Er is een verhaal verschenen over het craftsysteem van TOR wat nog wel gebaseerd is op speculatie. Men verdenkt Bioware er toch van dat TOR een WoW achtig craft systeem gaat krijgen en zeker geen SWG craft systeem.
In dit artikel wordt de verschillende craftsystemen besproken:
Ancillary crafting
Ancillary crafting is very limited compared to games where crafting can be the entirety of a player's experience. In MMO games such as Blizzard's World of Warcraft, this type of crafting is included in the form of player professions that are secondary to a player's chosen class. Any player can train up these professions to produce consumable items or minor upgrades for equipment, but gear is gained primarily through the looting of enemies and not through the efforts of a crafter. This form of craftingâand I feel this is a major point in its favor as far as its inclusion in TORâis actually very similar to the crafting and item upgrading that we have seen in BioWare's single-player games, such as Knights of the Old Republic, Mass Effect, and Dragon Age: Origins.
Dedicated crafting
Dedicated crafting on the other hand, which I also tend to call a "sandbox" crafting as player-run economies tend to appear in open-world sandbox games, made a notable appearance in Sony Online Entertainment's Star Wars Galaxies. In SWG and similar sandbox MMOs (e.g., Ultima Online, Darkfall Online), the majority of items were crafted by players rather than looted from NPCs or given as a reward for quests. Crafters in these games were usually only crafters, having sacrificed their combat ability for crafting ability. In SWG, crafters would use large quantities of raw materials to construct items based off of blueprints. For example, a blaster rifle might need 100 units of X, 50 units of Y, and 25 units of Z, so a crafter would buy or personally collect the best types of X, Y, and Z in enormous qualities, put the raw materials and a rifle blueprint into a factory, and then walk away. When they would log back in hours later, they should have a number of identical, complete blaster rifles ready for sale to players who were supposedly constantly burning with desire for said blaster rifles.
Three aspects of TOR make me confident that it will include the ancillary crafting of DAO and WoW rather than the dedicated crafting featured in SWG: the narrative focus of the game
Zie hier het volledige artikel: LINK
Tsja... helaas is dit geen speculatie meer. Wat ik niet snap is dat de schrijver zo blij is met Ancillary crafting. Volgens mij heeft hij niet begrepen wat sandbox crafting voor de diepgang van een MMO kan betekenen. Waarschijnlijk een grinder of zo? Snel naar max level en dan op naar de volgende MMO?
I miss SWG deeply :'(
Nog 6 dagen... ... ... ... ... ... ...
Nog 6 dagen... ... ... ... ... ... ...
Misschien nog 4 als we de 13e al mogen beginnen
Nee...nee... SWG is nog 6 dagen...
Over 4 dagen de eerste uitnodigingen en ik vermoed over 6 dagen de eerste in-game.
Toch benieuwd wanneer de tijden bekend gemaakt worden voor het SWG afscheidsfeestje.
Als ze niet aan Europa denken en op onmogelijke tijden het event gaan houden (onmogelijk is voor mij 15/12 0.00 uur tot 19.00 uur) dan ga ik niet eens meer de moeite nemen SWG te installeren đŽ
We know everyone is excited and curious to know more details about the game's finale. We'd like there to still be a few surprises, but here is what we can share:
The Galactic Civil War will end and scoring will be frozen on Wednesday, December 14th, at 9:00 p.m. PST. At this time, all players will be notified who won and who lost.
Scheduled restarts will occur on the morning of Thursday, December 15th, and afterward various battles and events will begin. (These are optional, of course.)
The servers will close on December 15th at 9:00 p.m. PST (5:00 a.m. GMT).
Please note that the battles and events on December 15th will be open to and enjoyable* for both sides, regardless of who won or lost the Galactic Civil War. You may have lost the war, but you can still win the battle! We invite everyone to join us for what is sure to be a memorable day.
Dank voor de info.
Komt er dus op neer dat we alleen woensdag 14/12 op een beetje normale tijden kunnen spelen en dat op donderdag ochtend vroeg 15 december de servers sluiten.
Ik zeker wel op de dag spelen van de shutdown ! >:D
Ik zou wel willen maar om hiervoor zo vroeg uit m'n bed te moeten, ga ik niet doen.
Wel jammer dat ze de big bang niet op een tijd doen dat het zowel voor de US als Europa een beetje normale tijden zijn.
Nu wordt er geen rekening gehouden met de Europese spelers vind ik.
Nu wordt er geen rekening gehouden met de Europese spelers vind ik.
Eigenlijk hebben ze dat regelmatig niet gedaan.
Maar goed.. er staat ons een ander mooi spel te wachten, zolang daarin de interesse blijft, kunnen we er ons mee vermaken. Wat overigens aan bij zal dragen is dat de hele (harde) kern van STA nu samen ingame zullen komen te zitten in ÊÊn MMO!
Mooie tijden herleven.
lang geleden dat heel STA in 1 MMO te vinden is inderdaad.
Het werd na SWG steeds minder (SWG - EQ2 - LotRO - PotBS)
En nu heel STA weer in SWtOR đ
The Force Unites Us All! ;D
I sense an event coming....