Zo, "crashgate" is een leuk verhaal geworden zeg 🙂
Jammer voor je Imoan, maar nu is het officiëel.
Danica Patrick tekent nieuw IndyCar-contract
25 september 2009
Danica Patrick blijft voorlopig in de IndyCar Series rijden. De 27-jarige Amerikaanse heeft afgelopen weekend namelijk een nieuw driejarig contract getekend bij haar huidige werkgever, Andretti Green Racing. Zo meldt de Indianapolis Star vrijdag.
Patrick werd een pooslang genoemd als mogelijke coureur bij Team US F1, het nieuwe Amerikaanse Formule 1-team, maar de IndyCar-rijdster liet zelf al een paar keer weten liever in de Verenigde Staten te blijven rijden. Patrick is momenteel bezig aan haar vijfde seizoen in de IndyCars en haar derde seizoen bij Andretti Green Racing. Vorig jaar werd zij de eerste vrouwelijke coureur die een IndyCar-race wist te winnen, met een zege in Japan. Dit jaar behaalde zij een podiumplaats in de Indianapolis 500 en momenteel bezet zij de vijfde plek in het kampioenschap.
Op 10 oktober is de laatste IndyCar-race van 2009, in Florida.
Ja vind ik echt jammer dat zij niet komt had wel erg leuk geleken een vrouw in de F1
Wie weet wat de toekomst nog brengt ::)
Fernando Alonso weg bij Renault
Van onze Telesportredactie
SINGAPORE - Renault maakte na afloop van de Grand Prix van Singapore bekend dat Fernando Alonso na dit seizoen de renstal gaat verlaten. "Renault zal altijd zijn familie blijven. We gaan hem missen, maar hij ons ook", zei Jean-Francois Caubet, de uitvoerend directeur van Renault.
Nog niets is officiëel, maar dat Alonso naar Ferrari gaat word al langer verwacht.
Tis wachten op een officiëel bericht 🙂
HELP!
Massa is beroofd, van de wereldtitel!
Help Massa om de daders te vinden, oh wacht... dat is Renault en Piquet, maar dat neemt niet weg dat er een misdadig complot was om Massa te beroven! Help Massa de winter door, want kennelijk heeft die veer op zijn hoofd zoveel schade aangericht dat ie begint te ijlen!
Massa: "Crashgate heeft mij van de titel beroofd"
02 oktober 2009
Als Nelson Piquet niet opzettelijk was gecrasht, had Felipe Massa een zeer goede kans gemaakt op de overwinning in de Grand Prix van Singapore van 2008. Die overwinning had hem het wereldkampioenschap gebracht en de Braziliaan vindt dan ook dat hij beroofd is.
Massa moest binnenkomen onder de safety car en in de hectiek trok hij zijn tankinstallatie aan flarden. Uiteindelijk finishte hij buiten de punten, terwijl hij in eerste instantie dus op weg was naar de zege. Die verspeelde punten bleken aan het einde van het seizoen uiterst kostbaar. "Dit alles is gewoon beroving", zei Massa tegenover persbureu Reuters. "Maar aan de race-uitslag verandert niks. Dat klopt gewoon niet. Ik ben beroofd van een kampioenschap dat ik met één punt verloor."
"Ik heb gezien hoe een scheidsrechter in het voetbal corrupt bleek en de wedstrijden ongeldig verklaard werden. Het verantwoordelijke team werd uitgesloten. Hier hebben ze gewoon Briatore naar huis gestuurd. Daar snap ik niks van en ik vind het geen juiste beslissing."
Het is een schande dat Massa zo van zijn titel beroofd is, ik zou het kampioenschap nietig verklaren en Massa tot kampioen benoemen, maar ja, ik ben niet de president van de FIA.
Tot zover dit onzinnige nieuwsbericht, met onzinnige uitingen van de heer Massa, die kennelijk nog steeds last ondervind van die klap op zijn hoofd ;D Ik weet niet wat voor medicijnen ze die jongen gegeven hebben, maar kennelijk tast het zijn hersens aan.
Volgende week komt hij met het bericht, dat Rubens Barrichello hem ook van de titel heeft beroofd door een veer uit zijn auto te gooien tegen de helm van hem aan. Hiermee werd hij gesaboteerd om nog verder deel te kunnen nemen aan dit seizoen en zo verloor hij 2 titels in 2 jaar tijd. Het is vast een Braziliaans complot tegen Massa, want zowel Piquet als Barrichello zijn Braziliaans.
Ik verdenk ze ervan dat ze jaloers waren op Massa, en hem zo 2x beroofd hebben.
Nu weer even serieus, ik hoop dat Alonso volgend jaar Massa alle hoeken (of bochten) van het circuit laat zien, wanneer Alonso volgend jaar in de Ferrari zit. Met dit soort stomme uitingen mag ik Massa een stuk minder dan voorheen.
Barrichello heeft getekend bij Williams'
12 oktober 2009
Volgens de Braziliaanse krant El Globo is de deal tussen Rubens Barrichello en het team van Williams rond. Dat zou inhouden dat de Braziliaan het team van Brawn gaat verlaten, of hij nou de titel wint of niet.
De geruchten gaan al een tijdje, maar volgens oud-coureur Luciano Burti is de overeenkomst nu rond. Rubens Barrichello heeft getekend bij Williams. De kans is groot dat Brawn en Williams van coureur zullen ruilen, want Nico Rosberg lijkt de plaats van Barrichello in te nemen bij Brawn, dat op het punt staat om het constructeurskampioenschap binnen te halen.
De teamgenoot van Barrichello zal hoogstwaarschijnlijk GP2-kampioen Nico Hülkenberg worden. De Duitser is al een tijdje testrijder van het Britse team en lijkt helemaal klaar voor zijn Formule 1-debuut.
ik vind Barrichello echt een schatje, maar denk dattie ondertussen toch wel een beetje oud word voor de F1. Ik denk ook dat als hij weggaat bij Brawn, hij nooit meer een race zal winnen.........hij verdwiijnt straks heeeeeeeeeeel stilletjes uit de F1.....
Theoretisch kan hij nog steeds kampioen worden dit jaar, maar als Button een beetje zijn best doet en minimaal 4 punten scoort is Button kampioen. Ik denk zelf dat Brawn geen optie heeft genomen op Rubens, en hij zo eiereren voor zijn geld moet kiezen bij Williams, wat geen top team meer is zoals we al jaren weten (1997 is de laatste titel voor hun).
Hopen op een mooie race in Brazilië, ik zit voor de tv!
GEFELICITEERD BUTTON EN BRAWN GP !!
Wat??? Is ie kampioen? Heb ik een race gemist ofzo?
Gisteren ? Brazilie?
Met een aardig fik in de PITLANE?
Brazilian GP: McLaren fined for pitlane flash fire
Sao Paulo: McLaren were fined $50,000 on Sunday for a Brazilian Grand Prix incident that sprayed fuel over Kimi Raikkonen's Ferrari and triggered a flash fire in the pit lane.
Their Finnish driver Heikki Kovalainen was also handed a 25- second penalty, to be added retrospectively to his race time, for an unsafe release in which he trailed the fuel hose behind his car.
Raikkonen, following close behind, had his visor sprayed with vapour which ignited in a fiery ball as it hit the hot exhaust.
The stewards also fined Italian Jarno Trulli $10,000 and reprimanded the Toyota driver for aggressively confronting Force India's German Adrian Sutil by the side of the track after they collided and crashed out on the opening lap.
They concluded that the collision itself was a racing incident with no further action required.
(C) 2009 Reuters Limited. All rights reserved. Republication or redistribution of Reuters content, including by framing or similar means, is expressly prohibited without the prior written consent of Reuters. Reuters and the Reuters Sphere logo are registered trademarks and trademarks of the Reuters group of companies around the world.
Source: Reuters
Tuurlijk heb ik het wel gezien, was grappie 🙂
Die vlammen waren cool!
Officieel: Toyota keert Formule 1 de rug toe
4 november 2009
Toyota stapt per direct uit de Formule 1. Zo heeft de Japanse autofabrikant woensdag bekendgemaakt tijdens een persconferentie in Tokio. Toyota verlaat de Formule 1 vanwege de verslechterde economische omstandigheden.
"Toyota heeft besloten zich terug te trekken uit de Formule 1", zo valt in een verklaring, die vlak na de persconferentie werd verspreid, te lezen. "Ondanks de economische crisis zijn we het afgelopen jaar trouw gebleven aan de Formule 1, maar tijdens het bespreken van onze autosportplannen voor volgend jaar hebben we vanwege de economische realiteit toch moeten besluiten om te stoppen met de Formule 1. We willen onze fans ontzettend bedanken voor hun steun. Daarnaast zij we ook de coureurs en alle andere medewerkers van Toyota Motorsport erg dankbaar. We zullen ons best doen om een oplossing te vinden voor alle partijen die geraakt worden door onze beslissing."
Het is verder nog onbekend wat er met het team, dat gevestigd is in Keulen, gaat gebeuren. Toyota was sinds 2002 als constructeur actief in de Formule 1. In de afgelopen acht seizoenen behaalde de renstal dertien podiumplaatsen en drie pole-positions. Het belangrijkste doel, het winnen van een race, is nooit gehaald.
Toyota is de derde autofabrikant in een jaar tijd die besluit om de Formule 1 te verlaten. Vorig jaar trok Honda al de stekker uit het Formule 1-project en eerder dit seizoen maakte BMW bekend dat de Grand Prix van Abu Dhabi haar laatste race zou zijn in de hoogste autosportklasse. Voor het team van BMW, dat wordt overgenomen door de Zwitserse investeringsmaatschappij Qadbak, is het stoppen van Toyota overigens goed nieuws. De renstal uit Hinwil beschikte nog niet over een startbewijs voor 2010, maar was door de autosportbond FIA bovenaan de reservelijst geplaatst. Het is nu vrijwel zeker dat het voormalige Sauber-team volgend jaar toch aan de start kan staan.
Toyota heeft laten weten wel in andere vormen van autosport actief te blijven
FIA bevestigt invoering nieuw puntensysteem
11 december 2009
De Formule 1 kent vanaf 2010 een nieuw puntensysteem. Dat heeft de FIA vandaag (donderdag) bekendgemaakt. De winnaar zal vanaf komend seizoen 25 punten scoren, de nummer twee twintig en de nummer drie vijftien. De gehele top-tien zal punten behalen. Dit is ingevoerd omdat de grid uitgebreid zal worden naar dertien teams.
Het oude systeem (10-8-6-4-3-2-1), dat sinds 2003 actief was, kreeg de nodige kritiek te verwerken, omdat de beloning voor een overwinning niet groot genoeg zou zijn. De winnaar scoorde immers slechts twee punten meer dan de nummer twee. Met het nieuwe systeem is dat vijf punten, wat een overwinning dus waardevoller zal maken. Jenson Button liet eerder op de dag al weten een voorstander te zijn van het plan, precies om die reden.
"Doordat de grid is uitgebreid naar dertien teams en na aanbeveling van de F1 Commissie, is besloten om een nieuw puntensysteem te introduceren in 2010", liet de FIA weten in een korte verklaring.
Het systeem is nu als volgt:
P1: 25 ptn.
P2: 20 Ptn.
P3: 15 ptn.
P4: 10 ptn.
P5: 8 ptn.
P6: 6 ptn.
P7: 5 ptn.
P8: 4 ptn.
P9: 2 ptn.
P10: 1 ptn.