Hier een uitleg over het vergaren van dark & light side points en Affection
Dark en Light Side
Die punten verzamel je met name door de keuzes die je maakt tijdens discussies met de diverse npc's die je tegenkomt. Als je tijdens een discussie laat blijken dat het lot van de bij de quest betrokken personen je koud laat, dan scoor je punten voor de Dark Side. Wie medeleven toont, ziet de meter naar de Light Side doorslaan. Dat proces verloopt overigens langzaam. Pas na tientallen beslissingen zal er iets merkbaar zijn. Mocht je overduidelijk voor de Dark Side hebben gekozen, dan zal dat bepaalde quests openen en hetzelfde geldt uiteraard voor de Light Side. Mocht je na verloop van tijd nog steeds redelijk in balans zijn, dan opent ook dat een aantal specifieke neutrale quests. Er zijn op die manier overigens ook speciale item-sets te verdienen.
Affection
Zoals het een beetje mmog betaamt, zijn er meer punten te verzamelen. Uiteraard de gebruikelijke xp- en talent-points, maar The Old Republic voegt daar nog Affection aan toe. Daar vallen punten onder die aangeven wat de band is met je companion. Ook die krijg je toebedeeld aan de hand van de keuzes die je tijdens discussies maakt. Als je antwoorden in de smaak vallen van je metgezel, scoor je Affection. Die kun je net zo gemakkelijk weer verliezen bij een volgend gesprek. Mocht je erin slagen om je Affection boven een bepaalde grens te krijgen, dan maakt je companion duidelijk dat ook hij of zij een aantal specifieke quests voor je heeft. Of je maar zo vriendelijk wilt zijn om even mee te gaan naar een kroeg, waar hij of zij met je wil babbelen.
Het leuke is dat Affection niet hoeft te stroken met Light of Dark. Je kunt dus in één en hetzelfde gesprek punten scoren voor licht of donker terwijl je Affection-score naar beneden gaat. De wensen verschillen ook per companion. Zo wilde Kaliyo, de companion die wij als Imperial Agent kregen toegewezen, vooral dat we voor de Dark Side kozen. Mako, de companion die de Bounty Hunter kreeg toegewezen, had een minder duidelijke voorkeur. Zij wilde vooral dat we efficiënt waren en recht op ons doel af zouden gaan. Mevrouw reageerde bijvoorbeeld afkeurend als we in een gesprek wat extra informatie vroegen.
Dit komt uit het volgende artikel:
http://tweakers.net/reviews/2098/preview-star-wars-the-old-republic.html
Dat hele artikel op Tweakers.net leest lekker weg.
Stonden toch weer een paar leuke weetjes in, waaronder die affection en LS/DS points.
Vindt het wel intressant !
Ik hoorde op een podcast dat je ook Valor Points kan behalen - geen idee wat het is. Je kan datacrons zoeken door planeten te exploreren dat geeft je weer extra stats.
De datacrons zijn wel op fixed posities dus geen flexibele spawns.
Haha ik ga het wel lastig vinden om dusdanig keuzes te maken tijdens het spel wat mij dus meer naar de Dark side moet trekken.. ik moet dus nu het tegenovergestelde gaan doen dan wat ik voorheen altijd deed tijdens RPGspellen.
Volgens mij hoeft dat ook niet.
Als je een dark side class hebt gekozen (imperial agent, bounty hunter of zelfs Sith warrior), dan kun je er toch voor kiezen om meer light side keuzes te maken.
Je wordt dan geen light side karakter maar je wordt alleen een wat mildere dark side persoon.
Nou ik weet wel wat ik ga doen als sith zijnde. Dark side keuzes maken totdat ik er bij neerval. π
Hmhm mild? Ik weet ik niet of ik een mild persoon ben hehe... meestal van de uitersten, zoals vele van jullie wel hebben gemerkt! Hehe π
lol..! hehe och.. ik ben van de uitersten.. milder zijn is grijs.. mild zijn is wit,.. badass zijn is zwart.. och.. we moeten nog ruim een jaar wachten. dus ik maak me nog geen illusies.
Heb je het niet meegekregen..? het word 2e of 3e kwartaal in 2012 dat SW ToR uitkomt.