Forum

Nieuws

 Imia
(@imia)
Noble Member

Warcraft domineert online gamesmarkt

De populaire online game World Of Warcraft heeft meer dan de helft van de online gamesmarkt in handen. Dat blijkt uit cijfers van de analysewebsite MMOGChart.com. Ongeveer 6,5 miljoen abonnementen op het spel zijn momenteel actief. Dit is goed voor 50,6 procent van het marktaandeel. Het totale aantal abonnementen op alle online games samen ligt iets onder de 13 miljoen. Opvallend is dat World Of Warcraft weinig abonnees van andere games afsnoept, maar voornamelijk nieuwe gamers aanspreekt. Verwacht wordt dat dit aantal binnenkort nog verder zal stijgen, als de uitbreiding The Burning Crusades uitkomt.

Tweede en derde qua aantal abonnees zijn respectievelijk Lineage en Lineage II, games die het voornamelijk goed doen in Korea en omstreken. Opvallend is overigens dat maar liefst 92,6 procent van de online spellen zogenaamde Fantasy RPG's betreffen, oftewel spellen waarin ridders, mythische creaturen en magie een grote rol in spelen.

http://www.mmogchart.com/Chart1.html
http://www.mmogchart.com/Chart2.html

Quote
Topic starter Posted : 06/06/2006 1:27 pm
(@owoliega)
Prominent Member

wow

B)

ReplyQuote
Posted : 06/06/2006 1:55 pm
 Imia
(@imia)
Noble Member

Ja ik kijk echt met :blink: naar tinigrifi. bijna lvl 20 in anderhalf week he..

a.s. vrijdagavond gezellig met tini en sytes (als ie ook kan) Deadmines spelen.

ReplyQuote
Topic starter Posted : 06/06/2006 3:29 pm
Leto
 Leto
(@leto-the-mandorine)
Illustrious Member

ja ik heb nu WoW weer gespeeld en daarvoor EQII en een jaar daarvoor ook WoW en daarvoor SWG.. kunnen jullie het nog volgen? 😛

anyway SWG (pre-alles) is de beste van de 3, daarna komt EQII en dan WoW.
EQII komt kwa speelstijl dichts bij SWG.

doch WoW schijnt op een of andere manier een hogere verslavingsfactor te hebben.. maar dat kan ook gevoed worden door het feit dat het vrijwel altijd gezellig is in de guildchat.

er is namelijk altijd wel iemand online, een paar zelfs.
doordat er guilds zijn en zeker die groter dan 20 heb je gewoon meer drive om te willen spelen omdat je weet dat je iemand zult spreken en om mee te gamen in een grote(re) guild.

bij mij is ook weer dat ik snel door wilt stomen naar lvl 35, omdat ik al die quests en gebieden t/m lvl 35 al kent. Ik wil nieuwe content zien.
eigenlijk is het een beetje te gek ja dat ik na bijna 2 wkn spelen al lvl 20 ben.
wellicht is de kans groot dat ik na 1 maandje WoW even een time-out break neem van mmorpg.

om zo ff offline games te kunnen gaan spelen en/of andere dingen doen.
oh enne na WoW komt GW/F hehe..

The Mandorine

ReplyQuote
Posted : 06/06/2006 5:41 pm