Forum

Voorbereiding(en) s...
 
Notifications
Clear all

Voorbereiding(en) seizoen 4

Page 1 / 2
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Lantern heeft de STA YouTube ter beschikking gesteld voor opnames en highlights en ik hoop dat we daar allemaal goed gebruik van gaan maken! πŸ™‚

Je highlights uploaden kost niet veel tijd, dus ik hoop zeker dat we dat allemaal gaan doen.Β 

Je races opnemen kost ook niet veel moeite eigenlijk en is leuk om terug te kijken vanuit een ander oogpunt of om te analyseren. Je hoeft ze niet mooi te maken zoals ik dat doe, mag ook gewoon rauw wat mij betreft. Na het uploaden kan je het van je pc verwijderen, heb je er ook geen last meer van qua ruimte (Bij mij zijn de opnames gemiddeld 15GB, dit hangt wel af van je instellingen, vraag gerust naar mijn instellingen).

Voor de YouTube informatie meld je even aan bij Lantern.

Er veranderd niet heel veel qua settings, alleen de AI gaat omhoog naar 60 (misschien nog een 65 AI test werd gisteren geopperd).

We hebben 2 nieuwe racers in ons midden en voor hun nog even een korte samenvatting van de regels:

- Racen op dinsdagavond (tot nader order)

- Lobby open om 20:00u

- Start kwalificatie 20:10u (Ben je te laat, kan je gewoon aansluiten in de kwalificatie of race, je kan namelijk gewoon controle nemen over je bolide)(Wanneer je nadat de kwalificatie start aansluit, kun je door de Parc Ferme instelling geen instellingen meer wijzigen voor je auto zodra de AI de garage verlaten heeft, anders dan wat je tijdens de race kan wijzigen. Heb je dus een profiel aangemaakt dat je perse wilt gebruiken is het zaak om voor 20.10 helemaal klaar te zitten.)

- 2 races per avond Γ‘ 50% race afstand ( dus 2x 18 minuten kwalificatie plus 2x een +/- 45 minuten race)

- Je bolide rijd altijd mee als AI bij afwezigheid. De vervangende AI coureur heeft een mindere AI instelling dan de gewone AI en de vervangende AI coureur scoort geen punten voor het kampioenschap. Dit om te voorkomen dat een vervangende AI coureur geen podiums pakt terwijl je die zelf bv niet kan behalen onder normale omstandigheden)

- We hebben geen Mario Kart instelling, wat inhoud respecteer elkaar op de baan. Geef ruimte aan de leiders van de race als je op het punt staat gelapt te worden. Geef bv aan of hij links of rechts van je mag inhalen. Ook in onderlinge gevechten houd er rekening mee dat je elkaar de ruimte geeft. Hou je spiegels in de gaten en de tussentijden link bovenin, je ziet namelijk wanneer iemand binnen DRS afstand zit en dus een inhaal poging kan gaan doen. Race incidenten gebeuren, probeer het netjes te houden.

- Als je spint of van de baan raakt, kom niet klakkeloos weer de baan op, kijk goed of je ongehinderd kan terugkeren zodat er geen botsingen komen. Auto's die onbestuurbaar zijn tijdens een spin is een ander verhaal, dat valt onder incidenten.

- Voertuigschade: Verminderd

- Strengheid over bochten afsnijden: Regulier

- Remhulp: Uit

- Andere instellingen staan allemaal aan, wat inhoud dat je ze kan gebruiken of je eigen instellingen. Voorbeeld: Traction control staat op VOL, maar zelf rijd ik op verminderd.

- Mocht je zo'n slechte race hebben en je bent het zat en wilt opgeven, doe dit via de escapeknop en niet door je bolide in de muur te parkeren. Als jij door jouw manier van exit race een safetycar veroorzaakt, beΓ―nvloed je het race verloop wanneer een raceleider bv een gat geslagen heeft naar de nummer 2. Incidenten safetycar is wat anders, daar moet een raceleider gewoon mee leven, incidenten gebeuren. Opzettelijk de muur in gaan in een NO GO!

Verder zijn wij bij Solar Trade Alliance de moeilijkste niet, fun staat voorop! Tuurlijk zijn er momentjes in het heetst van de strijd, maar daar komen we altijd wel weer overheen πŸ˜› Wij zijn vooral voor de fun bezig en om allemaal beter te worden. De progressie is bij iedereen te zien naar mate we langer racen en het gat naar de top word steeds kleiner onderling.

Bovenstaande lijkt misschien heel streng, maar het is vooral om duidelijkheid te creΓ«ren, schroom niet om vragen te stellen.

Voor iedereen wens ik een heel mooi en spannend seizoen 4!

(PS. Eventuele dingetjes die ik gemist heb om te melden, hoop ik dat andere STA leden deze even kunnen aanvullen)

Β 

Dashea

This topic was modified 3 years ago 5 times by Dashea
Quote
Topic starter Posted : 28/04/2021 9:04 am
Leto, Abib and Lantern reacted
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Netjes geschreven #agreed.

ReplyQuote
Posted : 28/04/2021 9:22 am
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Duidelijk verhaal, bedankt!

Nog een kleine aanvulling op:
- Start kwalificatie 20:10u (Ben je te laat, kan je gewoon aansluiten in de kwalificatie of race, je kan namelijk gewoon controle nemen over je bolide)

Wanneer je nadat de kwalificatie start aansluit, kun je door de Parc Ferme instelling geen instellingen meer wijzigen voor je auto zodra de AI de garage verlaten heeft, anders dan wat je tijdens de race kan wijzigen. Heb je dus een profiel aangemaakt dat je perse wilt gebruiken is het zaak om voor 20.10 helemaal klaar te zitten.

Voor mij betekent dit dat ik geregeld met de AI instellingen moet rijden πŸ™‚

ReplyQuote
Posted : 28/04/2021 10:37 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Aangevuld! πŸ™‚

ReplyQuote
Topic starter Posted : 28/04/2021 10:58 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Kwalificatie duurt 18 minuten, dus mocht je 20.20 a 20.22 uur aanschuiven dan lukt het nog wel om je gewenste instellingen te pakken, toch...?

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 28/04/2021 12:01 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Dat is een goeie vraag, aangezien jouw AI vervangende coureur dan al bezig is met de kwalificatie, dus ik denk het niet

ReplyQuote
Topic starter Posted : 28/04/2021 1:08 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik zou graag nog 3 team namen willen hebben, mits jullie een team naam willen gebruiken uiteraard, van Sytes, Mac en Sderoos voor gebruik in het overzicht, bvd

Solar F1 Results & Ranking S4
This post was modified 3 years ago by Dashea
ReplyQuote
Topic starter Posted : 28/04/2021 1:56 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Zouden ze nog komen denken jullie?

ReplyQuote
Topic starter Posted : 29/04/2021 6:14 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Mac en Sderoos? Lijkt me wel hoor. Lantern kan er meer over zeggen denk ik?

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 30/04/2021 7:43 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik bedoel op Discord of hierΒ 

ReplyQuote
Topic starter Posted : 30/04/2021 8:39 am
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Kun je in de multiplayeromgeving ook ergens een teamnaam opgeven?

ReplyQuote
Posted : 30/04/2021 9:07 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Multiplayer niet, alleen in My Team.

Daarom zou bv de constructeurskampioenschap puur op papier zijn, maar niet minder leuk πŸ™‚

ReplyQuote
Topic starter Posted : 30/04/2021 9:29 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

In verband met de dodenherdenking morgenavond op onze race avond, gaat de lobby 2 minuten later open dan normaal!

Β 

Tevens, als je van plan bent om op te gaan nemen voor de STA YouTube, zorg dat je alles in orde hebt πŸ™‚ Het zou leuk zijn als we iedereen kunnen terugzien op YouTube, en we kunnen elkaar hier niet alleen terug zien maar ook helpen door te analyseren en tips te geven!

ReplyQuote
Topic starter Posted : 03/05/2021 11:17 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Goed plan ! ivm dodenherdenking.

Β 

ReplyQuote
Posted : 03/05/2021 12:14 pm
sytes
(@sytes)
Noble Member

Kunnen we ook de formatie ronde er bij die ivm de race beleving en zo dat je nog wat settings kan veranderenΒ  In de cockpit ?

ReplyQuote
Posted : 03/05/2021 1:30 pm
Page 1 / 2