Forum

Notifications
Clear all

SWTOR Beta Ervaring

Page 1 / 4
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Zo de beta zit er op en wat vonden we er van?

Persoonlijk heb ik de volgende punten:

GOED:

. Grafisch ziet het er super uit en mooi gedetailleerd.
. De game loopt zeer soepel.
. De game is lekker fast paced.
. De Story Quest is wel heel erg leuk zeker ook als je met meerdere mensen quest.
. Compagions is een leuke toevoeging aan de game.
. Flashpoints is wel een aanrader om met de groep te doen.
. Taxi systeem is echt geweldig en zit goed in elkaar
. De schepen zien er wel geweldig uit.
. Geen lange laadtijden
. Modificaties aan gear, wapons en schepen.
. Classes zijn super gedaan qua animaties, skills en abilities
. Space animaties, travellen
. Guild administratie werkt goed en is overzichtelijk.

TWIJFEL:

. Dat de game blijft boeien nadat je Story Quest heb uitgespeeld en de Flashpoints, Operations wel gezien hebt.
. Je speelt heel veel solo
. Crafting is erg basic dat vind ik zeer jammer
. Space is te arcade, je wordt geleid door een pijp heen
. Beperkte vrijheid dat komt omdat ik verpest ben door Starwars Galaxies.

EINDCIJFER: 8,5

Quote
Topic starter Posted : 29/11/2011 11:28 am
(@damir)
Reputable Member

Ik vond het hele pakket erg goed.

Crafting is misschien iets te basic maar past misschien wel bij het gehaal als SW:TOR

Een ding viel me erg tegen en dat character customization je kon maar erg weinig dingen aan passen bij het maken van een karakter.

bv. lijf maar 4 opties. 15 hoofden. en makeup en lippenstif niet onderling te veranderen zijn.

PVP battlegrounds zijn erg leuk opgezet met Huttball en Alderaan als top twee.

Maar zeker een 9.

Tot over 3 week ingame STA kan niet wachten.

ReplyQuote
Posted : 29/11/2011 1:36 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik ben zeer tevreden, boven verwachting eigenlijk.

Ik ben gespeeld met/tot: Smuggler level 12, Bounty Hunter level 10

Blij met:

- Het spel loopt goed en soepeltjes op mijn pc
- Het ziet er goed uit
- De voice over stories zijn erg cool, omdat het nieuw is blijft het boeien
- De multiplayer interactie is gaaf gedaan in group quests
- Flashpoints zijn gaaf
- Het is goed solo te spelen
- De companion is leuk bedacht en je word er zeker sterker van
- Craften heb ik me nooit zo mee bemoeid, maar voor mij ziet het er goed uit. Ja het is geen galaxies, maar ik ben er tevreden mee
- De verhalen zijn leuk te volgen en goede content
- Weapon modificaties zijn leuk bedacht

Minder blij met:

- Ik mis een outfit systeem. Iedereen ziet er vrijwel hetzelfde uit in de begin levels, omdat je allemaal hetzelfde krijgt.
- Ik vind de character creation beetje tegenvallen. Had meer opties verwacht
- Travelsysteem is leuk met speederbike, maar heb liever mount (dat komt vast op hoger level ofzo?)
- Door de nieuwigheid is het soms erg druk op plekken, en moet je soms wachten op je kill (met BH had ik een bonus quest voor 3 named npc's, met 5 mins respawntijd)
- De groups grootte, ik vind het jammer dat je maar 4 man hebt. Je heb dan die 8 en 16 FP's maar toch, 4 is te weinig naar mijn inziens
- Ik denk dat na verloop van tijd de stories niet meer zo leuk zijn bij nieuwe characters, omdat je ze al kent. Dan word het doorklikken, optie indrukken en doorklikken
- De verslavingsfactor staat nu al op maximaal bij mij, en daar ben ik dan niet zo blij mee omdat ik wil blijven spelen 😛

Mijn eindcijfer is een 9,5

Misschien heb ik nog wel meer punten, maar ken ze nu ff niet verzinnen

ReplyQuote
Posted : 29/11/2011 3:24 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Ik kan me aansluiten bij de eerder genoemde positieve en negatieve punten. Kort samengevat heeft het de bediening van EQII, het verhaalgedrevene van LOTRO, een sausje van Star Wars. EQII was erg verslavend. De verhaallijn van Lotro was ik redelijk snel op uitgekeken. Wat ik mis is de vrijheid en variatie uit SWG.

Kortom, een spel met een hoog verslavingsgehalte (uitkijken dus, zeker in het begin) maar ook met een hoog risico om er sneller op uitgekeken te zijn, wat ik beslist niet hoop. Ik sta te popelen om te beginnen!

ReplyQuote
Posted : 29/11/2011 4:33 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Hmm waarom dan bij mij de verslavingsfactor ERRUGG laag is snap ik niet.
Tsja spijtig. :-

Na heel wat uurtjes gespeeld te hebben, vind ik toch op een of andere manier Tabula Rasa een leuker spel, althans met dat spel was bij mij de verslavingsfactor HOOG! Een lekkere MMORPGFPS, met interessante verhaallijn. Erg SF was het. Waarschijnlijk was ik een van de weinigen, omdat het spel niet meer bestaat. Ook met Star Trek Online moest ik terugdenken aan Tabula Rasa en dat had ik ook wederom met Star Wars The Old Republic.

Enorm veel twijfel in mijn kop mbt. The Old Republic. Dus tsja bij twijfel is advies.. niet doen!
Zoals ik al eerder zei ik heb mn plezier wel met LOTRO en kijk ik uit naar o.a. SC2 en ME.
Alleen wil ik er gewoon niet teveel voor betalen.

Tot op heden zie ik voor mijzelf niet een verschil tussen LOTRO en TOR.
TOR heeft voor mij niet veel meer te bieden dan wat LOTRO doet.
In beide games is het craften gelijkwaardig, verhaallijn is bijna gelijkwaardig.
Bovendien ik wil niet mijn tijd spenderen aan 2 MMO's.
Zoals Lantern al eens zei dat het Star Wars gevoel mist en dat is bij mij nog steeds zo.
Komt misschien bij omdat ik steeds moest denken aan Tabula Rasa, ja moge duidelijk zijn, ik vind het jammer dat TR niet meer bestaat.

Oh well.. ik zie het wel volgend jaar als het spel uit is.
Misschien is er dan het een en ander veranderd/vernieuwd. 🙂

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 29/11/2011 6:33 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

En ik sluit me ook aan, aan de genoemde plussen en minnen.
Ik weet zeker dat ik me erg ga vermaken met SWTOR. Zeker met STA.

De Esseles Flashpoint vond ik echt fantastisch.
Duurde lekker lang, leuk verhaal en voldoende uitdaging (hoewel de standaard npc's wel iets sterker hadden mogen zijn)

Het krijgen van m'n spaceship vond ik ook een hoogtepunt.
Heel leuk dat het verhaal vandaar weer verder gaat.
Jammer dat ik moest stoppen met m'n smuggler.

Ik kijk dus uit naar 15/16 december als ik met de Early Access mag beginnen en ik hoop dat de Imperial Agent net zo leuk speelt als de Smuggler.

Wat de genoemde minpunten betreft zoals crafting, outfits e.d. Wat Bioware nu al aanbiedt in swtor bij launch bellofd veel goeds voor de toekomst als het spel zich verder en verder evolueert.

ReplyQuote
Posted : 29/11/2011 11:50 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

OW ja als laatste puntje:

Waar is mijn Starwars gevoel? ::)

ReplyQuote
Topic starter Posted : 30/11/2011 9:52 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

OW ja als laatste puntje:

Waar is mijn Starwars gevoel? ::)

Ja, het is geen Darth Vader vs Luke Skywalker. Maar ik krijg er wel een goed gevoel bij

ReplyQuote
Posted : 30/11/2011 12:21 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Tussen haakjes, voor degene die de loading screen mooi vinden, ga naar je install map en dan: betatest / retailclient / loadingscreens
Daar staat ie in 1920x1080 ;D

ReplyQuote
Posted : 30/11/2011 12:59 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Goeie tip Dash. Loading screen is idd erg mooi.

Star Wars gevoel? Ja dat had ik toch wel.
Zoveel light sabers zie je nu ook weer niet in niet-Star Wars boeken, films en games.
En in mijn 'Ebon Hawk' / 'Millenium Falcon' achtig spaceship rondwandelen vond ik ook zeker best wel Star Warsie.

Gevoel wordt misschien nog beter als je een keer op Tatooine of Hoth rondwandelt.

ReplyQuote
Posted : 30/11/2011 3:33 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

PS als je hebt deel genomen aan de stresstest/BETA van afgelopen weekend hoef je niet de beta clienten te uninstallen, deze zal gepatched worden naar de live versie

Wat ik zo lees dat je wel patches kan blijven downloaden - graag even melden als dat zo is 🙂

ReplyQuote
Topic starter Posted : 30/11/2011 3:35 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik las ook ergens dat er misschien nog een last minute beta test komt?

ReplyQuote
Posted : 30/11/2011 4:24 pm
(@woesteling)
Eminent Member

PS als je hebt deel genomen aan de stresstest/BETA van afgelopen weekend hoef je niet de beta clienten te uninstallen, deze zal gepatched worden naar de live versie

Wat ik zo lees dat je wel patches kan blijven downloaden - graag even melden als dat zo is 🙂

Er zijn alweer een tweetal patches geweest (om en nabij 150 mb).

ReplyQuote
Posted : 30/11/2011 7:03 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Yup, hij patched bij mij ook

ReplyQuote
Posted : 30/11/2011 7:07 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

en bij mij ook.
Komende weken maar een paar inloggen om de laatste patches weer binnen te harken.

ReplyQuote
Posted : 30/11/2011 8:27 pm
Page 1 / 4