Forum

Notifications
Clear all

Voorstel: SMKC 2011 Race avond #4

Page 3 / 3
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Daarom zitten we dus op TS, ik snap dat het bij jou niet altijd mogelijk is omdat geloof ik Marloes op de pc zit? We bespreken daar altijd wat we gaan doen en hoeveel we nog rijden voor officiële cups. Lantern wilde er gisteren nog 1tje doen om het af te leren zeg maar 🙂

Die strafpunten maken in jouw geval niets uit, dat wil zeggen het kost je geen eindplek, je bent 3e in de eindstand en blijft dat ook.

Hier kennen we allemaal van leren voor het 2e seizoen, waar ik zo om me heen wel begrepen heb dat dat gewild is, met een wisseltroffee erbij.

Nieuwe details, betere regels kunnen we dan allemaal ruim voor het begin van seizoen 2 bespreken.

Wat betreft het aantal verreden cups per avond:

- Cup 4 en verder is Mixed (afhankelijk van animo om meer te rijden op 1 avond)

Dat we gewoon alles no limits hebben gereden verder, komt eigenlijk ook doordat er soms problemen waren door het verkeerd kiezen van voertuigen etc, en dan het geheel opnieuw gestart moet worden (host van de room).
Daarom is TS wel makkelijk en belangrijk mits mogelijk.
Ik heb zelf nu TS op mijn Android, erg makkelijk en handig om te luisteren wat er gebeurd.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 27/08/2011 9:40 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Maar volgende keer niet in een echoput gaan zitten TS-en hoor ;D

Ik weet niet wat het was maar iets (of iemand) was gigantisch aan het rondzingen.

ReplyQuote
Posted : 27/08/2011 10:23 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

Ikzelf vond het wel erg leuk om eerst enkel met de standard kart te rijden, zonder powerups.
dan enkel karts en dan enkel bikes, dan daarna mixedup.

ook om diegene een kans te geven die minder goed zijn of op een bike of in een kart.
dan zit er variatie in de cups. om enigzins voor iedereen iets meer kansen te bieden goed te kunnen rijden.

Tobias rijdt in die kleine buggy met big wheels erg goed.. maar op een bike misschien minder.
Een ander rijdt voor zijn doen beter op een bike dan in een kart, die heeft dan iets meer kans.

Variatie is anders bijna niet te verkrijgen in Mario Karts.
Vandaar die verschillende keuzes in de cups.

Doch sowieso als iedereen vaker thuis zou oefenen met singleplayer Mario Karts, ze zeker beter zullen rijden en ook de tracks beter leren kennen.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 27/08/2011 11:33 pm
Roebar
(@roebar)
Famed Member

Doch sowieso als iedereen vaker thuis zou oefenen met singleplayer Mario Karts, ze zeker beter zullen rijden en ook de tracks beter leren kennen.

Ieder zijn meug maar dat ga ik op zeker niet doen.
Het is een geinig spelletje om af en toe een keertje te doen vind ik persoonlijk.

Het oorspronkelijke idee over de opzet van de 4 cups en wat leto nog eens toelicht, snijdt wel hout.
Het verschil tussen ervaren en onervaren mario coureurs is gewoonweg te groot om er een spannend event van te maken.

Als onervaren Wookiee op een snorfiets deed ik puur mee voor de gezelligheid.

ReplyQuote
Posted : 28/08/2011 1:59 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Nou kijk Leto, dat kunnen we bespreken in een seizoen 2 topic waarin we dingen voorstellen anders te doen etc. Ik ben ervan afgestapt en gewoon op TS gevraagd/gezegd wat de bedoeling is omdat er regelmatig toch onduidelijkheid was en er dan een verkeerde keuze gemaakt werd.

Op TS hebben we ook vaak genoeg gezegd, zou Leto het door hebben dat we nog voor punten rijden oid. Maar omdat we enig communicatie missen jou kant op, is dat lastig zoals afgelopen vrijdag dat je dan 3x koos voor rainbow road. Ik zelf had het idee dat je het wel door zou hebben/krijgen omdat iedereen op random stond.

Maar dat zijn allemaal puntjes die we meenemen naar S2.

Wat me ook handig lijkt, maar dat is voor ieder op zich, om telefoonnummers eventueel uit te wisselen. Meeste mensen hebben tegenwoordig wel een smartphone waarop je dan WhatsApp kan gebruiken, kost het je ook geen smsje(s).

ReplyQuote
Topic starter Posted : 28/08/2011 11:05 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ik sluit aan bij Roebar - ik speel gewoon voor de fun en als ik iets win leuk als ik niet win ook leuk 🙂

ReplyQuote
Posted : 28/08/2011 12:22 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Dat doen wij ook, voor de fun en gezelligheid. Wij zijn geen fanatieke karters hoor, Fiona speelt alleen op de kartavonden. Ik heb in het begin veel gespeeld om mijn licentie op 100% te krijgen (alles unlocked en star ratings), maar nu speel ik ook alleen maar op de cup avond.

We vinden het gewoon gezellig met jullie 🙂

PS, ik had liever de troffee aan iemand anders gegeven ipv dat ik hem zelf win. Kep natuurlijk alles geregeld en dan win ik het zelf, das minder leuk dan dat je wint en je heb het niet zelf geregeld, maar het is niet anders.

Zaterdag word de poedelprijs vergeven, en geloof me, de winnaar hiervan gaat het wel leuk vinden 🙂 (Nee ik heb geen poedelpuppie uit een nest gehaald om weg te geven :P)

ReplyQuote
Topic starter Posted : 28/08/2011 1:13 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

ja klopt het is voor de big fun! Mario Kart is voor big fun!
Ik zal proberen om Yoeri en Gerben zo ver te krijgen dat ze meedoen.
maar zij zullen niet zo snel hier op dit forum zich aan melden.
dat is toch niet een vereiste? hoe meer coureurs er mee doen hoe leuker het is! Toch?

die hele puntensysteem is zeker leuk, maar inderdaad er zijn nu 2 sterke rijders.
door die variatie aan te brengen zoals ik al eerder ergens gepost had, hou je het leuk voor iedereen denk ik.

anyway.. ik ben zeker voor seizoen 2! ik zal die andere 2 knapen ook nogmaals eens vragen.
zodat ik hun mariokartwiinummer heb zal ik deze posten.
en de nummers van jullie aan hun nogmaals doorgeven.

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 28/08/2011 3:00 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Ja ok, maar... Contact is toch wel lekker. Het hoeft geen vereiste te wezen, maar zoals TS is toch wel erg handig. Ook met aanvragen van een pauze tussen de cups door, als je disconnected raakt lig je er ook uit en kom je er niet meer bij tot de volgende cup, kan je punten kosten. Met TS weten we wat er loos is, en kunnen we zeggen (zoals al eerder gebeurd is) we tellen 2 races uit de ene cup op bij de 2 races uit de volgende cup, om zo toch een klassering te krijgen. Dan heb je idd 4 races uit 2 cups die gewoon voor de lol zijn en niet tellen, maar je verliest geen punten op de klassering en iedereen kan gewoon doorgaan, want je kan niet met 7 man stoppen omdat 1 iemand eruit knalt (tenzij de host disconnected raakt).

Dus ze mogen van mij meedoen, maar ik, en ik denk ook andere zullen het toch wel prettig vinden met wie je strijd

ReplyQuote
Topic starter Posted : 28/08/2011 8:36 pm
Page 3 / 3