Forum

Notifications
Clear all

Victoria II

Page 2 / 3
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Gisteren ook eens verder gegaan met de tutorial maar ook deze game is pittig om te begrijpen. Hoop dat de multiplayer meer inzichten gaat geven 🙂

ReplyQuote
Topic starter Posted : 16/09/2014 3:24 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Gisteren oefen potje gedaan met Roebar en is wel een intressante game ! gelukkig hebben we een save game 🙂

ReplyQuote
Topic starter Posted : 25/09/2014 4:23 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Helemaal losgeslagen zijn jullie joh.. 😮 ::) ;D

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 26/09/2014 10:17 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Want? ...... O0

ReplyQuote
Topic starter Posted : 26/09/2014 10:53 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

De complexe RTS games met een historisch tintje van Paradox zijn, naast de Total War games, een welkome aanvulling voor mijn game verzameling.

Als ik me er al één avondje mee kan vermaken, dan heb ik het kostentechnisch ook al direct terugverdiend (als je een hoop plezier al in geld kan uitdrukken)

Dat voelt niet helemaal als losgeslagen maar wel als een goede, verantwoorde game investering voor mij.

ReplyQuote
Posted : 26/09/2014 3:49 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Twee uur in de bios zitten naar een film die aldaar flink tegen blijkt te vallen is duurder 🙂 En alleen met Europa Universalis het geld voor alle drie er al uit! 8)

ReplyQuote
Posted : 26/09/2014 4:14 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Bedoel het is feest bij jullie, elke maand hebben jullie wel een andere game aangeschaft.. 😉
Geen rust in de tent, hossen is wat jullie doen.. van de ene game naar de andere game... 😛

En ja ik ga ook al jaren niet meer naar de bioscoop, uit angst voor weggegooid geld na de zoveelste tegenvaller.
Spotnet rules! Maar ik kijk graag ook series.. en daarvan kunnen er heel wat van worden opgeslagen op een 3TB eHDD.

Doch momenteel heb ik veel plezier met Borderlands 2 GOTY met nog wat DLCs erbij, Star Wars The Old Republic en Divinity Original Sin.
Heel af en toe Divinity II ~ The Dragon Knight Saga er tussen door.
Wanneer Reapers of Souls onder de 20 euro zal worden aangeboden in een actie/aanbieding, zal ik daar mn centen aan uitgeven.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 27/09/2014 8:59 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Vat het nou aub niet zo negatief op mannen.. in ieder geval opvallend dat jullie in de verdediging gaan. :-

NIVEA Leto.
Niet Invullen Voor Een Ander

Je opmerking wordt niet negatief opgevat maar alleen nader toegelicht.
Dat mag je verwachten als je wacht met jouw nadere toelichting die je hierboven geeft.
Ik schiet niet in de verdediging want ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn game invulling en hoe ik mijn tijd daaraan besteedt.

En er is zoveel leuks op gaming gebied nu en straks dus.... pluk de dag!

Wel is het zo dat er nu kleinere groepjes verschillende games aan het spelen zijn.
Het zou leuk zijn om de STA eenheid weer bij elkaar te kunnen krijgen met bijvoorbeeld The Repopulation.

ReplyQuote
Posted : 27/09/2014 11:16 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Right.. okey prima, dan heb ik niets gezegd. :-X

Yup iedereen moet helemaal zelf weten waaraan ie zn centen uitgeeft en met wat ie zn tijd invult.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 27/09/2014 4:35 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Zoals eerder gezegd in de Crusader Kings 2 topic ga ik mezelf ook verdiepen in de Tutorial Serie van Arumba om Victoria 2 te begrijpen en leren te spelen.

Deze tutorial is 94 Episodes 🙂 maar denk niet dat je ze allemaal hoeft te kijken om de basis te leren snappen.

Aflevering 1:

LET OP dit is wel de USA campaign maar het geeft ook uitleg over de basis van Victoria2

ReplyQuote
Topic starter Posted : 15/12/2014 5:23 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Nu het EU IV geweld weer is hervat en Ck2 tutorial video's in de pocket en ik nu begonnen met de Tutorial Reeks van Arumba.

Zoals ik het de topic Ck2 al vertelde wil ik graag ook deze game kunnen spelen. Het zijn 94 tutorial video's 🙂 en ik ben al bij nummer 8 :D.

Anyway VicII is echt en mengelmoes van Ck2 & EU4 in een zeer intressant historisch tijdperk ( het einde van de oude keizerijken.

TIPS:

1. Een makkelijk land om mee te beginnen is USA want je hebt alleen te maken met Mexico
2. Zorg dat je andere landen in je "sphere" kunt opnemen.
Sphere of Influence:

Influence is een score die grote mogendheden kunnen investeren in andere landen, het primaire gebruik waarvoor is het toevoegen van naties in sphere of influence.

Influence is gebouwd in de tijd, en kunnen selectief worden geprioriteerd in het bijzonder landen.

Landen opnemen in je sphere of influence is met name belangrijk voor je productie - normaal koopt je land in de local market en als de producten niet beschikbaar zijn dan koopt men het op de worldmarket wat aanzienlijk duurder is. Als je landen in je sphere kunt opnemen koop je je producten in de local market wat dus goedkoper is :).

Tot zo ver ben ik gekomen 🙂 to be continued :).

ReplyQuote
Topic starter Posted : 06/02/2015 5:06 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

ben nu zelf een potje begonnen als USA en heb gelijk al mot met Mexico :(. Texas is al in handen gevallen van Mexcio en dat probeer ik terug te krijgen wat niet mee valt want je kan niet zo maar legers bouwen ( ben nog aan het uitzoeken hoe dat werkt) . USCA is opgenomen in mijn sphere alleen gaat dit land?(continent?) ten onder aan uprisings.

Het grappig is wel dat als je oorlog hebt je een mobilisatie kan uitroepen waarbij elke staat soldiers levert.

To be continued..

ReplyQuote
Topic starter Posted : 07/02/2015 4:54 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Gisteren weer eens paar uurtjes Vic2 gedaan.

Tijdens het doorkrijgen van de game wilde ik toch mijn zinnen zetten op het terugveroveren van Texas want dit was in Mexicaanse handen gevallen. Zo gezegd zo gedaan dus een Casi Belli voorbereid (in Vic2 heet dat Jusitify War) wat ook een penalty met zich mee kan brengen als er ontdekt wordt dat je CB voorbereid ( dan gaat je infamy omhoog)

Infamy (vrijvertaald)
Infamy (de zogenaamde "badboy" in de game-bestanden) is een waarde die algemene dreiging van een land naar andere landen vertegenwoordigt. Wanneer de infamy (schande) van een natie wordt 25 of hoger, zullen alle andere landen van de wereld kennis te nemen en kunnen verklaren een bestraffende oorlog om de mondiale machtsverhoudingen te behouden.

en dat gebeurde dus ::) maargoed legers voorbereid en Declare War gedaan.

De veldtochten gingen ansich goed en de sieges verliepen voorspoeding tot dat ik een War Declaration van Great Brittain aan me broek kreeg. Hoe dat ontstaan is is nog steeds onduidelijk want Mexico was NIET allied met GB.

Toen ben ik maar snel voor de White Peace gegaan om de schade te bepreken. GB heeft namelijk Canada in handen en die viel met vele legers de USA binnen.

De White Peace werd niet gelijk geaccepteerd maar naar herhaaldelijk pogingen ging Mexico & GB accoord.

Toen ben ik me maar gaan focussen hoe het nu werkt met Production/Factories. Factories kan je niet zomaar bouwen, deze worden door de Capitalisten als bouwprojecten gefinancieerd.

Wat blijkt: Als je de populatie Capitalists een hoge belasting laat betalen gaat men NIET investeren in projecten. Dus gelijk maar de belasting voor deze populatie verlaagd.

In Vic2 heb je 3 soorten populatie:

1. The Poor
2. Middle Class
3. Rich

en elke populatie bestaat weer uit diverse populatie types:

The Poor bestaan uit:

Craftsmen
Farmers
Laborers
Slaves
Soldiers

The Middle Class bestaan uit:

Artisans
Bureaucrats
Clergymen
Clerks
Officers

The Rich bestaan uit:

Aristocrats
Capitalists

Hoe dat onderling werkt ben ik nog niet helemaal achter.

Na een tijdje op interne zaken gericht te hebben en diverse landen in mijn Sphere of Influence opgenomen te hebben met name in Zuid Amerika en daarbij een paar Allianties aangegaan met o.a. Nederland (kost wel wat diplomatie om een Alliantie te maken) was het weer tijd voor actie !

Ik had me pijlen op Cuba gezet (Spanje) en met een CB opzak ( ook weer ondekt bij het maken er van :'( ) vertrok ik vanuit Florida naar Cuba voor de belegering cq bezetting. Kreeg ook een War Declaration van Portugal via de post.

Cuba is nu helemaal bezet alleen het Annexeren lukt nog niet ( moet uitzoeken hoe). Verder was ik wel gelijk mijn sateliet staat Liberia (Afrika) kwijt door spanje. Al mijn Allies deden mee aan deze oorlog dus dat was wel mooi.

De volgende stap wordt "Liberation of Liberia" maar dan moet ik wel ff de grote plas over.

To be continued..... (zit nu in 1850)

ReplyQuote
Topic starter Posted : 13/02/2015 1:45 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Gisteren heb ik een EU4 -> Vic2 converter gebruikt om de save game van EU4 vanaf 1821 te converteren naar Victoria II.Dat is gelukt ! (zie plaatje) dus als we 'verder' willen (doen! O0 ) staat het klaar.

Kleine sidenote: Victoria 2 multiplayer over internet is wel een dingetje want:

1. De HOST moet zijn router open zetten voor poort 1630 t/m 1641 — UDP, TCP
2. Of Hamatchi gebruiken om een internet play op te zetten.
3. de games van de players moeten dezelfde checksum hebben om te kunnen connecten

Roebar en ik hadden door puntje 3 even een show stopper omdat Roebar niet de expansie Heart of Darkness heeft :'( maargoed voor een paar eurootjes is dat ook weer gefixed mits we verder willen ( 8) )

ReplyQuote
Topic starter Posted : 29/03/2016 4:18 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Dat was idd wel vreemd dat ik die Heart of Darkness uitbreiding niet zag staan en dat de Checksum niet overeen kwam.
Even gecheckt in mijn Steam overzicht en daar zie ik 'm wel bij mijn DLC overzicht staan. ???
Binnenkort toch weer even een poging wagen om de checksums gelijk te krijgen.

ReplyQuote
Posted : 29/03/2016 8:34 pm
Page 2 / 3