Forum

Star Wars Battlefro...
 
Notifications
Clear all

Star Wars Battlefront II

Page 5 / 6
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Zullen we 17 november een Battlefront 2 launch party avondje doen?Natuurlijk, ik zou wel willen, maar de game moet wel betaalbaarder zijn dan wat ie nu is.

ReplyQuote
Posted : 31/10/2017 11:00 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Je hebt nog even ::)

ReplyQuote
Topic starter Posted : 31/10/2017 11:05 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Zullen we 17 november een Battlefront 2 launch party avondje doen?

Ik zeg, doen.
Alleen ben ik er niet bij.
Bij een launch party zonder de betreffende game heb ik toch het gevoel dat ik wat mis.

Als jullie een Cobra MK III voorbij zien scheren, dan ben ik er toch een beetje bij.

ReplyQuote
Posted : 31/10/2017 11:37 am
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Ben de 17e al op een andere party πŸ™‚
Misschien de 16e? 15e kan ik ook niet. Of is de 17e al de early access datum?

ReplyQuote
Posted : 31/10/2017 8:28 pm
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

De 14e van November is de Early Access datum.

ReplyQuote
Posted : 01/11/2017 7:04 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ja dat is alleen als je deluxe versie hebt gekocht en die heb ik niet omdat 80 euro wel een beetje te is voor dingen die je waarschijnlijk na launch kan unlocken.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 01/11/2017 2:23 pm
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Inderdaad schijnt veel, zo niet alles te unlocken.

ReplyQuote
Posted : 01/11/2017 5:55 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Als ik de aanmeldingen zie heb ik een launch feestje alleen πŸ™‚

ReplyQuote
Topic starter Posted : 08/11/2017 4:39 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik wil wel, maar moet het ff aanzien, hangt ook af of ik er de energie voor heb

ReplyQuote
Posted : 08/11/2017 5:33 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Vanaf 5 december begint het Last Jedi Season en daar verheug ik me wel op πŸ™‚

Even de Season Timeline verdeelt in 4 weken.

Week 1:

5 december

Keuze Resistance - First Order

8 december

Weekend Challenge

10 december

Blast Sunday

Week 2:

13 december

Free content update: Celebration Last Jedi

Characters: Finn & Phasma
Galactic Assault Map: Crait
Starfighter Assault Map: D'Qar
Starfighter Talie's RZ A2 Awing
Star Wars Battlefront II Ressurection - Single Player Campaign update?
New Daily Challenges
New Weekly Faction Challenge

15 december

Weekend Challenge

17 december

Galactic Assault Map Sunday

Week 3:

20 december

New Weekly Faction Challenge
New Daily Challengr

22 december

Weekend Challenge

24 december

Star Fighter Assault Sunday

Week 4:

27 december

New Weekly Faction Challenge
New Daily Challengr

29 december

Holiday Playlist
Weekend Challenge

ReplyQuote
Topic starter Posted : 11/11/2017 12:46 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Nou, dat wordt flink Lotro spelen met z'n allen ;D

ReplyQuote
Posted : 12/11/2017 12:30 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Hier de eerste Patch Notes !

Hi everyone!
As you know, we have made several changes to the game already – but this will be our first official patch.
This first patch is specifically focused on issues we found during the later stage of development, as well as addressing some critical gameplay and user interface problems across the game. We have also made major improvements to our games stability and performance across all platforms to make the gameplay experience better for everyone.
Rest assured, we will focus strongly on improving the game based on the feedback we get from everyone in our community in our upcoming patches.
So, stay tuned, and if you have the time to give us your feedback on our official forums, we really appreciate it!
The Star Wars Battlefront II Live Team

Patch 0.2 is now available on PC, PS4 and Xbox One.

Release Notes - Patch 0.2

Gameplay
Reduced the spawn wave timer on Strike from 10 to 5 seconds.
Tweaked spawn positions on Tatooine.
Fixed an issue where the players would sometimes not be able to deploy as the AT-AT.
Fixed an issue where Rey's lightsaber would sometimes disappear.
Fixed an issue where joining a game after getting a friend invite would trigger the incorrect camera view.
Fixed an issue where footprint marks would sometimes leave strange lines on the ground when walking.
Fixed an issue in Starfighter Assault where killstreaks would not calculate correctly.
Fixed an issue where weapon VFX went out of sync when quickly transitioning between 1st and 3rd person camera.
Fixed an issue where the NT-242 would cause too much damage against the AAT.
Fixed an issue where controller input would be lost intermittently in the UI.
Fixed an issue where the charge would float in mid-air on certain objectives in Strike.
Fixed an issue in single player where some objectives did not trigger as intended, causing players to get stuck on certain objectives.
Fixed an issue where Kylo Ren's appearance reverts to the default version after he has been eliminated.
Fixed an issue that prevented player to deploy in the AT-RT during the first phase of Galactic Assault on Hoth.
Fixed an issue where the HUD would not update correctly on Strike.
Fixed an issue where players could get stuck in the environment on Jakku while playing Strike.
Fixed an issue where the game would sometimes get stuck in the loading screen while loading the campaign.
Fixed an issue where players could interact with game mode objectives from greater distances than intended.
Fixed an issue where certain HUD element were visible when in ADS while playing campaign.
Fixed an issue where players would get progress toward Bossk specific milestones when playing as Han Solo.
Fixed an issue where the TL-50 alternate fire loses functionality until fired again when swapping back and forth between weapons during the campaign.
Fixed an issue where players could get stuck in the pause menus when reloading checkpoints in the campaign.
Fixed an issue where the AAT would sometimes spawn beneath the MTT in Galactic Assault, rendering it unable to move.
Fixed an issue where the game would freeze if players attempt to pause the game at certain zone transitions.
Fixed several graphical and texture issues that would occur during the campaign.
Fixed an issue that would cause texture flickering on Multi-GPU configurations.

User Interface & HUD
Fixed an issue where text would overlap in the Crate opening screen.
Fixed an issue where text would overlap in the Star Cards Trait description screen.
Fixed an issue where text would have bad line breaks in the account sign-up flows.
Fixed an issue where card names are cut off incorrectly in the Equip & Craft screens.
Fixed an issue where certain Hero names overflows in the Character select screen in Heroes vs Villains.
Fixed an issue where several ability names have bad line breaks in the Collection screen.
Fixed an issue where switching between screens would sometimes cause problems with the UI.
Fixed an issue that caused the Social Hub system to behave incorrectly if a players account had more than 100 friends.
Fixed an issue where Weapons & Star Cards equipped on Iden from the Character screen does not reflect in-game.
Fixed an issue where some Star Cards would be available without their required Star Level being achieved.
Fixed an issue where progress is not tracked correctly in the UI for certain milestones.
Fixed several typos or incorrect information displayed in the Trooper Milestones.
Fixed several issues where localized text did not appear correctly in certain screens.
Fixed several issues where text would have spelling errors for certain languages.
Updated art for certain Star Cards.

General
Fixed an issue where the player’s saved data would be erased if starting the game with no controllers connected.
Fixed several clipping issues that would occur during the campaign.
General stability and performance improvements.
Fixed several collisions issues.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 21/11/2017 6:32 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Het leek mij wel aardig om een persoonlijke review te schrijven over Battlefront II.

Voor dat ik BF2 aanschafte was ik echt nog in de mode van "Yess, Helemaal geweldig, Dit is de heilige graal" maar nu ik week ervaring heb met BF2 moet ik dit een beetje bij gaan stellen. Ik heb een klein review over mijn BF2 ervaring en wat mij opvalt

Overall:

Battlefront II echt een plaatje op het gebied van de graphics en ook een stuk mooier dan haar voorganger Battfront. Het gekke is dat ik BF2 max resolutie kan spelen (2560x1440) met een leuke 60 fps. Dit was niet mogelijk in Battlefront daar bleef ik steken op 1920x1024.
De game is aardig groot een kleine 60Gb, die moet je maar even kwijt kunnen :).
De game opties zijn simpel te bedienen alleen hebben "we" nog niet uitgevonden om de INGAME voice standaard uit te zetten. Dit is vervelend als je werkt met teamspeak zoals wij dat doen.

Battlefront 2 werkt nu met classes en een progressiesysteem. Ja dat had voor mij niet gehoeven want hoe dat in Battlefront ging was voor mij prima.

Lootboxes
- wil ik eigenlijk weinig over kwijt want het gehele internet staat er al bol van en het is ook een element wat voor mij niet had gehoeven.

Multiplayer:

BF2 heeft meer multiplayer maps dan haar voorganger Battlefront. Er zijn verschillende spelmodi en de 2 die eruit springen voor mij zijn:

Galactic Assault - 20 vs 20 players en lijkt veel op Walker Assault uit Battlefront

Starfighter Assault - space - 20 vs 20 players in multi stage battles.

Deze 2 spelmodi zijn echt een aanrader ! en een lust voor het oog.

Mindere Punten:

Klein puntje van kritiek bij Galactic Assault is dat een aantal mappen zoals de nieuwe HOTH totaal niet iconisch aanvoelt t.o.v. Hoth van Battlfront. Ok je mag dat wel op een tauntaun rijden en Echo Base zit er van binnen echt zeer mooi en gedetailleerd uit maar daar houdt het voor mij op. In Battllefront had je een meer iconisch opzet van de map qua loopgraven en andere verdedigingspunten - het leek net de film, Een duidelijke misser.

In de multiplayer verzamel je zgn. Battlepoints en met de deze punten kan je andere classes of heroes unlocken welke je dan kan gebruiken in de map die je speelt. Dit is ook een mechanisme wat voor mij eruit had gemogen want de betere spelers hebben veel sneller toegang tot een hero dan de mindere spelers. De opzet uit Battlefront vond ik beter. Er spawned een Hero Icon ergens je pakt hem en je kiest een hero.

Hero Era Crossovers, daar is ook al veel overgeschreven en moet zeggen dat het mijn soms wel stoort om een Rey te zien in Theed en een Darth Maul op Endor. Ik ben dan geen STAR WARS purist maar dit vind ik jammer.

Pinned Down Maps:

Er zitten een aantal mappen tussen waarbij je een soort PINDOWN kan creΓ«ren m.a.w. je komt er als tegenstander er niet doorheen omdat er te weinig toegangswegen zijn en er geen mogelijkheid is om het einddoel te bereiken. De teams staan tegenover elkaar alleen maar granaten te spammen. Voorbeeld is de map: ENDOR binnen in de imperial bunker.

In Battlefront waren de mappen beter gebalanceerd naar mijn mening.

Er zitten nog wat rare bugs in het spel zoals bij het verlaten van een multiplayer game krijgt standaard de melding dat de connectie met de EA servers verbroken is. Punt voor aandacht bij EA/Dice

Single Player Campaign:

Een verhaal over Iden Versio van INFERNO SQUAD wat begint net voor het einde van RETURN OF THE JEDI . Het verhaal is misschien een beetje kort. Er worden veel referenties gemaakt naar verschillende STAR WARS boeken zoals:

Lost Stars van Claudia Gray
Aftermath triologie van Chuck Weddig.

Een ander leuk feitje is dat Lando is ingesproken door Billy Dee Williams dat geeft wel een authentiek sfeertje πŸ™‚

Wil je meer over Iden Versio weten dan is het boek: " Star Wars Battlefront II: Inferno Squad" van Christie Golden wat voor je.

Gelukkig komt er binnenkort een update voor de single player met als goed is een uitbreiding op het verhaal.

Conclusie:

Er zit veel ruimte in verbetering bij Battlefront II en ik hoop dat EA/Dice hier ook gehoor aan zal geven. Is Battlefront II beter dan haar voorganger?:

Dat ligt er aan hoe je er naar kijkt.

Grafisch: JA
Speltechnisch: Nee

Voordelen:

Single Player Campaign
Meer maps
Alle Star Wars periodes
Space - veel meer vliegbare vliegtuigen - Y wings die je zelf kan vliegen πŸ™‚

Nadelen:

Progressiesysteem
Classes
Niet iconisch aanvoelen van sommige maps
Slechte Balans in maps
Battlepoints
Hero Era Crossovers
Squad Timer - Squads hebben geen toegevoegde waarde
Partner start mist.

Er zitten nog wat rare bugs in het spel zoals bij het verlaten van een multiplayer game krijgt standaard de melding dat de connectie met de EA servers verbroken is. Punt voor aandacht bij EA/Dice

ReplyQuote
Topic starter Posted : 23/11/2017 4:33 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Bedankt voor de persoonlijke en eerlijk review.

Ik heb alleen ervaring met de open beta van een paar weken geleden en daar vond ik met name de space battles erg leuk.
De Single Player lijkt mij ook erg leuk maar wat ik hier en daar hoor is deze vrij kort.
Wat mij betreft hadden ze van Battlefront II een grote single player game mogen maken met de grafische pracht erom heen en de Multiplayer er later als DLC aan te bieden.
Dan had ik deze op zeker voor de reguliere prijs gekocht.

Als de focus zoals nu op de spawn-and-forget multiplayer gericht is, ga ik geduldig wachten tot er een hele mooie superdeal aanbieding komt.

ReplyQuote
Posted : 23/11/2017 4:50 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Beschrijft redelijk ook mijn gevoel van de game, waar we zo naar uitkeken... :-

Puntje over Heroes in MP, gewoon meerdere heroes tegenkomen is niet leuk, ik heb een map gespeeld met een Maul, Kylo en ik dacht Vader of Fett tegelijk, serieus 3 fucking heroes in een potje?

Die opbouw van battlepoints zint mij ook niet dus, ik heb dus ook nog maar weinig gespeeld.

Singleplayer deed ik 5 uurtjes over met rustig spelen. Ondanks het leuke verhaal, is het wel een beetje recht toe recht aan spelen en gewoon erg kort. Wel leuk dat je die secrets kan vinden, en daarmee uiteindelijk weer een goal kan completeren

ReplyQuote
Posted : 23/11/2017 5:27 pm
Page 5 / 6