Bioware heeft de skillset systeem prijsgegeven met hoe het een en ander gaat werken dadelijk.
Wat vindt jij hier van?
Het lijkt wel erg veel op het expertise systeem van swg alleen wat uitgebreider dus ben benieuwd in swg werkt erg goed en ja Beter goed gejat dan slecht bedacht
Geeft in ieder geval wat meer diepgang aan je char.
En je kunt je onderscheiden t.o.v. andere met de zelfde class.
Moet alleen niet zo zijn dat er een soort Uber skill tree is.
Maar op het eerste gezicht vind ik het helemaal goed.
Het is niet 'echt' vernieuwend vind ik - je komt dit in heel veel MMO's tegen.
Daarom heb ik nog even gezegd - Ik weet het niet
Ik hoopte eigenlijk iets nieuws te zien om je character te onderscheiden.
Zoiets als SWG was (pre-nge) dat was natuurlijk erg moeilijk geweest met maar 8 professions.
Maar misschien bijvoorbeeld iets als in (en laten we dan even voor het gemak zeggen dat je Sith Warrior bent),
Je krijgt een mail (of zoiets) van een man die je zou kunnen trainen in Lightsaber combat. Maar bij deze man kun je kiezen tussen 3 verschillende training modules.
Attack - Lightsaber aanvallen melee range
Defense - Lightsaber defence melee range
Laser defense - Door middel van je lightsaber laser bolts blokken (in latere stadia is het mogelijk om terug te kaatsen, mits je defense daarin hoog genoeg is.
Heb je 1 van de 3 gekozen (bijv attack) en je kiest er toch voor om Defense te trainen, dan zal je Attack verzwakken omdat je er niet meer specialist in bent.
Dat had mij veel beter geleken.
Maar goed we zullen het zien natuurlijk.
SWG skill tree was wel ok, maar er waren teveel abilities die je vrij weinig tot niet gebruikte. Ik hoop dat dit in ToR anders is.
Voor alle mensen die hopen dat er een PRE CU SWG achtige zaken in SWTOR komen is er slecht nieuws die komen er NIET in.
Het sandbox systeem zal niet geimplemteerd worden maar meer een cookie cutter skill trees ala WoW, SWG Expertise etc.
Playerhousing :
wordt totaal niet over gesproken en zal ook naar alle waarschijnelijk niet komen in de vorm hoe we dat 'gewend' zijn ala SWG. Denk meer aan instance housing (?) als EQ2, LotRO.
Crafting:
is nog niks over bekend. Er zal wel een vorm van crafting in komen maar meer ala LotRO denk ik . Het complexe craftsysteem van SWG ( naar mijn mening het beste en leukste systeem) zal niet in SW TOR komen.
Space :
Het is nog zeer de vraag of space ala SWG, EVE Online etc in SWTOR komt - er zijn geluiden dat je alleen maar space kan gebruiken als transport naar ander werelddelen.
Auto Attack:
SWTOR is een MMO die niet werkt met Auto Attack, je zal zelf je muisknop moet bedienen om je attacks af te kunnen vuren.
Dus wil je een nieuwe SWG PRE CU kan ik alleen zeggen "Move along" "This is not the Game your searching for"
bron: TOROCAST ( Podcast ), Mos Eisley Radio ( Podcast )