Forum

Notifications
Clear all

Loot verdeling tijdens party en flashpoint

Page 1 / 2
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik had met Leto in de Black Talon een dikke vette heavy armor als drop bij een boss. Gezien ik heavy armor heb en Leto niet, had ik verwacht deze te krijgen met Need. Leto drukte per ongeluk ook op Need en ik zag mijn vette armor verdwijnen aan de horizon, gezien ie Bind On Pickup was.

In het algemeen in een MMO heb je de Need en Greed regel, je need wanneer je het echt nodig hebt en er zelf beter van word. Je need niet voor een ander. Tuurlijk baalde ik op dat moment enorm van die armor, omdat die +60 meer armor had dan ik zelf droeg. Leto verontschuldigde zich, en ik zei hem dat het gelukkig in de beta gebeurde 🙂 In de live zou ik waarschijnlijk 4 dagen chagerijnig zijn 😛

Waar ik heen wil is naar een stukje duidelijkheid, kijken of iedereen het daarmee eens is. Om dit soort dingen te voorkomen.

- Je Need alleen wanneer je er zelf beter van word (niet je alt, niet je vriendje(s), niet je companion).
- Greed voor credits, voor je companion, voor verkoop of deconstructen item.

Ik zelf vond dit wel mooi, en misschien is het ff goed om het er over te hebben voor de game live gaat en we straks scheve gezichten hebben omdat het fout gaat.

Barst maar los, discussie!

Quote
Topic starter Posted : 07/12/2011 11:28 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Ja ik ben het er roerend mee eens! 🙂 Is ook wel logisch.

Ook zullen we FP´s doen of groepmissies die bepaalde loot opleveren voor een van de guildies.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 07/12/2011 11:32 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ja, gewoon een algemene loot regel voor STA in groepsverband (of dat nou questen of FP-en is)

ReplyQuote
Topic starter Posted : 07/12/2011 11:33 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Discussie lijkt me niet nodig.
Het moet binnen STA vanzelfsprekend zijn dat we op de door Dashea genoemde manier met loot omgaan en alleen Needen als het karakter waar je de quest, flashpoint etc. mee doet er echt wat aan heeft.

Neemt niet weg dat je in je enthousiasme toch nog altijd per ongeluk op need kan klikken terwijl je niets aan de loot hebt. Niet alleen in de beta maar straks ook in het echte spel.
We mogen er denk ik van uit gaan dat dit nooit met opzet zal gebeuren.
Een scheef gezicht mag dan natuurlijk en er even chagrijnig van zijn ook maar de volgende keer is er weer een nieuwe kans.

ReplyQuote
Posted : 07/12/2011 11:45 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik denk ook niet dat er echt een discussie voor is, en bij Leto ging het per ongeluk, maar ik heb zoiets van, je kan sommige dingen maar vast besproken hebben. Dan is er duidelijkheid (voor zover die er nog niet was).

En dat van het chagerijnig zijn, is maar een "figure of speech" ;D

ReplyQuote
Topic starter Posted : 07/12/2011 11:57 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Helemaal met Roebar eens. Is vanzelfsprekend.
Ik mer echter bij mezelf dat ik bij het looten nogal eens niet goed kijk of simpelweg niet besef dat bepaalde zaken voor een bepaalde klasse van levensbelang zijn. Meestal heb ik daar alleen mezelf mee, maar met het need en greed systeem mogelijk ook een ander. Misschien is het ook handig om - indien op TS - expliciet te melden dat je een need hebt? Bij het questen met Sytes ging dit goed, op een keer na.

ReplyQuote
Posted : 08/12/2011 12:01 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik denk dat op TS idd goed is om te zeggen, dat jij het wilt hebben. Je kan op TS ook vragen, als niemand bv Need kiest, of je mag needen voor je companion bijvoorbeeld

ReplyQuote
Topic starter Posted : 08/12/2011 12:15 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Moet het wel muisstil zijn en iedereen binnen 10 seconden antwoorden hehehe..
Anders is het alsnog greed voor iedereen. Dacht ik.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 08/12/2011 12:37 am
(@woesteling)
Eminent Member

Wellicht iets voor jullie om over na te denken:

Als je met zijn tweetjes instances speelt komen beide companions erbij. Handig dus wanneer je companions (die je actief gebruikt tijdens flashpoints/questen/etc.) ook goed gegeared is. Kan begrijpen dat de prioriteit ligt bij het gearen van je eigen karakter, maar denk niet dat je de companions moet scharen onder de alts etc. Je companion blijft namelijk het hele spel van onschatbare waarde als je het mij vraagt en kan zeer nuttig ingezet worden als AI aan jouw eigen zijde wanneer je niet genoeg mensen voor een flashpoint hebt of wanneer je teveel mensen (bijv. 6) hebt. Kun je namelijk 2 groepen van 3 maken met bij elke groep 1 companion. Wanneer die dan goed gegeared is heb je niet eens in de gaten dat je een AI bij hebt. Vooral niet als het een healer-type is of een tank.

ReplyQuote
Posted : 08/12/2011 10:51 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

True true maar companions komen altijd op de tweede plaats. Dus na je eigen char en de chars van je teamgenoten.

Vandaar ook de opmerking van Dashea om TS te gebruiken.
Ik denk dat op TS idd goed is om te zeggen, dat jij het wilt hebben. Je kan op TS ook vragen, als niemand bv Need kiest, of je mag needen voor je companion bijvoorbeeld

ReplyQuote
Posted : 08/12/2011 11:12 am
(@woesteling)
Eminent Member

Zeker waar. En zorgen dat je je skills flink omhoog werkt, die items zijn wat ik gezien heb beter dan meeste drops.

ReplyQuote
Posted : 08/12/2011 2:04 pm
(@damir)
Reputable Member

3 runs black talon en iedereen heeft wat die wilt.

ReplyQuote
Posted : 08/12/2011 2:10 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

gaan we ook doen, in het begin is nog niet iedereen gelijk op!

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 08/12/2011 3:48 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

Nope, dan ben ik pas lvl 1! 😛

ReplyQuote
Posted : 08/12/2011 3:50 pm
(@roady)
Eminent Member

Die need regel lijkt me niet meer als normaal en is volgens mij ook iets wat in de meeste guilds op die manier word geregeld.

Enigste uitzondering zou zijn als ik samen met Dash group, dan word alles natuurlijk need puur omhem chagerijnig te maken ;D

ReplyQuote
Posted : 08/12/2011 8:24 pm
Page 1 / 2