De iPhone app is net gisteren beschikbaar gekomen. Ik verwacht Android nu ook snel, zal wat lastiger ontwikkelen zijn ivm diverse form factors die ondersteund moeten worden.
Morning! We are entering into the final stretch for outstanding invites. Those of you who pre-ordered in December should be happy today - barring any major issues.
I'll update this thread as we send invites. As a reminder, we're also updating our official Twitter accounts (@SWTOR, @SWTOR_FR and @SWTOR_DE) with the invites as they sent; that'll be more up-to-the-minute than this post.
For anyone who's not yet been invited, remember to have the email address no-reply@bioware.swtor.com in your address book so it doesn't hit spam filters.
Assuming you have the SWTOR client installed, you can also periodically launch it. If you're ready to go your 'play' button will be click-able.
Wave One was sent at 8AM CST (6AM PST / 9AM EST / 2PM GMT / 3PM CET)
Zotezien kan iedereen met een preorder vandaag dus online.
Helaas schijnt de queu alweer 1 uur te zijn voor onze server....
nou ik heb dus ook snel een pre order op de kop kunnen tikken bij FRS, maar ik heb nog geen mail ontvangen van Bioware dat ik ingame mag komen.
Yup, Davyk zit ook alweer 45 mins te w88 :-
Ik speel tegenwoordig een Jedi Consular op de Ludo Kressh server. Heb geen zin om elke fucking dag maar weer 1,5 uur in de fucking wachtrij te gaan staan omdat EA zijn fucking servers as fucking usual niet kan onderhouden.
Server capacity is gewoon VEELS te laag.
Geen zin in wachttijden? Zoek mij op de Ludo Kressh server onder de naam Davyk.
Mwaah....jhoh... is allemaal bescherming tegen swtor-verslavingsverschijnselen >:D
Mwaah....jhoh... is allemaal bescherming tegen swtor-verslavingsverschijnselen >:D
Nee is gewoon onzin dat je niet eens kan inloggen zonder in 2,5 uur que te staan.
Onzin? Dat hangt ervan af... Hoeveel meer per maand zou je willen betalen om geen queue te hebben?
Er zijn verscheidene redenen te bedenken waarom Bioware op dit moment flink in de rats zit, waaronder een flinke onderschatting van het piekgebruik. Als je eenmaal te weinig server capaciteit hebt is dat niet in een paar tellen opgelost...
Neemt niet weg dat het vreemd is om op sommige servers (de meeste) een flinke queue te zien, en op andere een light of heavy load.
Onzin? Dat hangt ervan af... Hoeveel meer per maand zou je willen betalen om geen queue te hebben?
Er zijn verscheidene redenen te bedenken waarom Bioware op dit moment flink in de rats zit, waaronder een flinke onderschatting van het piekgebruik. Als je eenmaal te weinig server capaciteit hebt is dat niet in een paar tellen opgelost...
Neemt niet weg dat het vreemd is om op sommige servers (de meeste) een flinke queue te zien, en op andere een light of heavy load.
Ja en dat laatste doel ik op. Sommige servers zijn zo goed als "leeg".
Waarom is onze steeds overvol?
Prop wat mensen over enzo. Dat verlicht al de servers 🙂
Ze zijn leeg/leger omdat niemand op een lege server gaat zitten, daar ontmoet je geen nieuwe mensen (lees: Minder), dus minder party/raid slachtoffers, moeilijker questen etc.
Ik ben niet van plan om te verhuizen en in mijn 1tje ergens te gaan spelen waar ik niemand ken (ja op jouw server ken ik jou, maar thats it). Ik zit goed hier, ik log gewoon vroeg in, hou hem draaiende. En ff afw88 op het script, anti-afk script 🙂
Dash, waar kon je signature dingen ook alweer vinden?
Zie dat mijne weg is
Enjin.com
Onzin? Dat hangt ervan af... Hoeveel meer per maand zou je willen betalen om geen queue te hebben?
Er zijn verscheidene redenen te bedenken waarom Bioware op dit moment flink in de rats zit, waaronder een flinke onderschatting van het piekgebruik. Als je eenmaal te weinig server capaciteit hebt is dat niet in een paar tellen opgelost...
Neemt niet weg dat het vreemd is om op sommige servers (de meeste) een flinke queue te zien, en op andere een light of heavy load.
Ja hoe vreemd is het inderdaad dat er elke dag queues zijn. De servers die leeg zijn, zijn denk ik later erbij geplaatst?
Met de guildprogramma wilden zij de verdeling goed spreiden, maar ja preventief kun je iets doen.
Doch is verwachte opkomst flink onderschat. Tuurlijk zullen ze er alles aan gana doen om het te verminderen.
Misschien zijn er heel veel players die voor 5 euro ff willen pre-order proeven en daarna niet terugkomen?
Maar dat er zwaarde hardware moet komen voor de bulkload is duidelijk.
Ook ingame gaat het soms traag, merk ik met spraak/geluid etc, beweging.
Of ze hebben nu een afgeknepen max. aantal gebruikers per server tijdens de Early Access.
(daar zitten we nu nog steeds in)
Vanaf Launch data gaan nieuwe spelers naar de servers die nu niet zo'n lange wachttijd hebben.
Vervolgens zullen ze het max. aantal spelers weer opschroeven.
Zie daar gebalanceerde servers op of vlak na launch datum
Ik denk vooral meer hardware, niet noodzakelijk zwaarder. Het systeem met meerdere instances per locatie op een server leent zich er uitstekend voor om dynamisch capaciteit bij en af te schakelen. Blijft het dilemma welk piek verbruik je verwacht versus krijgt.