Forum

Notifications
Clear all

1 maand SWTOR

Page 1 / 2
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Voor ons die na 2 weekenden beta en de 13e december konden beginnen met SWTOR, zijn we dus op 1 maand SWTOR nu.

Dus, hoe staan we ervoor?

Wat vind je er van?

Vertel ons "jouw" beleving tot dusver.

Quote
Topic starter Posted : 12/01/2012 11:59 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Hooggespannen begon ik aan de BETA van SWTOR en heb hier wel veel plezier aanbeleefd. Het was een gehele andere MMO dan ik gewend was (SWG).

Op zich vind ik het een leuke MMO met aardige features zoals de voice overs, de social points systeem en de compagnions. Echt uniek is SWTOR niet want alle geijkte elementen van een standaard MMO zitten er nog steeds in en is waarschijnlijk ook niet te veranderen als je een MMO ontwikkeld en denk dan aan : kill 10x dit en loop daar naar toe en weer terug.

Wat ik wel mis is het starwars gevoel - ok er lopen mensen rond met een lightsaber op bekende planeten zoals Tatooine en Hoth met af en toe herkenbare starwars tune maar echt een STARWARS gevoel zoals in SWG heb ik niet en dat komt ook dat de game zich 4000 jaar voor A New Hope afspeelt en ik natuurlijk een classic starwars fan ben :). Ik ben niet zo connected met de game als ik hoopte op dit moment maar dat kan nog veranderen :).

Space is een aanfluiting en vind ik helemaal niks misschien dat het nog iets verandert maar ik verwacht hier heel weinig van.

De game ziet er schitterend uit qua graphics maar als je goed kijkt naar de character en het bewegen dat is het best wel erg houterig en dat is jammer.

De groups quests vind ik zeer leuk zeker ook dat je daarmee die social points kan verzamelen en dat is een dikke plus.

Er missen nog wel wat essentiele dingen met name in de Guild mogelijkheden maar dat zal vast binnenkort geimplementeerd worden.

Tegenwoordig heb ik veel minder tijd om ingame te komen ivm prive dus mijn level is pas 18 🙂

Conclusie: 7

ReplyQuote
Posted : 12/01/2012 12:41 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik begon met de gedachte, om 1 character te nemen en door te gaan tot level 50 (eventueel een alt maken om naam veilig te stellen).
Ik kwam er toch al gauw achter, dat ik wel wat variatie nodig heb, in speelstijlen. Dus, spelen met een alt.

Ik begon met mijn Bounty Hunter, Dashea, en levelde tot level 23. Ik vind de BH erg cool, omdat je een echte badass kan spelen die alleen maar aan geld denkt (in tegenstelling tot Finilie die een lieve BH heeft :D).
De verhaallijn vind ik tot op 23 erg leuk, waarin je erop uitgestuurd word voor een grote hunt en ondertussen je tegenstander iemand is waar je wraak op wilt nemen. Met Mako als healer companion kan je goed spelen. Tevens had ik gekozen voor dual wielding blasters, gewoon omdat het cool is 🙂

Ik wilde een alt maken om mijn naam veilig te zetten, en daar kwam Dashni aan. Niet wetende op dat moment dat deze "alt" toch een beetje de "main" begon te worden. Het verhaal van deze Sith, waarin verraad hoog staat, beviel me zo goed, dat ik besloot door te gaan met deze Sith Inquisitor Sorcerer, healer. Met de combinatie healing en een paar dps skills, een goede companion met dps, ben je erg sterk. Ik onderhoud mijzelf en mijn companion van health en kill vrijwel alles (behalve waar je echt een "vriend" voor nodig hebt, zoals op het einde van chapter 1, waar je je tegen je master keert. Daar had ik een Davyk bij mij nodig :P).
Ik ben nu level 43 met Dashni, en heb niet de drang om door te stomen naar 50. Zoals ik zei, ik vind de afwisseling wel ff leuk en interessant, zeker de andere verhaallijnen van de andere characters. Met Dashni ben ik wel PVP in gegaan. Ben inmiddels Valor rank 12 en vind PVP warzones erg leuk, dat wil zeggen, ik vind er 2 leuk want Huttball haat ik. Als je in een team zit, dat er geen kaas van gegeten heeft, richt ik me echt puur op playerkills. Ik ben nog niet in een planet PVP zone geweest, misschien is leuk om te doen. Momenteel staat Dashni zich vol te gooien in de cantina op de Imperial Fleet met Rested XP. Gisteren had ze 256k. Ik ben er ook achter gekomen dat rested xp toch erg lekker is als je daar veel van hebt, levelen gaat stuk sneller dan op level 40+ 🙂

Ik wilde toch ook even bij de Agent kijken, en maakte mijn 3e character aan, Dashwyn. Ze is een Rattataki en omdat je 1e companion ook Rattataki is, heb ik ons "The Dynamic Bolt Ones" genoemd 😀 Nee echt, 2 kale kopppen is best leuk haha. Ik ben tot level 19 doorgegaan en het verhaal is ook erg interessant, zeker omdat je een geheimachtige super spion bent ofzo. Waar ik wel even flink aan moest wennen, was de "cover" skill, met de verschuivende skill slotbar. Maar het wende op zich wel. Ook dit verhaal vind ik leuk om te doen en ik vind persoonlijk, de Agent ook het mooiste Ship hebben. Verder heb ik niet veel over haar te zeggen.

Toch enigzins wilde ik ook mijn 4e character gaan aanmaken, dus besloot ik dat te doen. Dit zou een Sith Warrior gaan worden, en op level 10 wilde ik dan voor Marauder gaan. Dual wielding lightsabers, gewoon leuk 2 van die TL buizen in je handen 😀
Hier ging het gruwelijk mis dus. Ik kreeg het scherm, waar ik mijn keuze moest maken tussen Marauder en Juggernaut. Ik deed ff inspect, om zeker te zijn van een goede keuze. Toen ik eruit was, bleek ineens dat ik al Juggernaut was. Nou ben ik echt niet achterlijk, en het verschil tussen INSPECT en SELECT weet ik wel. Ik ben er zeker van dat ik INSPECT gebruikt hebt. Dus... we sturen een ticket in. 3 dagen later heb ik nog steeds geen antwoord gehad, en inmiddels vind ik het wel best, ik blijf wel bij Juggernaut. Tuurlijk heb je zo een nieuwe Sith Warrior gemaakt tot level 10, maar daar gaat het me niet om. Stel dat ik net begin met spelen, het is mijn 1e character, ik ben dan nog niet zo snel als dat ik nu ben. Je ontdenkt de game nog, dan is het jammer dat je niet (snel genoeg) geholpen word.
Terug naar de Warrior, die overigens Dashnica heet, is ook net als de andere 3 een leuke class om mee te spelen. Het verhaal is echt anders dan de Inquisitor, en daar ben ik blij mee. Ik heb gekozen voor de tank skill tree, enige jammer hiervan is, dat je niet 1 kleine heal skill hebt. Leuke 1e companion trouwens, een Twi'Lek 😛

Dus daar sta je dan met je 4 characters, ik ben er blij mee. En ondanks dat we al een paar level 50s hebben, heb ik nog niet de drang om me daarbij aan te sluiten (ondanks dat velen dachten dat ik de 1e zou zijn in STA :P). Ik heb gelukkig wat variateit in spelen en dat houd het ook leuk.

SWTOR is voor mij 100% meegevallen. Iedereen heeft zo zijn eigen gedachten gehad voordat we de beta indoken. Het spel kan mooi en goed zijn, maar ook zwaar tegenvallen. Als ik zo om mij heen kijk, hoor dat het grootste deel van STA, verkocht is aan de verslaving. Niet iedereen heeft "het" Star Wars gevoel, maar dat zal er denk ik ook niet komen. De setting is anders en "het" SW gevoel zoals je dat in SWG had, krijg je niet. Die speelde in het Darth Vader vs Luke Skywalker tijdperk af, de films waar we allemaal zijn mee opgegroeid. Toch heb ik een goed SW gevoel in deze game, zij het dat ie wel verschilt van die van SWG.
Nu word nog regelmatig de vergelijking getrokken met SWG, het craften is anders, Space is anders, alles is anders. Maar ja, het is ook een andere game. Voor de fanatieke crafters onder ons, is het een tegenvaller. Ook voor de spacers. Ik zelf ben best blij, dat space niet zo is als in SWG. Ondanks dat al mijn pilots in SWG master waren, vond ik het niet leuk in space. Ik ben dan ook wel tevreden met de arcade space shooter die hierin zit. Ik speel toch voornamelijk op de grond, en af en toe ff space in.
Wat ik wel mis is natuurlijk de playerhousing van SWG, maar ook dat was erg uniek in SWG. LOTRO heeft er nooit aan kunnen tippen, maar SWTOR zou om te beginnen, wel een voorbeeld aan LOTRO kunnen nemen, betreffende de "instance" player housing areas. Dan heb je toch een huisje, zij het in een instance.

Ik ben met 4 character, ook 4 verschillende craftings: Armstech, Armortech, Syntweaving en Artifice (met de daarbij behorende resource cathering skills). Craften is lekker simpel, wat voor mij wel weer leuk is, omdat ik geen crafter ben. Ik heb ik SWG nooit al die complexiteit gedaan, zoals uitzoeken welke resources je het beste naar de 100% craft krijgen, of crit items etc. Mensen waren daar dagen mee bezig, als je daarvan houd, geen probleem, voor mij is dat niet weggelegd. Wel is jammer, dat je met commendations eigenlijk wel betere dingen krijgt dan craften, tenzij je al op endgame zit. Het heeft ook weinig zin, vind ik dan, om op bv level 21 je dood te craften om een purple recipe te krijgen. Je groeit daar zo uit! Maar, dit is wel weer mijn mening, een ander kan bv denken wat een bullshit, ik wil alle purple recipes. Maar daar ben ik ook nooit de crafter voor geweest, om zo te denken.

Over het algemeen, is het niet moeilijk mensen te vinden voor een Flashpoint of Heroic. Wel jammer dat je party maar 4 man heeft. Waardoor echt een event maken, weinig zin heeft.

De datacrons zijn een leuke toevoeging, iets waar ik me nog totaal van afzijdig heb gehouden. Dit is iets wat ik doe als ik 50 ben ofzo, dan heb ik nog een uitdaging op endgame.

Ruimte voor verbeteringen? Altijd!
- Ik zou toch graag een playerhousing systeem zien, in een instance zoals in LOTRO, maar wel met de complexiteit van SWG (het huis zelf dan). 100% vrijheid in je huis om items te plaatsen, iets wat je in LOTRO niet had. Dat lijkt me nog erg leuk, als toevoeging.
- Misschien in een later stadium, nieuwe classes, nieuwe species.
- Guildmail optie voor guildleader en officers.
- Snellere customer support. Ik las op diversen plekken op internet, dat mensen soms wel 10 dagen hebben moeten wachten, en dan te horen krijgen dat ze de topic van de ticket moeten aanpassen, zodat ie beter geplaatst word. Vervolgens krijgen ze bij de 2e ticket een standaard reply?!?! Dit kan echt niet, zo zooo slecht. Er zijn mensen die al willen gaan stoppen met de SWTOR vanwege de slechte support. Dit kan een loos dreigement zijn, maar kan me het ook wel voorstellen, wacht immers zelf al 3 dagen op antwoord.

Ik weet niet of ik nog meer heb, ben vast wel iets vergeten. Maar daar kan ik altijd weer op ingaan als ik iets lees bij een ander 🙂

ReplyQuote
Topic starter Posted : 12/01/2012 12:53 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Eerste BETA begon ik met Trooper, om de Darkside te bewaren voor het spel na launch.
Ik koos voor deze prof, omdat ik niet als honderden anderen met een TL-buis (mooie D@sh!!) wilde rond zwiepen. Het begon natuurlijk best spannend omdat ik wel uitkeek naar dit spel, maar toch erg mijn twijfels had. Met trooper kwam ik er eigenlijk niet doorheen.. de skills vond ik maar zo zo.. en verhaal greep me ook niet, ik was een beetje teleurgesteld. Moest vaak terugdenken aan Tabula Rasa bij dit spel en nog steeds trouwens. Op een of andere manier hebben de 2 spellen veel overeenkomsten. Ook omdat SW TOR niet zo'n Star Wars game is als wij gewend zijn van SWG, maar inderdaad wij zijn fan van de classic trilogy.

Er waren enkelen onder ons die zeiden dat ze zichzelf niet ten prooi wilden laten vallen aan spoiling, maar D@sh riep bijvoorbeeld, ja hey ik wil het naar mijn zin hebben óók in de BETA, zodoende ben ik ook geswitched naar mijn primeray choice voor wanneer ik dit spel echt ging doen, Imperial Agent.
Toen werd ik goed gegrepen door het spel! Ik speelde met een glimlach en was goed geconcentreerd, wilde het goed in mij opnemen en zien wat er allemaal was te doen en vinden. De 2e BETA heb ik rustig aan lekker gespeeld met de Imperial Agent, iets lichtere keuzes gemaakt bij questen dan dat ik zou gaan doen in het spel na de launch.

Nu ik het spel al een paar weken speel, zijn ook mij natuurlijk een aantal zaken opgevallen en ook helaas tegengevallen. Kijk ik had veel plezier met Tabula Rasa en vond het heel jammer dat de stekker eruit werd getrokken. Omdat TR en SWTOR beide SFgames zijn, vind ik het een zeer fijne afwisseling met de fantasyMMO's zoals LOTRO en EQ2. Erg welkom! TOch ook wil ik nog steeds Starcraft 2 spelen, als ik em betaalbaar vind. Ik wilde graag een SFgame spelen en dat kan nu ook weer met SWTOR.
Toch blijf ik vinden dat Bioware domme keuzes heeft gemaakt, ondanks dat zij zich enorm goed hun best gedaan hebben en een mooie MMO hebben afgeleverd. Alle medewerkers van Bioware zullen toch echt wel eerder voor korte of lange tijd een MMO hebben gespeeld. Op een of andere manier zijn zij toch de belangrijkste dingen voor een geslaagde interessante MMO anders gaan implementeren alsof zij het wiel opnieuw willen uitvinden.

Moet ik wel zeggen dat ik meer voor het skillsysteem ben zoals in de gloriedagen van SWG, dan voor het rushende grinden van het levelsysteem. Je hebt een kleine keuze in kiezen van professions, maar je kunt ze behoorlijk aardig zelf anders indelen met de advanced skillclass. Het is een Star Wars rpggame, heb er veel plezier van, kom steeds graag terug in het spel. Alleen jammer dat de mogelijkheden er niet zijn om echt groepsgewijs door het spel heen te gaan, velen spelen toch solo of hooguit met zn tweetjes? Althans mijn ervaring, ik vind het jammer dat ik veel solo door het spel ga, laatste tijd wel met Imia doen we questen, want dan komen we aan Social Points. Leuk bedacht systeem.
Events organiseren met maar 4 spelers in een party is niet echt aanlokkelijk om het te doen.
Kun je met raids wel een grotere party maken? Wie weet komt er verandering in de toekomst.

Gekke is dat het craften in dit spel al in het begin tegengewerkt word door de commendationsvendors. Zo krijgen crafters niet echt de kans om een economie op te starten. Er waren best hoge verwachtingen van het craftsysteem, maar ook hier heeft Bioware een flinke misstap gemaakt is mijn mening. Ik vind het craften leuk en probeer ook paarse schematics te verkrijgen, maar als ze al vrij makkelijk te kopen zijn met commendations, doe je niet zo gauw de moeite meer. Ook vreemd voorbeeld is dat de Galactic Market niet 1 geheel is maar per planeet apart is!!!!!???? Of in ieder geval de Imperial Fleet Market staat los van de planeten. Dat draagt ook niet bij aan het normaal kunnen opzetten van een economie, je moet in elke Market Trade Network bij alles terecht kunnen, niet afzonderlijk per planeet of fleet.

Ik heb een subscription van 6 maanden, zolang heb ik mezelf toch wel de tijd gegeven om van het spel te genieten, maar als ik in die 6 mnd level 50 hebt bereikt en zo'n beetje alles gezien hebt, begin ik of aan een Lightside character of ik neem een break. Want er moeten toch echt wat dingen veranderen of toegevoegd worden, wil dit spel echt sterk worden als een communityspel zoals SWG. Meer guildmogelijkheden, nu vind ik het een beetje lucht dat guildsysteem zoals het gepresenteerd werd voor de launch. Je kunt er zo weinig mee, geen grote events organiseren etc.

Zoals D@sh al zei mogen we SWTOR niet vergelijken met SWG, in de media word SWTOR als een verbetering gezien van WoW, dit zegt al genoeg! Deze 2 games bevinden zich bijna in dezelfde categorie MMO's, gewoon vrijwel rechttoe rechtaan, best simpel te spelen, lekker (snel) levelen en door alle gebieden heen banjeren en voor de endgame gaan. Een gedurfde MMO als SWG zal niet zo gauw meer komen, omdat het schijnbaar te weinig spelers trekt en dus te weinig inkomsten.

Space is ook solo, ik zie niet direct dat er verandering in komt dat je met 2 tot 4 spelers kunt deelnemen in spacemissies. Het is best leuk, want je wilt toch a la X-wing/Rebel Assault de targets en bonussen halen. Maar uiteraard het stelt weinig voor in vergelijking met SWG. De spacemissies zijn tijdsgebonden en dat is ook iets waar ik nog erg aan moet wennen, ik wil in space ook verkennen en op zoek/jacht gaan naar meer tegenstanders.

Het spel is leuk, absoluut, maar voor hoelang, het is nog teveel solo gericht, mogelijkheden om avontuurlijke dingen te doen met grotere groepen is er nog niet, het is een beetje van A naar B gaan.
Doe dit en doe dat, maar schijnbaar is de markt daar toch voor dat dit soort spellen beter verkoopt.
Ik blijf dit spel spelen omdat er na Tabula Rasa eindelijk een waardig vervanger vind, het is een Star Wars game, het is in een SF setting net als TB en dat vind ik gewoon momenteel erg leuk om te doen.
De 6 mnd zijn nog lang niet om, ik ben avontuurlijk ingesteld en wil graag gewoon alle planeten bezoeken, maar of ik zo gehookt blijft als aan SWG pre NGE, weet ik niet. Misschien moet ik gewoon maar eens afwisselen met Starcraft 2 en weten dat ik tijd genoeg hebt, want dit spel blijft nog wel eventjes bestaan, hopelijk gaat het niet al heel snel naar F2P, doch LOTRO doethet veel beter sinds dat zij F2P zijn gegaan, ook qua aantal spelers en qua inkomsten.

Datacrons zijn een leuke afwisseling om te doen ja, je wilt ze toch allemaal hebben en ze geven je eigenschappen toch een kleine boost. Bioware heeft er leuke dingen mee gedaan, want ze zijn niet zo makkelijk te verkrijgen om sommige plaatsen. Je moet ze echt zien, vinden, want ik loop er toch meestal straal voorbij. Bah! 😀

Grafisch ziet het spel er gewoon leuk uit, zelfs mooi, maar helaas kan ik niet alles op zn max zetten, waardoor ik toch wel het een en ander zal missen qua weergave. Daarom denk ik er aan om een nieuwe pc te kopen, mits ik dat kan betalen, gezien de financiën voor dit jaar wat minder ruim zijn.

Wat ik natuurlijk erg tof vind is dat de gehele STA weer samen in 1 MMO te vinden is, waar we allen toch plezier aan beleven, we misschien meer aan elkaar moeten vragen om samen te questen, zodat de Social Points beter binnen te halen zijn. Ik zal toch wel blijven craften, maar nu ik weet dat er met commendations, zoals in Nar Shadaa ook de benodigde mods te koop zijn, durf ik meer te sparen nu voor mn speederskill. Ik ben geen credits kwijt aan commendations. Maar belangrijk voor mijzelf is dat ik meer met anderen samen moet gaan questen. Voor het wij-gevoel natuurlijk! Misschien moeten we ook proberen samen als guild in 1 warzone terecht zien te komen, kijken hoe goed we kunnen samenwerken.

Het spel is nieuw, Bioware brengt voor het eerst een MMO uit, zij waren altijd gericht op SPgames, dat deden ze altijd uitmuntend, nu met SWTOR zijn ze goed begonnen met in mijn ogen wat domme keuzes, maar we zijn pas een maand verder, ze zijn daar vast en zeker overuren aan het draaien en meer mensen in dienst aan het nemen om het ons naar de zin te maken ingame. Heel erg benieuwd wat de eerste grote uitbreiding zal meebrengen. Voorlopig is het week in en week uit patchdays hebben, maar is meestal zo met elke MMO. Voorlopig heb ik het nog naar mijn zin en vooral wanneer ik in een party zit van 2 tot 4 man, met niet al te groot level verschil anders gaat het nog te gemakkelijk om zo'n quest te behalen.

Wil ik als laatst nog naar voren brengen dat ik Lorreboer opnieuw wil introduceren als de onofficiële magazijnmeester totdat er zeker een Guildbank komt. Stuur al je overgebleven materialen en items op per ingame mail naar Lorreboer, hij bewaard alles en wanneer de guildbank er zal zijn, houdt ie de voorraden in de guildbank op peil vanuit het magazijn. Ik zal binnenkort een screenshot plaatsen van wat er nu aanwezig is in de guildmagazijn.

Gaan we ook een ruilmarkt opzetten onderling binnen de guild met companiongifts?
Wie heeft hier een goed idee over hoe het zo eerlijk mogelijk te laten verlopen?
Wel jammer dat de companiongifts niet stackable zijn.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 12/01/2012 2:05 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Leuke verhalen allemaal. In alle belevingen hierboven kan ik me vinden.
Mijn eerste indruk van de eerste maand is erg positief. Het is lang geleden dat ik nu een maand aan 1 stuk door met 1 game bezig ben.
Voor mij waren de hoogtijdagen in SWG de eerste kennismaking met STA tot de NGE. Met name de uitgebreide skilltree vond ik perfect.
Craften vond ik ook erg leuk maar ik ging er niet zo ver in door als menig andere.
Na de NGE was Roebar volledig de weg kwijt. Roebar hobbelde overal maar een beetje achter aan en ramde maar wat raak met z'n skills.
De gezellige STA events waren de enige reden om mijn SWG subscription actief te houden.

Beta SWTOR zal me nog lang heugen. Wat een mooie timing dat we tijdens de LAN party voor het eerst konden kennis maken met SWTOR.

Mijn doelstelling tijdens launch was om maar met 1 char te spelen om zoveel mogelijk in het karakater te komen.
Dat viel even tegen.
Roesr de imperial agent had al snel te maken met tegenstrijdige ideeen over het emperische rijk en de opdrachten die hem door The Keeper werden opgedragen.
Tijd om even onder te duiken en Roebar was daar.
In het begin dacht ik het helemaal te hebben gevonden met deze Sith Warrior. Lekker hakken en breken met zijn dual light sabers.
Maar het lompe hak en breekwerk bleek toch niet helemaal te passen in de gewenste rustige en tactische aanpak.
Tijd voor Roesr om de Imperial Agency te verlaten en na wat plastische chirurgie een nieuw leven als Bounty Hunter te starten.
Nu heb ik mijn karakter gevonden. Leuke ranged dps en in STA groepjes (toch regelmatig 3 a 4 man) mijn healing skills gebruiken.
De Armormech kennis van Roebar overgeheveld naar Roesr en ook dat vind ik een leuk tijdverdrijf.
Af en toe 's wat verkopen, af en toe 's wat craften voor mezelf en guildies is allemaal erg vermakelijk.

Mijn eerste maand SWTOR is me dus erg goed bevallen.
Voor een 1.0 versie heeft BioWare een erg onderhoudende MMO neergzet waarvan ik hoop dat ze nog heel veel leuke dingen in de pijplijn hebben zitten zoals;

- vrij in te richten spaceships
- spaceship voor de guild met guildbank
- verbeterde craft items (dus beter dan loot of wat je met commendations kan kopen)

Wat doen ze nu al goed:
- social systeem
- companions
- voice acting
- Flash Points! erg, erg leuk om met elkaar te doen.

en wat mag beter:
- spacemissies (wat minder gestuurd en mogelijkheid voor groepsmissies)

ReplyQuote
Posted : 12/01/2012 9:37 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Sorry, geen tijd om een reactie te schrijven... ik ben in-game....

ReplyQuote
Posted : 13/01/2012 1:25 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

Na 5 jaar WoW gespeeld, had ik even break nodig omdat mijn goede vriend Rob ook stopt. Toen zat ik wel met mijn ogen naar SWTOR te kijken die hele STA zo positief te vertellen. En mijn wow-guild gaat bijna allemaal SWTOR spelen. Dat ga ik ook maar meedoen 🙂
Speelt 2 chars, 1 bij jullie (imia lvl 30) en andere char loggan bij republic lvl 20 bij mijn oude wow-guild.

SWG is en blijft uniek in MMORPG met zijn open en meest vrijheid die je ooit hebt gezien in MMO-RPG. Het is beste door unieke craft systeem en vrijheid om je huis elders neer te zetten. En meubelen in te richten. Dat kan ik me niet omheen, blijft beste totdat ze de combat-systeem verneukt. Mja. Ben wel blij dat SWTOR er is.

Ik heb geen BETA meegedaan, ben ook niet zo gesteld op beta. Maar wel swtor gekocht.

Goed, swtor functies en roleplay lijken veel kopie van mmorpg. Maar dan met starwars jasje.
Verder vind ik dat questen zeer plus-punt met interactieve functie. Kan veel beter inleven en zo gevoel spelen. Echt erg gaaf tenopzicht van wow die echt simpel gemaakt is.

Andere plus punt is die CLASS quest, echt hele leuke verhaal lijn en uniek tenopzicht van ander mmorpg.

Uiteindelijk wat ik ook erg leuk vind dat hele STA weer op 1 spel spelen 🙂 en weer met bekenden spelen. Alleen zie ik Lantern nog weinig ingame nog.

Ik probeer zo gauw lvl 50 te halen om eindgame te beproeven, dus dat duurt wel even. EN ik ga nog 1 maand erbij halen om verder spelen tot Diablo 3 uitkomt (veel uitgesteld), dus goed punt om weer langer in SWTOR met jullie te spelen!

positief :
- questen met interactieve communicatie, helemaal top
- class quest
- starwars / KOTOR jasje
- social punten om meer met vrienden samen te spelen

negatief :
- levelen met experience binnenhalen, dat had anders gekund. dankzij classquest, hadden ze op die manier level-reward kunnen geven ipv experience te verzamelen voor levelen. Zo had swtor weer uniek-feature kunnen krijgen ipv kopie van andere mmorpg. Door experience te verzamelen geef je verschil in level snel groter dat op volgende gebied te makkelijk wordt, omdat je alles (roleplay) wilt uitvoeren en 100% afronden en exloren.
Dus credits verzamelen door questen, bonus doen door eindboos een leuke en unieke item te looten. Levelen alleen te krijgen via class-quest zonder credits reward. Zo heb je alsnog quest nodig dat je het niet kan overslaan.
- spacen, op rails en geen mogelijkheid samen in groep spacen.

ReplyQuote
Posted : 15/01/2012 3:30 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

yup leuk verhaal Imia! 🙂

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 15/01/2012 3:46 pm
(@damir)
Reputable Member

Ik heb me sub opgezegd.

Het valt me toch een beetje tegen, ik kijk over een aantal patches wel weer.

ReplyQuote
Posted : 19/01/2012 2:14 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Ik heb me sub opgezegd.

Het valt me toch een beetje tegen, ik kijk over een aantal patches wel weer.
Kun je dat niet in een uitgebreider stuk verhaaltje schrijven waarom je toch tot die keuze bent gekomen?
En het lijkt dat Lantern ook een beetje iets te hoge verwachtingen had van SW TOR?
Anders zou hij toch ondanks drukte/verplichtingen vaker online gekomen zijn in SW TOR?

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 19/01/2012 9:59 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Anders zou hij toch ondanks drukte/verplichtingen vaker online gekomen zijn in SW TOR? Nee dit heeft er niks mee te maken!

Tijd is tegenwoordig beperkt met een gezinnetje 🙂

ReplyQuote
Posted : 19/01/2012 11:38 am
 Imia
(@imia)
Noble Member

Tip : spreek goed met je vrouwtje af, welke dag je vaste speeldag en andere dagen verzorg je.. O0

Werkt ingeval wel bij mij, behalve als er iets ofc hehe. Gezin > spel

ReplyQuote
Posted : 19/01/2012 12:37 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Dat werkt bij ons iets anders 🙂 en daar wil ik het graag bij laten

ReplyQuote
Posted : 19/01/2012 1:19 pm
(@yenthi)
Active Member

1 maand swtor:

Hetzelfde gevoel als toen ik met wow startte heb ik niet, dat is logisch, het is allemaal niet zo nieuw. Ik vind dat bioware wel veel elementen heeft toegevoegd die ervoor zorgen dat het weer interessant wordt om te levellen. Ingesproken quests is super, waar ik in wow alles weg klikte luister ik nu echt naar waar het om gaat.

Hiernaast zie ik veel elementen waarin gelevelled moet worden (dark side , social etc). Logische keus aangezien mmo's voor veel mensen betekent: verder komen. De setting waarin dit gedaan wordt is naar mijn idee top en daarom vind ik het nog steeds boeiend.

Nu maar afwachten hoe bioware ons kan blijven boeien. We worden allemaal level 50 en wat voor mogelijkheden hebben we dan. Alleen raiden voor gear is denk ik niet meer genoeg. Naar mijn idee moet het spel zo veel mogelijk opties/keuzes hebben waardoor er zoveel mogelijk verschillen ontstaan tussen spelers. Dat maakt je uniek en daarom cool(?). Lijkt me een moeilijke taak...

ReplyQuote
Posted : 19/01/2012 8:22 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Imia.. is inderdaad toch duidelijk?!

Lantern mag dan wel de broek aan hebben, vrouwtjelief bepaald de kleur! ;D ::) 😉

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 19/01/2012 8:22 pm
Page 1 / 2