Ja haha, ondanks dat ik vroeger fan van hem was, kan hij maar beter wat anders zoeken ๐ Sinds hij altijd in slechte auto's heb gezeten (na zijn kampioens auto van '97) is ie niet meer zo best geweest
Officieel: Bourdais weg bij Scuderia Toro Rosso
16 juli 2009
Sebastien Bourdais heeft in Duitsland zijn laatste race voor Scuderia Toro Rosso gereden. Dit heeft het team donderdag bekendgemaakt.
"De samenwerking met Sebastien, die bezig was aan zijn tweede seizoen bij ons team, heeft niet aan onze verwachtingen voldaan. We hebben daarom besloten om hem voor de volgende race in Hongarije te vervangen", zei teambaas Franz Tost.
Bourdais scoorde vorig jaar punten bij zijn Formule 1-debuut. Hij finishte als zevende in de Australische Grand Prix en zou dat prestatie later in het seizoen herhalen op het circuit van Spa. Dit seizoen scoorde de 30-jarige Fransman twee punten, dankzij achtste plaatsen in Australiรซ en Monaco. Bourdais moest echter regelmatig zijn meerdere erkennen in zijn debuterende teamgenoot Sebastien Buemi.
Wie Bourdais zal gaan vervangen, is nog niet bekend. De belangrijkste kandidaat voor het stoeltje lijkt vooralsnog de 19-jarige Jaime Alguersuari, die vandaag (donderdag) een aรซrodynamische test voor het team uitvoert op het circuit van Vairano, in Italiรซ. De Spanjaard zoudaarmee de jongste coureur uit de Formule 1-historie worden.
Schade
Schรขde?
Ach, met zijn ervaring moet ie toch een rookie als Buemi om de oren rijden, maar dat doet ie niet.
Jammer voor Maurice ::)
Patrick heeft geen interesse in Formule 1
20 juli 2009
Danica Patrick heeft een aflopend contract bij IndyCar-team Andretti Green Racing, maar waar ze volgend jaar zal rijden, weet ze nog niet. Ze wordt al een tijdje in verband gebracht met NASCAR en met het nieuwe Team US F1, maar die laatste optie zal het volgens haar waarschijnlijk niet worden.
In een interview met de Los Angeles Times werd aan Patrick gevraagd of Patrick wel een idee had in welke raceklasse ze volgend jaar zou rijden. "Het wordt waarschijnlijk geen Formule 1", antwoordde ze. "Ik heb geen interesse in het Amerikaanse team en voor zover ik weet hebben ze ook nooit contact met me gezocht. Ik heb al eerder in Europa gereden, maar ik wil hier (in de Verenigde Staten, red.) blijven. Hier voel ik me op mijn gemak."
"We zullen zien wat er gaat gebeuren. Uiteindelijk doe ik wat ik zelf wil doen."
BAH
Nahh gelijk heeft ze! Ze heeft haar gezin en familie, dat komt toch op de eerste plaats.
Het is een vrouw heh.. die denken anders dan mannen.
Zij is niet uit op wereldfaam in Europa / Formule 1.
Zij kiest voor het racen zelf daar heeft ze enorm veel plezier in!
Nou dan moet je zeer zeker niet zijn bij Formule 1, daar rij je niet voor je plezier en om de racesport zelf.
BMW stapt uit Formule 1-circus
HAMBURG - BMW stapt na dit seizoen uit de Formule 1. Dat maakte de Duitse renstal woensdag op een persconferentie in Mรผnchen bekend. De hoge kosten en een tegenvallend seizoen liggen ten grondslag aan het besluit.
Robert Kubica in de BMW Sauber model 2009. FOTO AFP/DIEGO TUSON
De enige zege van BMW in de Formule 1 tot nu toe was die van de Pool Robert Kubica in Montreal in juni vorig jaar. De tweede coureur bij de renstal is de Duitser Nick Heidfeld.
Het besluit maakt onderdeel uit van een nieuwe strategie van BMW. Het vrijgekomen geld van de Formule 1 wordt voortaan besteed aan de ontwikkeling van nieuwe techniek en duurzame en milieuvriendelijke projecten. ,,Natuurlijk was dit een moeilijke beslissing. Maar het is een resolute stap in onze nieuwe strategie,โโ zei topman Norbert Reithofer woensdag.
Een oplossing voor het mogelijke personeelsoverschot in Mรผnchen en Hinwil is er nog niet. ,,We hebben dit pas dinsdag besloten, dus we hebben nog geen gedetailleerde informatie,โโ aldus bestuurslid Klaus Draeger.
De internationale autosportfederatie FIA betreurde het besluit van BMW, maar was niet verrast. ,,Het is al een tijd duidelijk dat ook de autosport niet ontkomt aan de economische crisis,โโ luidde de verklaring.
De FIA wees er verder op dat het vertrek van BMW mogelijk voorkomen had kunnen worden door een budgetplafond. Dat stuitte op weerstand en er ligt nu een alternatief plan voor kostenreductie klaar. ,,Het is geen geheim dat deze maatregelen voor ons niet ver genoeg gaan, maar een compromis was nodig om de eenheid in de sport te bewaren. Hopelijk is het voldoende om verdere afzeggingen tegen te gaan.โโ
BMW blijft wel actief in andere raceklassen, zoals de touringcarseries en de Amerikaanse Le Mans Series. Ook blijft het Duitse bedrijf meedoen in de motorsport.
BMW maakte onder de naam BMW-Sauber in maart 2006 zijn debuut in de koningsklasse van de autosport. Daarvoor voorzag de Duitse firma de bolides van Williams al van motoren.
Honda stapte al eerder uit de Formule 1. De Japanse renstal nam dat besluit naar aanleiding van de financiรซle crisis. Toyota, dat ook onder financiรซle druk staat, liet woensdag weten wel verder te gaan in de Formule 1.
Michael Schumacher maakt Formule 1-rentree in Valencia
29 juli 2009
Michael Schumacher zal Felipe Massa vervangen in de Grand Prix van Europa, die over een dikke drie weken verreden zal worden in Valencia. Dat heeft het team van Ferrari op woensdagavond bekendgemaakt. Het bericht komt als een volslagen verrassing, want een dag eerder ontkende manager Wili Weber nog in alle toonaarden dat de 40-jarige Duitser terug zou keren in de Formule 1.
Schumacher is met zeven wereldtitels en 91 Grand Prix-overwinningen de meest succesvolle coureur die de Formule 1 ooit kende en in 2006 nam hij afscheid van de sport. Nu Massa voorlopig aan de kant staat na zijn ongeluk in Hongarije, zal 'Schumi' plaatsnemen naast zijn eigen vervanger; Kimi Raikkonen.
Na een afwezigheid van bijna drie jaar is het fitness-niveau van Schumacher natuurlijk niet helemaal op peil, maar hij heeft niet bepaald stilgezeten. Motorraces zorgden ervoor dat hij nog altijd in prima vorm verkeert, maar hij zal wel een trainingsprogramma moeten doorlopen, om ervoor te zorgen dat hij volledig scherp is als hij op 23 augustus aan moet treden voor de Grand Prix van Europa.
Of Schumacher ook in andere races de vervanger zal zijn van Massa, is nog onbekend. Er bestaat dus een kans dat hij een week later ook de Grand Prix van Belgiรซ zal rijden. Op het circuit van Spa-Francorchamps boekte Schumacher in 1992 nog zijn allereerste Formule 1-zege, met het team van Benetton.
Het is toch wat met Ferrari, eerst verliezen ze Massa door een stukkie van Barrichello's auto.
Ze kondigen Schumacher aan, die inziet dat hij een reputatie moet hoog houden en niet achteraan wil mee rijden, dus zegt ie nog last te hebben van zijn nek. Nee dan nemen ze Badoer voor 2 races. Die rijd continu achteraan, is de langzaamste in het veld en maakt de ene fout na de andere. Doe je goed, zo'n oude lul in een auto zetten die al jaren geen race gezien heeft. En in de tijd dat ie nog mocht racen, reed ie ook achteraan in de slechste auto van het veld. Nu in een Ferrari reed ie ook achteraan. Nee Badoer word vriendelijk bedankt voor zijn inzet (welke???) en Ferrari laat Fisichella rijden de laatste 5 races. Ondertussen gaan de geruchten steeds meer door dat volgend jaar Alonso in de rode auto zit en dat Raikonen gaat stoppen. Formule 1 is een geweldige sport, waar lekker veel gedaan word, zeker dit jaar!
Fisichella maakt seizoen af bij Ferrari
03 september 2009
Giancarlo Fisichella zal de laatste vijf races van het seizoen uitkomen voor Ferrari. Zo heeft de Italiaanse renstal donderdagmiddag bekendgemaakt. De Italiaan komt over van Force India, waarvoor hij afgelopen weekend nog een podiumplek behaalde in de Belgische Grand Prix, en volgt bij Ferrari Luca Badoer op.
"We hebben voor Fisichella gekozen, omdat we denken dat hij een waardevolle bijdrage aan het team kan leveren in het laatste deel van het seizoen", liet teambaas Stefano Domenicali weten. "Giancarlo heeft gedurende zijn lange carriรจre bewezen dat hij een zeer competitieve rijder is. Daarnaast maakt het ons erg trots om een Italiaanse coureur in de auto hebben tijdens onze thuisrace."
Badoer, die in Valencia en Belgiรซ reed als vervanger van de geblesseerde Felipe Massa, wordt bedankt voor zijn inzet. Domenicali: "We willen Luca enorm bedanken voor de teamgeest die hij heeft getoond. We vinden het erg jammer dat hij in de afgelopen twee races niet heeft kunnen laten zien wat hij werkelijk waard is. Hij reed onder omstandigheden waaronder iedereen het moeilijk zou hebben gehad."
Badoer werd gepromoveerd tot teamgenoot van Kimi Raikkonen, nadat Michael Schumacher niet fit genoeg bleek voor een rentree. De 38-jarige Italiaan finishte zijn beide races als laatste. Het is nog niet bekend wie Fisichella zal opvolgen bij Force India, maar naar alle waarschijnlijkheid gaat dit zitje naar Vitantonio Liuzzi, de testrijder van het Indiase team en voormalig coureur van Toro Rosso.
Leuk voor Fisi ! en tja die Badoer was echt niks in die Ferrari
Mooi zeg die hamilton ๐ *KNAL CRASH BURN*
Mooi zeg die hamilton ๐ *KNAL CRASH BURN*
Vind jammer voor hem, maar... hij bleef wel gewoon gaan om Button te pakken.
Geen genoegen nemen met een 3e plaats, gaan voor die 2e.
De formule 1 van tegenwoordig zit weinig echte strijdlust meer in, zoals vroeger waar er echt geraced werd.
Nu is het vaak een optocht zo van "Oh ik kan hem niet meer inhalen, dus probeer het ook niet".
Gewoon gaan! Enigzins dom, je verspeeld een 3e plaats en 6 punten, anderzijds geeft het wel weer dat er nog iemand is die gewoon doorgaat
Haha, dacht je hiervan dan?
Goed bezig bij Renault... sukkels! ๐
Renault zet Briatore en Symonds op straat
16 september 2009
Renault heeft woensdag toegegeven dat Nelson Piquet vorig jaar in opdracht van het team is gecrasht tijdens de Grand Prix van Singapore en heeft teambaas Flavio Briatore en hoofdingenieur Pat Symonds ontslagen. Dankzij de safety car-periode die volgde op het ongeluk, kon teamgenoot Fernando Alonso de race winnen.
In een verklaring laat het team van Renault weten: "We zullen de beschuldigingen van de FIA aangaande de Grand Prix van Singapore in 2008 niet aanvechten. Ook delen we hierbij mee dat algemeen directeur Flavio Briatore en uitvoerend directeur Pat Symonds het team hebben verlaten. Het team zal vรณรณr de hoorzitting van de World Motor Sport Council van de FIA op 21 september geen mededelingen meer doen."
Briatore en Symonds zouden Piquet voor aanvang van de race in Singapore de opdracht hebben gegeven om tijdens de dertiende of de veertiende ronde te crashen in bocht zeventien van het stratencircuit. Renault zou die bocht hebben uitgekozen omdat daar geen kranen staan, waardoor een ongeval op die plek vrijwel zeker tot een safety car-periode zou leiden. Alonso, die tijdens de kwalificatie een probleem met de brandstoftoevoer had en daardoor de race van de vijftiende plaats moest beginnen, begon de race ondertussen met een zeer lichte tank en was de eerste die een pitstop maakte. Vlak na de pitstop van de Spanjaard veroorzaakte Piquet een crash die, zoals Renault had gehoopt, tot een neutralisatie leidde, waardoor de tweevoudig wereldkampioen later in de race aan de leiding kwam en won.
Renault moest vandaag (woensdag) een schriftelijke verdediging indienen bij de World Motor Sport Council van de FIA, maar heeft nu dus toegegeven dat het team een coureur met opzet heeft laten crashen. Op maandag 21 september zal het team nog gehoord worden, waarna de Franse fabrieksformatie een straf zal krijgen opgelegd. Wat voor straf dat zal zijn is nog niet bekend, maar FIA-president Max Mosley gaf onlangs nog te kennen dit vergrijp vele malen erger te vinden dan de spionagezaak uit 2007, waarvoor McLaren 100 miljoen dollar boete kreeg en uit het constructeurskampioenschap werd gezet, omdat zij data van Ferrari bezat.