Forum

ofwel alles ofwel h...
 
Notifications
Clear all

ofwel alles ofwel het einde

Page 1 / 5
(@owoliega)
Prominent Member

I don't expect you to take my word on this but I will share with you what I was told by a friend of
mine who works for SOE. I can't give you any more detail like his position, department, etc for
fear of him being identified. They apparently are bound by some air-tight non-disclosure
agreements.

Below is what I was told:

Apparently, the NGE has really, REALLY stirred things up in Austin. All sorts of fingers are being
pointed among SOE employee's as nobody wants to take the blame. Right now EVERYONE is trying to
distance themselves from being responsible for making ANY decsions on pushing the NGE live. Every
single employee is avoiding any connection to the NGE like the plague. I was told that the Dev's
expected SOME account cancelations when the NGE went live, but my insider said they were willing to
take those vet losses with the hopes of bringing in new subscribers over the holiday sales season.
Also, the devs were counting on most of the threats by vets to quit to not actually go thru with
cancelling. They have admitted, at least internally, that they number of cancels has FAR FAR FAR
exceeded the number they were willing to take. As a result, there is beginning to be some serious
discussion of a pre-NGE rollback. Several dev's are in serious jeopardy of being fired, and many
many many of the support staff etc are polishing up their resume's because SOE has become the
laughing stock of the online gaming community. No longer is it a badge of pride to work for SOE
according to what I was told. Even my friend says he is no longer proud of working for SOE because
of how they have destroyed their reputation.

Also, after having to report to LA on the NGE results, specifically the account cancels numbers,
some of the big dogs from LA have flown into Austin for some serious intervention. No details on
what that means yet, but it is known that Smedly and the senior crew at SOE have been behind closed
doors for unusually lengthy meetings and have emerged with scowls on their face. The speculation
is that LA is gearing up to crack down big time. (I would love to have been a fly on the wall in
those meetings)

Because of the signifacant loss of subscriptions, customer service has laid off 25% of their
support staff starting the 1st of January with more cuts expected.

All in all, the NGE turned out to rock the player base more deeply than what they expected. Talks
are now underway on cutting the game off sometime in the first quarter of 2006. There is
discussion with an outside company that is interested in purchasing the pre-NGE code with the aim
of running a handful (5 tops) of pre-NGE servers, and maintained with a skeleton support staff.
Right now this is apparently looking to be the most realistic result.

I will post more info as I hear stuff.

Added stuff:

Oh, and my insider said the Devs are being intentionally vague on their forum posting and player
communication because they want to keep as many subscribers as possible right now. A memo was
passed down to ALL Dev's by the SOE execs with a list of topics that are completely not to be
discussed or responded to on the forums. It is generally feared by the SOE team that the more info
the player base has, the more of them will quit the game.

Also, the game WAS in the pre-development phase on porting to consol (xbox, playstation), but that
those cycles have been 100% stalled at the moment because the future of SWG is so uncertain. But I
was told that if any Dev posted or said that consol talks were never taking place it is a lie
because significant discussions had already been underway with the design teams experienced with
porting PC games to consol systems and that the NGE was partly (not entirely) designed to acomplish
this objective.

Zeb

Weet het het zijn geruchten maar in het verleden zijn ze ook waar gebleken. Dit heb ik vanop andere site gehaald want de originele post is gedeleted door soe. Wat ergens soe verdacht maakt .

En de gang van zaken binnen een bedrijf kenende zou het me niet verwonderen dat het echt zo is.

Ik hoop op een roll back maar het gaat waarschijnlijk het einde van swg worden begin 2006
πŸ˜₯

Quote
Topic starter Posted : 05/12/2005 7:48 pm
Abib
 Abib
(@abib)
Noble Member

Ik vind dit best geloofwaardig klinken.

ReplyQuote
Posted : 05/12/2005 8:49 pm
sytes
(@sytes)
Noble Member

ziet er wel geloof waardig uit hoop ook op een rol back.

en als het stopt mishien gaat LA dan wel in zee meer blizzart en komt daar een veel betre game uit voort

ReplyQuote
Posted : 05/12/2005 8:56 pm
(@owoliega)
Prominent Member

yup laat ons hopen op het beste

πŸ˜‰

ReplyQuote
Topic starter Posted : 05/12/2005 9:19 pm
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Een betere game van blizzard als LA dat zou doen, lol.... dan ken je pas in 2008 spelen op zijn vroegst.

Ziet er geloofwaardig uit, SOE is idd bang om meer te verliezen, ze hebben gegokt en behoorlijk verloren, niet alleen 1000-den customers, maar ook hun "goede" naam (mits ze die hadden).
Er zijn nog maar een handjevol spelers, kijk naar de plaatsen waar het druk was, der is niemand meer. Lijkt wel een spookstad bv MOP op Dant.
Als ze zo doorgaan gaat idd in 2006 de stop eruit bij SWG en kennen we allemaal op zoek naar een nieuwe uitdaging, voor zover we die al niet hebben (hoop mensen spelen nu WoW, EQII, GW etc etc).

ReplyQuote
Posted : 05/12/2005 9:35 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Fingers crossed for the PRE NGE rollback ❗ ❗ .

Geloofwaardig - best wel - SOE 100% de schuldige ❓ zeker niet ! waarom :?:kijk maar naar everquest 1 & 2 serie die zitten goed in mekaar en precies de pre cu style waar iedereen om schreeuwt.

Ben ik nu mr everquest dude ❓ zeker niet ❗ maar ik ben denk ik iemand die echt gelooft dat SOE goeie games kan maken.

SWG is verknald door LucasArts ❗

ReplyQuote
Posted : 05/12/2005 10:00 pm
(@owoliega)
Prominent Member

zal vermoedelijk zoiets zijn

Niet alleen soe treft schuld zeker ook la

Is een typisch geval van twee bazen en elkeen wil zijn ding doordrukken.

πŸ™„

ReplyQuote
Topic starter Posted : 06/12/2005 12:32 am
(@xcaret)
Prominent Member

tsja, het hele geloofwaardigheid gedoe vind ik echt bull.. sorry, maar er posr iemand iets over de NGE en die word die iedereen voor gek verklaart (nog wel voor ergere dingen :P), en ik zelf hoorde daar ook bij, maar om nu te zeggen dat dit geloofwaardig klinkt gaat bij mij beetje ver.
Over deleted thread op officiele boards, het NGE bericht staat er nu nog, die is nooit verwijderd πŸ˜›

Dan wat Imoan zei, SOE Everquest en SOE SWG zijn gewoon 2 compleet andere teams, klaar, kan best zijn dat SWG team echt een stel neukfouten zijn, en de mensen bij EQ echt weten wat ze doen...
Tuurlijk zal LA ook een hand in de pap hebben van NGE, maar om nou te zeggen EQ is goed dus dan moet SOE ook wel goed zijn gaat mij te ver... (no offence)

enige wat ik bedoel, hoe graag ik er ook hoop dat dit waar is, nioet omdat de NGE via een soortgelijke "roddel" bekent werd betekent niet meteen dat dit "geloofwaardig" is

Nogmaals, ik hoop dat dit 200 % waar is, speel nu wel een beetje, maar combat trekt me totaal niet πŸ˜•

ReplyQuote
Posted : 06/12/2005 12:50 am
(@xcaret)
Prominent Member

rollback komt er niet.

dit is gewoon de strop voor swg 1 op naar swg 2

aan de ene kant heb ik dat nog veeeeel liever, lege planeten, wat betere uitziende game ed...
gewoon frisse start, iedereen begint gelijk..
maar vind alle 2 de opties goed tbh πŸ˜›

ReplyQuote
Posted : 06/12/2005 12:54 am
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

EQ is goed dus dan moet SOE ook wel goed zijn gaat mij te ver... (no offence)

Dit zeg ik niet πŸ™‚ ik zeg alleen dat SOE instaat is om goeie games te maken maar of ze dat bij elke game dus doen dat is dus niet het geval :).
Maar er is wel 1 groot verschil met EQ en SWG. EQ wordt SOE alleen gemaakt en SWG in samenwerking met LA das wel even wat anders. Vooral als LA dus de licenties heeft voor SW games en tegen SOE verteld wat de richtlijnen cq targets zijn voor de game.

ReplyQuote
Posted : 06/12/2005 1:29 am
(@xcaret)
Prominent Member

ben ik ook met je eens πŸ˜‰
eerste wat ik dacht toen ik NGE hoorde was ---> LA
maar goed, je kan hier lang over spreken, ik hoop gewoon dat het waar is, of we nou een rollback krijgen of een swg met pre cu of cu stijl (ik vond ze beide wel goed) ben ik tevreden, voor de rest heb ik niks boeinds toe te voegen denk ik πŸ˜›

ReplyQuote
Posted : 06/12/2005 1:51 am
Dashea
(@dashea)
Illustrious Member

Over die threads op het officiΓ«le forum, er zijn wel degelijk 10tallen zo niet 100-den threads deleted door de SOE crew.
Het hangt ervan af wat erin staat of het mag blijven staan, heb zelf namelijk threads in me fav gehad zodat ik makkelijker terug naar het gesprek kon, en dat kon dus niet omdat ie deleted was πŸ˜›

Wie er de schuld heb boeit niet, wat wel boeit is dat er iets aan gedaan moet worden.

ReplyQuote
Posted : 06/12/2005 12:07 pm
(@owoliega)
Prominent Member

gisteren nog met sytes overgehad en het idee van terug volledig opnieuw te starten begin ik nu ook wel best te vinden.

Hoe erg ik owo dan wel zal missen maar maak ik gewoon een tweede owo

8)

ReplyQuote
Topic starter Posted : 06/12/2005 11:44 pm
Lantern
(@lantern)
Illustrious Member Admin

Ik wacht gewoon

ReplyQuote
Posted : 07/12/2005 12:43 am
(@robben)
Eminent Member

Ik wacht ook af, een MMORPG zonder spelers kan zoiezo nooit leuk zijn.

En eerlijk gezegd snap ik niet dat dit kon gebeuren. Hoe kan je nou je game met zo'n update verder helpen? Ze richten zich op nieuwe spelers blijkbaar, waarom dan gewoon geen SWG2?? Volgens mij is die hele update lelijk uit de klauwen gelopen, doordat ze alles onderschat hebben. Ze dachten dat het eenvoudig zou zijn om een nieuwe game (in de bestaande game) te maken en de veteranen te behouden. Dat blijkt nu een misvatting en is er geen weg meer terug......

Ik weet niet of ik het forum bericht wel serieus moet nemen. Het kan net zo goed verzonnen zijn. Ook dat SOE hier alleen verantwoordelijk voor is betwijfel ik......Het is wel leuk om te lezen hehe (beetje sensatie en leedvermaak kan geen kwaad :P)

Een rollback verwacht ik niet omdat ze toch al heelveel mensen kwijt zijn. En het lost het probleem niet op, want er moest duidelijk wat gebeuren Daarnaast was de game voor een kleine groep spelers leuk, maar een star wars franchise moet veel meer zijn dan dat.

Voorlopig houdt ik het bij everquest2, ook al moeten we deze game niet verheerlijken, wan ook deze draait niet zoals verwacht. Je kan het NIET eens een concurrent noemen voor WOW. En dat was zeker wel de insteek bij de ontwikkeling. Everquest 2 moet het nu ook hebben van een trouwe community zoals SWG.

ReplyQuote
Posted : 07/12/2005 4:33 pm
Page 1 / 5