Forum

Starwars The Card G...
 
Notifications
Clear all

Starwars The Card Game

Page 1 / 2
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ik kwam deze game tegen:


Star Wars™: The Card Game is a two-player card game that allows you to control the most powerful and iconic characters, vehicles, starfighters, and droids from the Star Wars universe. Introducing an innovative new model for deck-building, the Core Set includes everything two players need to assemble a wide variety of decks and start battling for the fate of the galaxy!

Hier een youtube filmpje CLICKY

Het lijkt een beetje op TCG van starwars galaxies en CCG van Decipher.

Cool om een keer te doen !

Quote
Topic starter Posted : 23/12/2012 3:23 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Cool om te doen, met je hem niet eerst kopen dan?

ReplyQuote
Posted : 23/12/2012 3:51 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Heeft ook 2 expansions zie ik: The desolation of Hoth & The search of Skywalker

ReplyQuote
Posted : 23/12/2012 3:58 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

$40 is die set, zie nu dat die expansion niet uit is, maar word wel vermeld??

ReplyQuote
Posted : 23/12/2012 4:02 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Kost zo rond de $40

ReplyQuote
Topic starter Posted : 23/12/2012 4:04 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Gaat een STA-er dit aanschaffen?

Het is toch geen CCG style qua verkoop, dat je je scheel moet kopen met boosterpacks om extra, of rare cards te krijgen

ReplyQuote
Posted : 23/12/2012 4:23 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Nou ik heb daar wel oren naar mits is medespelers heb anders wordt het zo lastig 🙁

ReplyQuote
Topic starter Posted : 23/12/2012 9:15 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Nou ik heb daar wel oren naar mits is medespelers heb anders wordt het zo lastig 🙁

ReplyQuote
Topic starter Posted : 23/12/2012 9:15 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

The Living Card Game®
While players may construct many different ® combinations of decks from the objective
sets provided in this Core Set, Star Wars:
The Card Game is a Living Card Game®
(LCG®) that evolves over time with regularly released 60 card expansions called Force packs, as well as larger expansions such as the Edge of Darkness (which contains pre-assembled decks and additional cards featuring the Smugglers and Spies and the Scum and Villainy affiliations), and The Balance of the Force (which contains components and rules for playing Star Wars: the Card Game with three or four players).
These expansions offer players a variety of additional cards, adding new customization options and further exploration of the epic Star Wars universe. Unlike collectible card games, all LCG products have a fixed distribution—i.e. there is no randomization to their contents.

Wel expansies, geen collectables. Klinkt beter dan CCG op dat vlak. Als ik het goed zag gebruik je je deck ook niet als levens ader, iets dat mij bij CCG niet beviel.

ReplyQuote
Posted : 24/12/2012 11:49 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Fantasy Flight Games heeft echt geweldige games.
Niet zo standaard 13 in een dozijn als MB of 999 games.

Talisman (een van mijn favorieten is ook van FF)

Ze hebben ook een Star Wars Role Playing Game

Star Wars LCG lijkt me inderdaad erg leuk. Ze hebben er ook een Lord of the Rings en Game of Thrones versie van!

ReplyQuote
Posted : 24/12/2012 7:47 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Is nu ook in het Nederlands vertaald.

Moderator: Ik heb je plaatje wat verkleind.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 07/01/2013 2:58 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Gisteren met Sytes een eerste poging gedaan om Star Wars Card Game te spelen.

Sytes koos Imperial Fleet.
Lantern koos Rebel Alliance.

Aan de hand van de handleiding ( die soms wel eens lastig is om te lezen omdat de vertaling soms niet lekker loopt ) begonnen we voorzichtig aan het uitleggen van de kaarten op de tafel en we zagen al snel in dat de 1e sessie echt bedoelt was voor wat is wat en wat zijn de verschillende fasen die je dient te doorlopen om het spel aan de gang te krijgen.

Ook de verschillende fisches zoals focus, damage , shield moest even uitgedokterd worden hoe deze te gebruiken.

Om toch een beetje de vaart er in te houden begonnen we gelijk in onze 1e beurt met een conflict en dat duurde even voordat dat duidelijk werd hoe dat gespeeld dient te worden. Met name de Voordeelstrijd had enige lees sessies nodig om het te doorgronden.

Wat ook een pittig stuk is zijn de gevechtsymbolen en hoe deze precies toe te passen (normaal/voordeel) want daar zijn we nog niet helemaal uit en daar zijn we eigenlijk gestopt want toen was het 23:30 :).

Onder het genot van 2 glazen melk werd het een aardige stap in de goede richting om het spel te kunnen spelen 🙂

Als het goed is wordt de game a.s. vrijdag avond voortgezet 🙂 Publiek is welkom 🙂

Foto van gevechtssymbolen

ReplyQuote
Topic starter Posted : 30/07/2013 11:43 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Ik ben vrijdag standby voor telefonische ondersteuning, indien gewenst.

ReplyQuote
Posted : 30/07/2013 10:56 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ons eerste potje zit er op ! De rebels hebben gewonnen 🙂
Leuke game maar zeker nog een aantal keer spelen om de regels en het verloop goed te begrijpen.

We hadden ondersteuning vanuit STA GC voor de wat onduidelijke zaken zoals het gebruik van Shieldicons, Death Star Turn etc

Op naar het volgende potje

[ Post made via iPad ]

ReplyQuote
Topic starter Posted : 03/08/2013 3:06 am
Roebar
(@roebar)
Famed Member

In STA GC hebben we ook een paar spelletjes moeten spelen voordat alle regels helder waren.
Maar dan is het ook echt leuk en duurt een spelletje niet zo lang meer. 2 a 3 potjes moet je dan wel kunnen halen binnen 2 uurtjes.
Gelukkig bij de uitbreidingen geen nieuwe regels.
Je kunt je dan helemaal toeleggen op het maken van een 'killer'-deck.
Door het gebruik van de doelstets (setje van 10 kaarten) is het bouwen van een eigen deck ook redelijk eenvoudig.

Je zou SW TCG straks ook met meer dan 2 personen kunnen spelen.

ReplyQuote
Posted : 03/08/2013 12:02 pm
Page 1 / 2