Forum

F1 2021, stuur en K...
 
Notifications
Clear all

F1 2021, stuur en Kampioenschap seizoen 4.

Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

F1 2021

Dit spel ga ik pas kopen, wanneer het in een leuke betaalbare aanbieding is.
En het moet dan ook echt een grote toegevoegde waarde hebben t.o.v. F1 2020 en dan niet alleen de andere kleurtjes, merken en andere coureurs.
Wat er nu over bekend is, beloofd wel wat ja, klinkt goed en interessant.
Nog een paar maanden wachten en we weten het.

Stuur

Voor de echte rijbeleving, heb ik veel liever een stuur dan een controller.
Maar ik pluk de €€€ biljetten niet zo van mijn rug om een goede stuur te kunnen aanschaffen.
Daarbij ben ik ook nog erg huiverig om er een te kopen, omdat ik niet weet of STA wel jaren door blijft gaan met (F1) racen.

Kampioenschap seizoen 4

Voorstel voor dit nieuwe seizoen is om elke week 1 land/baan te racen, maar dan met een half uur training er bij, voordat de 18 minuten kwalificatie wordt gehouden.
Zoals ik in een andere post al zei, niet iedereen lukt het om voldoende te oefenen in de week voor de race.
Met de half uur training in de kampioenschap, kan eenieder de baangevoel te pakken krijgen voordat we gaan kwalificeren en racen.
Zeker juist omdat vele landen/banen erg pittig zijn en STA wilt de AI gaan opschroeven naar 55 of zelfs 60?

Mocht er tijd over zijn op die avond, kunnen we altijd nog Star Wars Squadrons doen, The Division of een andere racegame, een rallygame of iets dergelijks?

We hebben zoveel games die we willen doen, maar te weinig avonden om deze samen te kunnen spelen.

The Mandorine

Quote
Topic starter Posted : 07/04/2021 1:03 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Even mijn reactie:

Posted by: @leto-the-mandorine

Dit spel ga ik pas kopen, wanneer het in een leuke betaalbare aanbieding is.

Dito

Posted by: @leto-the-mandorine

Daarbij ben ik ook nog erg huiverig om er een te kopen, omdat ik niet weet of STA wel jaren door blijft gaan met (F1) racen.

Dat is bij STA altijd de vraag 😛Β 

Posted by: @leto-the-mandorine

Voorstel voor dit nieuwe seizoen is om elke week 1 land/baan te racen, maar dan met een half uur training er bij, voordat de 18 minuten kwalificatie wordt gehouden.

Geen voorstander van dit voorstel omdat ieder 7 dagen de tijd heeft om 2 circuits te leren kennen d.m.v. TT en ander nadeel is dat 30 minuten training plus 18 minuten kwalificatie bijna een gehele GP (50%) is en staat niet in verhouding.

Posted by: @leto-the-mandorine

Zeker juist omdat vele landen/banen erg pittig zijn en STA wilt de AI gaan opschroeven naar 55 of zelfs 60?

Persoonlijk denk ik maar dat zal door de meerderheid besloten worden om de AI op te schroeven naar minimaal 55 of maximaal 60. De huidige stand leert ons dat de AI op 1 ronde gereden wordt minimaal en er dus ruimte is om de AI sterker te maken zodat ze meer competatief zullen zijn.

Posted by: @leto-the-mandorine

Mocht er tijd over zijn op die avond, kunnen we altijd nog Star Wars Squadrons doen, The Division of een andere racegame, een rallygame of iets dergelijks?

Persoonlijk zit ik in de F1 modus op de dag dat we gaan rijden (GP) en heb zelf dan geen behoefte om daarna iets heel anders te doen maar nogmaals dat is persoonlijk en gun ieder zijn aftergame pleziertjes.

Posted by: @leto-the-mandorine

We hebben zoveel games die we willen doen, maar te weinig avonden om deze samen te kunnen spelen.

Dat valt wel mee want ik heb 3 games - Everquest2, F1 2020 en Fortnite (laatste op de woensdagavond) die ik speel op dit moment. Een 4e of 5e laat mijn Game Agenda niet toe helaas.

ReplyQuote
Posted : 07/04/2021 3:11 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik ga hem ook in de aanbieding pakken, of er moet iets in zitten dat ik niet kan wachten (2 speler My Team bijvoorbeeld)

Om ook een eerlijk antwoord te geven, zie ik 45 minuten training (zo zie ik training plus kwalificatie bij elkaar) ook niet zo zitten, omdat ik vrijwel geen 30 minuten training ga rijden, al is dat meer omdat ik het na een paar rondjes kwalificatie wel geloof in het gevoel van de baan.Β 

Daar komt bij, dat ik ook maar hooguit een uurtje TT pak tegenwoordig, en dat is meer om te zien of ik sneller kan dan mijn oude tijd. Ik heb dat inmiddels een beetje vervangen door 85 AI races te doen op de baan van de week, 1 of 2 keer per week een 25% raceafstand. Ik ben dus eigenlijk geen voorstander van het voorstel, maar als er meerdere mensen (echt) bij zijn geholpen wil ik best 30 minuten stilstaan in de pitstraat πŸ™‚

Ik denk dat de AI zeker tot 60 opgevoerd kan worden.

Ik denk dat je na zo'n voorgestelde avond ook uitkomt rond 22:30u 23:00u oid, en dan ga ik geen andere game meer opstarten om na 30 minuten weer af te sluiten en niks gedaan te hebben.

Ja STA heeft veel games, maar lang niet alles ligt op 1 lijn waar iedereen samen komt. Voor mij is het nu F1 en Div 2, en wanneer de Div 1 gangers lvl30 bereiken wil ik wel eens meelopen met mijn lvl30. Squadrons vind ik leuk voor een keertje, een afleiding. GTA5 Online heb ik al paar weken niet aangeraakt, daarom staat ie niet in mijn actieve lijst.

ReplyQuote
Posted : 07/04/2021 4:01 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Die 30 minuten hoeft natuurlijk niet per se volgemaakt worden, meer bedoeld dat de training even iets meer tijd de mogelijkheid geeft om even het baangevoel te pakken voor diegene die niet in de week vantevoren de mogelijkheid heeft om te oefenen.
En als na 15 minuten blijkt dat het voldoende is, kun de kwalificatie worden opgestart en die zou dan zelfs ook korter kunnen duren.

2 banen leren kennen en oefenen binnen 7 dagen is niet te doen, zeker niet als er andere games ook gespeeld worden naast de gebruikelijke andere verplichtingen buiten het gamen om.
Niet voor mij in ieder geval.

En games zoals New World en Star Citizen liggen klaar.., dan zal er geen EQ2 gespeeld gaan worden.
Ik krijg nu al bijna spijt Squadrons gekocht te hebben, want een verzetje voor 1x per half jaar is een beetje erg zonde.

Is F1 of het racen an sich een blijvertje binnen STA? Ook met de games NW en SC op komst en Roebar dat niet deelneemt aan racen?

The Mandorine

ReplyQuote
Topic starter Posted : 07/04/2021 6:05 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ik doe aan bepaalde games ook niet mee, en toch zijn het STA games. Ik denk dat bij iedereen racen er wel in zit, en als in de toekomst er een stuur komt is het mooi toch? Ik wil er zelf ook wel 1, maar ik moet eerst de zomer overleven (we hebben misschien een andere auto nodig deze zomer).

En als we 30 mins trainen, kan je dat niet versnellen zoals in de single player, dan moeten die 30 mins ook opgemaakt worden

ReplyQuote
Posted : 07/04/2021 6:36 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Afijn, dat van die half uur wist ik niet. Dacht dat er geskipt kon worden naar de volgende event binnen zo'n raceweekend.

Goed, het is me duidelijk hoe de meesten van jullie er in staan, ook ik ga de zomerreces afwachten, stuur heeft geen prioriteit.
Maar eens zien hoe het gaat uitpakken met New World en Star Citizen, wat voor gevolgen het heeft voor F1, EQ2 en Division.

The Mandorine

ReplyQuote
Topic starter Posted : 08/04/2021 8:39 am
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Ik heb racegames altijd al leuk gevonden. Ben zoiezo fan van (semi-)simulatie games.... auto, vliegen, space...

AI level verhogenΒ ben ik nog lang niet klaar voor. Maar wie weet tegen het einde van het seizoen....

ReplyQuote
Posted : 08/04/2021 8:51 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Zelfde hier.. met een leuke vaste groep spelers/vrienden zijn racegames erg gaaf om te doen ja.
Of inderdaad ook andere (semi-)simulatiegames zoals Squadrons, Star Citizen, Forza... etc.

Nou de AI level 55 gaat mij prima af in een GP, ik eindig toch steeds met training of kwalificatie in de top 5.
Racewedstrijd nog niet gehad in Japan.

The Mandorine

ReplyQuote
Topic starter Posted : 08/04/2021 8:59 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Misschien moet er voor Seizoen 4 even een mini reglementje worden opgesteld.Β 

ReplyQuote
Posted : 08/04/2021 10:20 am
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Waar denk je aan dan?

The Mandorine

ReplyQuote
Topic starter Posted : 08/04/2021 5:24 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Waar dacht je aan idd?

ReplyQuote
Posted : 08/04/2021 6:05 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Een korte opsomming van:

Datum van ingang

Tijd Lobby open

Tijd Kwalificatie

Tijd Race

AI%

Aantal GP er raceavond

Aanvullende regels zoals bijv: ALT F4 regel

Het was maar een idee πŸ™‚

ReplyQuote
Posted : 09/04/2021 10:10 am
Leto reacted