Forum

Notifications
Clear all

Star Wars The Old Republic ook microtransactie gebaseerd?

Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Star Wars The Old Republic ook microtransactie gebaseerd?
Categorie: Star Wars: The Old Republic
Stefson | 10-12-2008 | 11:28
ImagePublisher Electronic Arts hield vandaag een conference call voor haar investeerders omwille van het feit dat de verwachtte jaarcijfers niet gehaald zullen worden. Verrassend genoeg werd daar door CEO John Riccitiello bekendgemaakt dat de nieuwe Star Wars MMO een midsession game zal worden dat gebaseerd is op een microtransactie-platform.

bron: www.mmozone.nl

Quote
Topic starter Posted : 10/12/2008 3:18 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

En dat houdt in? 😮

ReplyQuote
Posted : 10/12/2008 4:38 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Volgens mij dat je voor bepaalde items en/of locaties met echt geld moet betalen om deze te kunnen krijgen cq. toegang te kunnen krijgen.
Maar de rest zou dan min of meer Free-to-Play moeten zijn toch?

ReplyQuote
Posted : 10/12/2008 6:31 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Microtransacties zie je heel veel in de FREE MMO's

ReplyQuote
Topic starter Posted : 10/12/2008 8:00 pm
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

ja vooral van aziatische afkomst.

ReplyQuote
Posted : 11/12/2008 1:23 am
 Imia
(@imia)
Noble Member

Opgezocht in wikipedia en kwam dit tegen. Misschien is dit juist goed voor casual spelers die niet teveel speelt. Casual spelers winnen nooit van hardcore spelers. Dan is dit methode (micro transacties) niet eens slecht!

Misschien kan je dit beter vergeljken als autorijder die wegenbelasting betaalt (maandelijkse fee) en wordt vervangen door kilometerheffing (microtransacties). Daarmee vervang je autorijder die auto weinig gebruikt door veel rijdt.

Ik vind toch wel positief idee?
Micropayments are used in some massively multiplayer online role-playing games (MMORPGs).[3] These are typically free to play games with no monthly fee, which offer players the possibility of purchasing in-game currency redeemable for items. These items are often more powerful than those that can be obtained by "free" players, or offer an advantage or feature otherwise unavailable. An example would be a set of armor more effective than that obtained from generic in-game vendors or enemies, or a potion that allows a character to earn more experience points per quest completed or enemy slain, thereby progressing faster than usual.

Numerous MMORPGs use this system to some extent, though the details of what can be obtained and at what price will vary depending on the game. Some of these games are: Starport: Galactic Empires, Cabal Online, Rappelz, Sword of the New World, Flyff, Silk Road Online, Maplestory and Daimonin.

ReplyQuote
Posted : 11/12/2008 12:01 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ja het heeft z'n voors en z'n tegens maar ik wil geen geld betalen voor een uberzwaartje bijv.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 11/12/2008 12:25 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

Maar is dat ook nodig? Als je elk instance haalt met STA-groep, dan moet je heel blij om zijn. Sfeer en samenspelen zijn leuker dan uber items.

Kan je net zo goed geen maandelijks fee en altijd op de dag komen zonder te betalen 🙂

ReplyQuote
Posted : 11/12/2008 12:31 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Hmm maar wat is het verschil als de "casual player" items koopt en de "hardcore player" 10 items koopt?

Ik zou bv ook graag bepaalde dingen in LOTRO willen, maar dan moet ik tijd vrij maken en 4-5 uur in een raid gaan zitten voor een quest, en dan hopen dat ik de loot win. Op die manier is het een aardig idee. Maar ja, de hardcore gamers kopen meer items dan de casual gamers en naar mijn idee hou je zo het verschil tussen die players evengroot.

ReplyQuote
Posted : 11/12/2008 12:37 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Doe mij maar een SWG Event of een REET met dash 4 a 5 uur - gezellig - vriendjes, cola , chips en teamspeak ipv CreditCard trekken en met mijn zwaardje gaan lopen zwaaien.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 11/12/2008 12:45 pm
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

ja inderdaad, net als wat D@sh en Imoan zeggen.. ben ik wel mee eens.

wanneer een mmo gratis is/wordt, is bij mij al zoiets minder interessant, komen al die brugpiepers op af en dan krijg je net zoiets als GuildWars, dat was echt een ramp wat daar aan volk rondliep.

Toch denk ik niet dat SWG gratis gaat worden, zal echt niet zo zijn dat ineens hele groepen spelers terugkomen. Iets wat gratis is/wordt, betekend niet automatisch een beter spel.

ReplyQuote
Posted : 11/12/2008 8:28 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Inderdaad.
Ik denk dat een MMO met maandelijkse betaling voornamelijk spelers trekt die bewust kiezen voor het spelen van de MMO en daarin ook willen investeren (tijd en geld)
Free-2-Play MMO's trekken ook een hoop oneigenlijke spelers die of alleen even komen kijken, of komen zieken, of komen goldfarmen.

Ik denk wel dat het steeds meer de kant van de microtransacties op gaat (al dan niet met een, gedeeltelijke, lagere, maandelijkse betaling)
Ook voor SWG verwacht ik dat.
Er zijn inmiddels zo veel MMO's en er komen er nog zo veel aan waardoor het gemiddeld aantal spelers per MMO minder wordt en de maandelijkse inkomsten dus ook. Met microtransacties (of in-game reclame!) hebben de leveranciers toch een alternatieve bron van inkomsten.

ReplyQuote
Posted : 12/12/2008 1:05 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Haha in-game reclame, dat zou er nog bij moeten komen.

Ik zie het al voor me, ik loop in Coronet de cantina in, of in lotro in Bree de kroeg in en hangt er aan reclame bord "Always Coca Cola".... nee, reclame in-game lijkt me nix

ReplyQuote
Posted : 12/12/2008 3:07 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

Kijken of het goed uitpakt. Misschien verdienen ze met microtransacties meer dan maandelijkse fee.

Er kleven nogal voordelen/nadelen. Iedereen beoordelen dit en dat. Pfff, misschien valt het nog mee. Maar ik speel geen SWTOR, dus kan op dit moment ook niks zeggen. 😀

ReplyQuote
Posted : 12/12/2008 3:12 pm
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=336492

ReplyQuote
Posted : 12/12/2008 10:16 pm