongarije eigenlijk al beslist door de DSQ van Necro).

Persoonlijk vond ik dat iedereen goed rekening hield wanneer ik hun op een ronde kwam zetten, keurig aan de kant gegaan, complimenten daarvoor! Want jullie rijden ook je eigen race nog eens.

Hier en daar zijn ook wel tikjes uitgedeeld, niet bewust, race incidentjes, maar dat heeft ook wel voor sommige teleurstellende effecten gehad, omdat ze hierdoor kansloos waren voor punten. Wat kunnen we hier verbeteren? Beter uitkijken als je weer de baan op komt na een spin of uit de bocht vliegen? Dus niet klakkeloos terug de racelijn op? Elkaar de ruimte gunnen, wanneer iemand naast je zit betekent het niet automatisch dat je je gewonnen moet geven natuurlijk, maar laat elkaar leven.

De 50% racelengte is goed bevallen! 1 of 2 pitstops, bandjes, het speelt allemaal mee en strategie kan bepalend zijn ook, dat maakt het leuk!

Ik wil ook nog even aanstippen wat er gisteravond gebeurde, de valse start van Leto op Mexico maar ook het bocht 1 incident op België na de start. Op België, te zien bij de foto's in de foto topic, nam Leto wat meer risico of hij remde te laat oid, waardoor alles stilstond in bocht 1. Ik kon net optijd remmen aangezien ik achteraan startte, maar stond ook tussen de 5 en 10 seconden stil omdat mijn voorvleugel tegen mijn voorganger aanstond en ik geen kant op kon want alle AI bleef stil staan en Leto reed verder. Misschien moeten iets meer in de gaten houden hoe duur we onze huid willen verkopen in de eerste ronde?

Dan de valse start op Mexico, ook goed te zien op de foto's, Leto lag eerste aan het einde van het rechte stuk na de start, maar hij startte als laatste. Misschien klink ik wat hard, maar ik vind als je een valse start maakt je je beter kan inhouden. Nu ging het goed omdat hij het gras opging, maar het kan ook anders aflopen.

Ik ben dus zeer enthousiast over de game en ons kampioenschapje!

 

Vooruitblik seizoen 2:

Gisteravond hebben we op Discord al wat dingen besproken en ik zou graag zien dat we hiermee verder op het forum in deze topic, zodat we voor donderdag een nieuw kampioenschap kunnen opstellen.

Zo kwam voorbij om geen circuits te kiezen, maar een volledig seizoen te doen van 22 GP.

We hebben het over de regels gehad qua straffen, en dat is lastig puntje. Je kan ze uitzetten, maar dan kan je bochten of chicanes afsnijden zonder consequenties. Ik ben wel voorstander om ze te houden zoals ze zijn. Volgens mij kan een beheerder tijdstraffen die ivm een bug of glitch gegeven zijn, verwijderen. Een drive-through kan je niks aan doen, want dit kost je tijd in de race zelf. Als het mogelijk is om beeld aan te leveren van een actie waarvoor je een tijdstraf krijgt, kunnen we dat makkelijker bekijken, al vertrouw ik jullie genoeg als jullie zeggen dat het een glitch tijdstraf is dat het ook zo is. Dan kunnen we die als goed nog aanpassen, maar dat moet ik nog even uitzoeken deze week!

De 50% racelengte houden we erin!

Ik hoop dat iedereen van de partij is, /me kijkt vooral even naar Abib 😊 Misschien af en toe eens een race tussendoor rijden met meerderen, zie het als training?

1 ronde kwalificatie of bv 1 sessie waarin je 15 minuten hebt? Bij optie 2 kan je een foutje verbeteren eventueel, maar kost uiteindelijk wel meer tijd op de avond zelf. Baan verkennen kan je ook eerder doen, je hebt een hele week de tijd immers. Ik zelf probeer om 20:00 te gaan warm rijden, even de circuits verkennen voor de avond.

Ook kwam er een "reversed grid" voorbij, en dit is met name voor mij en Necro interessant, omdat wij dan achteraan zullen starten en er voor ons meer uitdaging is. Kijkende naar België gisteren, ik startte achteraan en zat met een paar rondjes bij Lantern in zijn versnellingsbak op de 3e plaats. We zouden nog even uitzoeken hoe dit werkt en of het ook werkt in een competitie.

Het lijkt mij erg leuk als we met iedereen verder kunnen gaan!

Graag hier even alles bespreken voor uiterlijk woensdagavond, dan wil ik eigenlijk de competitie opzetten en de uitnodigingen versturen.

 

This topic was modified 3 years ago by Dashea
Quote
Topic starter Posted : 27/11/2020 12:04 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ik ben voor 22GP’s, 1 kwalificatie rondje - trainen en testen doe je maar in je eigen tijd 😆 - Normale Grid, tijdstraffen en 50%.

Er is competitie genoeg voor heel het veld.

Ik kijk uit om me in te schrijven !

Special Thanks aan Dashea voor het organiseren van de STA GP !

 

 

ReplyQuote
Posted : 27/11/2020 6:56 pm
NeCRoSKy
(@necrosky)
Eminent Member

Het was een leuk en gezellig kampioenschap. Er waren veel spannende momenten. Jammer dat sommigen van ons last hebben van hun besturing met de controller. Hopelijk komt dat toch snel goed. Met name de bugs/glitches in het spel ergeren mij. En heeft bij iedereen wel problemen gegeven. Daarom zat ik dus eerder te denken om de straffen te schrappen of iets dergelijks. Maar dan is het inderdaad een mario kart in plaats van F1. Alleen moeten we dan wel rekening houden dat zo nu en dan iemand zomaar een penalty kan krijgen. 

Ik ben voor een reversed grid (sorry maurice) omdat het voor meer spanning zorgt en onverwachte momenten, met name met 50% races. Het moet dan wel een grid zijn die gespiegeld is aan het kampioenschap(als dat uberhaupt mogelijk is)

22 races vind ik ook prima. En 1 kwalificatie rondje ook anders gaat het allemaal erg lang duren.

Misschien dat we eventueel niet met onze eigen multiplayer auto moeten gaan rijden maar met echte kampioenschap auto's en Tobias en ik in de williams. 🙂

Ik verheug me hoe dan ook op het volgende seizoen.

Bedankt zwager voor het organiseren en gefeliciteerd met je kampioenschap. 🙂

 

ReplyQuote
Posted : 27/11/2020 8:03 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Ik weer nog niet of ik de frustratie weer aanga van een systeem wat in multiplayer de hele race ervaring om zeep helpt. Solo gaat het goed, en heel soms online ook. Zoals in de laatste sessie ging Mexico prima, met bijna geen glitches in de besturing, zodat ik de race eens een keertje uit kon rijden. Echter, daarna moest ik het spel opnieuw starten en bij de ronde in Nederland faalde de besturing weer dramatisch. 

Ik heb er geen problemen mee wanneer het mijn eigen falen betreft, maar doordat het glitches van het spel zijn die mij al in eerste rondes uit de race gooien, vergaat mijn spelplezier compleet, helaas.

ReplyQuote
Posted : 27/11/2020 8:06 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
Posted by: @necrosky

Ik ben voor een reversed grid (sorry maurice)

No Offense taken :D. Hou het gewoon zo zoals het in de normale F1 ook is. Mercedes gaat ook niet achteraan staan omdat het dan misschien spannender is voor Lewis. Ik heb mijn eigen arena met Abib, en Sytes. Een reversed Grid gaat voor mij dat niet veranderen. Jij en Dash hebben je eigen strijd en ook daar zal een reversed grid niks aan veranderen behalve dat je auto aan poeder gereden wordt door 1 van ons. (Kijkt even terug naar de 1e GP en toen waren de rapen ook gaar :))

En Leto heeft het spannend zat om

a. Niet te vroeg te starten 😀

b. Leren remmen met een handel ipv knopje A 🤩 

Dus everbody happy ! 😎 

ReplyQuote
Posted : 27/11/2020 9:06 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Bedankt voor het organiseren van het kampioenschap! En gefeliciteerd met de overwinning Dash! 🍾 

Reversed grid, ja leuk.. doen! 22 GP's, prima.. doen! 

Zou ik ook net als Abib last hebben van glitches in de kampioenschap? Ik durf het niet te zeggen.
Wel dat ik op halve snelheid van de rest van jullie nog problemen hebt in de bochten.
Nog een paar weken wachten op de volgende pc en wellicht treedt er dan verbetering op in het rijgedrag.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 28/11/2020 12:30 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik wil je stream eens zien, wil kijken hoe je rijd, misschien kan ik met tips nog wat verlichting geven

ReplyQuote
Topic starter Posted : 28/11/2020 12:56 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
Posted by: @lantern

Leren remmen met een handel ipv knopje A 🤩 

 

ReplyQuote
Posted : 28/11/2020 2:54 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Misschien is voor mij beter om aan te leren met linker wijsvinger gas te geven en rechter wijsvinger remmen.
De combinatie links op de controller sturen en gas geven misschien wel werkt voor mij, vanwege mijn niet zo flexibele linker wijsvinger meer.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 28/11/2020 5:42 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

@leto-the-mandorine of met de rechterduim sturen....

ReplyQuote
Posted : 28/11/2020 5:55 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member
Posted by: @leto-the-mandorine

Misschien is voor mij beter om aan te leren met linker wijsvinger gas te geven en rechter wijsvinger remmen.
De combinatie links op de controller sturen en gas geven misschien wel werkt voor mij, vanwege mijn niet zo flexibele linker wijsvinger meer.

Misschien geen gek idee! Proberen waard, wanneer ga je testen?

ReplyQuote
Topic starter Posted : 28/11/2020 10:39 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Eens ..  😏 

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 30/11/2020 1:45 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik ga er dus eigenlijk een beetje vanuit dat we dezelfde regels gaan hanteren, alleen het aantal Grand Prix vergroten?

ReplyQuote
Topic starter Posted : 30/11/2020 2:59 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Betreffende time penalties: 

Ik heb even navraag gedaan, ik kon het zo gauw niet vinden, maar een beheerder van de competitie kan iemand een plaats omhoog zetten in de uitslag na het verkrijgen van een niet reglementair gegeven penalty. Let wel, als je 3 seconden gekregen hebt, moet je voorganger in de uitslag ook binnen die 3 seconden staan dan! 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 30/11/2020 3:15 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin
Posted by: @dashea

niet reglementair gegeven penalty

Niet om de discussie op te stoken maar wat is een niet reglementair gegeven penalty ? en wie bepaalt dat ? de rijder? ( lijkt mij een zeer slecht idee ) 

Mijn vermoeden is dat we het hier over de Drive Through Penalties hebben n.a.v. de delta overschrijving (GP Hungary, GP België oa) dat is mij dus ook gebeurt (2x) en zeker in de GP van Hungary - daar had ik echt kans op een top 4 en werd daar ook gepakt door die Drive Through. 

Mijn motto: Niet klagen - Uithuilen en volgende GP het beter doen.

 

ReplyQuote
Posted : 30/11/2020 4:17 pm
Page 1 / 2