Forum

Notifications
Clear all

Gewoon een stomme vraag

Page 1 / 3
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik heb na bijna 1 jaar, LOTRO geïnstalleerd om even te kijken in het F2P wereldje.

Wat mij opviel (en hier komt vast nog meer waar ik over ga klagen):

- Ik was in Forochel uitgelogd, nu moet ik "betalen" voor de content in Forochel?
- Al mijn vaults en inhoud zijn weg? Ik had op mijn hunter alle chests gekocht, dat heeft genoeg gold gekost. Ze zaten tjokvol resourses o.a., alles weg? Of krijg ik me spullen terug als ik nieuwe chests koop? En dan nog iets, krijg ik ook mijn geïnvesteerd gold terug als ik chests koop?
- Ik had dus 8 characters slots, mag er 7 uitzoeken en de 8e kopen?
- Mijn 3 levels 65s moet ik ook unlocken/kopen?
- Hoe lang moet LOTRO store laden? Krijg niet meer als een zwart beeld...
- Ik travel naar Moria, laden loopt vast. Zie nu dat ik dus met mijn 65s Moria moet downloaden? WTF?!?!?!
- Oh kom op zeg... Een character van me laad in Trollshaws, die moet ook de content kopen daar?
- Ik kan dus ook niet mappen naar Mirkwood.... Jesus wat een trieste bedoening is dit spel geworden zeg...
- Hier komt later nog meer commentaar...

Quote
Topic starter Posted : 20/12/2010 9:57 am
 Imia
(@imia)
Noble Member

Ik dacht dat je toch VIP toegang heb omdat je lifetime hebt gekocht of vergis ik me?

ReplyQuote
Posted : 20/12/2010 11:26 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik heb geen lifetime. Maar het is toch van de zotte dat je voor bestaande standaard gebieden moet betalen. Dat je vault opslag inclusief inhoud weg is ondanks dat je voor de F2P alle beschikbare opslag bezat (en pompvol met items), dat je voor je bestaande characters moet betalen.

Ik heb nu echt het zelfde gevoel wat ik had toen SWG met de NGE update kwam. Ik dacht gisteren helemaal van, Goh wel ff leuk om is te kijken hoe LOTRO nu is. Er is weinig van het "Goh" gevoel over.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 20/12/2010 12:51 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Als ik het goed begrijp, moet ik 595 punten betalen per questgebied (of meer) om te kunnen questen?

En als je nou weer een betaald subscription neemt? Is dan alles open?

ReplyQuote
Topic starter Posted : 20/12/2010 2:28 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Hier kun je het een en ander lezen wat de verschillen zijn.

http://www.lotro.com/free.php?tier=details

Misschien staat er ook het een en ander op de LOTRO WIki?

Of je de 'kwijtgeraakte spullen' weer terugkrijgt wanneer je betaald weet ik niet.
Dat zou ergens in het LOTRO forum kunnen staan.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 20/12/2010 3:03 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

- Hier komt later nog meer commentaar...

Waar blijft de rest?! ;D 😛

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 20/12/2010 4:00 pm
(@seladina)
Estimable Member

alles wat in je kisten/vault zit/zat zit er nog steeds in. En je kan er weer bij als je ze unlocked.

Maar vraagje je kon vroeger wel naar mirkwood? ofwel je hebt die uitbreiding gekocht een jaar of wat geleden? dan moet je met f2p er ook nog in kunnen.

Ik ben momenteel in to WoW nieuwe Hunter begonnen met Ruud die heeft een Sage en Richard die heeft een tank. leuk groepje... veel dungeons doen.... lvl 54 in een week tijd...... Geheim... triple XP Op kills, Q's noem het maar op... 90 dagen lang. Sommige Q's geven zelfs 25k XP erg leuk...

ReplyQuote
Posted : 20/12/2010 4:03 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ja, ik heb MoM, SoM alles gekocht toen ik nog actief was.

Ik kon dus niet naar deze gebieden, bleef hangen op loading. Bij opnieuw opstarten (client) waren mijn chars rood gekleurd op character screen. Kreeg nog meer rare meldingen en errors. Heb alles opnieuw geïnstalleerd (alleen de standaard Shadows of Angmar) en via menu alles laten downloaden. Had het idee dat mijn bestaande patches misschien niet goed meer zijn.

Nu kan ik wel overal heen, maar om te questen moet ik gewoon zoveel betalen, vind het belachelijk. 595 (of meer) per gebied, zelfs de gebieden waar ik eigenlijk al jaren geleden ben uitgequest. Stel ik doe een subscription nemen, ben ik dan van al die bullshit af? Zijn alle gebieden dan open? Kep als "Founder" wat punten gehad, heb er 1595 nu en daar zou ik maar 2 gebieden mee kunnen openen.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 20/12/2010 4:54 pm
sytes
(@sytes)
Noble Member

het is niet free to play maar free to walk

na level 20 moet je voor alles wat je wilt doen betalen alleen de boeken quest mag je doen voor elk gebiet moet je betallen als je lotro weer eens wilt doen kan je beter ff een maand subscriben zal niet in de free to walk mode gaan spelen daar word je gek van heb een level 40+ character waar ik ook niks mee kan doen

ReplyQuote
Posted : 20/12/2010 10:51 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Ik wist niet dat er verwacht wordt dat als je als commercieel bedrijf F2P gaat aanbieden dat je dan het commerciële gedachtegoed los moet laten en als liefdadigheidsinstelling moet gaan opereren.

Lijkt me dus ook niet echt de bedoeling.

F2P is wat Sytes ook aangeeft een Free to Walk modus. Je betaalt niets voor bepaalde content (sinds update 1 is dat wel behoorlijk uitgebreid zodat je de gehele epic story kunt volgen).
Wil je meer dan moet je, logischerwijs, gaan betalen.
daar verdient het commerciële bedrijf aan.
En af en toe een leuk nieuw hoedje kopen zet geen zoden aan de dijk. een nieuw questpack wel. Leuk voor de leverancier, leuk voor de klant.
Voor niets gaat de zon op Dash ;D

Ga je maandelijks betalen dan krijg je, wederom logischerwijs, meer content ter beschikking. Heb je de uitbreidingen Moria en Mirkwood, dan heb je, zolang je een maandelijkse fee betaald (lees abonnement) ook alle bijbehorende content, storage etc. etc.

Stop je met het maandelijks betalen, dan heb je weer minder mogelijkheden.

Hey. Ik heb de hele WOW battlechest gekocht met de basis game en met de burning crusade uitbreiding. Ik heb 30 dagen kunnen spelen.
Nu start ik het op en, verdorie, ik kan niet eens in het spel! Ik kan niet eens mijn char bekijken?
Geef mij dan maar een systeem als Lotro. Dan kan ik tenminste nog iets, ook al betaal ik niets!

Just my 2 cents.

ReplyQuote
Posted : 20/12/2010 11:43 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

het is niet free to play maar free to walk

na level 20 moet je voor alles wat je wilt doen betalen alleen de boeken quest mag je doen voor elk gebiet moet je betallen als je lotro weer eens wilt doen kan je beter ff een maand subscriben zal niet in de free to walk mode gaan spelen daar word je gek van heb een level 40+ character waar ik ook niks mee kan doen

Sinds update 1 kun je met je level 40 char helemaal doorgroeien naar level 65 en de gehele epic quest (t/m Mirkwood) volgen. Kost je niets.
Het gaat wat langzamer omdat je buiten de epic quest weinig alternatieven hebt maar het is zeker mogelijk.

ReplyQuote
Posted : 20/12/2010 11:45 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik vind het toch erg jammer dat je een hoop moet betalen ervoor, die questpacks.
Voro een VIP abo krijg je maar 500 punten per maand, een questpack per gebied is vanaf 595. Heb er eigenlijk alweer spijt van dat ik het geïnstalleerd heb om te kijken hoe het nu is

ReplyQuote
Topic starter Posted : 21/12/2010 12:30 am
(@damir)
Reputable Member

ik ben lifetime vip en ik hoef voor niks te betalen en krijg 500 punten per maand.

als je gewoon subbed als vroeger is er niks aan de hand.

ReplyQuote
Posted : 21/12/2010 5:29 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Ik vind het toch erg jammer dat je een hoop moet betalen ervoor, die questpacks.
Voro een VIP abo krijg je maar 500 punten per maand, een questpack per gebied is vanaf 595. Heb er eigenlijk alweer spijt van dat ik het geïnstalleerd heb om te kijken hoe het nu is

Nee dat klopt niet Dash. Als je maandelijks betaalt en dus VIP bent heb je alles tot je beschikking. Dus ook alle quests. Die 500 punten die je dan krijgt kun je gebruiken voor extra vault space en leuke outfit e.d. Stop je met maandelijks betalen, dan wordt je Premium. Dan pas moet je voor questpacks gaan betalen.

Dus, zoals Damir aangeeft, betaal je net als voorheen je maandelijks ABO dan is het ook net als voorheen met alles er op en er aan en meer.

ReplyQuote
Posted : 21/12/2010 10:09 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Eerlijk gezegd veranderd er eigenlijk niet veel,.. wil je kunnen spelen in LOTRO moet je betalen.
Of het nou maandelijks vast bedrag is of zo nu en dan een questpak dmv. punten.
Voor 45 euro koop je nu 6900 punten, dan is extra veel, door de bonus die deze week geld t/m 23 december.
Free2Play tsja.. leuk bedacht, maar je moet nog altijd betalen voor het spel wil je het volledig kunnen spelen.
Free2Play is misleidend, je moet gewoon altijd betalen voor een spel, dat er een aantal onder ons een lifetimesub hadden genomen is geluk hebben nu dat LOTRO F2P is geworden.
Niet iedereen kon het in een keer opbrengen een lifetimesub te nemen.

Anyway.. misschien helpt het wel als je om de maand een subscription neemt.
Maar voor 45 euro nu 6900 punten kopen en je aanmelden voor de 100.000 punten wedstrijd is geen slechte keus!

Wat ik mij afvraag is als je eenmaal een keer een questpack hebt gekocht, heb je die questpack dan altijd tot je beschikking of heeft een questpack een houdbaarheidslimiet? Dat je bijvoorbeeld elke maand moet betalen voor een zelfde questpack?

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 21/12/2010 10:17 am
Page 1 / 3