Forum

Notifications
Clear all

SWACC CCC Turn 1

Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Afgelopen zaterdag hebben we de eerste ronde gespeeld van de Corellian Conflict Campaign.

Het was een lange zit met hier en daar wat mis interpretaties van regels wat leidde tot verwarring onder de spelers en dit kwam de battle van Vagran niet te goede en daarom wil ik aan spelers vragen deze turn 1 te zien als een oefening en dat we met SSWACC de volgende keer CCC opnieuw beginnen met de juiste regels en de toepassing hier van.

Wat vinden jullie hier van?

Quote
Topic starter Posted : 11/10/2017 1:42 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Geen probleem

ReplyQuote
Posted : 11/10/2017 1:50 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Als kritische rebel ben ik daar wel voor.

Er zijn nogal wat regels en uitzonderingen op regels.
Daarnaast lijkt het erop dat de CCC voor een Battle geen impact heeft. CCC is meer de strategische campaign die zich vooral voor en na een Battle afspeelt.

Daarom de volgende suggestie.

We gaan dit niet iedere week doen verwacht ik. Dus tussen 2 sessies kan er makkelijk enkele weken of zelfs maanden voorbij zijn gegaan.

Dat betekent dat de spelregels een beetje uit ons geheugen kunnen zijn vervaagd als we een nieuwe sessie starten.

Zou het een idee zijn om een nieuwe sessie te beginnen met een paar oefenrondjes met bijvoorbeeld 2 capitals en 2 squadrons per team om er weer even in te komen?

En dan na een paar rondjes als iedereen het "ooh ja, zo werkte het allemaal" gevoel weer heeft, beginnen met de CCC campaign?

We kunnen dan tijdens de oefenrondjes (zie het als een soort battle simulatie) ook zonder al te veel impact nieuwe tactieken uitproberen.

En als de regels na een tijdje echt in ons geheugen gegrift zijn, dan kunnen we de simulatie battle altijd skippen natuurlijk.

ReplyQuote
Posted : 11/10/2017 2:05 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ook helemaal goed - het wegzakken van de regels is inderdaad wel een dingetje.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 11/10/2017 3:15 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Is het misschien dat er met de campaign iets te snel is begonnen?

Wellicht helpen een paar gewone potjes SWACC het geheugen, speelsnelheid en regeltoepassingen?

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 12/10/2017 1:41 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Is het misschien dat er met de campaign iets te snel is begonnen?

Wellicht helpen een paar gewone potjes SWACC het geheugen, speelsnelheid en regeltoepassingen?

Effe lezen Leto ;D
Daarnaast lijkt het erop dat de CCC voor een Battle geen impact heeft. CCC is meer de strategische campaign die zich vooral voor en na een Battle afspeelt.

Omdat de campaign geen direct impact heeft op een battle, is er geen sprake van wel of niet te snel begonnen aan de campaign.

Wellicht helpen een paar gewone potjes SWACC het geheugen, speelsnelheid en regeltoepassingen?

Dat is precies wat ik voorstel met het spelen van een oefenrondje voordat we doorgaan met de campaign.
Zou het een idee zijn om een nieuwe sessie te beginnen met een paar oefenrondjes met bijvoorbeeld 2 capitals en 2 squadrons per team om er weer even in te komen?

En dan na een paar rondjes als iedereen het "ooh ja, zo werkte het allemaal" gevoel weer heeft, beginnen met de CCC campaign?

ReplyQuote
Posted : 12/10/2017 9:18 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Right! ;D

We zijn in ieder geval getriggerd!

Ik voelde wel een grootse passie bij jullie hoor! 😀

Met een paar oefenrondjes, worden de dagen alleen maar langer... heerlijk! ^-^

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 13/10/2017 10:47 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Kunnen we al iets gaan plannen?

ReplyQuote
Topic starter Posted : 13/10/2017 4:26 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

We gaan natuurlijk wel richting de feestperiode, word misschien wat lastiger maar laten we gewoon eens wat opnoemen?

ReplyQuote
Posted : 13/10/2017 8:30 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Wel grappig dat de poll maar 2 votes heeft 🙂 terwijl er 5 deelnemers waren 🙂

Anyway wanneer gaan we weer de degens kruisen?

ReplyQuote
Topic starter Posted : 30/10/2017 10:34 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Ergens in januari of februari?

ReplyQuote
Posted : 30/10/2017 11:03 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik beken, ik ben 1 van de 2 🙂

ReplyQuote
Posted : 31/10/2017 1:22 am
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Je moet zo’n poll natuurlijk ook wel zien 😋

Jan/feb lijkt me een goed plan. Weekends vullen zich alweer snel.

ReplyQuote
Posted : 31/10/2017 8:31 pm