Een goeie vraag is wat voor craftsysteem gaat SWTOR krijgen. Zal het een simpel systeem worden ala LOTRO of EQ2 of een complex systeem zoals je dat kent in Galaxies.
Waar ligt voor jouw de voorkeur en wat moet er in komen en wat zeker niet.
LOTRO of EQ2 crafting-systeem ken ik niet. Bij WoW is te simpel. Mijn voorkeur gaat voor complex crafting net als in SWG.
WoW-craft is het simpelst.
LOTRO-craft is simpel
EQ2-craft is moderate
SWG-craft is technisch
In SWTOR mag het craftsysteem van mij tussen EQ2 en SWG liggen.
Nou van mij mag het eigenlijk nog wel wat zwaarder worden dan in SWG.
SWG had/heeft een goed crafting systeem.
Sommige dingen laten nog wel te wensen over though.
Backward engineering bijvoorbeeld..Daar moet je denk ik echt beter een keuze in kunnen maken.
Maar we zien het wel he 🙂
Wel grappig dat wij al aan het praten zijn begonnen in 2008 over SW:TOR.
Anyway het craftsysteem is echt simpeler dan SWG.
Ik vind het in de buurt komen van LOTRO, misschien zelfs net eronder.. klein beetje van WoW.
Maar ik ben niet ver gekomen in de BETA.
De versie 1.0 mogelijkheden zijn voor nu veelbelovend. Hopelijk dat ze het crafting systeem verder gaan uitbreiden in volgende updates.
De mogelijkheden zijn er zeker omdat je het best ingewikkeld kan maken met al je companions die ook bepaalde crafting skill bonussen hebben.
Crafting, zorgt er samen met hobbies (zoals vissen bijvoorbeeld) voor dat je ook eens voor iets anders ingame komt dan alleen maar quests, flashpoints en PvP Huttball.
Wat!? Is er meer in een MMORPG dan questen??? 😮
Bioware gaat geen complexiteit toevoegen aan het crafting systeem dat heeft geen enkele publisher ooit gedaan dus ik verwacht hier ook geen veranderingen.
De items in de game hebben geen stats dus zeer generiek helaas 🙁
De items hebben zeker wel stats, zij het niet al te complex. Ook kun je componenten toevoegen aan wapens en kleding om de stats te verbeteren.
Ja zeker.. wapens en armor kun je upgraden door modules.
Maar goed ik hoop dat ze het craftsysteem wel degelijk wat uitdagender maken, dat dmv. bepaalde ingredienten het craftprocesuitkomst beinvloedbaar is.
Verschillende soorten metalen, huiden etc etc..
..... lees mijn deceptie over TOR Craftsysteem >:D
Waar? ;D
Ik had zelf geen hoge verwachtingen van het craften. Volgens mij hebben de meeste MMO's maar magere implementaties, simpelweg omdat de meeste spelers daar geen interesse in hebben.
Ik ga artifice archealogy en treasure huntig of underworld trading als crew skills kiezen.
Dus mocht een van jullie het niet kiezen dan kan je straks bij mij terecht.
Btw artifice maakt item mods.
schiet me niet lek, maar Damir jij ging toch verder in een andere guild voor SW:TOR?
of is dat weer inmiddels teruggedraaid?
Nee, hij bedoeld dat je hem kan vragen als ingame friend 🙂
Damir blijft bij DD