Zo zie je maar ik heb er de ballen verstand van. ;D
maarre die regel is om de F1 interessanter te maken denkt de leiding?
of hebben ze niks te doen achter hun bureau?
doch die regel wie de meeste overwinningen heeft tijdens een seizoen is dan kampioen, lijkt me best dat het de F1 spannender maakt? maar ook een beetje riskanter tijdens de races omdat men meer risico's neemt.
het lijkt dit keer dat FIA toch niet heel erg naar Ferrari neigt?
Hiermee staan Ferrari en FIA is een keer lijnrecht tegenover elkaar idd.
En dat "meeste overwinningen" idee, das pure bullshit, want alleen overwinningen tellen dan mee, wat je verder doet maakt niet uit. Teams strijden nu voor punten, en degene die het meest constant is, is kampioen, zoals het in elke sport gaat. De Formule 1 moet geen olympische sport worden ofzo, met medailles. Want zoals het dit seizoen gaat, zou Button al erg snel kampioen worden, met nu al 4 overwinningen uit 5 races en nog 12 races te gaan. Zou die er nog 2-4 pakken is het eigenlijk al gebeurd, omdat als de competitie weer de snelheid oppakt, je dan nooit meer die overwinningen haalt.
Nee, ze moeten niet zo kloten aan die regels. Formule 1 is niet voor niets de "top" van de autosport. De wereld wil bezuinigen, als de Formule 1 meedoet, ok, maar tot zekere hoogte. Het moet wel topsport blijven, anders kennen we net zo goed Fred Flintstones auto's nemen en wie het hardstrent over een circuit geen wint. Das ook topsport 😀
Maarre Button is toch wel terecht winnaar geworden van die 4 races?
Zij waren gewoon de betere en constantere rijders tijdens die 4 races?
Bedoel zij waren gewoon de snellere en beter sturende rijders tov. de rest mag ik aannnemen?
Button is legaal, hij en Brawn GP doen het gewoon goed. Al word er gespeculeerd dat de laatste race Button hebben laten winnen door hem 2 pitstops te geven en Barrichello 3, zodat Button voor Barrichello kwam. Maar ja, das speculatie.
Hier nog een bericht over teams en 2010:
Ook Renault dreigt de Formule 1 te verlaten als de internationale autosportbond FIA de regels over de budgetlimiet niet verandert. Zo heeft de Franse renstal woensdag in een verklaring laten weten. Ferrari, Toyota en Red Bull lieten eerder al weten zich niet in te schrijven voor het seizoen 2010, als de FIA niet tot actie overgaat.
"Het besluit van de FIA om twee verschillende technisch reglementen te introduceren voor 2010, heeft ervoor gezorgd dat Renault haar deelname aan het Formule 1-kampioenschap van volgend jaar zal heroverwegen", valt in de verklaring te lezen. "We zijn ervan overtuigd dat het beter is als alle deelnemers onder dezelfde regels opereren." Ook leeft bij Renault frustratie over het feit dat de FIA de voorstellen van de FOTA, waarin alle teams zich vorig jaar hebben verenigd, zomaar naast zich heeft neergelegd en dat de autosportbond op eigen houtje lijkt te handelen.
"Renault heeft de Formule 1 altijd als het perfecte podium gezien om haar technische expertise te showen", liet Renault-president Bernard Rey weten. "We kunnen echter niet betrokken zijn in een kampioenschap dat met twee verschillende reglementen werkt. Als een dergelijke situatie ontstaat, zien wij ons genoodzaakt om ons na dit seizoen terug te trekken." Teambaas Flavio Briatore voegde daaraan toe: "We gaan niet akkoord met de eenzijdige manier waarop de FIA de sport bestuurt. Als de regels zoals die op 29 april bekend zijn gemaakt, niet worden herzien, dan laat dat ons geen andere keuze dan ons na 2009 uit de Formule 1 terug te trekken."
Renault staat momenteel vijfde in het kampioenschap, met negen punten.
Namens de Ferrari courreurs:
Kimi Raikkonen en Felipe Massa hebben zich achter de beslissing van Ferrari geschaard om na dit seizoen met de Formule 1 te stoppen, als de regels voor 2010 niet worden aangepast. "Wat de FIA voorstelt, is absurd", aldus Massa.
"Ik heb de Formule 1 altijd als de koningsklasse van de autosport beschouwd, zowel in sportief als technologisch opzicht", zei Raikkonen. "En ik kan me niet voorstellen dat coureurs straks met elkaar vechten met wagens die onder verschillende reglementen worden gebouwd. Dat zou niet goed zijn voor de sport. Ik begrijp volledig waarom een merk als Ferrari erover nadenkt om elders te gaan racen."
Massa vertelde: "Ik begrijp waarom Ferrari dit standpunt heeft ingenomen. Het idee om een kampioenschap te hebben met twee verschillende auto's is absurd. We hebben al gezien dat de onduidelijke regels die dit jaar zijn ingevoerd tot veel verwarring hebben geleid onder alle betrokkenen, waaronder ook bij de fans. Je kunt je dan wel voorstellen wat er volgend jaar gaat gebeuren als alles doorgaat."
Max Mosley, president van de FIA, ontmoet de teams aanstaande vrijdag op vliegveld Heathrow om de problematiek rond de nieuwe regels te bespreken.
Gaat goed zo....
1-2' tje wederom voor Brawn GP 😀 !!!!
Jammer dat Toyota niet de ver kwam 🙁 nu dat ik net een Prius heb 🙁
Nu zitten we Indy 500 te kijken is ook wel een stoere wedstrijd !
HAHAHAHA!!!
Met je Prius 🙂
Hehe, nee grappie 😛
Ik vind het echt te gek voor Button en Barichello en Brawn GP (de 3 B's), alleen het word wel saai zo haha 🙂 Ik geniet nog elke race die Button 0wnt 🙂
We kunnen gelijk ff kijken naar de systeem wat ze eerst wilden doen, meeste overwinningen word kampioen, nou dan had je nu toch echt een probleem gehad met 5 overwinningen uit 6 races en de nog steeds overtuigende Brawn GP auto's.
Ben blij dat dat systeem sowieso van de baan is, want met dit soort resultaten in de eerst helft van een seizoen, is een kampioenschap gauw bepaald en zullen er minder mensen kijken omdat een kampioen al bekent is.
Op naar Turkije, de volgende race over 2 weken ::)
Vond wel knap van Kimi ( wat een dork is dat 😉 ) dat hij toch zo hoog eindigde.
Nu is het natuurlijk wel zo dat Monaco is meer een prestige circuit dan een race circuit en inhalen zo moeilijk is.
In Monaco is het ook wel wie de grootste ballen heeft wint, tenzij er ook een goeie auto onder je ballen zit. Maar me een paar goeie ballen ga je wel sneller door het krappe circuit heen 🙂
In Monaco is het ook wel wie de grootste ballen heeft wint, tenzij er ook een goeie auto onder je ballen zit. Maar me een paar goeie ballen ga je wel sneller door het krappe circuit heen 🙂
Bedoel je nou ballen of banden ? 😉
Ballen, of zoals voor sommige coureurs, balletjes 🙂 ;D
Williams schreef zich afgelopen maandag in voor het Formule 1-kampioenschap van 2010, ondanks afspraken met de FOTA dat niemand van de huidige teams zich in zou schrijven voor alle problemen met de FIA waren opgelost. Om die reden heeft de FOTA besloten het Britse team tijdelijk te schorsen binnen de organisatie.
??? ???
FOTA schorst Williams wegens inschrijving F1
27 mei 2009
Williams schreef zich afgelopen maandag in voor het Formule 1-kampioenschap van 2010, ondanks afspraken met de FOTA dat niemand van de huidige teams zich in zou schrijven voor alle problemen met de FIA waren opgelost. Om die reden heeft de FOTA besloten het Britse team tijdelijk te schorsen binnen de organisatie.
Williams heeft begrip voor FOTA
Teambaas Frank Williams liet in een eerste reactie weten de beslissing van de FOTA te begrijpen, maar hij zei ook dat hij niets anders kon doen dan zich in te schrijven, om de toekomst van zijn team te garanderen. "Hoewel de beslissing van de FOTA natuurlijk erg jammer is, snap ik die wel", aldus de Brit, die al veertig jaar in de Formule 1 werkt. "Hoe dan ook, Williams is een bedrijf dat alleen actief is in de Formule 1. Daar liggen onze verplichtingen naar onze partners en werknemers. Er was dus geen enkele twijfel over onze deelname aan het kampioenschap van volgend jaar. Bovendien zijn we contractueel verplicht om tot het einde van 2012 in de Formule 1 te blijven."
De FOTA werd nog geen jaar geleden opgericht, om samen met de FIA en het Formula One Management (FOM) te werken aan de reglementen en commerciële zaken die betrekking hebben op de Formule 1. Ook werd er gewerkt aan een oplossing om de sport goedkoper te maken, maar tot concrete plannen kwam het nooit. Vanwege het gebrek aan concrete plannen van de FOTA, drukte de FIA een maand geleden wel een budgetlimiet van 45 miljoen euro door, met meer technische vrijheden voor nieuwe teams.
De grote teams zaten echter niet te wachten op een kampioenschap met dubbele reglementen en hebben meerdere malen gedreigd de sport te verlaten als de reglementen niet worden aangepast, iets wat Max Mosley niet van plan lijkt te zijn. Sindsdien vinden er veel gesprekken plaats tussen Mosley en de FOTA. Ook vandaag (woensdag) zijn de teambazen in Londen bij elkaar gekomen om met elkaar te praten.
Afgelopen zondag werd nog een brief naar Mosley gestuurd waarin stond dat de teams eensgezind waren. Een dag later bleek dit al mee te vallen met de inschrijving van Williams. Het Britse team is voorlopig als enige verzekerd van een plek op de grid van vorig jaar, hoewel ook Campos Grand Prix en Team US F1 zich hebben ingeschreven. Op 12 juni zal de FIA bekendmaken welke teams in 2010 meedoen aan de Formule 1.
Kweenie of het jammer is, gezien ze zich aan de afspraak zouden houden niet in te schrijven. Aan de andere kant, die hele gedoe waarmee de FIA de teams probeerd te onderdrukken is niet goed voor de sport
Mercedes komt met oplossing voor budgetkwestie
28 mei 2009
Mercedes Motorsport-baas Norbert Haug heeft een compromisvoorstel gelanceerd om de impasse over de invoering van een budgetplafond in de Formule 1 te doorbreken. De Duitser stelt voor om volgend jaar een budgetplafond van 115 miljoen euro te introduceren en de limiet een jaar later te verlagen naar 45 miljoen euro, het bedrag dat FIA-president Max Mosley voor ogen heeft.
De teams stellen hier tegenover dat zij zeker tot en met 2012 aan de Formule 1 mee blijven doen en nieuwkomers in de hoogste autosportklasse een handje helpen door bijvoorbeeld onderdelen te leveren tegen een aantrekkelijke prijs. Volgens de Britse krant The Times is dit voorstel afgelopen weekend in Monaco voor het eerst besproken en zouden beide partijen positief hebben gereageerd.
Mosley zou de teams deze week een brief hebben geschreven waarin hij zou hebben aangegeven dat het voorstel van Mercedes een goede stap voorwaarts was. Binnen de FOTA, waarin de teams zich hebben georganiseerd, heerste woensdag na afloop van een vergadering op vliegveld Heathrow eveneens optimisme. De teams zouden erop vertrouwen dat er nu snel een deal kan worden gesloten met de internationale autosportbond FIA, zodat de meeste teams, zo niet alle teams, zich nog voor de deadline van aanstaande vrijdag voor het seizoen 2010 kunnen inschrijven
Ben benieuwd, al vind ik die hele budget gedoe onzin, tis de hoogste tak van autosport.
Nog ff, gaan we straks in de dart wereld ook bezuinigen en mag ik nog maar met 1 pijl gooien ipv 3 ;D
Huidige teams blijven allemaal aan in 2010
29 mei 2009
Alle teams die dit jaar op de grid staan, hebben zich onder bepaalde voorwaarden ingeschreven voor 2010. Dat heeft de Formula One Teams Association (FOTA) vrijdag bekendgemaakt. Hiermee komt er voorlopig een einde aan de dreigingen van verschillende grote teams om de sport te verlaten.
Mosley is aan zet
Er is flink wat gestreden achter de schermen, maar de FOTA heeft besloten zich in te schrijven onder de voorwaarde dat een voorstel dat de FOTA heeft ingediend bij de FIA, geaccepteerd wordt. Dat voorstel behelst een andere, hogere budgetlimiet en gelijke rechten voor alle teams. De voorgestelde limiet van 45 miljoen euro zou dan in 2011 ingevoerd moeten worden. Hiermee grijpen de teams in feite de macht, want als de internationale autosportfederatie FIA besluit om toch haar eigen zin door te zetten, trekken de teams zich alsnog allemaal terug.
Ook willen de teams dat er voor 12 juni een nieuw Concorde Verdrag wordt ondertekend, waarin de toekomst van de sport wordt veilig gesteld. Dat verdrag zou de teams tot en met 2012 aan de F1 binden.
LoL...
Epsilon Euskadi bevestigt inschrijving voor 2010
03 juni 2009
Ook Epsilon Euskadi heeft zich aangemeld voor een plekje in de Formule 1. Zo heeft Epsilon Euskadi-baas Jaon Villadelprat bevestigd tegenover het Britse Autosport. De Spaanse renstal is momenteel al actief in de World Series by Renault, onder meer met de Rotterdamse coureur Chris van der Drift, en de Le Mans Series.
"Ik kan bevestigen dat we ons vorige week hebben ingeschreven", zei Villadelprat tegen Autosport. "Woensdag hebben we onze inschrijving opgestuurd en donderdag hebben we een bevestiging ontvangen van de FIA." Villadelprat, die eerder voor Formule 1-teams als McLaren, Ferrari, Prost, Tyrrell en Benetton werkte, wilde tot dusver niets loslaten over de inschrijving. "Ik was nog bezig was met de financiën. Ik kan nu onthullen dat we het budget rond hebben voor de komende vier jaar."
Op 12 juni maakt de internationale autosportbond FIA de teams voor 2010 bekend.
beter !